Pages

Wednesday, October 24, 2012

ကား၀ယ္လွ်င္ အရႈံးေပၚမည္ဟု စီးပြား/ကူးသန္းဝန္ႀကီး သတိေပး



ႏိုင္ငံသားတုိင္း ကားစီးႏုိင္ရမည္ဟု သမၼတဦးသိန္းစိန္က စီမံခ်က္ခ် အေကာင္အထည္ေဖာ္ဟု စီးပြား/ကူးသန္း ဝန္ၾကီးက ေျပာသည္ (ဓာတ္ပံု – ဧရာဝတီ)
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကားေစ်းကြက္ကုိ ႏုိင္ငံတကာပုံစံသုိ႔ ဦးတည္ ေျပာင္းလဲလွ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ လက္ရွိ အေန
အထားတြင္ ကား၀ယ္မည္ ဆုိပါက အရႈံးေပၚမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး (စီးပြား/ ကူးသန္း) ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္ကဧရာ၀တီသတင္းဌာနႏွင့္သီးသန္႔ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္း
ရာတြင္ ေျပာဆုိလိုက္သည္။


၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး အစိုးရသစ္ တက္လာၿပီးေနာက္ ႏုိင္ငံသားတုိင္းကားစီးႏုိင္ရမည္ဆိုသည့္သမတ
 ဦးသိန္းစိန္၏ စီမံခ်က္ျဖင့္ ကားေစ်းႏႈန္းမ်ားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ေၾကာင္း၊ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ကားေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ
 ယခင္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ က်ဆင္းခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစိုးရ၏ကားမူ၀ါဒမွာ ႏုိင္ငံတကာ ကားေစ်းကြက္
ပုံစံျဖင့္ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားတြင္ ျပည္သူမ်ားအခက္အခဲမရွိ ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိသာစြာ၀ယ္ယူႏုိင္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း
 ဦး၀င္းျမင့္က ရွင္းျပသည္။“အရင္က်ပ္သိန္း ၃၀၀၀၊ ၄၀၀၀ ရွိခဲ့တဲ့ကားေတြအခု သိန္း ၂၀၀ ပဲရွိေတာ့တယ္။

သိန္း ၂၀၀ နဲ႔ ကားေကာင္းေကာင္း စီးလို႔ရၿပီ။အခုကားေစ်းကြက္က တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ျဖစ္မယ့္ အေျခအေန
တခုကို သြားေနတယ္။ သိပ္မၾကာခင္ကာလမွာ ႏုိင္ငံတကာ ေစ်းကြက္ပုံစံကုိတျဖည္းျဖည္း သြားေနတယ္။
ခ်က္ခ်င္းႀကီးေတာ့ လုပ္လုိ႔မရဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ေျပာႏုိင္ တာက ကား၀ယ္ရင္ ျမတ္မယ့္ေခတ္ကုန္သြား
ၿပီ။ ကား၀ယ္ရင္ အရႈံးေပၚမယ္။ ကုိယ္ေတာ့ စီးရတာေပါ့”ဟုသူကဆုိသည္။ကားေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းခဲ့ျခင္း
ေၾကာင့္ ၎ကုိယ္တုိင္ပင္လွ်င္ ယခင္ သိန္းေထာင္ခ်ီကားမ်ား လက္၀ယ္ ပုိင္ဆုိင္ထားသျဖင့္ အရႈံးေပၚခဲ့ပါ
ေၾကာင္း ဦး၀င္းျမင့္က ေျပာသည္။

“က်ေနာ့္မွာလည္း လင့္ခရူဆာ ေလးစီးရွိတယ္။ အရင္တုန္းကဆုိရင္ သိန္း ေထာင္ခ်ီတန္တဲ့ကားေတြေပါ့။ အ
ခု သိန္း ရာခ်ီေလာက္ပဲ တန္ေတာ့တယ္။ က်ေနာ္လည္းရႈံးတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါက မလုပ္လုိ႔မရဘူး။ ႏုိင္ငံက
 တကယ့္ဒီမိုကေရစီ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္ဆီ သြားေနၿပီ။ ၂၀၁၅ ဆုိရင္ အာဆီယံလြတ္လပ္စြာကုန္သြယ္
ခြင့္ေတြ လာေတာ့မယ္။ အစစ အရာရာ က်ေနာ္တို႔က ျပင္ဆင္ရေတာ့မယ္” ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။

လတ္တေလာ ကားေစ်းကြက္ ကားသစ္မ်ား တင္သြင္းႏုိင္ေသာ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံေသာ စလစ္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား
 ျမင့္တက္လွ်က္ ရွိသည္ဆုိေသာ သတင္းမ်ားကုိ စီးပြား /ကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ သိရွိထားေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္လည္း ကားတင္သြင္း လုိေသာ ႏုိင္ငံသားတဦးခ်င္းစီ အလိုက္ ဆက္လက္တင္
သြင္းခြင့္ ျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ လုိင္စင္မ်ားကို ပိတ္ပင္ရန္ မရွိေၾကာင္း၊ ေကာလာဟလ လႊင့္
ကာ ေစ်းကစားႏုိင္ေသာ ေခတ္လည္း မဟုတ္ေၾကာင္း သူက ရွင္းျပသည္။

“ထင္သာျမင္သာရွိရွိနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔လုပ္သြားမယ္။ အခုဆုိရင္ ကားစီးေရ ေျခာက္ေသာင္းေက်ာ္ တင္သြင္းခြင့္
ၿပဳၿပီးၿပီ။ အဲဒီမွာ ကားသစ္စီးေရ သုံးေသာင္းနီးပါးနဲ႔ ကားေဟာင္းလဲတာ သုံးေသာင္းေက်ာ္ ရွိတယ္ဟု ဦး၀င္း
ၿမင့္က ဆုိသည္။

ကားသစ္ မ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္လမ္းမ်ားပိတ္ဆုိ႔ေနသည္ဆိုေသာ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားအေပၚယာဥ္စည္းကမ္း
၊လမ္းစည္းကမ္း လုိက္နာေစရန္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။“ကားလမ္းပိတ္တဲ့ အထဲမွာ
စည္းကမ္း မလုိက္နာေတြကလည္းအဓိကအခ်က္တခ်က္လုိ ျဖစ္ေနတယ္။ယာဥ္စည္းကမ္း၊လမ္းစည္းကမ္း
အပုိင္းကုိ ေသေသခ်ာခ်ာေလးလုပ္သြားဖုိ႔ရွိပါတယ္။ဒါေပမယ့္လည္းကားေစ်းေတြက်လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေတာ္
ေတာ္ေလးကုိ လူေတြ ကားစီးႏုိင္လာၾကတယ္။

က်ေနာ့္ဇာတိ တန္႔ဆည္ကိုျပန္တဲ့ အခ်ိန္မွာဆုိရင္ နယ္ကလမ္းေတြေပၚမွာကားေကာင္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ား
မ်ား ေတြ႕ရတယ္”ဟု ဦး၀င္းျမင့္ကဆုိသည္။ကား၀ယ္မစီးႏုိင္ေသးေသာ ျပည္သူမ်ားအတြက္လည္းခရီးသည္
တင္ကား အသစ္မ်ား ၀ယ္ယူတင္သြင္းလွ်က္ရွိၿပီး လတ္တေလာ ခရီးသည္တင္ကားသစ္ စီးေရ ၁၀၀၀ ေက်ာ္
ေရာက္ရွိေနကာ ဆက္တုိက္ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳသြားရန္ရွိသည္ဟု သိရသည္။

ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္တြင္မူ ကားသစ္မ်ား တင္သြင္းမႈ မ်ားျပားျခင္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းေရာက္ ကားတန္ဖုိး ျပင္ဆင္ သတ္မွတ္ ေပးရန္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ကားအေရာင္းအ၀ယ္ ၿငိမ္သက္ၿပီး ေစ်းႏႈန္း တန္႔ေနသည္။

ယခင္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္က ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ကုိ အစုိးရက တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ခ်ဳပ္ကုိင္ခဲ့ေသာ
ေၾကာင့္ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ သက္တမ္းရွိ ကားေဟာင္းတစီး၏ တန္ဖိုးသည္ က်ပ္သိန္း ၃၀၀ အထက္တြင္ရွိခဲ့ၿပီး
 ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ကားသစ္တစီးလွ်င္ အနည္းဆုံး က်ပ္ သိန္း ၁ ေထာင္ေက်ာ္ ေစ်းေပါက္ခဲ့သည္။


ဧရာ၀တီသတင္း

0 comments:

Post a Comment