Pages

Tuesday, July 9, 2013

သားသမီးေတြရဲ႕ ရင္ထဲက မိဘေတြကို ေၿပာၿပခ်င္တဲ႕ စကားေလးမ်ား

ယေန႕ လူမႈ အသိုင္း၀ိုင္းမွာရွိတဲ႕ သူငယ္ခ်င္းမ်ားထဲက  မိဘေနရာကိုေရာက္ေနႀကတဲ႕ သူငယ္ခ်င္းမ်ား (သို႕) ယခုလက္ရွိ သားသမီးမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနရတဲ႕ မိဘမ်ား (သို႕) ေနာက္တစ္ခ်ိ္န္မိဘေနရာကိုေရာက္
လာမယ္႕သူငယ္ခ်င္းမ်ားအတြက္ သားသမီးေတြရင္ထဲက မိဘေတြကိုေၿပာခ်င္တဲ႕ စကားေလးမ်ားကိုတင္
ေပးလိုက္ပါတယ္။ မိဘကိုလႈပ္ႏႈိးတဲ့ သားသားမီးမီးတို႔ရဲ႕စကား

(၁) ကြ်န္ေတာ့္ကို အလိုမလိုက္ပါနဲ႔။ လိုခ်င္တာအားလံုးကို မရႏိုင္ဘူးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္သိတယ္။ ဒါကလည္း အေဖ၊ အေမတို႔ရဲ႕စိတ္ကို ကြ်န္ေတာ္ စမ္းသပ္ၾကည့္ခ်င္လို႔ပါပဲ။

(၂) ကြ်န္ေတာ့္ကို စည္းကမ္းတင္းက်ပ္ဖို႔ မေၾကာက္ပါနဲ႔။ နည္းနည္းတင္းက်ပ္တာကို ကြ်န္ေတာ္ႏွစ္သက္တယ္။ ဒါမွ လံုျခံဳတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ခံစားရတယ္။

(၃) ကြ်န္ေတာ့္ကို အက်င့္ဆိုးေတြ ေမြးမေပးပါနဲ႔။ ဘယ္အရာေတြက အက်င့္ဆိုးေတြဆိုတာကို အေဖ၊ အေမတို႔ ေစာေစာစီးစီးသင္ျပမွ ကြ်န္ေတာ္သိႏိုင္မွာပါ။

(၄) ကြ်န္ေတာ့္ကို "ငယ္ေသးတယ္၊ ဘာမွနားမလည္ဘူး" လို႔ မၾကာခဏ မေျပာပါနဲ႔။ ဒါေတြက ကြ်န္ေတာ့္အေတြးနဲ႔ အျပဳအမူေတြကို တံုးအသြားေစပါတယ္။

(၅) ကြ်န္ေတာ့္အမွားကို လူေတြေရွ႕မွာ မလစ္ဟ (မဆံုးမ) ပါနဲ႔။ တကယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ့္ကို ႏွစ္ကိုယ္ၾကား ဆိုဆံုးမရင္ ကြ်န္ေတာ္ပိုျပီး နားဝင္ပါလိမ့္မယ္။

(၆) ကြ်န္ေတာ့္ကို သိပ္အကာအကြယ္ မေပးပါနဲ႔။ အမွားလုပ္ရင္ ဆံုးမတာကို ခံယူရမယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္သိတယ္။ တစ္ခါတေလ နာက်င္ျခင္းထဲကေန သင္ခန္းစာရဖို႔ ကြ်န္ေတာ္သင္ယူရပါမယ္။

(၇) ကြ်န္ေတာ့္အမွားေတြကို အျပစ္တစ္ခု၊ အရွက္တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ မေျပာပါနဲ႔။ အဲဒီလိုလုပ္တာက ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ေလးစားမႈကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။

(၈) "အေဖ၊ အေမကို သားမုန္းတယ္" လို႔ ကြ်န္ေတာ္ေျပာမိတဲ့အခါ စိတ္ထိခိုက္ ဝမ္းနည္းမသြားပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ္မုန္းတာက လူကိုမဟုတ္ဘဲ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ကို ပ်က္ျပားေစတဲ့ အေဖ၊ အေမတို႔ရဲ႕ အမိန္႔အာဏာကိုသာျဖစ္တယ္။

(၉) ကြ်န္ေတာ္လုပ္တဲ့ အမွားေသးေသးေလးကို မေတးမွတ္ထားပါနဲ႔။ ဒါကလည္း ကြ်န္ေတာ့္ကို အာရံုစိုက္လာေအာင္ လုပ္တာျဖစ္တယ္။

(၁ဝ) ကြ်န္ေတာ့္ကို တဗ်စ္ေတာက္ေတာက္ မေရရြတ္ပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ့္ကို အျမဲဗ်စ္ေတာက္ေတာက္ရြတ္ရင္ နားမၾကားခ်င္ဟန္ေဆာင္ျပီး ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ကြ်န္ေတာ္ ကာကြယ္ရလိမ့္မယ္။

(၁၁) ကြ်န္ေတာ္ကို ေပါ့ပ်က္ပ်က္ကတိေတြ မေပးပါနဲ႔။ အဲဒီကတိေတြကို အေဖ၊ အေမတို႔ ဖ်က္လိုက္တဲ့အခါ အပယ္ခံရတယ္ဆိုျပီး ကြ်န္ေတာ္ ဝမ္းနည္းေဒါသျဖစ္မိလိမ့္မယ္။

(၁၂) ေျပာခ်င္တာကို ကြ်န္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မေျပာတတ္တဲ့အခါ ခါတိုင္း ကြ်န္ေတာ္ေျပာေနက်စကားေတြရဲ႕ မပီသမႈေၾကာင့္ဆိုတာ မေမ့ပါနဲ႔။

(၁၃) ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ရိုးသားမႈကို မၾကာမခဏ ပ်က္စီးေအာင္မလုပ္ပါနဲ႔။ ပ်က္စီးေအာင္လုပ္တဲ့အခါ ကြ်န္ေတာ္ေၾကာက္လန္႔ျပီး လိမ္ညာစကားေတြ အလြယ္တကူ ေျပာမိတတ္တယ္။

(၁၄) မသိတဲ့ေမးခြန္းေတြကို ကြ်န္ေတာ္ေမးတဲ့အခါ ကြ်န္ေတာ့္ကို မတားပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ္ေမးတိုင္း တားခဲ့ရင္ အေဖ၊ အေမတို႔အစား တျခားလူကိုပဲ ကြ်န္ေတာ္သြားေမးရပါလိမ့္မယ္။

(၁၅) ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ေၾကာက္စိတ္၊ ထိတ္လန္႔စိတ္ေတြက ရွက္စရာေကာင္းတယ္လို႔ မေျပာပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ္ေၾကာက္တယ္ဆိုတာ တကယ္ပါ။ အဲဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ကြ်န္ေတာ့္ကို ႏွစ္သိမ့္ေပးပါ၊ နားလည္ေပးပါ။

(၁၆) အေဖ၊ အေမတို႔က ေျခာက္ပစ္ကင္းတယ္၊ အမွားမလုပ္ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႔။ အေဖ၊ အေမတို႔ရဲ႕ ေျခာက္ပစ္မကင္းတာနဲ႔ အမွားကို ကြ်န္ေတာ္သတိထားမိတဲ့ေန႔ ကြ်န္ေတာ့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ဆံုးရႈံးကုန္ပါလိမ့္မယ္။

(၁၇) အေျပာနဲ႔အလုပ္မညီ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ အဲဒါေတြက ကြ်န္ေတာ့္ကို ဘာလုပ္ရမွန္း မသိျဖစ္ေစသလို အေဖ၊ အေမတို႔ကို ယံုၾကည္တဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ယံုၾကည္မႈကိုပါ ပ်က္ျပားေစပါတယ္။

(၁၈) အမွားအတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ကိုေတာင္းပန္တာနဲ႔ အေဖ၊ အေမတို႔အေပၚထားတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ေလးစားမႈေတြ ပ်က္ျပားသြားမယ္လို႔ မထင္ပါနဲ႔။ ပြင့္လင္းတဲ့ ေတာင္းပန္မႈက အေဖ၊ အေမတို႔နဲ႔ ကြ်န္ေတာ့္ကို ပိုရင္းႏွီးေစပါတယ္။

(၁၉) အရာရာကို ကြ်န္ေတာ္စူးစမ္းတတ္တာ မေမ့ပါနဲ႔။ မစူးစမ္းရင္ မၾကီးျပင္းတတ္တဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးပါ။

(၂ဝ) တစ္ေန႔ျပီးတစ္ေန႔ ကြ်န္ေတာ္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ၾကီးျပင္းေနပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို သင္ၾကား၊ ထိန္းသိမ္းဖို႔ဆိုတာ မလြယ္တဲ့ကိစၥမွန္း ကြ်န္ေတာ္လည္းသိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အၾကိမ္ၾကိမ္ ၾကိဳးစားၾကည့္ေပးပါ။

(၂၁) နားလည္မႈ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာပါတဲ့ အသဲႏွလံုးမရွိရင္ ကြ်န္ေတာ္မရွင္သန္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ မေမ့ပါနဲ႔။ ဒါကို ကြ်န္ေတာ္မေျပာလည္း အေဖ၊ အေမတို႔ သိေလာက္မယ္ ထင္ပါတယ္။

ကေလးေတြကို ဂရုစိုက္မႈ ပိုေပးပါ။ စိတ္ပိုရွည္ေပးပါ... ဒါေတြက ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေရွ႕ေရးကို ေျပာင္းလဲေစႏိုင္ပါတယ္။

ႏိုင္းႏိုင္းစေန 
ရန္ကုန္နယူးေဒးလီးစ္(မီဒီယာ)
ကိုလတ္ (ပန္ဘဲတန္္:) :၉.၇.၂၀၁၃

0 comments:

Post a Comment