Pages

Wednesday, November 19, 2014

“ေက်ာင္းသားေတြ လမ္းေပၚ ထြက္တယ္ဆုိတာ မထြက္မျဖစ္ ထြက္လာရတာ”

ဒီမုိကေရစီ ပညာေရး လႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ ေကာ္မတီအဖြဲ႕၀င္ ကိုမင္းေသြးသစ္
RangonNewsDaily:: November . 19 .2014
အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း ေရးဆြဲစဥ္က ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိျခင္း၊ ေက်ာင္းသား ျပည္သူမ်ားကို အမွန္တကယ္ ကိုယ္စားျပဳသည့္ အဖြဲ႔မ်ားအား ပါ၀င္ခြင့္ မေပးျခင္း၊ မူၾကမ္းေရးဆြဲေရး အဖြဲ႔မ်ား ေဆြးေႏြး သေဘာတူထားသည့္ အခ်က္မ်ားကို လက္မခံႏုိင္ျခင္း စသည့္ အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပ ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္။
ေ၀ဖန္ကန္႔ကြက္ေနသည့္ ၾကားမွပင္ ၿပီးခဲ့သည့္ စက္တင္ဘာ ၃၀ ရက္၌ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ က အတည္ျပဳခဲ့သည္။

ထိုသို႔ အတည္ျပဳလိုက္ျခင္း အေပၚ ေက်ာင္းသား အပါအ၀င္ ဆရာ ဆရာမမ်ား၏ သေဘာဆႏၵကို ရယူႏုိင္ရန္ ႏို၀င္ဘာ ၁၂ ရက္က ရန္ကုန္တုိင္း နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) တြင္ ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားထု အေရးေပၚ အစည္းအေ၀းတရပ္ က်င္းပခဲ့သည္။

ႏွစ္ရက္တာ က်င္းပသည့္ အေရးေပၚ အစည္းအေ၀း၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္တြင္ အေရးႀကီး အဆိုတင္သြင္းၿပီး ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ေပးႏုိင္ေရးအတြက္ ေက်ာင္းသားထု ၏တရပ္လံုးက ေက်ာင္းသားသပိတ္ ဆင္ႏြဲရန္ အမ်ားသေဘာ တူ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။
::
ထိုဆံုးျဖတ္ခ်က္အတုိင္း အေမရိကန္ သမၼတ အုိဘားမား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိလာသည့္ ႏုိ၀င္ဘာ ၁၄ ရက္တြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕၌ ထိုင္သပိတ္ စတင္ ဆင္ႏႊဲခဲ့သည္။

ေက်ာင္းသားသပိတ္ ကာလအတြင္း ရန္ကုန္ပညာေရး တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေအာင္သူႏွင့္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးဌာနမွ ညြန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးေဇာ္ေဌးတို႔က ႏို၀င္ဘာ ၁၆ ရက္က လာေရာက္ ေတြ႔ဆုံေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားတို႔၏ လိုလားခ်က္မ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳ ညွိႏႈိင္းႏိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း သိရသည္။
::
ေက်ာင္းသားသပိတ္ ဆႏၵျပမႈအတြင္း ေက်ာင္းသားမ်ား အေနျဖင့္ ေရွ႕ဆက္ၿပီး မည္သို႔ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ကို ဒီမုိကေရစီ ပညာေရး လႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ ေကာ္မတီအဖြဲ႕၀င္၊ ဗမာႏုိင္ငံလံုး ဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ကိုမင္းေသြးသစ္ကို ဧရာ၀တီ သတင္းဌာန အႀကီးတန္း သတင္းေထာက္ သူဇာက ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားသည္မ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ေမး။ ။ ေက်ာင္းသားေတြ အခုလို စုေပါင္းၿပီး သပိတ္ေမွာက္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေျပာျပေပးပါ။
::
ေျဖ။ ။ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ သေဘာဆႏၵ မပါဘဲနဲ႔ အဓမၼ အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ အတြက္ ၊ ဒီဥပေဒကို အတည္ျပဳၿပီးတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္ေပမယ့္ ျပန္ျပင္ေစခ်င္တဲ့ အတြက္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အစိုးရ သိေအာင္၊ သမၼတ သိေအာင္လို႔ ဆႏၵျပတာပါ။

ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔က ဆႏၵျပရင္းနဲ႔ ျပည္သူလူထု သိေအာင္ အခု အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ပညာေရး ဥပေဒဟာ က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဆႏၵမပါဘူး။ ဆရာေတြရဲ႕ ဆႏၵမပါဘူး။ အစိုးရက အတင္းအဓမၼ အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ ဥပေဒသာ ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း ျပည္သူသိေအာင္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဆႏၵျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။
::
ေမး။ ။ ဆႏၵျပ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ သပိတ္ေမွာက္ေနတဲ့ အေျခအေနကို ဘယ္ေလာက္အထိ ေရွ႕ဆက္သြားမယ္လို႔ စီစဥ္ထားပါလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔ ျဖစ္ေစခ်င္တာ ဒီမုိကရက္တစ္ဘက္က လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြက လႊတ္ေတာ္မွာ အေရးတႀကီး အဆို တင္ၿပီး ဒီျပ႒ာန္းၿပီးသား ဥပေဒကို ေက်ာင္းသားေတြက ဆႏၵျပေနၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ျပင္ဆင္မလဲဆုိတဲ့ အေရးႀကီး အဆုိတင္ၿပီးေတာ့ ေျဖရွင္းတာမ်ိဳးကို လုပ္သင့္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က အဲဒီလို ေျဖရွင္းတဲ့ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ဒီဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို က်ေနာ္တုိ႔ လိုခ်င္တယ္။
::
က်ေနာ္တုိ႔ တင္ျပထားတဲ့ အခ်က္ ၉ ခ်က္ အတုိင္း ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိတယ္။ အစိုးရဘက္က တစံုတရာ က်ေနာ္တုိ႔ကို အေၾကာင္းမျပန္မျခင္း က်ေနာ္တုိ႔ ဆႏၵျပေနမယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဆႏၵျပေနတဲ့ ပံုစံေတြလည္း ေျပာင္းေကာင္း ေျပာင္းသြားႏုိင္တယ္။

ေမး။ ။ ဘယ္လို ပံုစံမ်ိဳးေတြ ေျပာင္းလဲသြားမယ္၊ ဘယ္လို အရွိန္ျမႇင့္ၿပီး လုပ္ေဆာင္သြားမယ္ဆိုၿပီး စီစဥ္ ထားပါသလဲ။
::
ေျဖ။ ။ အရင္တုန္းက ပထမ ေက်ာင္းသားသပိတ္၊ ဒုတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္၊ တတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေတြတုန္းက တႏုိင္ငံလံုးမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ တခုတည္းက စခဲ့တာေပါ့။ အခုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေခတ္မွာ ပံုစံေျပာင္းသြားၿပီ။ နယ္ေတြမွာ တကၠသိုလ္ ေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ရန္ကုန္ အေျချပဳ ဆႏၵျပေနတာထက္စာရင္ တျခားနယ္က ေက်ာင္းသားေတြလည္း၊ နယ္က ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြလည္း ကိုယ့္ေနရာနဲ႔ကိုယ္ တၿပိဳင္တည္း ဆႏၵျပဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ထည့္သြင္း စဥ္းစားထားတာ ရွိတယ္။

အခု တႏုိင္ငံလံုးက ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ရန္ကုန္မွာ တႏုိင္ငံလံုး ေက်ာင္းသားထု အေရးေပၚအစည္းအေ၀းကို တတ္ေရာက္ဖုိ႔ ေရာက္လာတယ္။ ေရာက္လာၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး ရန္ကုန္မွာ ဆႏၵ စျပေနတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က အစိုးရကို ေက်ာင္းသားေတြ အေနနဲ႔ တုိက္ပြဲ စေခၚလိုက္တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ေနရာအႏွံ႔မွာ တႏုိင္ငံလံုး ဆႏၵျပပြဲေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ဆက္လက္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ ႀကိဳးစားသြားမယ္။
::
ေမး။ ။ ေက်ာင္းသားေတြ အခု ေတာင္းဆုိေနတာေတြကို အစိုးရက မေဆာင္ရြက္ေပးဘူးဆုိရင္ ဘာဆက္လုပ္သြားဖုိ႔ ရွိပါလဲ။

ေျဖ။ ။ မလုပ္ေဆာင္ေပးဘူး ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ဆက္လက္ၿပီး ဆႏၵျပေနမွာပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ အခု သပိတ္ေမွာက္လိုက္ တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာင္းဆုိခ်က္ေတြ မရမျခင္း ဆႏၵျပတဲ့ ပံုစံေတြ မ်ိဳးစံု က်င့္သံုးသြားမယ္။ ေနာက္ဆံုး ဒီအစိုးရရဲ႕ ပညာေရးအရ စာသင္ေနရေပမယ့္ ဒီပညာေရးက က်ေနာ္တုိ႔ကို ေအာက္တန္း ေနာက္တန္းက်ေအာင္ လုပ္တယ္ ဆုိတာေတာ့ ရွိတဲ့ေနရာ ေရာက္ တဲ့ ေနရာမွာ က်ေနာ္တုိ႔က ျပည္သူသိေအာင္ ေျပာေနမွာပဲ။
::
သပိတ္မလွန္မျခင္း ေတာင္းဆုိခ်က္ရမွ သပိတ္ လွန္မယ္။ ဒီသပိတ္ မလွန္မျခင္းေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က တဦးတေယာက္ျခင္း ျဖစ္ေစ၊ အစုအဖြဲ႔လိုက္ ျဖစ္ေစ ဒီပညာေရး စနစ္က မေကာင္းဘူးဆုိတာရယ္၊ ျပည္သူလူထု သိေအာင္၊ ေက်ာင္းဆရာေတြ ဆရာမေတြေရာ၊ ေက်ာင္းသားေတြေရာ သိေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔က လုပ္ေနဦးမွာပဲ။

ေမး။ ။ အခု ဆႏၵျပေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ၈၈ တုန္းကလို ၿဖိဳခြင္းလာမယ့္ ပံုစံမ်ဴိး ရွိလာရင္ေရာ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔က စိတ္ပိုင္းျဖတ္ၿပီး ထြက္လာတာပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ကို ၿဖိဳခြင္းမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ လက္ထဲမွာ လက္နက္ဆုိလို႔ အပ္တို တေခ်ာင္းေတာင္ မပါတဲ့ အတြက္ အစိုးရ ၿဖိဳခြင္းမယ္ဆုိလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ခံရမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ တခု ရွိတယ္။ သူတုိ႔ေတြရဲ႕ ေရြးခ်ယ္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းက ဒီအစိုးရ ဘာလဲ ဆုိတာကို က်ေနာ္တုိ႔ သက္ေသျပလို႔ ရမယ္။
::
အကယ္၍ က်ေနာ္တုိ႔ကို အရင္အစိုးရ နည္းအတုိင္းပဲ အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ေသခ်ာတယ္၊ ဒီအစိုးရက နဂို အာဏာရွင္စနစ္ အာဏာရွင္ဉာဥ္ မကုန္ေသးတဲ့ အစိုးရလို႔ ႏုိင္ငံတကာကို ေျပာလို႔ရတယ္။ ဒါဟာ အေကာင္းဆံုး သက္ေသပဲ။ ေနာက္တခ်က္က အစိုးရ အေနနဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လမ္းစဥ္ကို တကယ္သြားတယ္ ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ ညိွႏိႈင္းတာေတြ လုပ္ရမယ္။ ျပည္သူ မလိုလားတဲ့ အခ်က္ေတြ ျပဳျပင္ေပးရမယ္။ ဒါဆုိ ဒီအစိုးရက ေျပာင္းလဲေရးကို ဦးတည္ ေနတယ္ဆုိတဲ့ဟာကို က်ေနာ္တုိ႔ ယံုမယ္။ ေလာေလာဆယ္ ဒီအစိုးရကို က်ေနာ္တုိ႔ လံုး၀ မယံုဘူး။ အာဏာရွင္တပိုင္း အစိုးရလို႔ပဲ သတ္မွတ္ထားတယ္။

ေမး။ ။ အခုလို ဆႏၵျပ ေနၾကတာကို ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ မိဘေတြက လိုက္မလာၾကဘူးလား။ ေက်ာင္းသားေတြမွာ ဘယ္လို အေျခအေနမ်ိဳးရွိလဲ။
::
ေျဖ။ ။ ဒီဆႏၵျပတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြမွာ အိမ္ေတြက ဖုန္းဆက္ၿပီးေတာ့ ျပန္မလာရင္ အိမ္ေပၚက ဆင္းဆုိလို႔ တခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းသားေတြ အိမ္ေပၚက ဆင္းလိုက္ရတာမ်ိဳး ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြက အျပင္မွာ စာျပေနတယ္။ က်ဴရွင္က အထုတ္ခံလိုက္ရတာေတြ ရွိတယ္။ ဂိုက္သင္ေနတဲ့ အိမ္ေတြက မိဘေတြဆို ဆႏၵျပတဲ့ အထဲမွာ ပါလို႔ဆုိၿပီး လက္မခံေတာ့တာေတြ ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ မိဘေတြ အတင္္း လာေခၚတယ္၊ ျပန္မလိုက္သြားတဲ့ အတြက္ မိဘေတြက စိတ္ဆုိးေနတာေတြ ရွိတယ္။

ဆႏၵျပေက်ာင္းသား တေယာက္ခ်င္းစီမွာေတာ့ သူ႔ အခက္အခဲေတြနဲ႔သူ ရွိေနၾကတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ အဲဒီအေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသား တေယာက္ခ်င္းစီက စိတ္ပိုင္းျဖတ္ၿပီး ထြက္လာတာျဖစ္ေတာ့ သူတုိ႔ကို အတတ္ႏုိင္ဆံုး က်ေနာ္တုိ႔ ကူညီေပးမယ္။ ေနေရး စားေရး အခက္အခဲ ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕ ဖ်ားေနၾကတာ ရွိတယ္။ ဖ်ားေနရင္းနဲ႔ပဲ တည္းခို တဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ မေနဘဲ လိုက္ လာတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြက လမ္းေလွ်ာက္တာမ်ားလို႔ ဖေနာင့္ေပါက္ ေနတာေတြ ရွိတယ္။ အခက္အခဲေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔က ဆက္သြားမယ္ဆုိတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြ ရွိတဲ့အတြက္ ဆက္သြားၾက မွာပါ။
::
ေမး။ ။ လက္ရွိ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ စား၀တ္ေနေရး၊ ေနေရးထုိင္ေရးကို ဘယ္လို စီစဥ္ထားပါလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔မွာ ျပည္သူေတြ လာလႉတဲ့ ေဆးေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီ ေဆးေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ သုံးေနတယ္ေပါ့။ ေဆးခန္းျပထားရတာေတြေတာ့ မရွိဘူး။ အစားအေသာက္က က်ေနာ္တုိ႔ ဆႏၵျပေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ကို လာလႉတဲ့ ဟာေတြ ရွိတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ အဲဒီ ပိုက္ဆံေတြနဲ႔ ညေနဘက္ အစားအစာကို က်ေနာ္တုိ႔ မွာၿပီးေတာ့ စားေနၾကတယ္။ အဲဒီ ဘ႑ာေငြေတြနဲ႔ပဲ က်ေနာ္တုိ႔ ေရွ႕ဆက္ေနပါတယ္။
::
ေမး။ ။ အခုလိုမ်ိဳး ေက်ာင္းသားေတြ လမ္းေပၚထြက္ေနတာကို တခ်ိဳ႕က ေ၀ဖန္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းထဲမွာ ေနၿပီး စာသင္ရမယ့္ ကေလးေတြက လမ္းေပၚ ထြက္ေနၾကတယ္လို႔ ဆုိတယ္။ အဲဒီ အေပၚမွာ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔က ေက်ာင္းမွာ ေအးေအးေဆးေဆး စာသင္ခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းခန္းထဲမွာ ေအးေအးေဆးေဆး စာသင္ၿပီးေတာ့ ဘြဲ႔တခု ရလာလို႔ ဒီဘြဲ႔၀တ္စံုက သူနဲ႔တန္တဲ့ အလုပ္တခု မရဘူးဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းခန္းထဲမွာ ေအးေအး ေဆးေဆး စာသင္ေနလဲ အလကားပဲ။ ဒါ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ခံယူခ်က္။ အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းခန္းထဲမွာ ေအးေအးေဆးေဆး စာသင္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ လမ္းေပၚ ထြက္တယ္ဆုိတာ မထြက္မျဖစ္ ထြက္လာရတာ။
::
က်ေနာ္တုိ႔ သမၼတ႐ံုးကိုေရာ၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္တုိ႔ကိုပါ ဒီအမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒအရ ဒီလို ဒီလို အေၾကာင္းေၾကာင့္မို႔ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ စာတင္ထားတာ ရွိတယ္။ သမၼတ႐ံုးနဲ႔ ညိွႏိႈင္းတာ ရွိတယ္။ တကယ္တမ္း ဥပေဒမူၾကမ္း ထြက္လာတဲ့ အခါမွာ အဲဒီဥပေဒမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာင္းဆုိတဲ့ အခ်က္ေတြ လံုး၀မပါဘူး။
အခမဲ့ ပညာေရးကို အခု အစိုးရက မူလတန္းမွာ သတ္မွတ္ထားတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က အလယ္တန္းအထိ သတ္မွတ္ေစခ်င္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆုိေတာ့ တႏုိင္ငံလံုးရဲ႕ သံုးစြဲေငြရဲ႕ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုပဲ ပညာေရး အတြက္ သံုးၿပီး ကာကြယ္ေရးမွာ တႏွစ္တႏွစ္ကို သံုးဆယ္ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ သံုးတယ္။ အဲဒါကို မႀကိဳက္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္သူေတြ ထမ္းလိုက္တဲ့ အခြန္က လူအခ်င္းခ်င္း သတ္ေနတဲ့ ဒီစစ္ပြဲမွာ သံုးတာကို က်ေနာ္တုိ႔ လံုး၀မလိုလားဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ လူမ်ိဳးေတြကို ပညာတတ္ေအာင္ သင္ေပးတဲ့ ပညာေရး က႑မွာပဲ ပိုၿပီး သံုးေစခ်င္တယ္။
::
အခု ဥပေဒ ထြက္လာတယ္။ တႏုိင္ငံလံုး ဘတ္ဂ်က္ရဲ႕ ဘယ္ႏွစ္ရာခိုင္ႏႈန္း သံုးပါမယ္ ဆုိတာကို အတိအက် မေျပာဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔က ဘတ္ဂ်က္ အတိအက် လိုခ်င္တယ္။ ဘတ္ဂ်က္ ဘယ္ေလာက္ ရာခိုင္ႏႈန္း ပညာေရးမွာ သံုးပါမယ္ဆုိတဲ့ အတိအက် လိုခ်င္ တယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ဒီလိုဆႏၵျပ သပိတ္ေမွာက္တာေတြ လုပ္ရတာ ျဖစ္တယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းခန္းထဲမွာ ေအးေဆးစာသင္ၿပီး ရလာတဲ့ ဘြဲ႔နဲ႔ ႏုိင္ငံတကာမွာ အိမ္ေဖာ္ သြားလုပ္တာေတြ၊ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမား၊ တရားမ၀င္ အလုပ္သမား သြားလုပ္တာ ေတြ႔ရေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ေအာက္တန္းစားဟာ ေအာက္တန္းစားပဲ။ ဒီပညာေရးနဲ႔ ကိုယ့္ႏုိင္ငံကလည္း ႏုိင္ငံတကာ အလယ္မွာ မ်က္ႏွာေဖာ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
::
အဲဒီေတာ့ ပညာတတ္ လူတန္းစားလို႔ ေျပာၿပီးေတာ့ ျပည္သူေရွ႕က ဦးမေဆာင္ဘူး ဆုိလို႔ရွိရင္၊ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ေဖာက္ျပန္တဲ့ အေတြးအေခၚ ရွိေနလို႔ရွိရင္ အစိုးရနဲ႔ အတူတူပဲ။ ေနာက္ၿပီး ဘာမွ ထုတ္မေျပာဘဲ ၿငိမ္ေနတာက အစိုးရရဲ႕ သေဘာကို လိုက္ေနတာနဲ႔ အတူတူပဲ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔က အခုလို လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပရတာပဲ။

ေမး။ ။ ဆႏၵျပ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ မိဘေတြကို ဒီေက်ာင္းသားေတြ ကိုယ္စား ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔ ဆႏၵျပေနတဲ့ ထုိင္သပိတ္မွာ မိဘေတြက ကိုယ့္သားသမီးကို လာေခၚတာေတြ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ရွင္းျပပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔မွ မလုပ္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ညီေတြ၊ ညီမေတြ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြ၊ ဒါေတြက ေျမာင္းထဲ ေရာက္ေနတဲ့ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ပညာေရး စနစ္အတုိင္းပဲ ထြက္လာမွာပဲ။ အေရွ႕ေတာင္ အာရွမွာေတာင္ ဒုတိယ ပညာေရး အဆင့္အနိမ့္ဆံုး ျဖစ္ ေနတယ္။
::
အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဒီပညာေရး စနစ္ကို ကမာၻ႔ႏုိင္ငံေတြက ဘြဲ႔လက္မွတ္ကို အသိအမွတ္ မျပဳဘူးဆုိရင္ေတာင္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွႏုိင္ငံေတြက က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ပညာေရး ဘြဲ႔လက္မွတ္ကို အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ အထိ ႀကိဳးစားသြားမွာပါ။ အဲဒီေတာ့ မိဘေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ အတြက္ ရင္းရတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီလိုမ်ိဳး ကိုယ့္သားသမီးကို မေခၚဖုိ႔ အရမ္းစိတ္မပူၾကဖုိ႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။



(ဓာတ္ပံု – စိုင္းေဇာ္ / ဧရာ၀တီ) ::--
KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily





0 comments:

Post a Comment