Pages

Wednesday, September 4, 2013

ရွမ္းျပည္နယ္ ဂုတ္ထိပ္တံတားအနီး ေျမၿပိဳမႈျဖစ္ပြား

Photo: ၿမန္မာၿပည္မွ ကမၻာေက်ာ္ ဂုတ္ထိပ္မီးရထားတံတား
Wednesday, September 4, 2013

ဇန္န၀ါရီလ ၁ရက္ ၁၉၀၀ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ေသာ 
ဂုတ္ထိပ္ တံတားသည္ ထုိစဥ္ အခ်ိန္ကာလ မ်ားက သံေဘာင္မ်ား
ကုိသာအ သုံးၿပဳၿပီး တည္ ေဆာက္ခဲ့သမွ်တြင္ ကမၻာ့ အၿမင့္ဆုံး အၿဖစ္ 
မွတ္တမ္းတင္ ၀င္ခဲ့ေႀကာင္း သိရသည္။

ၿမန္မာၿပည္၏ ထင္ရွားေသာ မီးရထားတံတားၿဖစ္ၿပီး ယခုအခ်ိန္တြင္ 
သက္တမ္း အားၿဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ၿဖစ္သည္။ မႏၱေလးၿမဳိ႕မွ မုိင္ (၆၀) ေက်ာ္၊ လားရိႈး၊ ေနာင္ခ်ိဳဘူတာအလြန္ ၇ မုိင္အကြာ မုိင္တိုင္ အမွတ္ ၄၆၃/၀၉ တြင္ ရိွသည္။ ေပ ၃၀၀ ခန္႔နက္ရိႈင္း၍ မတ္ေစာက္ လွေသာ လွိ်ဳၾကီးႏွစ္ခုအေပၚတြင္ ၿဖတ္ေက်ာ္ တည္ေဆာက္ ထားၿခင္း ၿဖစ္သည္။ 

တံတားမွတ္တမ္းမ်ားအရ ၃၃၅ ေပ အၿမင့္ရွိ၊၂၂၆၀ ေပရွည္လ်ား ၊
ပင္မေထာက္တုိင္ ၁၅ ခုရွိ ၍ the Burma Railroad Company မွ အင္ဂ်င္နီယာ Sir Arthur Rendel ၏ အနီးကပ္ႀကီးႀကပ္မူ ၿဖင့္တည္ေဆာက္ခဲ့ ၿခင္းၿဖစ္သည္။

The Pennsylvania Steel Company ၏ ဒီဇုိင္း ႏွင့္ သံေဘာင္
မ်ားကို ေရေႀကာင္းခရီး ၿဖင့္ မွာယူခဲ့သည္။ တံတားတည္ေဆာက္မူ ကုန္
က် စရိတ္သည္ ထုိစဥ္ခ်ိန္က ၁၁၁၂၀၀ ေပါင္ က်သင့္ခဲ့ေႀကာင့္ သိရသည္။

ref:highestbridges
ကခ်င္း ( MM Social Sky )

RangonNewsDaily:: September 4, 2013

မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ စက္တင္ဘာ ၁ရက္ ညပုိင္းက ရွမ္းျပည္နယ္ ဂုတ္ထိပ္တံတားႏွင့္ ေနာင္

ခ်ိဳၾကား မီးရထားလမ္း မိုင္တုိင္အမွတ္ ၄၆၃/၁၂-၁၂ ၾကားတြင္ အျမင့္ ၂ေပ၊ အနံ ၂၀ေပ၊ အလ်ား ၆၀ေပခန္
႔ႏွင့္ မိုင္တိုင္အမွတ္ ၄၆၀/၃-၈ ၾကားတြင္ အျမင့္ ၂ေပ၊ အရွည္ေပ ၁၂၀ ခန္႔ ေျမၿပိဳမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ေႀကာင္းသတင္း
၇ရွိသည္။
မိုင္တုိင္အမွတ္ ၄၅၉/၁ အနီးတြင္ အလ်ား ၁၇ေပ၊ အနံ ၈ေပ၊ အျမင့္ ၁၀ ေပခန္႔ ေက်ာက္တံုးတစ္တံုး ထပ္မံၿပိဳ
က်ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ အဆိုပါ ေနရာမ်ားသုိ႔ မီးရထား၀န္ထမ္းမ်ားျဖင့္ သြားေရာက္ ရွင္းလင္းခဲ့ရာ စက္တင္ဘာလ ၂ ရက္ မြန္းလြဲ ၂နာရီက မီးရထားခရီးစဥ္မ်ား ပံုမွန္ သြားလာႏိုင္ျပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဇန္န၀ါရီလ ၁ရက္ ၁၉၀၀ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ေသာ ဂုတ္ထိပ္ တံတားသည္ ထုိစဥ္ အခ်ိန္ကာလ မ်ားက သံေဘာင္မ်ား ကုိသာအသုံးၿပဳၿပီးတည္ ေဆာက္ခဲ့သမွ်တြင္ ကမၻာ့ အၿမင့္ဆုံး အၿဖစ္မွတ္တမ္းတင္ ၀င္
ခဲ့ေႀကာင္း သိရသည္။

ၿမန္မာၿပည္၏ ထင္ရွားေသာ မီးရထားတံတားၿဖစ္ၿပီး ယခုအခ်ိန္တြင္ သက္တမ္း အားၿဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀
 ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ၿဖစ္သည္။ မႏၱေလးၿမဳိ႕မွ မုိင္ (၆၀) ေက်ာ္၊ လားရိႈး၊ ေနာင္ခ်ိဳဘူတာအလြန္ ၇ မုိင္အကြာ မုိင္တိုင္ အမွတ္ ၄၆၃/၀၉ တြင္ ရိွသည္။ ေပ ၃၀၀ ခန္႔နက္ရိႈင္း၍ မတ္ေစာက္ လွေသာ လွိ်ဳၾကီးႏွစ္ခုအေပၚတြင္ ၿဖတ္ေက်ာ္ တည္ေဆာက္ ထားၿခင္း ၿဖစ္သည္။

တံတားမွတ္တမ္းမ်ားအရ ၃၃၅ ေပ အၿမင့္ရွိ၊၂၂၆၀ ေပရွည္လ်ား ၊ပင္မေထာက္တုိင္ ၁၅ ခုရွိ ၍ the Burma Railroad Company မွ အင္ဂ်င္နီယာ Sir Arthur Rendel ၏ အနီးကပ္ႀကီးႀကပ္မူ ၿဖင့္တည္ေဆာက္ခဲ့ ၿခင္းၿဖစ္သည္။

The Pennsylvania Steel Company ၏ ဒီဇုိင္း ႏွင့္ သံေဘာင္မ်ားကို ေရေႀကာင္းခရီး ၿဖင့္ မွာယူခဲ့သည္။ တံတားတည္ေဆာက္မူ ကုန္က် စရိတ္သည္ ထုိစဥ္ခ်ိန္က ၁၁၁၂၀၀ ေပါင္ က်သင့္ခဲ့ေႀကာင့္ သိရသည္။

highestbridges
ကခ်င္း ( MM Social Sky ) , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan)

0 comments:

Post a Comment