Pages

Saturday, September 21, 2013

“ ႏွစ္ေပါင္း ၁၂၀၀ ေက်ာ္ သက္တမ္းရွိ ကုန္အာန္က်မ္းစာအုပ္ တူရကီႏုိင္ငံတြင္ေတြ႕ရွိ ”

RangonNewsDaily:: September 21, 2013
ဆြလာသ္(အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ား ေန႔စဥ္ ဝတ္ျပဳျခင္း) ၀တ္ျပဳသည့္ ဖ်ာျဖင့္ထုပ္ထားၿပီး လက္ျဖင့္ေရးသားထားေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၂၀၀ ေက်ာ္သက္တမ္းရွိ ကုန္အာန္က်မ္းစာအုပ္ တစ္အုပ္အား တူရကီႏုိင္ငံအေနာက္ေတာင္ပုိင္း Aegean ေဒသ Muğla ျပည္နယ္ရွိ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ တစ္လံုးတြင္ ေတြ႕ရွိခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ “သာမန္ ကုရ္အာန္တစ္အုပ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ထင္ၿပီး၊ အေရးႀကီးတဲ့ေနရာေတြကုိ အေၾကာင္းမၾကားခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာလက္နဲ႔ေရးထားၿပီး စာအုပ္ထဲကပံုစံေတြကလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၁၂၀၀ ေလာက္ကပံုစံ ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္ေနာက္ပုိင္းသိခဲ့ပါတယ္” ဟု ထုိကုရ္အာန္က်မ္းစာအုပ္ အားေတြ႕ရွိခဲ့သူ Tepecik ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္မွ ေရွ႕ေဆာင္ဆရာေတာ္ Yüksel Kılınçarslan က တူရကီသတင္းေအဂ်င္ဆီ Anadolu သုိ႔ တနလၤာေန႔ကေျပာခဲ့သည္။

Aegean ေဒသ Bodrum အပန္းေျဖၿမိဳ႕တြင္တည္ရွိသည့္ Tepecik ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္အား သကၠရာဇ္ ၁၇၃၇ တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အဆုိပါကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုိ Tepecik ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္၏ ေျမေအာက္ခန္းတြင္ေတြ႕ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး သမုိင္းပညာရွင္မ်ား၏ စစ္ေဆးခ်က္မ်ားအရ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း ၁၂၀၀ ေက်ာ္ကေရးသားထားခဲ့သည့္ ကုရ္အာန္က်မ္းစာအုပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ထုိ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္အား စတင္ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး Bodrum ၿမိဳ႕ရွိ မြဖ္သီ Emin Arık မွ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း ၁၂၀၀ က ကုန္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့ၿပီးေနာက္ သမုိင္းပညာရွင္မ်ားအား ထပ္မံ စစ္ေဆးေစခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

“အာဏာပုိင္ေတြကုိေျပာဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ အန္ကာရာ(တူရကီ၏ ဒုတိယၿမိဳ႕ေတာ္)ကုိ သြားခဲ့ၿပီး သူတုိ႔က သက္ဆုိင္ရာအဖြဲ႕အစည္းကုိအပ္ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုိေျပာလုိက္ပါတယ္။ ” ဟု Tepecik ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္၏ ေရွ႕ေဆာင္ဆရာေတာ္ Yüksel Kılınçarslan ကထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထုိကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္အား Bodrum Underwater Archaeology ျပတုိက္သုိ႔ အခမ္းအနားျဖင့္လႊဲအပ္ခဲ့ၿပီး လုိအပ္ေသာထိန္းသိမ္းမႈမ်ားျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ İzmir ရွိ လက္ေရး မူထိန္းသိမ္းေရးဌာသုိ႔ပုိ႔ေဆာင္သြားမည္ဟု တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

M-Media , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan)

0 comments:

Post a Comment