RngonNewsDaily :: July 27, 2013
မိုဘိုင္းဖုန္းေၾကာ္ျငာမ်ားမွ ရသည့္၀င္ေငြမွာ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္ထက္
ျမင့္မား လာသည့္အတြက္ ေဖ့စ္ဘြတ္၏ ရွယ္ယာမ်ား ၁၈ ရာခိုင္ႏႈန္းျမင့္တက္လာသည္
ဟု BBC ၏ သတင္းတစ္ရပ္အရ သိရသည္။ယခုႏွစ္ ဒုတိယသံုးလတာကာလအတြင္း အျမတ္ေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၃၃ မီလီယံ ရရွိခဲ့သည္ဟု ကုမၸဏီက ၎၏ အစီရင္ခံစာတြင ္ေဖာ္ျပထားသည္။
ေဖ့စ္ဘြတ္တည္ေထာင္သူ Mark Zuckerberg က “မိုဘိုင္းလုပ္ငန္းေၾကာ္ျငာ က
ေဖ့စ္ဘြတ္ရဲ႕အေကာင္း ဆံုးေသာ အေတြ႔အႀကံဳ တစ္ခုဆိုတာကို ယခုလိုရလဒ္ေကာင္းနဲ႔
ေဖာ္ျပလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဲ႕အနာဂတ္အတြက္
ခိုင္မာတဲ့အေျခခံတစ္ရပ္ကို ေဖာ္ထုတ္ေပးလိုက္ႏုိင္ ပါတယ္”ဟု ထုတ္
ျပန္ေၾကညာခ်က္တြင္ ထည့္သြင္းေျပာဆိုသည္။
ေဖ့စ္ဘြတ္သည္ ကမၻာ့အႀကီးဆံုး လူမႈေရးကြန္ရက္ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္ၿပီး
ေဖ့စ္ ဘြတ္ ၏ ဘ႑ာေရးမွဴး David Ebersman ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ ၿပီးခဲ့သည့္
ဇြန္လအတြင္းတြင္ စုစုေပါင္းေဖ့စ္ဘြတ္သံုးစဲြ သည့္အခ်ိန္မွာ တစ္ေန႔လွ်င္
မိနစ္ေပါင္း ၂၀ ဘီလီယံခန္႔ရွိခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
၎က “ကုမၸဏီကို
အမ်ားပိုင္အျဖစ္ ေျပာင္းလိုက္တဲ့ ပထမဆံုးႏွစ္ရဲ႕ ဒုတိယႏွစ္၀က္တာကာလပါ။
ဒီကာလအတြင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အနာဂတ္ အတြက္ အေျခခံေကာင္းကို
ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္” ဟုလည္း ေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ ကုမၸဏီ၏ ရွယ္ယာေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ၁၆ ဒသမ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ
က်ဆင္းေနေသးသည္ဟု လည္း သိရသည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာသံုးလတာကာလအတြင္း
မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာမ်ားမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆၅၅ ဒသမ ၆ သန္းခန္႔ရရွိခဲ့ၿပီး
ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းအစုစု ၀င္ေငြ၏ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ရွိသည္ဟု သိရသည္။
ယမန္ႏွစ္ ဒုတိယႏွစ္ ၀က္တာကာလတြင္ အဆိုပါပမာဏ၏ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ
ရရွိခဲ့သည္ဟုလည္း သိရသည္။ မိုဘိုင္းဖုန္းမွတစ္ဆင့္
ေဖ့စ္ဘြတ္သံုးစဲြသူဦးေရမွာလည္း ၅၁ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးျမင့္လာခဲ့သည္ဟု ၎တို႔၏ ေျပာၾကားခ်က္အရသိရသည္။
သုေတသနျပဳလုပ္သည့္ ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္ေသာ eMarketer မွ Clark Fredricksen က
“ရလဒ္ေတြ ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာထက္ ေက်ာ္ လြန္ေနတဲ့အတြက္ အရမ္းကို
ေလးစားမိပါတယ္”ဟု ေျပာၾကား လိုက္သည္။
eMarketer ၏ ခန္႔မွန္းခ်က္အရ
ေဖ့စ္ဘြတ္၏ မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာခမ်ားမွ ယခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ
ႏွစ္ဘီလီယံခန္႔ ရရွိလိမ့္မည္ျဖစ္ၿပီး ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္မွ ၅ ဒသမ
၀၄ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုး ျမင့္လာလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းပမာဏမွာ
ယမန္ႏွစ္တြင္ရရွိခဲ့သည့္ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ ျမင့္တက္လာ ျခင္းျဖစ္သည္။
Mr Fredricksen က “ေဖ့စ္ဘြတ္က မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမွာ အျခားေၾကာ္ျငာ
လုပ္ငန္းေတြထက္ ေရွ႕ကေနေျပးေနတာျဖစ္တဲ့အ တြက္ ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္မွ
တစ္မူထူးျခားတဲ့ေနရာတစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ ေနတာလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ေျပာႏိုင္ပါတယ္”ဟုလည္း ေျပာသည္။
ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ၎၏ ေၾကာ္ျငာ၀န္ေဆာင္မႈႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အစီအစဥ္မ်ားအား အေကာင္းဆံုးျဖစ္ ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ေနသည္။
လြန္ခဲ့ေသာလအတြင္းက ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမ်ား ကို ပိုမုိေကာင္းမြန္ေသာအခ်က္အလက္မ်ား ထုတ္ေပး လိမ့္မည္ဟုလည္း ေၾကာ္ျငာမန္ေနဂ်ာက ဆိုသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ သံုးစဲြသူမ်ားကို ေဖ့စ္ဘြတ္မွ
အျခားလူမႈေရး၀က္ဘ္ဆိုဒ္မ်ားထက္ ဆဲြေဆာင္ႏိုင္ျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းမွာ
၎၏ပ႐ိုဂရမ္မ်ားအား တီထြင္ဆန္းသစ္မႈရွိျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟုလည္း Mr
Fredricksen က သံုးသပ္ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။
ေအာင္မင္း ဘာသာျပန္သည္
မဇၥ်ိမ , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan): 27.7.2013
၎က “ကုမၸဏီကို အမ်ားပိုင္အျဖစ္ ေျပာင္းလိုက္တဲ့ ပထမဆံုးႏွစ္ရဲ႕ ဒုတိယႏွစ္၀က္တာကာလပါ။ ဒီကာလအတြင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အနာဂတ္ အတြက္ အေျခခံေကာင္းကို ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္” ဟုလည္း ေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ ကုမၸဏီ၏ ရွယ္ယာေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ၁၆ ဒသမ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ က်ဆင္းေနေသးသည္ဟု လည္း သိရသည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာသံုးလတာကာလအတြင္း မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာမ်ားမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆၅၅ ဒသမ ၆ သန္းခန္႔ရရွိခဲ့ၿပီး ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းအစုစု ၀င္ေငြ၏ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ရွိသည္ဟု သိရသည္။ ယမန္ႏွစ္ ဒုတိယႏွစ္ ၀က္တာကာလတြင္ အဆိုပါပမာဏ၏ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရရွိခဲ့သည္ဟုလည္း သိရသည္။ မိုဘိုင္းဖုန္းမွတစ္ဆင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္သံုးစဲြသူဦးေရမွာလည္း
သုေတသနျပဳလုပ္သည့္ ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္ေသာ eMarketer မွ Clark Fredricksen က “ရလဒ္ေတြ ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာထက္ ေက်ာ္ လြန္ေနတဲ့အတြက္ အရမ္းကို ေလးစားမိပါတယ္”ဟု ေျပာၾကား လိုက္သည္။
eMarketer ၏ ခန္႔မွန္းခ်က္အရ ေဖ့စ္ဘြတ္၏ မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာခမ်ားမွ ယခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ႏွစ္ဘီလီယံခန္႔ ရရွိလိမ့္မည္ျဖစ္ၿပီး ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္မွ ၅ ဒသမ ၀၄ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုး ျမင့္လာလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းပမာဏမွာ ယမန္ႏွစ္တြင္ရရွိခဲ့သည့္ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ ျမင့္တက္လာ ျခင္းျဖစ္သည္။
Mr Fredricksen က “ေဖ့စ္ဘြတ္က မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမွာ အျခားေၾကာ္ျငာ လုပ္ငန္းေတြထက္ ေရွ႕ကေနေျပးေနတာျဖစ္တဲ့အ တြက္ ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္မွ တစ္မူထူးျခားတဲ့ေနရာတစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ ေနတာလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္”ဟုလည္း ေျပာသည္။
ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ၎၏ ေၾကာ္ျငာ၀န္ေဆာင္မႈႏွင့္ပတ္သက္သ
လြန္ခဲ့ေသာလအတြင္းက ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမ်ား ကို ပိုမုိေကာင္းမြန္ေသာအခ်က္အလက္မ်
ယခုကဲ့သို႔ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ သံုးစဲြသူမ်ားကို ေဖ့စ္ဘြတ္မွ အျခားလူမႈေရး၀က္ဘ္ဆိုဒ္မ်ားထက္ ဆဲြေဆာင္ႏိုင္ျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းမွာ ၎၏ပ႐ိုဂရမ္မ်ားအား တီထြင္ဆန္းသစ္မႈရွိျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟုလည္း Mr Fredricksen က သံုးသပ္ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။
ေအာင္မင္း ဘာသာျပန္သည္
မဇၥ်ိမ , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan): 27.7.2013
0 comments:
Post a Comment