ရန္ကုန္ ည အခ်ိန္ စားေသာက္ဆိုင္အနီး လမ္းေပၚတြင္ ဘီယာခြက္ သယ္သြားသည့္ မိန္းကေလးငယ္ တဦး (ဓာတ္ပုံ – Reuters) |
ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ား ၏ မူးယစ္ေစတတ္ေသာ
အေဖ်ာ္ယမကာ ေသာက္သံုး မႈႏႈန္းမွာ ယခုႏွစ္ အနည္းငယ္ အတြင္း
တျဖည္းျဖည္းျမင့္တက္လာေနေၾကာင္း ျပည္တြင္း လူမႈေရးအဖြဲ႕တ ဖြဲ႕မွျပဳလုပ္သည့္
စစ္တမ္းတခုက ဆုိ သည္။
ယင္းစစ္တမ္းသည္ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း၂၀ ပါ၀င္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
အစုိးရေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ား မွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္
ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ လူငယ္မ်ား၊ အုပ္ထိန္းသူမိဘမ်ား စသည့္ လူဦးေရ ၅၀၀ ကုိ
ေမးျမန္း ေကာက္ယူထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အခ်ိဳရည္(သုိ႔) ဝုိင္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ အရက္ပါဝင္ေသာ အေဖ်ာ္ယမကာမ်ား
ေစ်းကြက္အတြင္း ၀င္ေရာက္မႈ မ်ားျပား လာျခင္း က ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္
ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ား အေဖ်ာ္ ယမကာ ေသာက္သံုးမႈျမင့္တက္လာေစျခင္း
အေၾကာင္းရင္း ျဖစ္ သည္ဟု ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားရိွ ဘီယာႏွင့္
အေဖ်ာ္ယမကာ ေရာင္းခ်ေသာ ဆုိင္ႀကီးတခ်ိဳ႕က တာဝန္ရိွသူမ်ား က ေျပာ သည္။
“ဆုိင္ကုိလာထုိင္ၾကတဲ့သူေတြမွာ မိန္းကေလးေတြပါလာ ၾကတယ္။ သူတုိ႔ေတြ
မွာတတ္တာေတြက ဘီယာနဲ႔ စပိုင္လို ဝိုင္မ်ိဳးေပါ့။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔
ထိန္းသိမ္းႏုိင္တဲ့အရြယ္ေတြဆုိေတာ့ တားျခင္း၊ မတားျခင္း မလုပ္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ မိန္းကေလးေတြ ဒီလုိေသာက္ တာ ကေတာ့ မေကာင္းဘူး”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ စားေသာက္ဆုိင္ႀကီး တဆုိင္မွ ပိုင္ရွင္
အမ်ိဳးသားက ေျပာသည္။
ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိန္းကေလးမ်ား၏ အေဖ်ာ္ယမကာ ေသာက္သံုးမႈ ျမင့္တက္လာသည္ဟု
ဆိုရာတြင္ တကၠသုိလ္ တက္ေရာက္ေန သည့္ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ အသက္၂၀ ေက်ာ္အရြယ္
မိန္းကေလးငယ္မ်ားက ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုမုိမ်ားျပားေနေၾကာင္းလည္း အဆိုပါ စစ္
တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
“အခုေခတ္ မိန္းကေလးေတြက စိတ္ညစ္တယ္လို႔ ထင္ရတဲ့အရာေတြကို ေပ်ာက္ခ်င္လုိ႔
ခံစားလုိ႔ေကာင္းေ အာင္ဆုိၿပီး ေသာက္ၾက တယ္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ သိရပါတယ္။
ေနာက္တခုက ေခတ္စားေနတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ဆီက ကိုရီးယား႐ုပ္သံ ယဥ္ေက်းမႈပါ။
ဒါေတြကို ထိန္း ခ်ဳပ္ဖို႔အတြက္က မိဘနဲ႔သားသမီးရဲ႕ဆက္ဆံေရး၊
စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႕ေစ်းကြက္ ခ်ဲ႕ထြင္မႈနဲ႔ ဆရာေတြရဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔
ထိေတြ႔မႈေတြက အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ ထင္တယ္”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန အထက္တန္း
ေက်ာင္းဆရာ တဦးက ဆုိသည္။
အၿငိမ္းစား တကၠသိုလ္ဆရာ ဦးေမာင္ေမာင္ခ်ိဳ ဆိုသူကလည္း“အရက္ဆုိင္ေတြ
တရားမဝင္ဖြင့္ လာၾကတယ္။ ေက်ာင္းေတြကို အရမ္း ေဝးကြာတဲ့ ေနရာေတြကို
ပို႔ပစ္တယ္။ စည္းကမ္းတင္းက်ပ္တဲ့ တကၠသိုလ္အေဆာင္ေတြဆုိတာ ဒီဘက္ေခတ္မွာ
မရိွေတာ့ ဘူး။ ဒါေတြက အခုလုိ ေယာက်ာ္းေလးသာမက မိန္းကေလး ငယ္ေလးေတြပါ
အရက္နဲ႔နီးစပ္လာတဲ့ အဓိကအခ်က္ေတြပဲ”ဟု ေျပာ သည္။
ထို႔အျပင္ လူငယ္ေတြ႔ဆံုပဲြမ်ား၊ စတိရိႈးေဖ်ာ္ေျဖပဲြမ်ားတြင္ အရက္ႏွင့္
အေဖ်ာ္ယမကာမ်ားကို ထည့္သြင္း လာၾကျခင္းမ်ားအျပင္ အားကစားၿပိဳင္ပဲြမ်ားကို
အေၾကာင္းျပဳကာ အရက္၊ ဘီယာ ေၾကာ္ျငာမ်ား ကို ျမင္သာထင္သာ
ျပဳလုပ္လာျခင္းမ်ားႏွင့္ ေစ်းကြက္ အတြင္း လြယ္ကူစြာဝယ္ယူ ရရိွႏုိင္ျခင္း
စသည့္အခ်က္မ်ားကလည္း ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိန္းကေလးငယ္မ်ား၏ ေသာက္သံုးမႈျမင့္
တက္လာေစျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ား ျဖစ္ေနသည္ဟု ရန္ကုန္ႏွင့္
မႏၲေလးၿမိဳ႕မ်ားရွိ မိဘ အုပ္ထိန္းသူတခ်ိဳ႕က ေျပာဆိုၾကသည္။
အေဖ်ာ္ယမကာ ေသာက္သံုးမႈ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ားႏွင့္
ယဥ္ပါးလာျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန အသက္ ၂၀ အရြယ္
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ တဦးက“စပိုင္ဝုိင္ ေလာက္ေတာ့ ေသာက္ပါတယ္။
သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါ စားေသာက္ဆုိင္ေတြမွာ ေသာက္ျဖစ္တယ္။
ခရီးထြက္တဲ့အခါေတြလည္း သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ေသာက္ျဖစ္တယ္။ ဝုိင္လုိ႔သတ္မွတ္ၿပီး
ေသာက္ၾကတာပါ”ဟု ေျပာ ျပသည္။
ယခုေနာက္ပိုင္း ႐ိုက္ကူးျပသေသာ ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္ ဗီဒီယိုမ်ားတြင္
အမ်ိဳးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား အရက္ေသာက္သံုးသည့္ အခန္း ပါ၀င္လာမႈကလည္း
ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိန္းကေလးမ်ား၏ အရက္အေ ပၚစိတ္ဝင္စားမႈ ျမင့္တက္လာေစျခင္း
အေၾကာင္းရင္းတရပ္ျဖစ္ ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ေက်ာင္းသား မိဘတဦးက ေျပာသည္။
“ဖန္တီးသူေတြက ဒီအခ်က္ေတြကို သတိထားသင့္တယ္။ မင္းသမီး
အရက္ေသာက္တာမေျပာနဲ႔ အမ်ိဳးသား သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ အလကားေန အလကား
ဘီယာဆုိင္ထုိင္ေနတယ္ဆိုတဲ့ ျပကြက္ေတြဟာ လူငယ္ေတြကို အရက္နဲ႔
ပိုၿပီးရင္းႏွီးလာေစတဲ့အေၾကာင္း ရင္းေတြျဖစ္တယ္”ဟု မႏၲေလးသား တဦးက ဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အရက္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္
ဥေပဒထုတ္ျပန္ခ်က္တခ်ဳိ႕ရိွေသာ္လည္း လုိက္နာမႈမရိွၾကျခင္း၊
သက္ဆုိင္ရာမွပညာေပး ျဖန္႔ေ၀မႈ အားနည္းျခင္းကလည္း ယင္းသို႔
အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ား အေဖ်ာ္ယမကာေ သာက္သံုးမႈကုိ ပိုမုိလြတ္လပ္ေစျခင္း၏
အေၾကာင္း ရင္း တရပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွ႕ေနမ်ားက ေျပာဆုိၾကသည္။
“ျမန္မာျပည္မွာ တားျမစ္ခ်က္ရိွတယ္။ အသက္ ရွစ္ႏွစ္ေအာက္ ကေလး မည္သူမဆုိ
အရက္ကို မဝယ္ရဘူး။ ေသာက္သံုး ခြင့္လည္း မရိွဘူး။
အမ်ိဳးသမီးေတြဆုိ
အရက္လုိက္မေရာင္းရတဲ့ တားျမစ္ခ်က္ရိွတယ္။ ယစ္မ်ိဳး ဥပေဒပုဒ္မ ၂၀ မွာ
ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး ျပဌာန္းထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုလက္ရိွမွာက ဒါကို
မသိၾကသလို၊ သိသူကလည္း က်င့္သံုးျခင္း မရိွဘူး။ အစိုးရအေနနဲ႔ တိတိ က်က်
ျပဌာန္းခ်က္တခု ထုတ္ျပန္ဖို႔လုိလာပါၿပီ”ဟု တရား႐ုံးခ်ဳပ္ ေရွ႕ေနတဦးက
ေျပာသည္။
ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ဖြင့္လွစ္ေနၾကသည့္ ဘီယာႏွင့္
အေဖ်ာ္ယမကာဆုိင္မ်ားတြင္ အရက္ ကုမၸဏီမ်ားက အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ၄င္းတုိ႔ ၏
ထုတ္ကုန္မ်ား ေရာင္းခ်ေစခုိင္းေနမႈမ်ားသည္ ယစ္မ်ိဳး ဥပေဒအရ
ယင္းကုမၸဏီမ်ားကို အေရးယူႏုိင္ေၾကာင္း လည္း ၎က ဆိုသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အရက္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ေနသည့္ ကုမၸဏီ
ငါးခုႏွင့္အထက္ရိွေနၿပီး ထုတ္ကုန္မ်ား ကို ေၾကာ္ျငာပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္
ေစ်းကြက္ အတြင္း လူသိမ်ားေစရန္လည္း ျပဳလုပ္ၾကသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္သုိ႔ အခြန္အမ်ားဆံုးေပးေဆာင္ေနရသည့္ ျပည္တြင္းစီးပြားေရး
လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အထက္ပါ အရက္ကုမၸဏီမ်ားသည္ ထိပ္ဆံုးေနရာက
ပါဝင္ေနၾကေၾကာင္းလည္း အခြန္ဦးစီးဌာနက ထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။
Reuters
0 comments:
Post a Comment