Pages

Sunday, November 23, 2014

ကခ်င္ ပစ္ခတ္မႈျဖစ္စဥ္ အမွန္အတိုင္း ေဖၚထုတ္ဖို႔ သမၼတ ညႊန္ၾကား


RangonNewsDaily:: November . 23 .2014
ကခ်င္ KIA ဌာနခ်ဳပ္ လိုင္ဇာအနီးမွာ ရွိတဲ့ ဗိုလ္သင္တန္းေက်ာင္းကို ျမန္မာစစ္တပ္က လက္နက္ႀကီးနဲ႔ ပစ္ခတ္ခဲ့လို႔ ကခ်င္ အရာရွိေလာင္း၂၀ေက်ာ္ ေသဆံုးခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္ရပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က ဒီလို ေသြးထြက္သံယို ပဋိပကၡေတြ တားဆီးႏိုင္ေရး အတြက္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ေစာင့္ၾကည့္မႈ အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေရး႐ံုးေတြ ပိုမိုဖြင့္လွစ္သြားရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ဒါ့အျပင္ တပ္မေတာ္ အေနနဲ႔လည္း သတင္းထုတ္ျပန္မႈေတြ ပိုမိုလုပ္ေဆာင္သြားရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ဗီြအိုေအကို ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။
သမၼတဦးသိန္းစိန္ကို ဗီြအိုေအျမန္မာပိုင္း အစီအစဥ္ ဌာနမွဴး ဦးသန္းလြင္ထြန္းက ေနျပည္ေတာ္မွာ သီးသန္႔ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားတာကို နားဆင္ၾကည့္ပါ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးလုိ ကိစၥမ်ဳိးေတြေပါ့။ ဒီလုိ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးလုိ ကိစၥမ်ဳိးေတြမွာဆုိရင္ အေစာပုိင္းက သမၼတႀကီး ေျပာတဲ့ အထဲမွာလည္း ပါပါတယ္။ ပထမဆုံး ဦးစားေပးအေနနဲ႔က ေသြးထြက္သံယုိမႈေတြ ရပ္စဲၿပီးေတာ့ ဒါ…. အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကေနၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးမႈေတြအထိ သြားမယ္ ဆုိတာ ဒါ…. ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဦးစားေပး မူ၀ါဒတရပ္အေနနဲ႔ ခ်ၿပီးလုပ္ေနတယ္ ဆုိတာလည္း က်ေနာ္တုိ႔ သိပါတယ္။ 

ဒါေပမယ့္ အခု ဒီရက္ပုိင္းအတြင္းမွာပဲ ဒီလုိ လုပ္ေနတဲ့ ၾကားထဲကပဲ အထူးသျဖင့္ ဒီရက္ပုိင္းအတြင္းမွာ အထူးသျဖင့္ ကခ်င္ အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ေပါ့ေနာ္၊ KIO အဖြဲ႔နဲ႔ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ကခ်င္အဖြဲ႔ရဲ႕ တုိက္ခုိက္မႈေၾကာင့္ တပ္မေတာ္ ဖက္က ထိခုိက္ တာၾကားရသလုိ၊ မေန႔က ဆုိလုိ႔ရွိရင္လည္း တပ္မေတာ္ရဲ႕ ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ ကခ်င္အဖြဲ႔က ဗုိလ္ေလာင္းသင္တန္းက လူငယ္ေလးေတြ (၂၀) ေက်ာ္ ေသဆုံးခဲ့ရတယ္ ဆုိတဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ဳိး က်ေနာ္တုိ႔ ၾကားရတယ္။

 ၾကားရတယ္ ဆုိေတာ့ ဒီကိစၥမ်ဳိးေတြကုိ တားဆီးႏုိင္ဖုိ႔၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒီကိစၥေတြကုိ ကာကြယ္ႏုိင္ဖုိ႔ ဒီကိစၥေတြကေနၿပီးေတာ့ ပဋိပကၡႀကီးႀကီး ထပ္ၿပီးျဖစ္မသြားေစဖုိ႔ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ သမၼတႀကီးအေနနဲ႔ အေရးတႀကီး ဘာမ်ား လုပ္ခ်င္သလဲ၊ အေရးတႀကီး ဘာမ်ားေျပာခ်င္ တာရွိလဲခင္ဗ်။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္
။ ။ အဲဒီေတာ့ ဒီဟာေလး ရွင္းရမယ္ဆုိရင္၊ အေျခခံကေတာ့ ခုနကလုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိေရးကိစၥဟာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ဒီ….. ျပည္သူ အမ်ားစုရဲ႕ ဆႏၵေပါ့ေလ၊ ေျပာၾကမယ္ ဆုိရင္ ျပည္သူအားလုံးရဲ႕ ဆႏၵျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူ အားလုံးရဲ႕ ဆႏၵျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိဖုိ႔အတြက္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ အစုိးရ ကေနၿပီးေတာ့ ျပည္သူ အမ်ားစု ဆႏၵျဖစ္သလုိ၊ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ဆႏၵလည္းျဖစ္တယ္။ 

ဒါကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ႀကိဳးပမ္းၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနတာပါ။ အဲဒီေတာ့ ပစ္ခတ္ တုိက္ခုိက္မႈ ရပ္စဲၾကဖုိ႔အတြက္လည္း ႏွစ္ဖက္က အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်ေနာ္တုိ႔ ဒါ….. ေတြ႔ဆုံၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တခ်ဳိ႕အပုိင္းေလးေတြက က်ေနာ္တုိ႔ အေလွ်ာ့ အတင္းေလးေတြ ရွိတယ္။

 အေလွ်ာ့အတင္းေလးေတြလည္း တခ်ဳိ႕ ေလွ်ာ့ေပးႏုိင္တာေတြ ေလွ်ာ့ေပးႏုိင္တယ္။ တခ်ဳိ႕ မေပးႏုိင္တဲ့ဟာေလးေတြလည္း ျပန္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားၾက ျပဳ ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ဆႏၵကေတာ့ ပစ္ခတ္ တုိက္ခုိက္မႈေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ရပ္ေအာင္လုပ္ခ်င္တယ္။ ရပ္စဲခ်င္တယ္။ ရပ္စဲခ်င္တယ္။

ပစ္ခတ္ တုိက္ခုိက္မႈ ျဖစ္တယ္ ဆုိတာလည္း ဟုိ….. တစ္ဖက္ထဲေၾကာင့္ ျဖစ္ တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္ဖက္မွာ ဒါ…. ျပႆနာေလးေတြ ရွိပါတယ္။ ႏွစ္ဖက္မွာ ျပႆနာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူ႔ဖက္ ကုိယ့္ဖက္၊ ဟုိလူက လြန္တယ္၊ ဒီလူကလြန္တယ္နဲ႔ ဒါေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာေနလုိ႔ရွိရင္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ ၿပီးဆုံးမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဒီကေန႔အထိကေတာ့ ခင္ဗ်ားေျပာသလုိပဲ ပစ္ခတ္ တုိက္ခုိက္မႈေလးေတြ ရွိေသးလုိ႔ ဒီလုိေတြ က်ေနာ္တုိ႔ ျဖစ္ေနတာ။

က်ေနာ္တုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ပစ္ခတ္ တုိက္ခုိက္မႈကုိ ရပ္စဲခ်င္တယ္။ ပစ္ခတ္ တုိက္ခုိက္မႈကုိ ရပ္စဲဖုိ႔အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ နည္းလမ္းေတြ ရွာၾကတယ္။ ဘယ္လုိေတြ လုပ္ၾကမလဲ။ တပ္ကုိလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာတာပါပဲ။ တဖက္ကုိလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ညႇိတာပါပဲ။ 


တပ္ကုိဆုိလုိ႔ရွိရင္လည္း မင္းတုိ႔ စခန္းေတြကုိသြားၿပီးေတာ့ တုိက္တာ ျပဳတာ ဘာညာ မင္းတုိ႔လုံး၀ မလုပ္နဲ႔။ သုိ႔ေသာ္လည္းပဲ၊ လူဆုိတာ ကေတာ့ ကုိယ့္အသက္ေတာ့ ကုိယ္က ကာကြယ္ပုိင္ခြင့္ေတာ့ ရွိရမွာကုိး။ ကုိယ့္ရဲ႕ လုံၿခံဳေရး အတြက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ခုခံ ကာကြယ္ယုံမွအပ က်န္တာ ဘာမွမလုပ္နဲ႔။ ဒါေတြလည္း တပ္အပုိင္းက သူတုိ႔ လုိက္နာၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။

သုိ႔ေသာ္လည္း ေျမျပင္မွာ ေအာက္ေျခမွာက်ေတာ့ တခ်ဳိ႕ကိစၥေလးေတြက ဟုိလူက စပစ္တယ္၊ ဒီလူက စပစ္တယ္နဲ႔ ဒီျပႆနာေလးေတြ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒါေတြကုိ ရွင္းႏုိင္ဖုိ႔အတြက္က ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာတဲ့အဖြဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔က ဒါကုိ တည္ေဆာက္ရမယ္။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္တုိ႔ ခုနကလုိ ဆက္ဆံေရးစခန္းေတြ ထားရမယ္။ 


အဲဒီေတာ့ ဆက္ဆံေရးစခန္းေတြလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ဒါ…. ထားဖုိ႔အတြက္ ဒါေတြလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ႏွစ္ဖက္ ဆုံးျဖတ္ ထားၿပီးပါၿပီ။ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာတဲ့ အဖြဲ႔နဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သူကေတာ့ လြန္တယ္၊ သူက မွားတာ၊ အဲဒီေတာ့ ေနာက္တခါ ဒါမ်ဳိးမျဖစ္ေအာင္ ဂရုစုိက္မယ္၊ စသည္ အားျဖင့္ ဒီအဖြဲ႔ေတြလည္း ဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က လုပ္ထားၿပီးၿပီ။ လုပ္ထားၿပီးၿပီဆုိေတာ့ ဒါေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔က မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသြားရမွာပါ။ 

အဲဒီေတာ့ ပစ္ခတ္ တုိက္ခုိက္မႈေတြ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ တပ္ဘက္ကလည္း ခုနကလုိ ထိခိုက္ ဟုတ္လား… က်ဆုံးမႈ ဘာညာ ရွိတယ္ ျပဳတယ္ဆုိရင္ ဟုိ….. တုိင္းျပည္အတြက္ဘဲ နစ္နာတာကုိ။ တစ္ဖက္ ကလည္း ထိခုိက္ က်ဆုံးမႈေတြ ရွိတယ္ ျပဳတယ္ဆုိရင္ တုိင္းျပည္အတြက္ပဲ နစ္နာတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း။ ။ ဒါႏုိင္ငံသားေတြဘဲ။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္။ ။ ႏွစ္ဖက္စလုံးကို မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ တပ္ကုိေတာ့ က်ေနာ္ေျပာပါတယ္။ အခုျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ခုနကလုိ ျဖစ္တဲ့ ျပဳတဲ့ ကိစၥေတြကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခုနကလုိ အင္တာျဗဴးလုပ္လုိက္ပါ။ မွန္မွန္ ကန္ကန္နဲ႔ ျပည္သူေတြ လည္း သိသြားရေအာင္။ ျဖစ္တယ္ ဆုိတာ ႏွစ္ဖက္ မွာ ျပႆနာရွိလုိ႔ ျဖစ္ၾကတာကုိး။ 


တစ္ဖက္ထဲ ပစ္ယုံနဲ႔ မဟုတ္ဘူး၊ ႏွစ္ဖက္ ပစ္လုိ႔ ဒါ…. ျပႆနာ ျဖစ္ၾကတာကုိး။ ဒီလုိျဖစ္တာေတြက က်ေနာ္တုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ဟာေတြကုိ သြားၿပီးေတာ့ ခုနကလုိ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ခုနကလုိ ပထမေျခလွမ္းျဖစ္တဲ့ ပစ္ခတ္ တုိက္ခုိက္မႈ ရပ္စဲေရးဆုိတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ ရည္မွန္းခ်က္ကုိ သြားၿပီးေတာ့ ဒါ…...ခုနက အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈေတြ ရွိေစတယ္။ အတတ္ႏုိင္ဆုံး က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး၊ ႏွစ္ဖက္ကုိ။

ျမန္မာသမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကို ဗီြအိုေအ ျမန္မာပိုင္းဌာနမွဴး ဦးသန္္းလြင္ထြန္း က ေနျပည္ေတာ္၊ သမၼတအိမ္ေတာ္မွာ သီးသန္႔ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္း ထားတာျဖစ္ပါတယ္။


VOA , 
KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily



0 comments:

Post a Comment