ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနၿပီျဖစ္သည့္ အဆင့္မီ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားသစ္ (ဓာတ္ပံု – စတိဗ္ တကၠနာ / ဧရာဝတီ) |
RangonNewsDaily:: September 30, 2013
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွေပးအပ္မည့္ ေခ်းေငြ ၅ ဘီလီယံကို ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး အတြက္သာ အသံုးျပဳရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ စက္တင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔က က်င္းပေသာ အဆင့္မီ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား စတင္ေျပးဆြဲျခင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သတ္၍ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက အထက္ပါအတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
“ရထားတြဲေတြ အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေျပးဆြဲေရးကေတာ့ အခုခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ျဖစ္လာႏိုင္ရန္ မလြယ္ေသးဘူး။ ေနာက္ရလာတဲ့ ေခ်းေငြကလည္း ရထားတြဲေတြပါ အဆင့္ျမင့္ဖို႔၊ ဘူတာေတြ အဆင့္ျမင့္ဖို႔ေလာက္အထိ မရဘူး။ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း လုပ္သြားမွာပါ” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ယခင္ဝန္ႀကီးမ်ား လက္ထက္က အိႏိၵယ၊ တရုတ္ႏိုင္ငံတို႔မွ ရရွိခဲ့သည့္ ေခ်းေငြမ်ားႏွင့္ စက္ေခါင္းသစ္၊ လူစီးတြဲ၊ ကုန္တြဲမ်ား ဝယ္ျခင္း၊ စက္ေခါင္း ထုတ္လုပ္သည့္ စက္ရံုတည္ျခင္း၊ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္ျခင္း စသည္တို႔ကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ ေၾကာင္း၊ ယခုရရွိမည့္ ဂ်ပန္ေခ်းေငြကိုမူ လမ္းပိုင္း အဓိကထားကာ ျပင္ဆင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ မႏၱေလး ရထားလမ္းပိုင္း အဆင္ျမႇင့္ေရးအတြက္ ၁. ၇ ဘီလီယံ သံုးရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ က်န္ရွိေငြမ်ားကို ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းပိုင္း အဆင့္ျမင့္ေရး အတြက္ သံုးစြဲမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေခ်းေငြသံုးစြဲမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းမႈမ်ားကို ျပန္လည္ ေျဖၾကား ခဲ့သည္။
ထုိ႔အျပင္ ေျမေအာက္ရထား၊ မိုးပ်ံရထား ေျပးဆြဲေရး၊ ဘူတာမ်ား အဆင့္ျမႇင့္ေရး အတြက္ ႏိုင္ငံတကာမွ အကူအညီ ရယူရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို တင္ျပေပးရန္ ႏိုင္ငံ ၅ ခုကို ေျပာၾကားထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေကာင္းဆံုး တင္ျပႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံႏွင့္ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ဘူတာေတြမွာ အိမ္ေတြပါ ပါမယ့္ အလႊာလိုက္ ေနႏိုင္မယ့္ အေဆာက္အဦးေတြ ေဆာက္ဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္။ ဘယ္သူနဲ႔ လုပ္မလဲ ကေတာ့ ေရြးတုန္းပဲမို႔ မေျပာတတ္ေသးဘူးေပါ့။ ဒါလိုေတြလုပ္မွ ရထားစီးသူ မ်ားလာမယ္။ ဒီအတြက္ လုပ္မွာပါ။ ပထမဆံုး ကေတာ့ လမ္းပိုင္း ျပင္ပါမယ္” ဟု ဦးသန္းေဌးက ဆက္ေျပာသည္။
ရထားသံလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးတြင္ ေျပးလမ္းသစ္ ထပ္မံရွာေဖြ သြားရန္ အတြက္လည္း စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ လက္ေတြ႔တြင္ ရထားလမ္းပိုင္း၌ အျမန္ေျပးဆြဲႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း၊ ျဖတ္လမ္းပိုင္းမ်ားႏွင့္ ေအာက္ ခံပိုင္းမ်ားအား အျမန္ ေျပးဆြဲႏိုင္ေရးအတြက္ လဲလွယ္ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း၊ သံလမ္းအနီးနားတြင္ လူေနအိမ္မ်ားရွိျခင္း၊ ေစ်းေရာင္းခ် ေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။
“ပထမအဆင့္ကေတာ့ ရထားသံလမ္းပိုင္းနားက လူေတြကို သူတို႔ဟာ က်ဴးေက်ာ္ေတြ ဆိုတာ အေၾကာင္း ၾကားထားပါတယ္။ ဘယ္တုန္းက စနစ္ေၾကာင့္ ဘယ္လိုေတြ ေရာက္လာလဲဆိုတာ ျပန္စစ္ရမယ္။ ခက္ေတာ့ ခက္တယ္။ က်ဴးေက်ာ္သူေတြက က်ဴးေက်ာ္ေနတာကို မသိဘဲ ဆႏၵျပမယ္ဆိုေတာ့ ဥပေဒ စိုးမိုးမႈက ေျပာရခက္တယ္။ တခုကေတာ့ အခုသံလမ္းနားက အိမ္ယာ ဘယ္ေလာက္ က်ဴးေက်ာ္ေနတယ္ ဆိုတာကို စာရင္း လိုက္ေကာက္ေနတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆိုတာေတာ့ ေျပာရ ေစာေသးတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ စာရင္း စေကာက္ေနပါၿပီ” ဟု ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထုိ႔အျပင္ သံလမ္းတေလွ်ာက္ ေစ်းေရာင္းခ်ျခင္း၊ အမိႈက္ပစ္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ လမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္ေရးမွာ အခက္အခဲ မ်ားစြာရွိ ေနေၾကာင္း သိရသည္။
“လူေပါက္ေစ့ေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြက လိုက္မၾကည့္ႏိုင္ဘူး။ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ စီးခ်င္ရင္ တေယာက္ခ်င္းစီက စည္းကမ္းရွိဖို႔ လိုတယ္။ အေကာင္းအတိုင္း စီးေစခ်င္လို႔ ခ်ေပးရင္ေတာင္ ဖ်က္ဆီးသြားတာေတြ၊ အမိႈက္မပစ္ရဆို ပစ္တယ္။ ဥံဳဖြ မန္းၿပီး လုပ္လို႔မွ မရတာ။ ေရွ႕ကလုပ္၊ ေနာက္က ဖ်က္ဆီးဆိုလည္း မခံႏိုင္ဘူး။ အခုက ရထားက မလုပ္လို႔လို႔ ေျပာၾကတယ္။
အကုန္လံုးကို ေန႔စဥ္အလုပ္ လိုက္ၾကည့္ေစခ်င္တယ္၊ မႏိုင္တာ။ အမိႈက္ေကာက္ မႏိုင္ဘူး၊ ရထားလမ္းေပၚ ေစ်းေရာင္း၊ရထားလာရင္ ခါးေလးေကာ့ေရွာင္နဲ႔ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ ေခါင္းေျခာက္ရပါတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ အဆင့္မျမင့္ႏိုင္ဘူး” ဟု ဦးသန္းေဌးက ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း၌ ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ ယာဥ္ေက်ာပိတ္ဆို႔မႈကို ကုစားႏိုင္ရန္အတြက္ အဆင့္မီ အဲကြန္း ၿမိဳ႕ပတ္ရထားကို ေအာက္တိုဘာလ ၆ ရက္ေန႔မွ စတင္ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ စမ္းသပ္အေနျဖင့္ တြဲဆိုင္း ၅ ဆိုင္းပါ ရထားတစီးျဖင့္သာ စတင္ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထပ္တိုးကာ ေျပးဆြဲသြားရန္ စီစဥ္ထာေးၾကာင္း ၎က ေျပာၾကားသည္။
လက္ရွိတြင္ စတင္ေျပာင္းလဲ ေျပးဆြဲမည့္ အဆင့္မီ အဲကြန္း ၿမိဳ႕ပတ္ရထားကို လူတဦးလွ်င္ ၄၀၀ က်ပ္ႏႈန္း၊ ႏိုင္ငံျခားသား တဦး လွ်င္ ၂ ေဒၚလာ ႏႈန္းျဖင့္ လာမည့္ ေအာက္တိုဘာ ၆ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ အဆိုပါ တြဲမ်ားတြင္ ပစၥည္း ဝန္စည္စလယ္မ်ား တင္ေဆာင္ခြင့္မေပးဘဲ လူစီး သီးသန္႔သာ လက္ခံသြားမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ေျပးဆြဲမႈတေခါက္ကို ေငြက်ပ္ ၁ သိန္းေက်ာ္ ရံႈးပါတယ္။ ရထားဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ငန္းပိုင္းအရ ပထမဆံုး အေနနဲ႔ စတင္လုပ္ ေဆာင္တာပါ။ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနပါတယ္။ နည္းပညာနဲ႔ ေငြေၾကးပိုင္းကို ဝန္ႀကီးဌာနကေန တာဝန္ယူၿပီး လုပ္ေနပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြက မပါဝင္ဘဲနဲ႔ေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ တြဲေတြ ေရရွည္ခံဖို႔ ျပည္သူေတြက ဝိုင္းထိန္း ေပးေစခ်င္တယ္” ဟု ဦးသန္းေဌးက ေျပာသည္။
အဆိုပါ ရထားတြဲမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုးေသာ ခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔ႏိုင္သည့္ တစီးတည္းေသာ ရထားျဖစ္ၿပီး သန္႔စင္ခန္းမွာ လည္း ယခင္စနစ္မ်ားကဲ့သို႔ မဟုတ္သည့္ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ားတြင္ သံုးေသာ ျပန္သိမ္းစနစ္ကို သံုးစြဲထားေၾကာင္း သိရသည္။
“ဘူတာက ၁၃ ဘူတာပဲ ရပ္မယ္။ ၿမိဳ႕တပတ္ကို အရင္က ပတ္ရင္ ၂ နာရီ မိနစ္ ၅၀ ၾကာတယ္။ ဒီရထားက အရင္ ရထားေတြ ေျပးခ်ိန္ထက္ ၃၅ မိနစ္ ပိုသက္သာတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ လက္ရွိ ေျပးဆြဲေနသည့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားတြင္ ကုန္စည္ တင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ကုန္စည္တြဲမ်ားကို ခ်ိတ္သြားရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ အဆိုပါ တြဲမ်ားတြင္သာ ကုန္စည္မ်ား တင္ရမည္ျဖစ္ၿပီး တျခား တြဲမ်ားတြင္ ကုန္စည္တင္ခြင့္ကို ေအာက္တိုဘာလမွ စ၍ ခြင့္မေပးေတာ့ေၾကာင္း၊ ကုန္စည္တြဲမ်ားကို ရံုးခ်ိန္တြင္း ဆြဲသည့္ မနက္ ၈ နာရီမွ ၁၀ နာရီ၊ ညေန ၄ နာရီမွ ၆ နာရီ စသည့္ ရထား ႏွစ္စင္းမွ လြဲ၍ က်န္အခ်ိန္ ေျပးဆြဲသည့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားတိုင္းတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးျမင့္ေဝက ရွင္းျပသည္။
စတင္ေျပးဆြဲမည့္ အဆင့္မီ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားကို အင္းစိန္ – မဂၤလာဒံု – ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ အျဖစ္ ေအာက္တိုဘာ ၆ ရက္ေန႔မွ ၈ ေခါက္စီ စတင္ ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ကာ ဘုရားလမ္းဘူတာ၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္ ဘူတာ၊ ကမာရြတ္ ဘူတာ၊ သမိုင္း ဘူတာ၊ အင္းစိန္ ဘူတာ၊ ဒညင္းကုန္း ဘူတာ၊ မဂၤလာဒံု ဘူတာ၊ ပုရြက္ဆိတ္ကုန္း ဘူတာ၊ ရထားကေလး ဘူတာ၊ ကံဘဲ့ဘူတာ၊ မလႊကုန္း ဘူတာ၊ ပုစြန္ေတာင္ ဘူတာႏွင့္ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး တို႔တြင္သာ ရပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး လေပး စီးနင္းမႈမ်ားကိုလည္း ခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ဧရာ၀တီ , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan)
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွေပးအပ္မည့္ ေခ်းေငြ ၅ ဘီလီယံကို ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး အတြက္သာ အသံုးျပဳရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ စက္တင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔က က်င္းပေသာ အဆင့္မီ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား စတင္ေျပးဆြဲျခင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သတ္၍ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက အထက္ပါအတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
“ရထားတြဲေတြ အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေျပးဆြဲေရးကေတာ့ အခုခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ျဖစ္လာႏိုင္ရန္ မလြယ္ေသးဘူး။ ေနာက္ရလာတဲ့ ေခ်းေငြကလည္း ရထားတြဲေတြပါ အဆင့္ျမင့္ဖို႔၊ ဘူတာေတြ အဆင့္ျမင့္ဖို႔ေလာက္အထိ မရဘူး။ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း လုပ္သြားမွာပါ” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ယခင္ဝန္ႀကီးမ်ား လက္ထက္က အိႏိၵယ၊ တရုတ္ႏိုင္ငံတို႔မွ ရရွိခဲ့သည့္ ေခ်းေငြမ်ားႏွင့္ စက္ေခါင္းသစ္၊ လူစီးတြဲ၊ ကုန္တြဲမ်ား ဝယ္ျခင္း၊ စက္ေခါင္း ထုတ္လုပ္သည့္ စက္ရံုတည္ျခင္း၊ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္ျခင္း စသည္တို႔ကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ ေၾကာင္း၊ ယခုရရွိမည့္ ဂ်ပန္ေခ်းေငြကိုမူ လမ္းပိုင္း အဓိကထားကာ ျပင္ဆင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ မႏၱေလး ရထားလမ္းပိုင္း အဆင္ျမႇင့္ေရးအတြက္ ၁. ၇ ဘီလီယံ သံုးရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ က်န္ရွိေငြမ်ားကို ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းပိုင္း အဆင့္ျမင့္ေရး အတြက္ သံုးစြဲမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေခ်းေငြသံုးစြဲမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းမႈမ်ားကို ျပန္လည္ ေျဖၾကား ခဲ့သည္။
ထုိ႔အျပင္ ေျမေအာက္ရထား၊ မိုးပ်ံရထား ေျပးဆြဲေရး၊ ဘူတာမ်ား အဆင့္ျမႇင့္ေရး အတြက္ ႏိုင္ငံတကာမွ အကူအညီ ရယူရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို တင္ျပေပးရန္ ႏိုင္ငံ ၅ ခုကို ေျပာၾကားထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေကာင္းဆံုး တင္ျပႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံႏွင့္ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ဘူတာေတြမွာ အိမ္ေတြပါ ပါမယ့္ အလႊာလိုက္ ေနႏိုင္မယ့္ အေဆာက္အဦးေတြ ေဆာက္ဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္။ ဘယ္သူနဲ႔ လုပ္မလဲ ကေတာ့ ေရြးတုန္းပဲမို႔ မေျပာတတ္ေသးဘူးေပါ့။ ဒါလိုေတြလုပ္မွ ရထားစီးသူ မ်ားလာမယ္။ ဒီအတြက္ လုပ္မွာပါ။ ပထမဆံုး ကေတာ့ လမ္းပိုင္း ျပင္ပါမယ္” ဟု ဦးသန္းေဌးက ဆက္ေျပာသည္။
ရထားသံလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးတြင္ ေျပးလမ္းသစ္ ထပ္မံရွာေဖြ သြားရန္ အတြက္လည္း စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ လက္ေတြ႔တြင္ ရထားလမ္းပိုင္း၌ အျမန္ေျပးဆြဲႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း၊ ျဖတ္လမ္းပိုင္းမ်ားႏွင့္ ေအာက္ ခံပိုင္းမ်ားအား အျမန္ ေျပးဆြဲႏိုင္ေရးအတြက္ လဲလွယ္ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း၊ သံလမ္းအနီးနားတြင္ လူေနအိမ္မ်ားရွိျခင္း၊ ေစ်းေရာင္းခ် ေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။
“ပထမအဆင့္ကေတာ့ ရထားသံလမ္းပိုင္းနားက လူေတြကို သူတို႔ဟာ က်ဴးေက်ာ္ေတြ ဆိုတာ အေၾကာင္း ၾကားထားပါတယ္။ ဘယ္တုန္းက စနစ္ေၾကာင့္ ဘယ္လိုေတြ ေရာက္လာလဲဆိုတာ ျပန္စစ္ရမယ္။ ခက္ေတာ့ ခက္တယ္။ က်ဴးေက်ာ္သူေတြက က်ဴးေက်ာ္ေနတာကို မသိဘဲ ဆႏၵျပမယ္ဆိုေတာ့ ဥပေဒ စိုးမိုးမႈက ေျပာရခက္တယ္။ တခုကေတာ့ အခုသံလမ္းနားက အိမ္ယာ ဘယ္ေလာက္ က်ဴးေက်ာ္ေနတယ္ ဆိုတာကို စာရင္း လိုက္ေကာက္ေနတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆိုတာေတာ့ ေျပာရ ေစာေသးတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ စာရင္း စေကာက္ေနပါၿပီ” ဟု ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထုိ႔အျပင္ သံလမ္းတေလွ်ာက္ ေစ်းေရာင္းခ်ျခင္း၊ အမိႈက္ပစ္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ လမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္ေရးမွာ အခက္အခဲ မ်ားစြာရွိ ေနေၾကာင္း သိရသည္။
“လူေပါက္ေစ့ေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြက လိုက္မၾကည့္ႏိုင္ဘူး။ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ စီးခ်င္ရင္ တေယာက္ခ်င္းစီက စည္းကမ္းရွိဖို႔ လိုတယ္။ အေကာင္းအတိုင္း စီးေစခ်င္လို႔ ခ်ေပးရင္ေတာင္ ဖ်က္ဆီးသြားတာေတြ၊ အမိႈက္မပစ္ရဆို ပစ္တယ္။ ဥံဳဖြ မန္းၿပီး လုပ္လို႔မွ မရတာ။ ေရွ႕ကလုပ္၊ ေနာက္က ဖ်က္ဆီးဆိုလည္း မခံႏိုင္ဘူး။ အခုက ရထားက မလုပ္လို႔လို႔ ေျပာၾကတယ္။
အကုန္လံုးကို ေန႔စဥ္အလုပ္ လိုက္ၾကည့္ေစခ်င္တယ္၊ မႏိုင္တာ။ အမိႈက္ေကာက္ မႏိုင္ဘူး၊ ရထားလမ္းေပၚ ေစ်းေရာင္း၊ရထားလာရင္ ခါးေလးေကာ့ေရွာင္နဲ႔ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ ေခါင္းေျခာက္ရပါတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ အဆင့္မျမင့္ႏိုင္ဘူး” ဟု ဦးသန္းေဌးက ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း၌ ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ ယာဥ္ေက်ာပိတ္ဆို႔မႈကို ကုစားႏိုင္ရန္အတြက္ အဆင့္မီ အဲကြန္း ၿမိဳ႕ပတ္ရထားကို ေအာက္တိုဘာလ ၆ ရက္ေန႔မွ စတင္ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ စမ္းသပ္အေနျဖင့္ တြဲဆိုင္း ၅ ဆိုင္းပါ ရထားတစီးျဖင့္သာ စတင္ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထပ္တိုးကာ ေျပးဆြဲသြားရန္ စီစဥ္ထာေးၾကာင္း ၎က ေျပာၾကားသည္။
လက္ရွိတြင္ စတင္ေျပာင္းလဲ ေျပးဆြဲမည့္ အဆင့္မီ အဲကြန္း ၿမိဳ႕ပတ္ရထားကို လူတဦးလွ်င္ ၄၀၀ က်ပ္ႏႈန္း၊ ႏိုင္ငံျခားသား တဦး လွ်င္ ၂ ေဒၚလာ ႏႈန္းျဖင့္ လာမည့္ ေအာက္တိုဘာ ၆ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ အဆိုပါ တြဲမ်ားတြင္ ပစၥည္း ဝန္စည္စလယ္မ်ား တင္ေဆာင္ခြင့္မေပးဘဲ လူစီး သီးသန္႔သာ လက္ခံသြားမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ေျပးဆြဲမႈတေခါက္ကို ေငြက်ပ္ ၁ သိန္းေက်ာ္ ရံႈးပါတယ္။ ရထားဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ငန္းပိုင္းအရ ပထမဆံုး အေနနဲ႔ စတင္လုပ္ ေဆာင္တာပါ။ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနပါတယ္။ နည္းပညာနဲ႔ ေငြေၾကးပိုင္းကို ဝန္ႀကီးဌာနကေန တာဝန္ယူၿပီး လုပ္ေနပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြက မပါဝင္ဘဲနဲ႔ေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ တြဲေတြ ေရရွည္ခံဖို႔ ျပည္သူေတြက ဝိုင္းထိန္း ေပးေစခ်င္တယ္” ဟု ဦးသန္းေဌးက ေျပာသည္။
အဆိုပါ ရထားတြဲမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုးေသာ ခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔ႏိုင္သည့္ တစီးတည္းေသာ ရထားျဖစ္ၿပီး သန္႔စင္ခန္းမွာ လည္း ယခင္စနစ္မ်ားကဲ့သို႔ မဟုတ္သည့္ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ားတြင္ သံုးေသာ ျပန္သိမ္းစနစ္ကို သံုးစြဲထားေၾကာင္း သိရသည္။
“ဘူတာက ၁၃ ဘူတာပဲ ရပ္မယ္။ ၿမိဳ႕တပတ္ကို အရင္က ပတ္ရင္ ၂ နာရီ မိနစ္ ၅၀ ၾကာတယ္။ ဒီရထားက အရင္ ရထားေတြ ေျပးခ်ိန္ထက္ ၃၅ မိနစ္ ပိုသက္သာတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ လက္ရွိ ေျပးဆြဲေနသည့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားတြင္ ကုန္စည္ တင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ကုန္စည္တြဲမ်ားကို ခ်ိတ္သြားရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ အဆိုပါ တြဲမ်ားတြင္သာ ကုန္စည္မ်ား တင္ရမည္ျဖစ္ၿပီး တျခား တြဲမ်ားတြင္ ကုန္စည္တင္ခြင့္ကို ေအာက္တိုဘာလမွ စ၍ ခြင့္မေပးေတာ့ေၾကာင္း၊ ကုန္စည္တြဲမ်ားကို ရံုးခ်ိန္တြင္း ဆြဲသည့္ မနက္ ၈ နာရီမွ ၁၀ နာရီ၊ ညေန ၄ နာရီမွ ၆ နာရီ စသည့္ ရထား ႏွစ္စင္းမွ လြဲ၍ က်န္အခ်ိန္ ေျပးဆြဲသည့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားတိုင္းတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးျမင့္ေဝက ရွင္းျပသည္။
စတင္ေျပးဆြဲမည့္ အဆင့္မီ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားကို အင္းစိန္ – မဂၤလာဒံု – ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ အျဖစ္ ေအာက္တိုဘာ ၆ ရက္ေန႔မွ ၈ ေခါက္စီ စတင္ ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ကာ ဘုရားလမ္းဘူတာ၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္ ဘူတာ၊ ကမာရြတ္ ဘူတာ၊ သမိုင္း ဘူတာ၊ အင္းစိန္ ဘူတာ၊ ဒညင္းကုန္း ဘူတာ၊ မဂၤလာဒံု ဘူတာ၊ ပုရြက္ဆိတ္ကုန္း ဘူတာ၊ ရထားကေလး ဘူတာ၊ ကံဘဲ့ဘူတာ၊ မလႊကုန္း ဘူတာ၊ ပုစြန္ေတာင္ ဘူတာႏွင့္ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး တို႔တြင္သာ ရပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး လေပး စီးနင္းမႈမ်ားကိုလည္း ခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ဧရာ၀တီ , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan)
0 comments:
Post a Comment