Pages

Saturday, September 15, 2012

NED က ခ်ီးျမင့္တဲ့ဆုကုိ လက္ခံရယူဖုိ႔ အတြက္ ေက်ာင္းသားေခါင္း ေဆာင္ ကုိမင္းကုိႏုိင္သြားေရာက္မည္းမဟုတ္ေႀကာင္းေၿပာႀကား

Photo: NED (National Endowment for Democracy)  ခ်ီးျမင့္တဲ့ဆုကုိ လက္ခံရယူဖုိ႔ အတြက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကုိမင္းကုိႏုိင္ကုိ အာဏာပုိင္ေတြက  ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ ထုတ္ေပးေပမဲ့ 
အတူေလွ်ာက္ထားၾကတဲ့ က်န္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေတြကုိ ႏု္ိင္ငံကူး လက္မွတ္ ဆုိင္းငံ့ထားတဲ့ အတြက္ ဆုခ်ီးျမင့္ပြဲကုိ တက္ေရာက္ဖုိ႔ သူလာေရာက္မွာ မဟုတ္ေၾကာင္း ကုိမင္းကုိႏုိင္က ေျပာပါတယ္။

"အမွန္တကယ္ေတာ့ ဒီေပးတဲ့ဆုကုိ ကၽြန္ေတာ္ တန္ဖုိးထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ မူရွိပါတယ္။ အဲဒီမူကုိေတာ့ ဦးက်ဳိးလုိ႔ မရဘူး။ အဲဒါကေတာ့ တရားမွ်တရမယ္။ ႏုိင္ငံသားတုိင္းအေပၚမွာ ညီတူမွ်တူ အခြင့္အေရး ရရမယ္ေပါ့။ 

အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အမႈတြဲေတြပါ။ အဲဒီ ၁၉ ေယာက္စလုံးဟာ ၆၅ ႏွစ္က်ခဲ့တဲ့ အမႈတြဲေတြၾကီးပဲ။ အဲဒီအမႈတြဲေတြ အကုန္လုံးကုိ ေထာင္က ထြက္လာတယ္။ အတူတူပဲ တင္ၾကတယ္။ သာမာန္ျပည္သူဆုိ ၂၁ ရက္နဲ႔ ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လူေတြ ၆ လ ျပည့္ျပီ။ မရေသးဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ကုိပဲ ေပးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ အတူတူ တြဲေနတဲ့လူေတြကုိ မေပးဘူးဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါ ခြဲျခားဆက္ဆံတယ္လုိ႔ိ ခံစားရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီမူကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္မခံႏုိင္ဘူး။

 ေနာက္တခုက ႏုိင္ငံသားတုိင္းဟာ ၂၁ ရက္ျပည့္လုိ႔ရွိရင္ သူ႔အရည္အခ်င္းေတြ ျပည့္လုိ႔ရွိရင္ ေပးရပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘက္က မွားယြင္းေဖာ္ျပတာ၊ လိမ္ညာေဖာ္ျပတာမ်ဳိးရွိလုိ႔ ဆုိရင္ေတာ့ ဒီအခ်က္ ဒီအခ်က္ေၾကာင့္ မေပးႏုိင္ဘူးဆုိတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေၾကညာေပးပါ။ အဲဒီလုိမဟုတ္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ တႏွစ္ဆုိင္းငံ့ဆုိတာမ်ဳိးကေတာ့ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ဒုတိယတန္းစား ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ ထားတဲ့သေဘာပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမင္တယ္။ 

အဲဒါ ဥပေဒလည္း မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ထဲရွိတာေတြကုိ သူတုိ႔ဟာ သူတုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ပစ္လုိက္တာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ျငင္းပယ္တာပါ။ 

၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ႕ဝင္ေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ဧၿပီလ ကတည္းက နုိင္ငံကူးလက္မွတ္ေတြ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ၿပီး၊ အခုခ်ိန္မွာ ကိုမင္းကိုနိုင္နဲ႕ ကိုကိုၾကီးတို႕ႏွစ္ဦးတည္းကိုပဲ ထုတ္ေပးတယ္လို႕ သိရပါတယ္။

၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုနုိင္၊ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဦးခြန္ထြန္းဦး၊ နာေရးကူညီမႈအသင္း ဥကၠ႒ ရုပ္ရွင္မင္းသား ကိုေက်ာ္သူ၊ မဲေဆာက္အေျခစိုက္ ေဒါက္တာစင္သီယာေမာင္ နဲ႕ US Campaign for Burma အဖြဲ႕က ကိုေအာင္ဒင္ တို႕ ၅ ဦးကို ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးမွာ စြမ္းစြမ္းတမံေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ အတြက္ NED အဖြဲ႕က ဆုခ်ီးျမွင့္မွာျဖစ္ပါတယ္။

NED (National Endowment for Democracy) ခ်ီးျမင့္တဲ့ဆုကုိ လက္ခံရယူဖုိ႔ အတြက္ ေက်ာင္းသားေခါင္း
ေဆာင္ ကုိမင္းကုိႏုိင္ကုိ အာဏာပုိင္ေတြက ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ ထုတ္ေပးေပမဲ့ အတူေလွ်ာက္ထားၾကတဲ့
က်န္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေတြကုိ ႏု္ိင္ငံကူး လက္မွတ္ ဆုိင္းငံ့ထားတဲ့ အတြက္ဆုခ်ီးျမင့္ပြဲကုိ တက္
ေရာက္ဖုိ႔ သူလာေရာက္မွာ မဟုတ္ေၾကာင္း ကုိမင္းကုိႏုိင္က ေျပာပါတယ္။"အမွန္တကယ္ေတာ့ ဒီေပးတဲ့ဆုကုိ ကၽြန္ေတာ္ တန္ဖုိးထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ မူရွိပါတယ္။ အဲ
ဒီမူကုိေတာ့ ဦးက်ဳိးလုိ႔ မရဘူး။ အဲဒါကေတာ့ တရားမွ်တရမယ္။ ႏုိင္ငံသားတုိင္းအေပၚမွာ ညီတူမွ်တူ အခြင့္
အေရး ရရမယ္ေပါ့။

အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အမႈတြဲေတြပါ။ အဲဒီ ၁၉ ေယာက္စလုံးဟာ ၆၅ ႏွစ္က်ခဲ့တဲ့ အမႈတြဲေတြၾကီးပဲ။ အဲဒီအ
မႈတြဲေတြ အကုန္လုံးကုိ ေထာင္က ထြက္လာတယ္။ အတူတူပဲ တင္ၾကတယ္။ သာမာန္ျပည္သူဆုိ ၂၁ ရက္နဲ
ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လူေတြ ၆ လ ျပည့္ျပီ။ မရေသးဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ကုိပဲ ေပးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္
တုိ႔နဲ႔ အတူတူ တြဲေနတဲ့လူေတြကုိ မေပးဘူးဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါ ခြဲျခားဆက္ဆံတယ္လုိ႔ိ ခံစားရပါတယ္။ အဲ
ဒီေတာ့ အဲဒီမူကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္မခံႏုိင္ဘူး။

ေနာက္တခုက ႏုိင္ငံသားတုိင္းဟာ၂၁ ရက္ျပည့္လုိ႔ရွိရင္သူ႔အရည္အခ်င္းေတြ ျပည့္လုိ႔ရွိရင္ ေပးရပါလိမ့္မယ္
။ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘက္ကမွားယြင္းေဖာ္ျပတာ၊လိမ္ညာေဖာ္ျပတာမ်ဳိးရွိလုိ႔ ဆုိရင္ေတာ့ဒီအခ်က္ ဒီအခ်က္
ေၾကာင့္မေပးႏုိင္ဘူးဆုိတာရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေၾကညာေပးပါ။ အဲဒီလုိမဟုတ္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိတႏွစ္ဆုိင္း
ငံ့ဆုိတာမ်ဳိးကေတာ့အဲဒါကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ဒုတိယတန္းစားႏိုင္ငံသားအျဖစ္ ထားတဲ့သေဘာပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
 ျမင္တယ္။

အဲဒါ ဥပေဒလည္း မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ထဲရွိတာေတြကုိ သူတုိ႔ဟာ သူတုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ပစ္လုိက္တာ ျဖစ္တယ္။ အဲ
ဒါမ်ဳိးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ျငင္းပယ္တာပါ။

၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ႕ဝင္ေတြဟာလြန္ခဲ့တဲ့ ဧၿပီလ ကတည္းက နုိင္ငံကူးလက္မွတ္ေတြေလွ်ာက္
ထားခဲ့ၿပီး၊ အခုခ်ိန္မွာ ကိုမင္းကိုနိုင္နဲ႕ ကိုကိုၾကီးတို႕ႏွစ္ဦးတည္းကိုပဲ ထုတ္ေပးတယ္လို႕ သိရပါတယ္။

၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုနုိင္၊ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဦးခြန္ထြန္းဦး၊ နာေရး
ကူညီမႈအသင္း ဥကၠ႒ ရုပ္ရွင္မင္းသား ကိုေက်ာ္သူ၊ မဲေဆာက္အေျခစိုက္ ေဒါက္တာစင္သီယာေမာင္ နဲ႕ US Campaign for Burma အဖြဲ႕က ကိုေအာင္ဒင္ တို႕ ၅ ဦးကို ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးမွာ စြမ္းစြမ္းတမံေဆာင္ရြက္ခဲ့
တဲ့ အတြက္ NED အဖြဲ႕က ဆုခ်ီးျမွင့္မွာျဖစ္ပါတယ္။
 
 
RFA (Burmese)

0 comments:

Post a Comment