Pages

Tuesday, October 21, 2014

အေတြးေလး ဆန္႔ေစခ်င္


RangonNewsDaily:: October . 20 .2014
“လမ္းေတြပိတ္လိုက္တာ ေတာ္ေတာ္ဆိုးေနၿပီ။ သမီးဆိုရင္ ကားေပၚမွာ ဘယ္လိုမွမဟန္ေတာ့လို႔ ထိုင္ခံုမွာထိုင္ေနတဲ့သူကို ေတာင္းပန္ၿပီး ခဏ၀င္ထိုင္လိုက္ရလို႔သာ လူၾကားထဲမွာ မူးလဲမသြားတာ။ လႈိင္သာယာကထြက္တာ ၇ နာရီခြဲ၊ ၄၅ မိနစ္ၾကာေတာ့မွ ေျမနီကုန္းေရာက္တယ္။
အဲဒီမွာ ခံုးေက်ာ္တံတားေဆာက္ေနေတာ့ ကားေတြအရမ္း ပိတ္ေနတာမို႔ တစ္နာရီနီးပါးၾကာေအာင္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းသြားေနရေတာ့ ႐ံုးလည္းေရာက္ေရာ ၉ နာရီခြဲၿပီးေနၿပီ။ ကားေပၚမွာတင္ နံနက္ႏွစ္နာရီ ညေနႏွစ္နာရီနဲ႔ တစ္ေန႔ကို ေလးနာရီေက်ာ္ၾကာေအာင္ အခ်ိန္ကုန္ေနတာ ၾကာရင္ေတာ့မလြယ္ဘူး။

အလုပ္ေျပာင္းမလား အိမ္ေျပာင္းရမလား ေယာက်္ားနဲ႔တိုင္ပင္ေနရၿပီ..စိတ္ညစ္ပါတယ္” . . . ႐ံုးသို႔ အေမာတေကာႏွင့္ ေရာက္လာေသာ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးထံမွ ၾကားလိုက္ရေသာ ေ၀ဒနာသံ ျဖစ္ပါသည္။

အလားတူပင္ ေတာင္ဥကၠလာ၊ ေျမာက္ဒဂံု စသည့္ ရန္ကုနု္အေရွ႕ဘက္ျခမ္းမွ လာၾကေသာ ၀န္ထမ္းအသီးသီးထံမွလည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္သည့္ ဒုကၡမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ၾကားေနရစျမဲ။ ျပည္လမ္းလို လမ္းမႀကီးမ်ဳိးပင္ ခုနစ္မိုင္အတြင္း ငါးေနရာထက္မနည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္သည့္ျပႆနာကို ရင္ဆုိင္ေနရသည့္အတြက္ က်န္သည့္လမ္းမႀကီးမ်ားဆိုလွ်င္ ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့ဟုသာ ဆုိရေတာ့မည္။ 


ပုဇြန္ေတာင္ဘက္မွ ဆူးေလအထိ ကားမွတ္တိုင္ေလးခုသာ စီးရသည့္သူပင္ နံနက္ပိုင္းတြင္ ၁၅ မိနစ္ေက်ာ္ၾကာတတ္ၿပီး မြန္းလြဲသည္ႏွင့္ ထိုခရီးကို တစ္နာရီနီးပါးခန္႔ ျဖတ္သန္းရသည္။ သိမ္ႀကီးေစ်းအထိ သြားမည့္ခရီးသည္ဆိုလွ်င္ ေနာက္ထပ္နာရီ၀က္ခန္႔ ကုန္ဦးမည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္သည္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ အေနာ္ရထာ၊ မဟာဗႏၶဳလ၊ ကုန္သည္ႏွင့္ ကမ္းနား စသည့္လမ္းမႀကီးငါးခုက အေရွ႕အေနာက္အၿပိဳင္ ျဖတ္သန္းလာၿပီး ေတာင္ေျမာက္လမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ ကြန္ရက္ယွက္ေနသည့္အတြက္ ၿမိဳ႕တြင္းတစ္ေနရာရာကို သြားဖို႔ဆိုလွ်င္ အဆုိပါ အေရွ႕အေနာက္ လမ္းမႀကီးမ်ားအနက္ တစ္ခုခုကို မျဖစ္မေန ျဖတ္သန္းအသံုးျပဳရသည္။ 


ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါလမ္းမႀကီးမ်ားအား တစ္လမ္းေမာင္းစနစ္ က်င့္သံုးထားသည့္တုိင္ ယာဥ္ေၾကာက အျမဲတမ္းျပည့္ေနေလ့ရွိသည္။ အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ ခြင့္ျပဳလုိက္ၿပီးေနာက္တြင္ အတုိင္းအဆမဲ့စြာ ေမာင္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တင္သြင္းလာခဲ့ၾကသည့္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္သာမက ေနရာအႏွံ႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈဒဏ္ကို ေကာင္းစြာၾကံဳေနၾကရသည္။

 ႏုိင္ငံျခားတုိင္းျပည္မ်ားတြင္လည္း ထုိျပႆနာက ရွိေနေပမယ့္ အခ်ိန္ျပည့္မဟုတ္။ Rush Hour ေခၚ ႐ုံးဆင္း႐ုံးတက္ခ်ိန္ေလာက္သာ ရႈပ္ေလ့ရွိသည္။ ဂ်ကာတာလို ဘန္ေကာက္လို ယာဥ္ေၾကာမ်ားျပား ပိတ္ဆို႔ေလ့ရွိသည့္ အာဆီယံတုိင္းျပည္မ်ားပင္လွ်င္ ဘယ္ေလာက္ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္႐ႈပ္ သူနာတင္ယာဥ္၊ မီးသတ္ယာဥ္ စသည့္အေရးေပၚယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းႏုိင္ရန္ ယာဥ္ေၾကာတစ္ေၾကာေတာ့ ရွိေနေသးသည္. . .

တကယ္ဆို ရန္ကုန္ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔တာ ယာဥ္ႏွင့္လမ္း အခ်ဳိးအဆ မညီမွ်ျခင္းေၾကာင့္ဟု ယခင္က ၿမိဳ႕တည္ခဲ့သည့္ ၿဗိတိသွ်တို႔ကို အျပစ္တင္ရန္ထက္ ယာဥ္ေၾကာျပႆနာကို ထိေရာက္စြာကိုင္တြယ္၊ စီမံခန္႔ခဲြႏုိင္ျခင္း လံုး၀မရွိသည့္ ကိုေရႊျမန္မာတို႔၏ တာ၀န္သာျဖစ္ပါသည္။ ဆုိရပါလွ်င္ စနစ္က်နေသာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ နည္းပါးသည့္အျပင္ စည္းကမ္းမဲ့ျခင္းမ်ဳိးစံုႏွင့္ ရင္ဆုိင္ၾကံဳေတြ႕ရသည့္အတြက္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ လံုး၀လက္ေလွ်ာ့ထားရမတတ္ ျဖစ္လာသည္မွာ မဆန္းပါ။

ထိုသို႔ အားနည္းခ်က္မ်ားအျပင္ ေလွနံဓားထစ္ ေခါက္႐ိုးက်ဳိးအေတြးမ်ားႏွင့္ လုပ္ေနၾကအတုိင္း ထူးမျခားနား ဇာတ္ခင္းေနၾက၍လည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာက တျဖည္းျဖည္း ပိုဆိုးလာျခင္းျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕တြင္းယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ အမ်ားစုသည္ လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ားေၾကာင့္ဟု ယတိျပတ္ေျပာႏုိင္ပါသည္။ 


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သည္ ယခုအစိုးရလက္ထက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း လမ္းမႀကီးမ်ား တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီ၌ ယာဥ္ရပ္နားႏုိင္ရန္ ယာဥ္ေၾကာတစ္ခုစာခန္႔စီ ထပ္မံခ်ဲ႕ထြင္ေပးခဲ့သည္ကို အားလံုးအျမင္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုကဲ့သို႔ ပိုမိုက်ယ္၀န္းလာေသာ ကားပါကင္ေနရာမ်ားသည္ ထပ္မံတိုးပြားလာေသာ လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ားသာ ႀကီးစိုးေနရာယူထားၾကပါသည္။

“ပလက္ေဖာင္းသည္ ေစ်းေရာင္းရန္မဟုတ္၊ ခရီးသြားမ်ားသာ အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာသြားႏုိင္ရန္ ျပဳလုပ္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္” ဟု ယခင္ကျမင္ဖူးခဲ့သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ဆိုင္းဘုတ္မ်ားလည္း ကြယ္ေပ်ာက္ေနကာ မည္မွ်ေငြကုန္ေၾကးက်ခံကာ ပလက္ေဖာင္းမ်ားျပဳျပင္ျခင္း၊ ခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးေသာ္လည္း လုပ္ၿပီးသည္ႏွင့္ ေနာက္ေန႔တြင္ လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ားက ေနရာယူလ်က္ ရွိေနေလၿပီ။ ပလက္ေဖာင္းက ဘယ္ေလာက္ပင္ အက်ယ္ရွိေစကာမူ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားအတြက္ ႏွစ္ေပထက္ပိုက်ယ္ေသာေနရာ လံုး၀မရွိ။


 ၿပီးေတာ့ ပလက္ေဖာင္းထိပ္တြင္ ပိတ္ဆို႔ရပ္ထားသည့္ ဆိုကၠားႏွင့္ ထီကဲ့သို႔ေသာ ေစ်းသည္ကားတို႔ကလည္း ရွိေနေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းသြားလမ္းလာတို႔သည္ ကားလမ္းမေပၚမွလြဲ၍ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း သြားစရာေနရာ မရွိေတာ့၍ ကားလမ္းေပၚမွပင္ ဆင္းေလွ်ာက္ၾကရာ ကားမ်ားအတြက္ ယာဥ္ေၾကာႏွစ္ခုခန္႔ ၾကံဳသြားရျပန္သည္။

ၿပီးေတာ့ ဘတ္စ္ကားေမာင္းသူတို႔တြင္ ဘက္ကဘယ္လို စလိုက္မွန္းမသိသည့္ အက်င့္စ႐ုိက္ တစ္ခုေၾကာင့္လည္း လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ရျပန္သည္။ ထုိစ႐ိုက္မွာ ကားမွတ္တုိင္ဧရိယာမွာ မရပ္ဘဲ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ရပ္သည့္အျပင္ ယာဥ္ေနာက္ပိုင္းကို အျခားယာဥ္ေၾကာကိုခြ၍ ရပ္ျခင္းမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ေနာက္ကားကို ခရီးသည္မ်ား မေရာက္ေစရန္ႏွင့္ ေနာက္ကားက အလြယ္တကူ ေက်ာ္မတက္ႏုိင္ရန္ အၾကံမ်ဳိးႏွင့္ ထိုသို႔လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ 


ထိုသူတို႔သည္ အျခားယာဥ္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာမ်ားကိုပါ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစသည္ကို သိပါလ်က္ႏွင့္ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာသည့္စိတ္မ်ဳိးႏွင့္ လုပ္လက္စအက်င့္ေတြကို မျပင္ႏုိင္ၾက။ တစ္ခါတေလ လမ္းလယ္မွာပင္ရပ္ကာ ခရီးသည္အတင္အခ် လုပ္ၾကေသးသည္။ 

ယာဥ္လိုင္းမ်ားအတြက္ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးမ်ားစြာကို လမ္းေၾကာင္းမ်ားေပၚ၌ တာ၀န္ခ်ထားလည္း ၎တို႔ကိုယ္တိုင္က ေ၀ဘယ္လ္စာရြက္ေပၚ တံဆိပ္တစ္ခါထုလွ်င္ ပံုမွန္ရေနက် ေငြစမ်ားႏွင့္ တာ၀န္ေက်သည္ဟု ထင္ေနၾကေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စည္းကမ္းပ်က္ဘတ္စ္ကားမ်ား တစထက္တစ္စ မ်ားျပားလာျခင္းသည္မွာ လိုင္စင္မရွိသူမ်ားပင္ ကားတက္ေမာင္းလာသည္အထိ စည္းကမ္းမဲ့လာသည္မွာ မထသကဲ့သို႔ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းရန္ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၏ တာ၀န္မေက်မႈေၾကာင့္ဟုဆိုလွ်င္ မမွားႏုိင္ပါ။

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ ရပ္တန္႔ထားသည့္ ယာဥ္ေတြကို ကရိန္းကားႏွင့္ ဆဲြသလိုမ်ဳိး ၿမိဳ႕တြင္းေနရာအႏွံ႔မွာ ျမင္ေနရသည့္ လိုင္စင္မဲ့ယာဥ္မ်ဳိးစံုကိုပါ ကရိန္းႏွင့္ဆဲြမည္ဆိုလွ်င္ ယခုထက္ပင္ပို၍ တြက္ေျခကိုက္မည္ျဖစ္သည္။ ညေနေစာင္းလွ်င္ နံပါတ္ျပားမပါသည့္ ကားမ်ားအျပင္ ႏုိင္ငံျခားမွ နံပါတ္ျပားတပ္ထားသည့္ ကားမ်ား၊ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ေရးထားသည့္ နံပါတ္ျပားတပ္ထားသည့္ ကားမ်ား စသည္ျဖင့္ တရား၀င္ ခြင့္ျပဳမထားသည့္ နံပါတ္ျပားေပါင္းစံုႏွင့္ ကားမ်ဳိးစံုထြက္လာၾကရာ ႐ုံးျပန္ခ်ိန္မွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ အဆိုးဆံုး ၾကံဳရေတာ့သည္။

ယခင္က ဆူးေလမွကမၻာေအးသို႔ ဘတ္စ္ကားစီးလွ်င္ အခ်ိန္နာရီ၀က္ခန္႔သာ ၾကာျမင့္ေပမယ့္ ယခုေတာ့ ကုကိၠဳင္းႏွင့္ ဟာမစ္တစ္မွာ တန္းစီရတာပင္ နာရီ၀က္မကေတာ့။ ၿပီးေတာ့ ေခ်ာ္တြင္းကုန္းမွတ္တိုင္ႏွင့္ ကမၻာေအးဘုရားၾကား တစ္မုိင္မရွိတရွိ ကုန္းတက္ခရီးကို နာရီ၀က္ခန္႔ၾကာျမင့္ေအာင္ သည္းခံျဖတ္သန္းၾကရသည္။ ေျမာက္ဥကၠလာလမ္းေၾကာသည္ အင္းစိန္လမ္းေၾကာႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ မ်ားစြာအဆင္ေျပေသးသည္ဟု ဆုိရပါမည္။ 


အင္းစိန္ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ကို မဆိုထားႏွင့္ လွည္းတန္းႏွင့္ စံျပမွတ္တိုင္ အေ၀းမွာပင္ နာရီ၀က္ႏွင့္ မေရာက္ေတာ့။ အခုလို ေျမနီကုန္း၌ ခံုးေက်ာ္တံတား ေဆာက္ေနခ်ိန္တြင္ မဟာၿမိဳင္ႏွင့္ ေျမနီကုန္းကုိပင္ နာရီ၀က္မက တစ္ဘီးခ်င္းလွိမ့္ကာ သြားေနရေသာေၾကာင့္ ေလာေလာဆယ္ အခ်ိန္အၾကာဆံုး၊ အဆိုးရြားဆံုး ယာဥ္ေၾကာပိတ္သည့္ေနရာ ျဖစ္လာသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သမား႐ုိးက်အတိုင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ခါးစည္းခံသည္ထက္ ပို၍ေကာင္းသည့္အၾကံမ်ဳိး မရွိေတာ့ၿပီလား ေမးခြန္းထုတ္ခ်င္မိသည္။ ဥပမာ ေျမနီကုန္း၌ ခံုးေက်ာ္တံတားေဆာက္ျခင္းသည္ ေနာင္တြင္ အဆင္ေျပေစဖို႔ ေဆာက္သည္ျဖစ္ေသာ္လည္း တည္ေဆာက္ေနစဥ္ကာလ (ခန္႔မွန္းတစ္ႏွစ္ခန္႔)အတြင္း ခရီးသြားမ်ား ထိုဒုကၡကို ေန႔စဥ္မလဲႊမေရွာင္သာ ၾကံဳရေတာ့မည္ျဖစ္ရာ အျခားနည္းလမ္း တစ္ခုခုကို အစားထိုးၾကံစည္ စဥ္းစားလွ်င္ မျဖစ္ႏုိင္စရာမရွိ။ ဘာမွမေတြးမဆ၊ မၾကံစည္ဘဲ ဒီအတုိင္း ေခါက္႐ိုးက်ဳိးစိတ္မ်ားႏွင့္ ေနလွ်င္ေတာ့ ျပည္သူေတြအတြက္ ဒုကၡကင္းမွာ မဟုတ္သလို ၀န္ထမ္းေတြလည္း တာ၀န္ေက်သည္ဟု မေျပာႏိုင္။

ေစာေစာက ေရးခဲ့သလို ေျမနီကုန္း၌ ခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ေနျခင္းေၾကာင့္ လမ္းပိတ္ေနသည့္ေနရာမွာ ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္ဆုိလွ်င္ မဟာၿမိဳင္မွတ္တိုင္ႏွင့္ လုပ္ငန္းခြင္ေနရာျဖစ္ၿပီး အေရွ႕အေနာက္ဆိုလွ်င္ ပဒုမၼာဇာတ္႐ံုႏွင့္ ဒဂံုစင္တာၾကားသာျဖစ္သည္။ 


အျခားေနရာေတြက နဂိုကတည္းက ပိတ္ေနက်ျဖစ္သည္။ ခံုးေက်ာ္တံတားေၾကာင့္ ဆိုးဆိုးရြားရြား ပိတ္ေနသည့္ မဟာၿမိဳင္ႏွင့္ အလံုလမ္းမီးပိြဳင့္အၾကားကို ဘတ္စ္ကားေျပးဆဲြျခင္း မျပဳေစေတာ့ဘဲ အင္းစိန္ဘက္မွလာသည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား မဟာၿမိဳင္မွာရပ္၍ လာရာအတုိင္းျပန္လွည့္။ ထို႔အတူ ၿမိဳ႕ထဲမွလာသည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ားလည္း ေျမနီကုန္းမွတ္တိုင္သစ္ (အလံုလမ္းသို႔ မေရာက္ခင္နားသို႔ ေရႊ႕ထားၿပီး) မွ ဂငယ္ေကြ႕ကာ ၿမိဳ႕ထဲသို႔ျပန္။ ခရီးသည္မ်ားမွာ ဘတ္စ္ကားေပၚတြင္ တစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ ဒုကၡခံၿပီး လိုက္ရမည့္အစား မဟာၿမိဳင္မွ အလံုလမ္းထိပ္အထိ ၁၅ မိနစ္ခရီးကို လမ္းေလွ်ာက္ကာ ခရီးဆက္ၾကလွ်င္ အဆင္မေျပႏုိင္ဘူးလား စဥ္းစားမိပါသည္။

ကားေပၚမွာ ႀကပ္ေတာက္ေနတာထက္ အေညာင္းေျပလမ္းေလ်ွာက္သည္ဟု သေဘာထားလိုက္ရံုသာ။

ထိုသို႔ ခရီးစဥ္တစ္ေၾကာင္းကို ပိုင္း၍ဆြဲရမည္ျဖစ္၍ မထသကဲ့သို႔ တာ၀န္ရွိအဖဲြ႕အစည္းက ခရီးလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ ယာဥ္စီးခသင့္ေလွ်ာ္သလို ျပင္ဆင္သတ္မွတ္ေပးေရးကို လုပ္ေပးရန္ တာ၀န္ရွိမည္ျဖစ္ကာ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ကလည္း ခရီးသည္မ်ားလမ္းေလွ်ာက္ရမည့္ အပိုင္းကို အဆင္ေျပစြာ ျဖတ္သန္းသြားႏုိင္ေရး ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လိုပါလိမ့္မည္။ 


ထို႔အျပင္ ကုန္းေက်ာ္တံတား တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ေနသည့္ ကုမၸဏီကလည္း ၎တို႔၏ ပရီးမီယာေကာ္ဖီ အပါအ၀င္ ေကာ္ဖီတံဆိပ္မ်ဳိးစံုအား ခရီးသြားမ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ အခမဲ့တိုက္ေကၽြးဦးမည္ဆုိပါက အတုိင္းထက္အလြန္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ဆိုလ်ွင္ ခရီးသည္မ်ား ေန႔စဥ္ညဥ္းညဴေနသည့္ဒဏ္လည္း ေလ်ာ့က်သြားလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။

အျခားေနရာမ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္တာေတြထက္ လတ္တေလာမွာ လူအမ်ားဆံုး ရင္ဆုိင္ခံစားေနရသည့္ ေျမနီကုန္းယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ျခင္းကို တတ္ႏို္င္သမ်ွ ေလ်ွာပါးေစေရးအတြက္ အထက္ပါအႀကံျပဳခ်က္ေလးကို ၀ိုင္း၀န္းစဥ္းစား၍ လုပ္ေဆာင္ၾကည့္မိလွ်င္ အ႐ႈံးမရွိႏုိင္ဟု ျမင္မိပါသည္။ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ ေခါက္႐ိုးက်ဳိးေနေသာ စိတ္ကိုျပင္ႀကဖို႔နွင့္ ေတြးေနၾကျဖစ္ေသာ ေခာတ္ေဟာင္းဘူးခံြအတြင္းမွ ေဖာက္ထြက္စဥ္းစားႏုိင္ဖုိ႔သာ ျဖစ္ပါသည္။


(ေဆာင္းပါးရွင္ - ေအာင္မ်ိဳး)
Eleven Media ::-- KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily


0 comments:

Post a Comment