Pages

Monday, August 25, 2014

အျမန္လမ္းမွ ေခါင္းေလာင္းသံ


RangonNewsDaily:: August . 25 .2014
အျမန္လမ္းေပၚတြင္ ရက္ ၃၀ အတြင္း ခရီးသည္ ၂၉ ဦး ေသဆံုးခဲ့ရၿပီးေနာက္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အေရးႀကီးဆံုး စီမံခ်က္တစ္ခုသဖြယ္ ဒုတိယသမၼတ ဦးေဆာင္ေသာ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕ ေပၚေပါက္ခ့ဲဖူးသည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီ၁၂ ရက္ႏွင့္ ေမလ ၁၂ ရက္က ေတာင္ျပာတန္းႏွင့္ ရာဇာမင္းကား အျမန္လမ္းေပၚ၌ ကားမီးေလာင္ျခင္းႏွင့္ ေခ်ာက္ထဲျပဳတ္က်ျခင္းတုိ႔ျဖစ္ပြားၿပီး ခရီးသည္ ၂၉ ဦး ေသဆံုးခဲ့သည္။
ထိုအခ်ိန္က ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက ဒုတိယသမၼတဦးဉာဏ္ထြန္း ဦးေဆာင္ေသာ စံုစမ္းစစ္ ေဆးေရးအဖြဲ႕ကုိ အေရးေပၚဖဲြ႕စည္းခဲ့ၿပီး အျမန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ စစ္ေဆးေရးလုပ္ငန္းမ်ား အရွိန္ ျမႇင့္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယာဥ္တိုက္မႈ ႏွင့္ လူေသဆံုး၊ ဒဏ္ရာရမႈမ်ား ေလ်ာ့က်သြားခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ ရာဇာမင္းကား ေခ်ာက္ထဲျပဳတ္က်ၿပီး ရက္ေပါင္း ၇၀ အၾကာတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ အျမန္လမ္းမွမၾကာခဏသြားလာ ေနသူမ်ား မ်က္ခံုးျမင့္တက္သြားေစသည္။ ေခတ္မီကားမ်ားအသံုးျပဳ ၿပီး ယာဥ္မယ္မ်ား၏ဝန္ေဆာင္ မႈမ်ားေၾကာင့္ ခရီးသည္မ်ားၾကား နာမည္ႀကီးေသာ ေဂ်ေဂ်ခရီးသည္တင္ကားတစ္စီး တိမ္း ေမွာက္မႈက အျမန္လမ္းအသံုးျပဳ သူမ်ားအား သတိေပးေခါင္းေလာင္းထိုးသံသဖြယ္ျဖစ္ခဲ့သည္။

ခရီးသည္ ၁၇ ဦး ဒဏ္ရာရခဲ့ သည့္ ေဂ်ေဂ်ကားတိမ္းေမွာက္မႈမွာ စစ္ေဆးေရးတာဝန္ယူထားသည့္ သက္ဆိုင္ရာအစိုးရဌာန၏ တာဝန္ယူမႈေလ်ာ့နည္းျခင္းႏွင့္ နာမည္ႀကီးယာဥ္လိုင္းျဖစ္ေသာ္ လည္း ကားဘီးပန္းမ်ားကုန္ ေအာင္အသံုးျပဳၿပီး ကားဘီးမလဲ ဘဲ မိုင္ခြက္လည္းပ်က္ေန၍ ေဝဖန္သူမ်ားခဲ့သည္။ ယခုျဖစ္ပြားေသာ ေဂ်ေဂ်ယာဥ္သာမက အျခားေသာယာဥ္လုိင္းမ်ားတြင္လည္း ကား တာယာ ပန္းမရွိေတာ့ေသာ္လည္း ဆက္လက္အသုံးျပဳေနျခင္း၊ ခရီး သည္က မုိင္ခြက္ၾကည့္ကာတုိင္ မည္စုိး၍ မုိင္ခြက္ဖ်က္ထားျခင္းတုိ႔ ရွိေနသည္။

ဩဂုတ္ ၂၁ ရက္ ေန႔လယ္ က ေနျပည္ေတာ္မွ မႏၲေလးသို႔ ထြက္ခြာခဲ့သည့္ ေဂ်ေဂ်ခရီးသည္တင္ကားမွာ မိုင္တိုင္ ၂၂၁ အေရာက္တြင္တိမ္းေမွာက္ခဲ့ၿပီး ခရီးသည္ ၁၇ ဦး ဒဏ္ရာရခဲ့ သည္။ ထို႔အျပင္ အဆိုပါကားသည္မျဖစ္ မေနျဖတ္ရမည့္ မိုင္တိုင္ ၂၀၀ ရွိ ေနျပည္ေတာ္စစ္ေဆးေရးဂိတ္ကိုေရွာင္၍ တားျမစ္ထားသည့္ လမ္းသြယ္တစ္ခုမွဝင္ကာ အျမန္ လမ္းေပၚတက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တာဝန္ရွိသူမ်ားက စစ္ေဆးေပၚ ေပါက္ခဲ့သည္။ ယင္းတားျမစ္ လမ္းသည္ ေနျပည္ေတာ္ စစ္ေဆး ေရးဂိတ္မွ လွမ္းၾကည့္လွ်င္ ျမင္ ေနရသည့္ေနရာတြင္ရွိေနသည္။ ကားေမွာက္၍ စစ္ေဆးေရးဝင္ ေတာ့မွသာ ယင္းလမ္းကိုျဖတ္ တက္လာမွန္း အျမန္လမ္းရဲတပ္ ဖြဲ႕ကသိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေနျပည္ေတာ္မွ မႏၲေလးသို႔ သြားသည့္ ခရီးသည္တင္ကား အမ်ားစုမွာ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ကို မျဖတ္ဘဲ ယင္းလမ္းမွသာ တက္ ေလ့ရွိေၾကာင္း နာမည္ႀကီးခရီး သည္တင္ကားလုိင္းမွ တာဝန္ရွိ သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။ ထို အခ်က္မွာ စစ္ေဆးေရးတာဝန္ရွိ သည့္ ရဲတပ္ဖြဲ႕၏ တာဝန္လစ္ ဟင္းမႈကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေပၚ လြင္ေစသည္။ ယင္းလမ္းတစ္ ေလွ်ာက္ရွိ ေက်းရြာမ်ားမွမႏၲေလး သို႔သြားမည့္ ခရီးသည္မ်ားရေလ့ ရိွေသာေၾကာင့္ ကားသမားမ်ားက ျဖတ္ဝင္ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္မွ လက္မွတ္ဝယ္ ကာ မႏၲေလးသို႔သြားမည့္ ခရီး သည္မ်ားမွာမူ ကား၏ ႀကံ႕ခုိင္မႈ ကို တာဝန္ရွိသူမ်ား၏ စစ္ေဆး ျခင္းမခံရဘဲ လက္က်န္ ၁၆၆ မိုင္ ခန္႔ကို အႏၲရာယ္ႀကီးစြာ သြားလာ ေနရျခင္းျဖစ္သည္။

အဆုိးရြားဆံုးမွာမူ ခရီးသည္ ေပါင္းမ်ားစြာ တင္ေဆာင္လာၿပီး မိုင္ေပါင္း ၃၆၆ မုိင္ေက်ာ္ ခရီးႏွင္ မည့္ကားမွာ တာယာအတြင္းပိုင္း စတီးႀကိဳးမ်ားေပၚေနသည့္ သက္ တမ္းလြန္တာယာမ်ား အသံုးျပဳ ထားျခင္းျဖစ္သည္။

‘‘ကားတာယာေတြက ရာဇာ မင္းကားထက္ဆုိးတယ္။ ယာဥ္ လိုင္းပိုင္ရွင္ အဲဒီေလာက္ေတာင္ တာဝန္မဲ့သလား။ အေဝးေျပး ကားဆယ္စီးမွာ ရွစ္စီးေလာက္ရဲ႕ တာယာေတြက ပန္းမရွိေတာ့ဘူး။ အခုလို မိုးရာသီလည္းေရာက္ေရာ သြားေရာ။ အံုနာေတြေရာ ကား သမားေတြပါ လူ႔အသက္ထက္ တာယာကို ပုိႏွေျမာေနၾကတာ’’ ဟု ယင္းကားႏွင့္အတူပါလာခဲ့ ေသာ္လည္း ဒဏ္ရာမရခဲ့သည့္ ခရီးသည္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ျဖစ္ပြားေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ မ်ားမွာ ယာဥ္ေမာင္း၏ အားနည္း ခ်က္၊ ယာဥ္ႀကံ႕ခုိင္မႈႏွင့္ အျမန္ လမ္း၏ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မမီမႈ၊ ရာသီဥတုအေျခအေနဆုိးရြားမႈ မ်ားေၾကာင့္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ပြားေန ေၾကာင္း အျမန္လမ္းအင္ဂ်င္နီ ယာမွဴးက သံုးသပ္ထားေသာ္ လည္း ေဂ်ေဂ်ကားတိမ္းေမွာက္ ျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္တြင္မူ အား နည္းခ်က္မ်ားစြာရွိေနပါသည္။

‘‘ေနျပည္ေတာ္ကို ညဘက္ ေဂ်ေဂ်နဲ႔သြားေတာ့ တစ္ခါခံု နံပါတ္(၃)ရတယ္။ လမ္းမွာအရွိန္ အရမ္းျပင္းလို႔ မ်က္လံုးဖြင့္ၾကည့္ ေတာ့ မိုင္လစ္မွာ ဇီး႐ိုးပဲျပေန တယ္။ စီးရတာရင္တမမပဲ’’ဟု ၿပီးခဲ့သည့္ တနဂၤေႏြက ရန္ကုန္မွ ေနျပည္ေတာ္သို႔သြားခဲ့သည့္ ခရီး သည္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

‘‘နာမည္တစ္လံုးနဲ႔လုပ္ခဲ့ၾက တာပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲေကာင္း ေအာင္လုပ္ခဲ့လုပ္ခဲ့ နတ္သုဓာထဲ မစင္တစ္စက္က်သြားသလိုပဲ။ တစ္ေယာက္မေကာင္းတာနဲ႔ အကုန္ဒုကၡေရာက္ေတာ့မယ့္ အေျခအေန။ မေတာ္တဆျဖစ္ တတ္ေပမယ့္ ဒီလိုကိစၥမ်ိဳးက ေတာ့ ကားသမားရဲ႕အားနည္း ခ်က္ဆုိတာ ရွင္းပါတယ္။ ဒဏ္ ရာရသူေတြအျပင္ ကားေပၚလိုက္ လာတဲ့ ခရီးသည္ေတြအားလံုးကို လည္း အဆင္ေျပေအာင္ ေထာက္ပံ့ကူညီေပးသြားမွာပါ’’ ဟု ေဂ်ေဂ်ခရီးသည္တင္ယာဥ္ လိုင္းပို႔ေဆာင္ေရးအႀကံေပး ဦးျမင့္ဦးက ေျပာသည္။

အဆိုပါယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ျဖစ္စဥ္တြင္ ကံေကာင္း၍ လူေသ ဆံုးမႈမျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံ ေတာ္ပိုင္းမွ မည္သို႔အေရးယူမည္ ကို မသိရေသးေသာေၾကာင့္ လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေနသည့္ ဝန္ထမ္း အမ်ားစုမွာ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ မည္ကို စိုးရိမ္ေနေၾကာင္းလည္း ၎က ေျပာသည္။

ေတာင္ျပာတန္းႏွင့္ ရာဇာ မင္းယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားျဖစ္ ပြားၿပီး ေပၚေပါက္လာေသာ အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕က စီမံခ်က္ ခ်၍ စစ္ေဆးေရးလုပ္ခဲ့ေသာ္ လည္း ယင္းမွာ အခုိက္အတန္႔ သာၾကာခဲ့သည္။ အဓိကစစ္ေဆး ေရးဂိတ္မ်ားတြင္လည္း အေသ အခ်ာစစ္ေဆးမႈမရွိေတာ့ေၾကာင္း အျမန္လမ္းကိုပံုမွန္အသံုးျပဳသူ ခရီးသည္မ်ားက ေျပာသည္။

‘‘တခ်ိဳ႕ကားေတြ သတ္မွတ္ မိုင္ထက္ပိုေမာင္းတာ လူမသိ ေအာင္ မိုင္ႏႈန္းျပတဲ့ မီးခြက္ေတြ ကိုႀကိဳးျဖဳတ္ထားတယ္။ ကားမွာ ကီလိုႏႈန္းျပတဲ့ မိုင္လစ္ခြက္ရွိ တယ္။ အဲဒီခြက္မွာ အတက္အက် မျပေတာ့ေအာင္ ႀကိဳးျဖတ္ထား တာ။ အတံေလးက ဇီး႐ိ္ုးမွာပဲျပ ေနေရာ။ ကီလို ၆၀၊ ၈၀၊ ၁၀၀ စသျဖင့္ လႈပ္ရွားမႈမရွိေတာ့ဘူး။ ေမာင္းေနရင္း အင္တာနက္သံုးတဲ့ ကားသမားေတြလည္းႀကံဳဖူး တယ္။ အဲဒါေတြက စစ္ေဆးေရး မလုပ္လို႔ဆုိတာ သိသာတယ္’’ဟု ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္အသြား အျပန္လုပ္ေနသည့္ စိုက္ပ်ိဳးေရး ဌာနမွ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးက ေျပာ သည္။

‘‘ရာဇာမင္းျဖစ္ခါစေလာက္ ကပဲ ကားေပၚမွာ ထိုင္ခံုခါးပတ္ ပတ္ဖို႔ သတိေပးသလို ရဲေတြက လည္း ကားေပၚတက္ၿပီးစစ္ေဆး တယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း အဲဒီလို စစ္တာမေတြ႕ရေတာ့ဘူး။ လူ တုိင္းက အၿမဲတမ္းသြားေနၾကတာ မဟုတ္ေတာ့ ကားစီးေလ့မရွိတဲ့ ခရီးသည္ေတြအတြက္ သတိေပး တာေတာ့ အၿမဲလုပ္သင့္တယ္’’ဟု ေဂ်ေဂ်ခရီးသည္တင္ကားတြင္ (၁)ႏွစ္စာ member ဝင္ထားသူ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ဧၿပီႏွင့္ ေမလက ေတာင္ ျပာတန္းႏွင့္ ရာဇာမင္းကား ေမွာက္ၿပီးေနာက္ စစ္ေဆးေရး အထူးတင္းက်ပ္လုိက္ေသာအခါ အျမန္လမ္းေပၚယာဥ္မေတာ္ တဆမႈမွာ ထက္ဝက္နီးပါးေလ်ာ့ က်ခဲ့သည္။ ယခင္က လစဥ္ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈပ်မ္းမွ်အႀကိမ္ ၄၀ ခန္႔ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ဇြန္လတြင္ ၂၉ မႈႏွင့္ ဇူလုိင္လတြင္ ၂၇ မႈျဖစ္ ခဲ့သည္။ ႏွစ္လအတြင္း လူေသဆံုး သူ ကိုးဦး၊ ဒဏ္ရာရသူ ၆၈ ဦးသာ ရွိခဲ့၍ ယခင္လမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ လွ်င္ မ်ားစြာေလ်ာ့က်သြားသည္။

သို႔ေသာ္ စစ္ေဆးေရးအပိုင္း ကို တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္မလုပ္ ေတာ့သည့္ေနာက္ ဩဂုတ္ ၂၀ ရက္အထိ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၁၇ မႈ၊ ေသဆံုးသူသံုးဦးႏွင့္ ဒဏ္ ရာရသူဦးေရမွာ ၆၁ ဦးရွိေနၿပီျဖစ္ သည္။

၃၆၆ မိုင္ ၃ ဖာလံုရွည္သည့္ အျမန္လမ္းေပၚတြင္ မိမိတုိ႔၏ ဆိုင္ရာအသက္ေမြးမႈလုပ္ငန္း အရ ေန႔စဥ္သြားလာေနသည့္ ခရီး သည္ဦးေရ ၆၀,၀၀၀ နီးပါးရွိေန ေၾကာင္း အျမန္လမ္းအင္ဂ်င္နီ ယာဌာနမွ တြက္ခ်က္ထားေသာ ကိန္းဂဏန္းမ်ားအရ သိရသည္။ တစ္စီးလွ်င္ ပ်မ္းမွ်ခရီးသည္ ၃၅ ဦးခန္႔စီးေသာ ခရီးသည္တင္ကား စီးေရ ၁,၀၀၀ ခန္႔အပါအဝင္ ဒိုင္ နာကဲ့သို႔ လူေရာ ကုန္ပါတင္သည့္ ကား၊ အိမ္စီးကားမ်ားအပါအဝင္ ေန႔စဥ္ကားစီးေရ ၁၂,၀၀၀ ခန္႔ အျမန္လမ္းကို အသံုးျပဳေနသည္။ ယင္းတုိ႔၏ အသက္အႏၲရာယ္လံု ၿခံဳေရးမွာ သက္ဆိုင္ရာအစိုးရ ဌာနမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္၊ ကား ေမာင္းသူတုိ႔၏ တစ္ဦးခ်င္းတာဝန္ ယူမႈအေပၚတြင္ မူတည္ေန ေၾကာင္း ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္က အျမန္ လမ္းယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္စဥ္တစ္ခု တြင္ သားတစ္ဦးစြန္႔လြတ္လိုက္ရ သူ သာေကတၿမိဳ႕နယ္မွ အၿငိမ္း စားေက်ာင္းဆရာႀကီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

အျမန္လမ္းေပၚမွသာမက မည္သည့္ေနရာတြင္မဆို ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမွာ အခ်ိန္မေရြးျဖစ္ ႏုိင္ၿပီး လံုၿခံဳေရးရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ ယာဥ္လိုင္းအလုပ္သမားမ်ားတြင္ တာဝန္ရွိသလို ခရီးသည္ကိုယ္ တိုင္လည္း မိမိတို႔၏ အသက္ အႏၲရာယ္လံုၿခံဳမႈအတြက္ အၿမဲ သတိရွိသင့္ေၾကာင္း အၿငိမ္းစားရဲ အရာရွိႀကီးတစ္ဦးက သတိေပး သည္။

‘‘ေထာင္နဲ႔ေသာင္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ ကားေတြကိုလည္း တစ္စီးခ်င္း စစ္ဖို႔မလြယ္ဘူး။ ခရီးသည္ေရာ ယာဥ္လိုင္းကပါ အားလံုးပူးေပါင္း ပါဝင္မွ အဆင္ေျပမယ္။ တခ်ိဳ႕ ခရီးသည္ေတြကိုယ္တိုင္က ကား ရပ္ၿပီးစစ္တာကို မႀကိဳက္ဘူး’’ဟု ၎က ေျပာသည္။

လမ္းစတင္ဖြင့္လွစ္ခ်ိန္မွ ယေန႔အခ်ိန္ထိ အျမန္လမ္းေပၚ တြင္ ေသဆံုးသူဦးေရ ေလးရာနီး ပါးႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူ တစ္ေထာင့္ သံုးရာေက်ာ္တြင္ အစိုးရ႐ံုးစိုက္ ရာ ေနျပည္ေတာ္မွ အဆင့္ျမင့္ဝန္ ထမ္းအခ်ိဳ႕ႏွင့္ အထူးကုဆရာဝန္ ကဲ့သို႔ လူစြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ေကာင္းမ်ား၊ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူပါဝင္ သည္။ အိမ္ေထာင္ဦးစီး ေယာက်္ားသားမ်ား၊ ကေလး မိခင္မ်ား အျမန္လမ္းေပၚအသက္ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသည္။

စစ္အစုိးရေခါင္းေဆာင္မ်ား က မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္ကိုတည္ေဆာက္ခဲ့ သည္ျဖစ္ေစ ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိသည့္ ျပည္သူလူထုကေတာ့ မိမိတို႔၏ ဆုိင္ရာအသက္ေမြးမႈလုပ္ငန္း မ်ားအတြက္ အျမန္လမ္းကို အသံုးျပဳေနရဦးမည္။ ယခင္စစ္ အစိုးရအလိုက်ေနထိုင္ခဲ့ရသည့္ ႏုိင္ငံဝန္ထမ္းမ်ားကလည္း သီတင္း တစ္ပတ္လွ်င္တစ္ႀကိမ္မိသားစု ခ်င္း နီးကပ္ေနေစရန္ ယင္းလမ္း ကိုပင္ မျဖစ္မေနျဖတ္သန္းေနရဦး မည္။

ေဂ်ေဂ်အဆင့္ျမင့္ယာဥ္လုိင္းမွယာဥ္ တိမ္းေမွာက္ေနစဥ္ (ဓာတ္ပုံ− Yangon-Mandalay Expressway FB)

7Day Daily , KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily


0 comments:

Post a Comment