Pages

Tuesday, March 18, 2014

ေလယာဥ္ပ်က္က် ေပ်ာက္ဆံုးမႈမ်ား

RangonNewsDaily: March . 18 .2014
မေလးရွားေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ အမွတ္ ၃၇၀ (Flight 370) အစအနမက်န္ေအာင္ ပေဟဠိဆန္စြာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့မႈမ်ိဳးမွာ ယခုမွျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္မဟုတ္။၂၀၀၃ ခုႏွစ္တုန္းကလည္း ဘိုးအင္း ၇၂၇ တစ္စင္းသည္ အင္ဂိုလာႏိုင္ငံ၏ၿမိဳ႕ေတာ္ လူအန္ဒါ၌ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ဖူးသည္။ ယင္းေလယာဥ္သည္ Quatro de Fevereiro အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္မွ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ေမ ၂၅ ရက္တြင္ ပ်ံတက္သြားျပီး ေလယာဥ္၏ ေရဒီယိုဆက္သြယ္ေရးကိရိယာမွာလည္း အလုပ္ေကာင္းစြာ မလုပ္ဟုဆိုသည္။

ယင္းေလယာဥ္ေပၚတြင္ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးႏွင့္ အျခားခရီးသည္သံုးဦး လိုက္ပါခဲ့သည္ဟု သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။ အဆိုပါေလယာဥ္အစိတ္အပိုင္းႏွင့္တူေသာ အစအနမ်ားကိုပင္ ယေန႔တိုင္ရွာေဖြမေတြ႕ဘဲ ရွိေနေလသည္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ျပင္သစ္ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ပ်ံသန္းမႈအမွတ္ ၄၄၇ (Flight 447) ( အဲဘတ္စ္ေအ ၃၃၀ အမ်ိဳးအစား) သည္ ပါရီၿမိဳ႕သို႔သြားရန္ ရီယိုဒီဂ်ေန႐ိုးမွ ထြက္ခြာခဲ့ရာ အတၱလႏၲိတ္သမုဒၵရာကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး နာရီအနည္းငယ္အၾကာတြင္ ေျမျပင္ဗဟို ထိန္းခ်ဳပ္ဌာနသို႔ ေရဒီယိုျဖင့္ ေနာက္ဆံုးဆက္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္လိုက္ေသးသည္ဆိုသည္။ ယင္းမွာ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေမ ၃၁ ရက္တြင္ျဖစ္သည္။

ထိုကဲ့သို႔ ျဖစ္ပ်က္သည့္ေနရာမွာ အနီးဆံုးဆိပ္ကမ္းမွ သေဘၤာျဖင့္ သံုးရက္ခန္႔သြားရသည့္ ေရလမ္းခရီးျဖစ္၏။ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔အၾကာတြင္မွ ေလယာဥ္၏ ကိုယ္ထည္ႏွင့္ အစအနမ်ားအား ေသဆံုးသူတို႔၏ အေလာင္းမ်ားႏွင့္အတူ ရွာေဖြေတြ႕ခဲ့သည္။

 ေလယာဥ္ေပၚပါလာသူ ၂၂၈ ေယာက္စလံုး ေသဆံုးခဲ့သည္ဆိုသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္မွ ျပင္သစ္အာဏာပိုင္တို႔က အဆိုပါေလယာဥ္ ပင္လယ္ထဲသို႔ ထိုးဆင္းသြားရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာ ေရခဲပံုေဆာင္ခဲေလးမ်ားက ေလယာဥ္၏ျမန္ႏႈန္း အလိုအေလ်ာက္ထိန္းသည့္စနစ္အား ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးလိုက္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့ေလသည္။

၁၉၉၉ ခုႏွစ္။ အီဂ်စ္ေလေၾကာင္း ပ်ံသန္းမႈအမွတ္ ၉၉၀ (Flight 990) သည္ ေကာင္းကင္အျမင့္ေပ ၁၄၀၀၀ မွ ၃၆ စကၠန္႔အတြင္း ေျမျပင္သို႔ ထိုးစိုက္ဆင္းသြားခဲ့သည္။ ယင္းေလယာဥ္သည္ ကိုင္႐ိုမွ နယူးေယာက္သို႔အသြား အတၱလႏိၲတ္သမုဒၵရာထဲသို႔ ပ်က္က်သြားျခင္းျဖစ္သည္။

 ေနာင္တြင္ ၎ေလယာဥ္၏ အပိုင္းအစမ်ားအား ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ခရီးသည္ေပါင္း ၂၁၇ ဦး ေသဆံုးေစခဲ့ေသာ ယင္း ၁၉၉၉ ခု ေအာက္တိုဘာလ၏ ပ်က္က်မႈျဖစ္စဥ္အေၾကာင္းရင္းကို ယေန႔တိုင္ မေရမရာ မွန္းဆေနၾကေသး၏။ ေလယာဥ္မွဴး၏ မိမိကိုယ္မိမိ ေသေၾကာင္းၾကံစည္မႈဟု ယူဆသူလည္းရွိသလို ေလယာဥ္ေမာင္းခန္း၌ အပိုင္စီးရန္ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟုလည္း ယူဆခဲ့ၾကသည္။ အီဂ်စ္အာဏာပိုင္တို႔ကမူ ေလယာဥ္စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ဟု အေၾကာင္းျပခဲ့သည္။

၁၉၉၆ ခုႏွစ္။ TWA Transworld Atlantic Flight 800 ။ ပါရီၿမိဳ႕သို႔ ပ်ံသန္းမည့္ ယင္းေလယာဥ္သည္ နယူးေယာက္မွ ပ်ံတက္လွ်င္တက္ခ်င္း ေလထဲ၌ ေပါက္ကြဲသြားခဲ့၍ လိုက္ပါသူ လူ ၂၃၀ အားလံုး ေသဆံုးခဲ့သည္။

မ်က္ျမင္သက္ေသမ်ား၏ ထြက္ဆိုခ်က္အရ အလင္းတန္းတစ္ခုႏွင့္ မီးလံုးႀကီးတစ္ခုအား ေတြ႕လိုက္ရသည္ဆိုသည္။ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားက ဒံုးက်ည္ျဖင့္ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သံသယရွိခဲ့ၾကသည္။ သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္တို႔ကမူ လွ်ပ္စစ္ပတ္လမ္းတို (Short Circuit) တစ္ရပ္ေၾကာင့္ ေလယာဥ္ဆီကန္ကို ေလာင္ကြၽမ္းေပါက္ကြဲေစခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု မွတ္ခ်က္ခ်အတည္ျပဳခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ဇာတ္႐ႈပ္တစ္ခုအား မေျဖရွင္းႏိုင္၍ အစိုးရက တစ္စံုတစ္ရာကို ဖံုးကြယ္ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု အမ်ားက ထင္ျမင္ယူဆခဲ့ၾက၏။

၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ။ ၿဗိတိသွ်ၾကယ္မႈန္႔ (British Stardust) အမည္ရ ေလယာဥ္တစ္စင္းသည္ ဗ်ဴႏိုေအရီးစ္ေလဆိပ္မွ ပ်ံတက္ၿပီးေနာက္ အာဂ်င္တီးနားေတာင္တန္းမ်ားထဲသို႔ စုံးစံုးျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။ အႏွစ္ ၅၀ ကုန္လြန္ခဲ့သည့္တိုင္ ၿဗိတိသွ်ၾကယ္မႈန္႔အား ရွာမေတြ႕ႏိုင္ေသးသျဖင့္ အျခားကမၻာမွ ၿဂိဳဟ္သားတို႔ ဖမ္းဆီးသြားသည္ဟု ဇာတ္လမ္းထြင္ ေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္။
သို႔ေစကာမူ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ေရခဲတံုးႀကီးတစ္ခုထဲ နစ္ျမဳပ္ေနေသာ ေလယာဥ္ကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့သည္။ ၎ေလယာဥ္မပ်က္မီ ေပးပို႔လိုက္ေသာ ေမာ့စ္ေၾကးနန္း သေကၤတစာလံုးမွာ STENDEC ျဖစ္ၿပီး ယေန႔တိုင္ ယင္းစာလံုး၏ ဆိုလိုရင္းအနက္ကို ေဖာ္ထုတ္မရေသးဟုဆိုသည္။

၁၉၄၂ ခုႏွစ္။ ပ်ံသန္းရမည့္လမ္းေၾကာင္း ေသြဖည္သြားသည့္ ၿဗိတိသွ် တိုက္ေလယာဥ္တစ္စင္းသည္ ၁၉၄၂ ခု ဇြန္ ၂၈ ရက္တြင္ အီဂ်စ္ဆာဟာရ သဲကႏၲရထဲသို႔ ပ်က္က်သြားခဲ့၍ ယင္းကိုရွာေဖြမေတြ႕ေတာ့ေခ်။ သို႔ရာတြင္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္အနည္းငယ္က ေရနံကုမၸဏီလုပ္သားတစ္ဦးက ၎ေလယာဥ္၏ ကိုယ္ထည္၊ ေတာင္ပံ၊ အၿမီးပိုင္းႏွင့္ ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းရွိ စက္ကိရိယာမ်ားအားလံုး တြဲလ်က္ရွိေနေသးသည္ကို ေတြ႕ခဲ့ရသည္ဟုဆိုသည္။

၁၉၃၇ ခုႏွစ္ ။ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈတြင္ စံခ်ိန္ခ်ိဳးေနက်ျဖစ္သူ အမ်ိဳးသမီးေလယာဥ္မွဴး အမီလ်ာအီးယားဟတ္ (Amelia Earhart) ေပ်ာက္ဆံုးသြားမႈဇာတ္လမ္းမွာ ေလယာဥ္ဆိုင္ရာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္မႈကိစၥမ်ားအနက္ အေက်ာ္ၾကားဆံုးအျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။

၁၉၃၇ ခုႏွစ္တြင္ အင္ဂ်င္ႏွစ္လံုးတပ္ Lockheed Electra ေလယာဥ္ျဖင့္ သူမသည္ ကမၻာကိုပတ္ရန္ ဆႏၵအလြန္ျပင္းျပခဲ့သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ခရီးစဥ္တစ္ခုလံုးအနက္ မိုင္ ၇၀၀၀ သာ က်န္ရွိေတာ့သည္တြင္ သူမက ပစိဖိတ္သမုဒၵရာအလယ္ရွိ ေဟာင္းလင္းကြၽန္း (Howland Island) ေပၚသို႔ စြန္႔စြန္႔စားစား ဆင္းသက္ရန္ၾကိဳးပမ္းခဲ့ရာ မေအာင္ျမင္ဘဲ အသက္ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသည္။

ေဒၚလာေလးသန္းကုန္က်ၿပီး ပင္လယ္ျပင္အက်ယ္ စတုရန္းမိုင္ေပါင္း ႏွစ္သိန္းခြဲမွ် သူမအား ရွာေဖြခဲ့ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ခဲ့ေပ။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္။ မေလးရွားႏိုင္ငံ ကြာလာလမ္ပူမွ ေပက်င္းသို႔ ၈-၃-၂၀၁၄ ေန႔က ပ်ံသန္းထြက္ခြာသြားခဲ့ေသာ ဘိုးအင္း ၇၇၇ ေလယာဥ္သည္ တစ္နာရီခန္႔အၾကာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့သည္။

ဤေဆာင္းပါးေရးေနခ်ိန္အထိ ( ၁၄- ၃-၂၀၁၄) ၎ေလယာဥ္ႏွင့္အတူ ခရီးသည္ ၂၃၉ ဦး၏ ကံၾကမၼာကို မည္သို႔မွ် ေျပာဆိုျခင္း မျပဳႏိုင္ေသး။ ယင္းအျဖစ္အပ်က္သည္ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ ကြၽမ္းက်င္သူ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ အစိုးရအာဏာပိုင္မ်ားအတြက္ ေခါင္းခဲစရာ၊ ဦးေႏွာက္႐ႈပ္ေထြးစရာ ပေဟဠိပုစၦာတစ္ပုဒ္ပင္ ျဖစ္ေနေပသည္။

Written By - တကၠသိုလ္မိုး၀ါ
Eleven Media , kolatt(PBDN)
RangonNewsDaily

0 comments:

Post a Comment