အတြက္ စိတ္ထဲမွာ ဘာမွထူးထူးျခားျခားသတိျပုမိတာမ်ဳိးမရွိခဲ့။
ဒါေပ မဲ့ အဲဒီနုိင္ငံနဲ့ နွစ္ ၂၀-ေက်ာ္ေ၀းကြာေနပီး မုိင္ေပါင္း ၅၀၀၀-ေက်ာ္ စည္းျခားခံထားရတဲ့အရပ္မွာ အေနျကာလာတဲ့အခါ
မွာေတာ့ ရွင္ေလာင္းလွည့္ပဲြဆုိတာဟာ အထူးအဆန္းတခုလုိ ျပန္ခံစားလာမိပါ တယ္။ "ေနာ္ေ၀းမွာလဲ ျမန္မာနုိင္ငံမွာလုိမ်ဳီး ရွင္
ေလာင္းလွည့္ပဲြလုပ္မယ္'' ဆုိပီး သတင္းျကားမိေတာ့ က်ေနာ္ အထူးစိတ္၀င္စားမိပါတယ္။
ေနာက္တခါ တုိက္ဆုိင္မႈလုိ့ေျပာရမလားဘဲ့။ ျမန္မာေတြတကယ္လုပ္မဲ့ ရွင္ျပုပဲြေတြမတုိင္မွီ တလခန့္အလုိမွာ ရွင္ေလာင္းလွည့္ပဲြကို ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈျပပဲြထည့္မွာထည့္ေပးဖုိ့ နုိင္ငံတကာ ယဥ္ ေက်းမႈျပပဲြစိီစဥ္သူတခ်ဳိ့က ေမတၱာရပ္ခံခဲ့တယ္လုိ့သိရပါတယ္။ အဲဒီပဲြေတာ္ကုိ ျပီးခဲ့တဲ့ေမလေနာက္ဆုံး ပါတ္တုန္းက ဟားမားျမုိမွာက်င္းပခဲ့ျပိး ေနာ္ေ၀းလူမ်ဳိးေတြနဲ့ ေနာ္ေ၀းအေျခခ် တျခားနုိင္ငံသားေတြလဲ အေတာ္စိတ္၀င္စားခဲ့တယ္လို့ အဲဒီပဲြမွာ ရွင္ေလာင္းလွည့္ပဲြသရုပ္ျပခဲ့သူေတြကေျပာပါတယ္။
ဆုိလုိတာ ကေတာ့ ျမန္မာ့ရုိးယာရွင္ေလာင္းလွည့္ပဲြဆုိတာဟာ ဖိရုိးဖလာျမန္မာတဦးရဲ့မ်က္စိထဲမွာ သိပ္မထူးဘူး လုိ့ထင္ရေပမဲ့ ျမန္မာမဟုတ္တဲ့လူေတြ။ ျမန္မာနုိင္ငံနဲ့ေ၀းကြာေနတဲ့လူေတြျကားမွာေတာ့ အေတာ့္ကုိ ထူးျခားတဲ့ ပဲြတခုျဖစ္ေနပုံရပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ တုိက္ဆုိင္မႈတခုကေတာ့ အခုခ်ိန္ဟာ ဥေရာပနဲ့ ေျမာ က္အေမရိကားတုိက္အတြက္ ေနြရာသီအားလပ္ရက္ေတြျဖစ္
တာေျကာင့္ အေမရိကန္နဲ့ ကေနဒါေရာက္ ရဲေဘာ္ျကီးေတြကလဲ စုေပါင္းရွင္ျပုပဲြေတြ။ ရဟန္းခံပဲြေတြလုပ္ေနတဲ့အေျကာင္း အီးေမး
နဲ့တသြယ္။ Face Book နဲ့တမ်ဳိးဆက္သြယ္ပီး ဓါတ္ပုံေတြတင္ထားတာနဲ့လဲ အခ်ိန္ကုိက္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီလုိနဲ့ ၁၀၉။ ၁၁၀- အလုပ္
လက္မဲ့ျဖစ္ေနတဲ့က်ေနာ္ဟာ အဲဒီပဲြေတြကို မပ်က္မကြက္သြား ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိပါေတာ့။
ဗုဒၵဘာသာဘုန္းေတာ္ျကီး ၂-ပါး အတြက္ ေက်ာင္းအျဖစ္ေပးထားတာ မ်ဳီးမဟုတ္ဘဲ သာမန္ျမန္မာဒုကၡသည္ ၂-ဦးအတြက္ေပး
ထားတဲ့ ခြဲတန္းက်အိမ္ခန္းတခုမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္) ရွိရာ ဆုိရာဆမ္ျမုိေလးမွာ အခုလ ၂-ရက္ေန့ကက်င္းပခဲ့တဲ့ ကုိေအာင္ထူးနဲ့ မေအးေ၀ေ၀ဦးတုိ့ရဲ့သား ၂-ဦးျဖစ္သူ ေမာင္ထက္ေ၀ေအာင္နဲ့ ေမာင္ေက်ာ္ေ၀ေအာင္ တုိ့ရဲ့ ရွင္ျပုပဲြေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေနာ္ေ၀း
နုိင္ငံက ျမန္မာဘုန္းျကီးေက်ာင္းမွာ ပထမ-ဆုံးက်င္းပတဲ့ ျမန္မာကေလးငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြရဲ့ ရွင္ျပုပြဲတခုလဲျဖစ္ပါတယ္။
ေနာ္ေ၀းမွာလဲ ျမင္းစီးပီး လွည္ခြင့္ရသလား
ေရွ့မွာတင္ျပခဲ့တဲ့အတုိင္း ျမန္မာနုိင္ငံနဲ့ မုိင္ေပါင္း ၅၀၀၀-ေက်ာ္ကြာေ၀းပီး ယဥ္ေက်းမႈမတူ။ ဘာသာခ်င္းမတူတဲ့ေဒသမွာ ရွင္ေလာင္းေတြကျမင္စီးပီး ျမန္မာ့ရုိးယာအစဥ္လာအတုိင္း ျမုိထဲလွည့္ဖုိ့ ဆုိတာျဖစ္နုိင္ပါ့မလား။
ျမင္းကဘယ္ကရမွာလဲ။ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ ေအာ္စလုိမွာ ရဲေတြစီးေန တဲ့ျမင္းနဲ့ ျပုိင္ပဲြ၀င္ဖုိ့အေသခ်ာေလ့က်င့္ေပးေနတဲ႕
ၿမင္းေတြကလဲြရင္ ျမန္မာနုိင္ငံမွာလုိ ျမင္းလွည္းဆဲြတဲ့ ျမင္း။ သုိ့မဟုတ္ ရွင္းေလာင္းပဲြအတြက္အငွားလုိက္မဲ့ျမင္းမ်ဳိးမေတြ့ဖူူးေသး။
ေနာက္တခါ မနွစ္က ဒိန္း မတ္မွာ က်ေနာ္ျကုံခဲ့ဖူးတဲ့ပဲြတုန္းကလဲ ျမင္းေတြနဲ့အေသခ်ာလွည့္မယ္လုိ့ေျပာထားေပမဲ့ ေနာက္ဆုံးမွာ ေတာ့ ျမင္းငွားလုိ့မရတဲ့အတြက္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္နဲ့လွည္ခဲ့ရတာကိုေတြ့ခဲ့ဖူးတာေျကာင့္ ေနာ္ေ၀းမွာ လဲ အဲဒီလုိမ်ားျဖစ္သြားမ
လားလုိ့ထင္ထားခဲ့တာပါ။
ဒါေပမဲ့ ၂-ရက္ေန့မနက္ ၁၁-နာရီေက်ာ္ေက်ာ္မွာ ဘုန္းျကီးေက်ာင္းရွိရာ ဆုိရာဆမ္ျမုိေလးဆီ ရ ထားတတန္။ ကားတတန္။ ကုန္းေျကာင္းတတန္နဲ့ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာေတာ့ ကိုယ္ရင္ေလာင္း ၂-ဦး တကယ္ဘဲ့ျမင္းစီးေနတာကိုျမင္လုိက္ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာနုိင္ငံမွာလုိ တဦးကုိတေကာင္စီ စီးနုိင္ တာမ်ဳိးေတာ့မဟုတ္။ ဒီျမုိကေနာ္ေ၀းေတြရဲ့ကူညီမႈနဲ့ ခန့္ျငားသန့္ျပန့္လွတဲ့ အလွျပျမင္းေပၚမွာ ကုိရင္ ေလာင္း ညီအကို ၂-ဦးကိုတင္ပီး ျမင္းပုိင္ရွင္က ေစတနာနဲ့ကူညီလုိက္ပုိ့ေပးျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီပဲြ ၂-ခုအတြင္း က်ေနာ္ထူးထူးျခားျခားသတိထားမိတာကေတာ့ ကုိယ္ရင္၀တ္ပဲြကို အဓိက စိတ္၀င္စားသူေတြဟာ ျမန္မာနုိင္ငံမွာျကီးျပင္းပီး ၈၈-ေနာက္ပုိင္းမွ တတိယ-နုိင္ငံေတြကို ေရာက္လာ သူေတြမဟုတ္ဘဲ သူတုိ့ရဲ့မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ။ သူတုိ့ရဲ့ေနာ္ေ၀းမိတ္ေဆြေတြျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ့ရပါတယ္။ ေန့စဥ္ေက်ာင္းမွာေတြ့ေနျကသူငယ္ခ်င္းတဦးက အခုေတာ့ ငွက္ေတာင္ပံလုိလုိ။ ရွင္ဘုရင္၀တ္စုံလုိလုိ။ ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ ထူးဆန္းတဲ့၀တ္စုံကုိ၀တ္ထားတဲ့အျပင္ ေက်ာင္းမွာလုိ ေနာ္ေ၀းစကား မေျပာေတာ့ဘဲ "ဗုဒၵံ သရဏံ ဂစၦာမိိ"။ "ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိိ"။ "သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိိ" ဆုိပီး ပါလိစကား ကုိ အသံမာမာနဲ့ေအာ္ဆုိေနတာဟာ သူတုိ့ အတြက္ အထူးအဆန္းျဖစ္ေနပုံရပါတယ္။
"ေဟး ကေလးေတြ။ ဒီနားအထိတုိးလာျကစမ္း။ ကိုယ္ရင္၀တ္တယ္ဆုိတာ အဲဒီလုိ ဆန္ခ်ရ တယ္။ ညစာမစားရဘူး" ဆုိပီး မိဘတဦးက သူ့ကေလး ၃-ဦးကို လက္ဆြဲေခၚယူ ျပသေနတာကိုလဲ က် ေနာ္ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါဟာ ေနာ္ေ၀းမွာ ပထမ-ဆုံးအျကိမ္က်င္းပတဲ့ ရွင္ျပုပဲြေတြျဖစ္လုိ့ ေနာ္ေ၀းေရာက္ ျမန္မာေတြျကားမွာေရာ။ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြျကားမွာေရာ။ ေနာ္ေ၀းပရိတ္သတ္ေတြျကားမွာပါ အထူးအ ဆန္းျဖစ္ေနပီး ကုိယ္ရင္ေလာင္းေတြ ဆန္ခ်ခ်ိန္။ သကၤန္း၀တ္ခ်ိန္မွာ ၀ုိင္းအုံျကည့္ရႈေနျကတာကို က် ေနာ္သတိထားမိပါတယ္။
ကုိယ္ရင္၀တ္ ရဟန္း၀တ္တာဟာ ျမန္မာေတြအတြက္ တကယ္အေရးျကီးသလား
ကုိယ္ရင္ေလာင္း ၂-ဦးဘ၀ကေန ကုိယ္ရင္အျဖစ္ ဆန္ခ်။ ကတုံးရိတ္။ သကၤန္းေတာင္း။ သ ကၤန္းစည္း။ သိကၡာယူ စသျဖင့္ ၂-နာရီနီးပါးျကာတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ဗီြဒီယုိ-မွတ္တန္းရုိက္ေနရင္းနဲ့ ျမန္ မာေတြအဖုိ့ သူတုိ့ရဲ့ကေလးငယ္ေတြကို ကုိယ္ရင္၀တ္ေပးေရးဟာ ဘာေျကာင့္အေရးျကီးသလဲ။ အ သက္ ၂၀-နွစ္ျပည့္ရင္ေကာ ရဟန္းခံေပးရဦးမလား။ ဘာေျကာင့္ ဒီလုိလုပ္ဖုိ့လုိအပ္သလဲ။ မလုပ္ေပး ရင္ ဘာျဖစ္မလဲဆုိပီး က်ေနာ္စဥ္းစားေနမိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရွင္ျပုပဲြလုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္နဲ့ တရားေဟာပဲြ ကမျပတ္ေသးတဲ့အတြက္ တရားေဟာေနတဲ့ ဆရာေတာ္ ၂-ပါးကို က်ေနာ္ေလ်ာက္ထားေမးျမန္းဖုိ့ အ ဆင္မေျပေသး။
ဒါဆုိရင္ မင္းကုိယ္တုိင္ေကာ ငယ္ငယ္က ဘာေျကာင့္ ကုိယ္ရင္၀တ္ခဲ့သလဲ။ အသက္ ၂၀-ေက်ာ္မွာ ရဟန္းမ၀တ္ရခင္ ၈-ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံနဲ့တုိးပီး ေတာခုိလာေပမဲ့ အဲဒီေတာထဲမွာ ေတာင္ ရဟန္း၀တ္ခြင့္ရေအာင္က်ဳိးစားခဲ့တာဟာ ဘာေျကာင့္လဲ။ ဒါေတြက မင္းဘ၀အတြက္ ဘယ္ ေလာက္မ်ားအေရးျကီးလုိ့လဲဆုိပီး ကိုယ္ဘာသာေမးခြန္းထုတ္မိပါတယ္။
အမွွန္တုိင္း၀န္ခံရရင္ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္လဲ ဘာမွအေသခ်ာမသိ။ အသက္ ၁၀-နွစ္၀န္းက်င္ တတိယ-တန္းအရြယ္မွာ အဖုိးအဖြားနဲ့အေဖအေမက ကုိယ္ရင္၀တ္ေပးတဲ့အတြက္ ၀တ္လုိက္တာပါဘဲ့။ သူတုိ့ကလဲ ဘာေျကာင့္၀တ္ဖုိ့လုိတယ္။ မ၀တ္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္ဆုိတာကို ရွင္းမျပသလုိ က်ေနာ္ကလဲ အဲဒါေတြကိုေမးရေကာင္းမွန္းမသိ။
ဖိရုိးဖလာ ဗုဒၵဘာသာဆုိတဲ့အတုိင္း ေရွ့ကလူေတြလုပ္ေနတာကိုျမင္ ပီးေနာက္ကလူေတြက အလုိအေလ်ာက္လုိက္လုပ္ေနတာ
ထက္ပုိပီး ဘာမွအေသခ်ာေလ့လာျဖစ္ခဲ့ပုံ မရ။ ကဲ...ထားပါေတာ့ အသက္ ၁၀-နွစ္၀န္းက်င္ဆုိေတာ့ ဘာမွမသိတာ သိပ္မထူး
ဆန္း။ ဒါေပမဲ့ အ သက္ ၂၀-ေက်ာ္ပီးလုိ့ တကၠသိုလ္ကေတာင္ ဘဲြ့ရခါနီးေနပီ။ ဘ၀တခုလုံးကိုစြန့္လြတ္။
အသက္နဲ့ ရင္းပီးေတာခုိလာပီးမွ အဲဒီေတာထဲမွာ ရဟန္း၀တ္ျဖစ္ေအာင္က်ဳိးစားတာကေရာ ဘာေျကာင့္လဲ။ သူပုန္ ဘ၀မွာ ရဟန္း
ခံေရးက အေရးျကီးေနတုန္းလား။
ဒုတိယံပိ-ထပ္မံ၀န္ခံရရင္ေတာ့ အဲဒီကာလေတြတုန္းက ဒီေမးခြန္းမ်ဳိးကိုက်ေနာ္တခါမွမစဥ္း စားမိ။ ျမန္မာနုိင္ငံမွာတုန္းက ရဟန္းမ၀တ္ရေသးဘူး။ "အခု ေတာထဲမွာရဟန္ုးခံပဲြလုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အေတာ္ဘဲ့။ ငါလဲ ရဟန္း၀တ္ဖူးသည္ရွိေအာင္ ၀င္၀တ္လုိက္ဦးမယ္"။ ဆုိပီး စိတ္ကူးမွ်နဲ့ ၀တ္လုိက္တာ ပါဘဲ့။
ဘယ္လိုဘဲ့ျဖစ္ျဖစ္ သတင္းတပါတ္ျကာရဟန္း၀တ္ပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ အေဖအေမဆီက က်န္ေန တဲ့တာ၀န္တခုကို ေျကပြန္သြား
သလုိလုိ က်ေနာ္စိတ္ထဲေတာ့ ခံစားမိပါတယ္။ က်န္တဲ့လူေတြလဲ က်ေနာ္လုိ့ဘဲ့စဥ္းစားျကမယ္လို့ထင္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အခု အမိျမန္မာနုိင္ငံနဲ့ မုိင္ေပါင္း ၅၀၀၀-ေက်ာ္ ကြာေ၀းပီး ဘာသာစကားမတူ။ ကုိးကြယ္ယုံျပည္မႈဘာသာေရးမတူ။ ယဥ္ေက်းမႈမတူတဲ့အရပ္မွာ ျကီး ျပင္းလာတဲ့ ကေလးေတြကုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ့ငယ္ငယ္တုန္းကလုိမ်ဳိး ေရွ့ကလုပ္လုိ့ ေနာက္္ကလုိက္လုပ္ ရတယ္ဆုိပီး ရြီးလုိ့မရ။ ေနာက္တခါ ဒီရွင္ျပုပဲြကို အထူးတလည္စိတ္၀င္စားေနတဲ့ ေနာ္ေ၀းနုိင္ငံသား ေတြကို ရွင္ျပုပဲြဆုိတာဘာလဲ။ ဘာေျကာင့့္လုပ္ဖုိ့လုိအပ္သလဲဆုိတာကို သူတုိ့နားလည္ေအာင္ ခင္ဗ်ား ဘယ္လုိရွင္းျပ မလဲ။
တတိယနုိင္ငံ။ ဒုတိယျပည္သူ။ မ်ဳီးဆက္သစ္နဲ့ လက္ေတြ့နုိင္ငံေရး
ရွင္ျပုပဲြနဲ့ ရဟန္းခံပဲြေတြရဲ့အေရးျကီးပုံအေျကာင္း ေလ်ာက္ထားပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ ဒီလုိ ေလ်ာက္ထားျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္ကုိတြန္း
အားေပးခဲ့တဲ့ ေနာ္ေ၀းမွာျကီးျပင္းလာတဲ့ မ်ိးဆက္သစ္ျမန္မာ ကေလးငယ္ေတြနဲ့ ေဒသခံေနာ္ေ၀းျပည္သူတခ်ဳိ့ကို က်ေနာ္
လွမ္းျကည့္မိပါတယ္။ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြက သိပ္မနဲလွ။ တခ်ဳီ့မိသားစုေတြက ကေလးတဦး။
တခ်ဳိ့က ၂-ဦး ၃-ဦးေမြးထားပီးေနပီ။ တနည္း အားျဖင့္ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေနာ္ေ၀းအပါ၀င္ တတိယနုိင္ငံေတြဆီအေျခခ်ဖုိ့ေရာက္
လာတဲ့ ၈၈-မ်ဳိး ဆက္ အသက္ ၄၀-တန္း လူျကီးေတြေနရာမွာ အသက္ ၅-နွစ္။ ၁၀-နွစ္။ ၁၅-နွစ္တန္း လူငယ္ေတြက မျကာခင္မွာ ေနရာယူလာေတာ့မယ္။ အဲဒီလူငယ္ဦးေရဟာ လက္ရွိလူျကီးဦးေရထက္ ပုိမ်ားလာနုိင္ တယ္။ ဒီအတြက္ ၈၈-မ်ဳိးဆက္လူျကီးေတြ ဘာမ်ားျကုိတင္ျပင္ဆင္ထားပီးပီလဲ။
သူတုိ့ကုိယ္တုိင္ ဘ၀နဲ့ရင္းပီးပါ၀င္လာခဲ့တဲ့ ၈-ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံနဲ့ လက္နက္ကုိင္ေတာ္ လွန္းေရးအေျကာင္းကုိ သူတုိ့ရဲ့ကေလး
ငယ္ေတြနားလည္ေအာင္ ဘယ္ေလာက္အထိရွင္းျပထားပီးပီ လဲ။ လက္ရွိျမန္မာနုိင္ငံမွာေနစဥ္ျဖစ္ေနတဲ့ နုိင္ငံေရး။ စီးပြါးေရး။ လူမႈေရးအေျခေနေတြကို ကေလးငယ္ ေတြနားလည္ေအာင္ ဘယ္ေလာက္အထိစနစ္တက် သင္ျပထားပီးပီလဲ။
က်ေနာ္ေဘးနားေရာက္လာ တဲ့ အသက္ ၁၀-နွစ္၀န္းက်င္ ကေလးငယ္တဦးကို က်ေနာ္တီးေခါက္ျကည့္ေတာ့ ဘာေျကာင့္သူ ေနာ္ ေ၀းမွာ ေနေနရတယ္ဆုိတာကို အေသခ်ာမသိ။ ဆက္ပီးစကားေျပာျကည့္ေတာ့ ဒီကေလးငယ္ေတြဟာ ျမန္မာစကားကိုလဲ ေကာင္းေကာင္းမေျပာတတ္။ ျမန္မာစာဖတ္တတ္ေရးတတ္ဖုိ့ဆုိတာ ပုိေတာင္ေ၀းေသး။
"ေနာ္ေ၀းမွာေနတာ ျမန္မာစာမတတ္လုိ့ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ေနာ္ေ၀းစာနဲ့အဂၤလိပ္စာတတ္မွအလုပ္ ေကာင္းေကာင္းရမွာ" ဆုိပီး လူျကီးတခ်ဳီ့ရဲ့ေျပာသံကိုေတာင္ က်ေနာ္ျကားခဲ့ဖူးတဲ့အတြက္ ကေလးေတြ ကုိေတာ့ အျပစ္မတင္ေတာ့ပါဘူး။
အဲဒီလုိအျပစ္တင္ရင္လဲ ကေလးေတြက က်ေနာ္ကိုျပန္ေမးပါလိမ့္မယ္။
"သားသားတုိ့က ေနာ္ ေ၀းမွာ ၁၀-နွစ္ျကာလုိ့ ျမန္မာစာမရဘဲ ေနာ္ေ၀းစာဘဲ့ရေနတာထားပါေတာ့။ ဦးဦးက ေနာ္ေ၀းမွာ ၁၀-နွစ္ျကာေနပီး ေနာ္ေ၀းစလဲေကာင္းေကာင္းမတတ္ဘူး။ ေနာ္ေ၀းအသိုင္း၀ုိင္းထဲဲလဲမတုိးနုိင္ဘူး။ ျမန္မာ အသုိင္း၀ုိင္းက်ဥ္းက်ဥ္းေလး
ထဲမွာဘဲ့ လုံးျခာလည္ေနတယ္" ဆုိရင္ က်ေနာ္ဘယ္လိုေျဖမလဲ။
အကူညီရလုိရျငား ေနာ္ေ၀းဧည့္သည္ေတြဖက္ က်ေနာ္လွမ္းျကည့္လုိက္ေတာ့ ဒီေန့ပဲြကုိတက္ လာတဲ့ ေဒသခံေနာ္ေ၀းလူထုကသိပ္
မနဲလွ။ ေနာ္ေ၀းရုိးယာအမ်ဳီးသား၀တ္စုံကို ၀တ္ဆင္ထားသူေတြ အပါ၀င္ ၁၅-ဦးေလာက္ရွိမယ္လုိ့ထင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာေတြ
လုပ္ေနျက ဘာသာေရးအခန္းနားဘဲ့ ျဖစ္ျဖစ္။ လူမႈေရးအခန္းနားဘဲ့ျဖစ္ျဖစ္။ နုိင္ငံေရးအခန္းနားဘဲ့ျဖစ္ျဖစ္ ေဒသခံေနာ္ေ၀းလူဦးေရ အမ်ား ဆုံးပါ၀င္တဲ့ အခန္းနားတခုအျဖစ္ က်ေနာ္သတိျပုမိပါတယ္။ ဒီအခန္းနားမတိုင္မွီ ေအာ္စလုိမွာက်င္းပ တဲ့ရွင္ျပပဲြမွာဆုိရင္ ေနာ္ေ၀းတဦးစ နွစ္ဦးစဘဲ့က်ေနာ္ေတြ့မိပါတယ္။
ေနာက္တခါ အဲဒီမတုိင္မွီက ေအာ္ စလုိမွာက်င္းပတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္ေမြးေန့ပဲြတုန္းကလဲ ေနာ္ေ၀း ၃-၄-ဦးထက္ ပိုမေတြ့မိ။ ေနာ္ ေ၀းနုိင္ငံသားေတြကို မဖိတ္မိတာလား။ ဖိတ္ရဲ့သားနဲ့မလာတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ျမန္မာေတြလုပ္တဲ့ ပဲြ ဟာ ေနာ္ေ၀းေတြ
နဲ့မဆုိင္ဘူးလုိ့ ၂-ဖက္စလုံးက နားလည္သတ္မွတ္ထားတာမ်ဳိးလား။ ဘာေျကာင့္မွန္း ေတာ့မသိ။ တခုခုေတာ့လဲြေနသလုိပါဘဲ့။ ဒီလုိလြဲေနရင္ ဒုတိယ-ျပည္သူကုိအေျခခံပီး ေနာ္ေ၀းလူထု။ ေနာ္ေ၀းပါလီမန္ကတဆင့္ ျမန္မာ့အေရးေဆြးေနြးအေျဖရွာေရးဆုိတာ ဘယ္ျဖစ္လာနုိင္ေတာ့မလဲလုိ့ က်ေနာ္ေတြးမိပါတယ္။
"ခင္ဗ်ားကလဲဗ်ာ။ မုိင္ေပါင္း ၅၀၀၀-ေက်ာ္ေ၀းပီး ေရခဲျပင္ဆီအပုိ့ခံထားရတဲ့ လူေလး ေထာင္ ဂဏန္းကို အျပစ္တင္မေနေနနဲ့ေလ။ ျမန္မာေတြသန္းနဲ့ခ်ီရွိတဲ့ ထုိင္း။ အိႏၵိယ။ ဂ်ပန္ေတြမွာလုပ္တဲ့ပဲြ ေတြကိုျကည့္ပါလား။ အားလုံးေရြေတြခ်ည္းဘဲ့'' ဆုိပီးက်ေနာ္သူငယ္
ခ်င္းတဦးက ဆင္ေျခေပးပါ တယ္။
"ပီးေတာ့ အခန္းနားမွာမိန့္ခြန္း ေျပာတဲ့လူကလဲ ဒီလူဒီလူေတြခ်ည္းဘဲ့။ ဘယ္နုိင္ငံမွာလုပ္တဲ့ အခန္းနားဆုိရင္ ဘယ္သူေတြပါမယ္။ ဘယ္သူကမိန့္ခြန္းေျပာမယ္လုိ့ ပုံေသနည္းရွိပီးသားလုိျဖစ္ေနပီ။ မ်ီဳးဆက္သစ္ဘယ္နွစ္ေယာက္ပါလုိ့လဲဲ။ ေဒသခံျပည္သူ ဘယ္နွစ္ေယာက္ပါလုိ့လဲ" ဆုိပီး သူက က် ေနာ္ကုိေထာက္ျပသြားပါတယ္။ သူေျပာမွဘဲ့ ျပည္ပမီဒီယာေတြနဲ့ အင္တာနက္ေပၚက ရုပ္-သံေတြကို သတိရပီး က်ေနာ္ျပုံးလုိက္မိပါတယ္။
တကယ္ကေတာ့ ဒိီလုိေထာက္ျပတာဟာ သူတဦးတည္းေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ထုိင္းကေန ေနာ္ေ၀းကိုေခတၱလာလည္တဲ့သူငယ္ခ်င္း
တဦးကဆုိရင္ "ခင္ဗ်ားလဲ ဘာထူးလုိ့လဲ။ သီးျခားကမၻာထဲမွာ ၁၀-နွစ္ေက်ာ္ေနခဲ့ပီး အခုမွ သူမ်ားေတြကိုေလ်ာက္ေျပာေနတာ" ဆုိပီး က်ေနာ္ကိုေ၀ဖန္ခဲ့ပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ ေန့စဥ္အလုပ္ေတြနဲ့မအားလုိ့ပါဆုိပီး အယင္ကဆုိရင္ ဒီလုိအခန္းနားမ်ဳိးေတြကို က်ေနာ္ တက္ေရာက္ေလ့သိပ္မရွိလွ။ ေနာ္ေ၀းေရာက္ ျမန္မာကြန္ျမူနတီေရာ။ ေနာ္ေ၀းကြန္ျမူနတီေရာနဲ့ပါ က်ေနာ္တုိ့ကသီးျခားစီျဖစ္ေနခဲ့တာ ၁၀-နွစ္ဆယ္မုိးေတာင္မ
ကေတာ့ပါဘူး။
"ေနာက္တခုက အခုက်ေနာ္ရဲ့ဥေရာပခရီးစဥ္အတြင္း ေတြခဲ့သေလာက္ ေဘာ္ဒါအေတာ္မ်ား မ်ားထဲမွာ သူတို့ေရာက္ေနတဲ့ေရေျမ
အခင္းက်င္း။ ကြန္ျမူနတီအေနထားနဲ့ အံ၀င္ဂြင္က် Integration ျဖစ္သြားသူအေတာ္နဲေသးတယ္ဗ်။" ဆုိပီး အဲဒီပုဂုိလ္ကမွတ္ခ်က္
ေပးပါတယ္။
ဒီေတာ့မွက်ေနာ္လဲ ေျသာ္...တတိယနုိင္ငံေရာက္ ငါတုိ့မ်ဳိးဆက္ကလဲ ကုိယ္ေဘးမွာရွိေနတဲ့ ဒုတိယ-ျပည္သူေတြကို စည္းရံုးရမွန္းမ
သိ။ ငါတုိ့ထက္ အင္အားပုိမ်ားလာမဲ့ မ်ဳိးဆက္သစ္ကေလးငယ္ ေတြကို လက္တြဲေခၚပီး အကူညီေတာင္းရမွန္းမသိ။ မ်ဳိးဆက္သစ္
ေတြကို ျမန္မာစာမတတ္လုိ့ဆုိပီး အျပစ္တင္ေနမဲ့အစား သူတုိ့ကုိယ္တုိင္ ျမန္မာစာသင္ခ်င္လာေအာင္ ငါတုိ့လူျကီးေတြက ဘယ္
ေလာက္ မ်ားစည္းရံုးခဲ့လုိ့လဲ။
ျမန္မာစာနဲ့ယဥ္ေက်းမႈသင္နုိင္ေအာင္ ေနာ္ေ၀းလူ့အဖြဲ့စည္းဆီ ငါတုိ့လူျကီးေတြက ဘယ္ေလာက္မ်ားထဲထဲ၀င္၀င္စည္းရံုးေဟာေျပာ
ခဲ့ဖူးလုိ့လဲဆုိပီး ေမးခြန္းထုတ္မိပါတယ္။ တခါလာလဲ "မင္းရယ္။ ငါရယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြရယ္" ဆုိတာထက္ပုိတဲ့ အင္အားသစ္ေတြ
တိုးခ်ဲ့စည္းရံုးမႈမ်ဳီးကို ငါ တုိ့ မလုပ္နုိင္ေသး။ မလုပ္ျဖစ္ေသးပါလားဆုိပီး က်ေနာ္ စဥ္းစားေနမိပါတယ္။
(ထက္ေအာင္ေက်ာ္)
Myanmar News Now
0 comments:
Post a Comment