Pages

Monday, May 20, 2013

ေအးရႇားေ၀ါလ္ကုမၸဏီမႇ ကမ္းနားလမ္းသစ္ ျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံမႈ တစ္လအတြင္း က်ပ္ ၁၇၇၇ သိန္းေက်ာ္ရရႇိ၊ ငါးမုိင္သာရႇိေသာလမ္းမႇ တစ္ႏႇစ္လွ်င္ ပ်မ္းမွ် က်ပ္သန္းေပါင္း ၂၁၀၀ ေက်ာ္အထိ ျပန္ရမည္

 ကမ္းနားလမ္းသစ္ရႇိ လမ္းအသံုးျပဳခ ေကာက္ခံေရးစခန္းတစ္ခုကို ေတြ႕ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္မ်ဳိးသန္႔)
အမ်ားျပည္သူပိုင္ ေျမေပၚတြင္ ေဖာက္လုပ္ထားေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္းသစ္အား လမ္းအသံုးျပဳခ
ေကာက္ခံရာတြင္ တစ္လအတြင္း၌ပင္ က်ပ္ ၁၇၇၇ သိန္းေက်ာ္ ရရႇိခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။ေအးရႇား
ေ၀ါလ္ ကုမၸဏီႏႇင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီတို႔ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ကမ္းနား
လမ္းသစ္ အရႇည္မႇာ ၾကည့္ျမင္တိုင္မႇ ဗားဂရာကမ္းနား ေဒသအထိ ၅ ဒသမ ၀၆၉ မိုင္သာ ရႇိေၾကာင္း သိရ
သည္။
၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔မႇ ဧၿပီလ ၃၀ ရက္ေန႔အထိတစ္လအတြင္းကုန္ကားႀကီး၃၄၉၂၆ စီး ျဖတ္သန္း
ၿပီး တစ္စီးလွ်င္ ၄၀၀၀ က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ က်ပ္ ၁၃၉၇ သိန္းေက်ာ္ ရရႇိခဲ့ေၾကာင္း၊ ယာဥ္ငယ္ ၂၅၃၄၇ စီးျဖတ္သန္း
ၿပီး တစ္စီးလွ်င္ ၁၅၀၀ က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ က်ပ္သိန္း ၃၈၀ ရရႇိေၾကာင္း၊ စုစုေပါင္း က်ပ္ ၁၇၇၇ ေက်ာ္ ရရႇိခဲ့ ျဖစ္
ေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႕အတြက္ တစ္လ၀င္ေငြက်ပ္၁၇၇၇သိန္းေက်ာ္ဆိုပါက တစ္ႏႇစ္လွ်င္ ပ်မ္းမွ်က်ပ္သန္းေပါင္း ၂၁၀၀ ေက်ာ္

အထိ ရရႇိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ကမ္းနားလမ္းသစ္အား လမ္းအသံုးျပဳခ ေကာက္ခံခြင့္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ေကာ္မရႇင္၏ ၇/၂၀၁၃ ႀကိမ္ေျမာက္အစည္းအေ၀းတြင္ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ၿခင္း ျဖစ္ၿပီးVirtue Land Co.,Ltd အမည္ႏႇင့္BOT စနစ္ျဖင့္ 

လမ္းျပဳျပင္ေဖာက္လုပ္၍ လမ္းအသံုးျပဳခ ေကာက္ခံျခင္း လုပ္ငန္းအျဖစ္ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

စတင္မေကာက္ခံမီက ကုန္ကားလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ားက ကုန္ကားႀကီး တစ္စီး ၄၀၀၀ က်ပ္ ဆိုသည္မႇာ မ်ားျပားသည့္ အတြက္ က်ပ္ ၂၀၀၀ သာ ေကာက္ခံရန္ အဆိုျပဳခဲ့ေသာ္လည္း တရား၀င္ စတင္ေကာက္ခံ

သည့္ ေန႔မႇစ၍ က်ပ္ ၄၀၀၀ ျဖင့္သာ ေကာက္ခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

BOT စနစ္ျဖင့္ လမ္းျပဳျပင္ ေဖာက္လုပ္၍ လမ္းတံတားေၾကး ေကာက္ခံရာတြင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရႇိသူသည္ စ

တင္ေကာက္ခံသည့္ ပထမ သံုးႏႇစ္တာကာလအတြက္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရရႇိၿပီး ေလးႏႇစ္ေျမာက္မႇစ၍ ၁၃
 ႏႇစ္ေျမာက္အထိ ၁၀ ႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ငါးရာခုိင္ႏႈန္းသာ ေပးသြင္းရန္ ယခင္ကတည္းက သတ္မႇတ္
ထားသည္။

၎အျပင္၁၄ ႏႇစ္ေျမာက္မႇ၂၃ ႏႇစ္ေျမာက္အထိ ေနာက္ထပ္ ၁၀ ႏႇစ္အတြင္း၌လည္း ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ေပး

သြင္းရမည္ျဖစ္ၿပီး ၂၄ ႏႇစ္ေျမာက္မႇ ၃၃ ႏႇစ္ေျမာက္အထိ ေနာက္ထပ္ ၁၀ ႏႇစ္အတြင္း၌လည္း ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္း
သာ ေပးသြင္းရန္ လမ္းတံတားမ်ားအား BOT စနစ္ျဖင့္ ေပးစဥ္က သတ္မႇတ္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရမႈ၃၈ ႏႇစ္ျပည့္သည္အထိအခြန္ကို အမ်ားဆံုး ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ေပး

ေဆာင္ရၿပီး ၃၈ ႏႇစ္ေက်ာ္လွ်င္လည္းအျပည့္မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္မႇသတ္မႇတ္သည့္ႏႈန္းသာ ေပးေဆာင္ႏိုင္
ေသးသည္။

ထို႔အတြက္လုပ္ငန္းရႇင္အမ်ားစုမႇာ BOT စနစ္ျဖင့္လုပ္ကိုင္ခြင့္မ်ားကို ပိုမိုစိတ္၀င္စားၿပီး BOT စနစ္ျဖင့္ ေျမ

ငႇားရမ္းကာ စီးပြားျဖစ္လုပ္ျခင္း၊ လမ္းတံတားမ်ား ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းကာ လမ္းအသံုးျပဳခ ေကာက္ျခင္း၊ စက္႐ံု
မ်ားငႇားရမ္း လုပ္ကိုင္ျခင္းကို ေတာက္ေလွ်ာက္ရယူ လုပ္ကိုင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

အခြန္ေလ်ာ့ေပါ့မႈမႇာ လုပ္ငန္းတစ္ခုႏႇင့္တစ္ခု မတူေသာ္လည္း ကင္းလြတ္ခြင့္အား မည္သူမဆို အနည္းႏႇင့္

အမ်ား ရရႇိၾကၿပီး ပထမသံုးႏႇစ္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္မႇာ လူတိုင္းရရႇိသည့္ အခြင့္အေရးျဖစ္သည္။

သတ္မႇတ္ထားခ်က္အတိုင္းဆိုပါကကမ္းနားလမ္းသစ္မႇပ်မ္းမွ်ရရႇိႏိုင္သည့္တစ္ႏႇစ္ က်ပ္သန္း ၂၁၀၀
ေက်ာ္

၊ သံုးႏႇစ္ က်ပ္သန္း၆၃၀၀ ေက်ာ္ ေကာက္ခံၿပီးသည့္အခ်ိန္အထိအခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရရႇိမည္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္
ပိုင္းႏႇစ္မ်ားတြင္သာ အနည္းငယ္ ေပးေဆာင္ရမည္ ျဖစ္သည္။

BOT စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္သူမ်ား ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ အခြန္ေပးသြင္းရမည့္ သတ္မႇတ္ထားခ်က္မ်ား

(၁) စတင္ေကာက္ခံသည့္ ပထမသံုးႏႇစ္တာကာလအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ အခြန္ေပးသြင္းျခင္းကို ကင္းလြတ္

ခြင့္ျပဳ

(၂) ေလးႏႇစ္မႇ ၁၃ ႏႇစ္ေျမာက္အထိ ၁၀ ႏႇစ္တာကာလအတြင္း ငါးရာခုိင္ႏႈန္း ေပးသြင္းရန္

(၃) ၁၄ ႏႇစ္ေျမာက္မႇ ၂၃ ႏႇစ္ေျမာက္အထိ ၁၀ ႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေပးသြင္းရန္

(၄) ၂၄ ႏႇစ္ေျမာက္မႇ ၃၃ ႏႇစ္ေျမာက္အထိ ၁၀ ႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေပးသြင္းရန္

(၅) ၃၄ ႏႇစ္ေျမာက္မႇ ၃၈ ႏႇစ္ေျမာက္ အထိ ငါးႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေပးသြင္းရန္

(၆) ၃၈ ႏႇစ္ေက်ာ္ကာလအတြက္ အခ်ိန္တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံခြင့္ တင္ျပခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ သတ္မႇတ္ေပး

သည့္ ရာခုိင္ႏႈန္းအတိုင္း ေပးသြင္းရန္

(၇) ႏႇစ္ ၄၀ ျပည့္ၿပီးေနာက္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္လိုပါက ေကာက္ခံမႈ သက္တမ္းကာလကို တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ငါးႏႇစ္အထိ သံုးႀကိမ္သက္တမ္းတိုးျမႇင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရႇိေရးကို ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ တင္ျပေလွ်ာက္ထားရမည္။

Eleven Media , Rangonnewsdaily
RND:  :20.5.2013

0 comments:

Post a Comment