Pages

Monday, September 3, 2012

စစ္ေတြ-ဘူးသီးေတာင္ သေဘၤာေရေၾကာင္းလမ္း မယူျမစ္ေၾကာင္း တိမ္ေကာမႈမ်ားေၾကာင္႔ ခရီးဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္ ေနာက္က်မႈမ်ားရွိေန





စစ္ေတြ-ဘူးသီးေတာင္ သေဘၤာေရေၾကာင္းလမ္း မယူျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ေနရာအခ်ဳိ႕ေရေအာက္ ၾကမ္းျပင္ျမင့္တက္ တိမ္
ေကာလာမႈမ်ားေၾကာင္႔ သေဘၤာမ်ားမွာ ပုံမွန္အျမန္ႏွဳန္းကို ေလွ်ာ့ခ်ခုတ္ေမာင္း သြားလာေနရေၾကာင္း ဓည၀တီ(၃)သေဘၤာမွ အ
ရာထမ္းတစ္ဦးက ဆိုသည္။

မယူျမစ္တိမ္ေကာလာရျခင္း၏  အဓိကအေၾကာင္းအရင္းမွာ  ျမစ္ဖ်ားပိုင္းေဒသျမစ္လက္တက္တစ္ဖက္တစ္ကမ္း၌ မိုးရာသီတြင္သဘာ၀အေလွ်ာက္  ေခ်ာင္းကမ္းပါမ်ား ျပိဳက်ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ေတာင္ေျမေတာင္ေစာင္းျပိဳက်မွဳျဖစ္စဥ္မ်ားေၾကာင့္ အနည္မ်ားမွာ ေရစီးႏွင့္အတူ  ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ပို႕ခ် အနည္ထိုင္လာျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္ေၾကာင္း  ေဒသတြင္း သဘာ၀ပတ္
၀န္းက်င္အေရးေလ့လာသူမ်ားထံက သိရသည္။

ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္  ေရယာဥ္လမ္းမ်ားေကာင္းမြန္ ႀကံ႕ခိုင္မႈမ်ားရွိခဲ့စဥ္  လြန္ခဲ့ေသာ(၁၀)ႏွစ္ေက်ာ္က ေရလမ္းခရီးအရွည္မိုင္
ေပါင္း(၉၀)ေက်ာ္ရွိေသာ စစ္ေတြ-ဘူးသီး ေတာင္ခရီးစဥ္ကို(၆)နာရီခန္႕သာ  ခုတ္ေမာင္းသြာလာရေၾကာင္း စစ္ေတသေဘၤာ  က်င္း
မွ  အသက္(၅၀)ေက်ာ္၀န္းက်င္ခန္႕ ၀ါရင့္သေဘၤာသားၾကီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

  ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ စစ္ေတြ-ဘူးသီးေတာင္ ဓည၀တီသေဘၤာေျပးဆြဲစဥ္က  အဲဒီခရီးကို (၆)နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္ ဆိုေရာက္ျပီ၊ေရ
ေၾကာင္းလမ္း အခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ေရေအာကျမစ္ၾကမ္းျပင္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္  ျမင့္တက္လာမႈနဲ႔ အတူ ေရအနက္ေလ်ာ့နည္း
လာလို႕  အဲဒီေနရာေတြမွာဆို သေဘၤာရဲ့ အျမန္ႏႈန္းကို ေလွ်ာ့ခ်ခုတ္ေမာင္းလာရပါတယ္။ ဒိီလိုခုတ္ေမာင္းလာရေတာ့  ခရီးဆိုက္
ေရာက္ခ်ိန္ ေနာက္က်ၾကာျမင့္လာျပီး အခုႏွစေတြမွာဆို  (၉)နာရီေက်ာ္ အထိေတာင္ ၾကာျမင့္လာပါတယ္’’ဟု အဆိုပါ ဓည၀တီ
(၃)မွ  ၀ါရင့္သေဘၤာသားက ေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ ျမန္မာ့ေရေၾကာင္းပို႕ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရမွ ေန႕စဥ္နံနက္(၇) အခ်ိန္တြင္ စစ္ေတြမွ ဘူးသီးေတာင္သို႕အသြားတစ္စီး
ႏွင့္ အလားတူအခ်ိန္အတိုင္း  ဘူးသီးေတာင္မွ စစ္ေတြသို႕အလာ တစ္စီးခုတ္ေမာင္းေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည္။

စစ္ေတြ-ဘူးသီးေတာင္ ေရေၾကာင္းလမ္းတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ(၂) ႏွစ္ကစတင္၍ ပုဂၢလိက ရွပ္ေျပး အျမန္ေရယာဥ္မ်ား ၀င္ေရာက္ေၿပး
ဆြဲမႈမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း  ကုန္သည္ခရီးသြားအမ်ားစုမွာ စရိတ္စက သက္သာေသာ  အစိုးရပိုင္သေဘၤာမ်ားကိုသာေရြးခ်ယ္ စိီး
နင္းသြားလာမွဳမ်ားေၾကာင္း ေဒသတြင္းခရီးသြားကုန္သည္တစ္ဦးက ဆိုသည္။

သို႔ေသာ္ ခရီးဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္ ေနာက္က်မႈအခ်ိန္ၾကာျမင္႔လာသည္ႏွင္႔အမွ် ညဥ္႔အိပ္ တစ္ေထာက္နားျပီးမွ လိုရာခရီးသို႔သြား လာ
ေနရသျဖင့္ ေငြႏွင့္အခ်ိန္ကုန္က်မႈ  အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ၾကဳံေတြ႔ေနၾကရေၾကာင္းကိုလည္း ၄င္းက ဆက္ေျပာသည္။

‘’စစ္ေတြ-ဘူးသီးေတာင္ ခရီးက အရင္လို(၆)နာရီေလာက္ႏွင့္  မေရာက္ေတာ့ဘူ။ (၉)နာရီေက်ာ္ (၁၀)နာရီအထိၾကာျမင့္လာပါ
တယ္။ စစ္ေတြႏွင့္အျမင့္ကြ်န္းေက်းရြာ အၾကားႏွင့္ ဘူးသီးေတာင္မွ ေညာင္ေခ်ာင္း  ဆိပ္ကမ္းအၾကားျမစ္ေၾကာ အခ်ိဳ႕ေနရာ ေတြ
မွာ သေဘၤာေသာင္တင္တာတို႕  ဒီေရအတက္ကိုေစာင့္ဆိုင္းျပီး  သြားလာေနရမႈ ေတြကျမစ္ ေရနည္းပါးခ်ိန္  ပြင့္လင္းရာသီေတြမွ မဟုတ္ဘဲ မိုးရာသီေတာင္ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးေတြ ၾကဳံေတြ႕ရမႈမ်ားလားေတာ့ ေနာက္က်တာေပါ့’’ ဟု စစ္ေတြ-ဘူသီးေတာင္ပုံ
မွန္ခရီးသြားေလ႔ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ေရရွည္အနာဂါတ္ေရေၾကာင္းသြားလာမွဳမ်ားအတြက္ ျခိမ္းေျခာက္လာသည္႔  ျမစ္ေၾကာ တိမ္ေကာမႈ မ်ားျဖစ္ေပၚလာျခင္းမ်ားအား တူးေဖၚရွင္းလင္းျခင္း၊ ျမစ္ေၾကာျပဳျပင္ ရွင္းလင္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ အေရးၾကီးလိုအပ္ေနေၾကာင္းကိုလည္း အထက္
ပါ ၀ါရင့္သေဘၤာသားက တိုက္တြန္း ေျပာၾကားထားသည္။

0 comments:

Post a Comment