Pages

Sunday, June 3, 2012

ထိုင္းအာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ လံုၿခံဳေရးအစီအစဥ္ေၾကာင့္ မယ္လမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေသအေခ်ာ စကားေျပာခြင့္ မရခဲ့




ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ တက္ခ္ခရိုင္၊ ထေဆာင္ရမ္ ေဒသမွာရွိတဲ့ မယ္လဒုကၡသည္ စခန္းကို ဒီကေန႔ မနက္ (၁၀)နာရီခြဲမွာ ေရာက္ရွိလာတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို
ဒုကၡသည္ဦးေရ (၆၀၀၀) ခန္႔
က ဆိုင္းဘတ္မ်ား ပိုစတာမ်ား ကိုင္ေဆာင္ၿပီး တခဲနက္ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကပါတယ္၊

ဒါေပမယ့္ ထိုင္းအာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ လံုၿခံဳေရး စိုးရိမ္မႈေၾကာင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ
စကားေျပာခြင့္မရတဲ့အတြက္ လူထုက စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ၾကရတယ္လို႔ စခန္းေကာ္မတီ ဥကၠ႒
ေစာထြန္းထြန္းက ေျပာပါတယ္။

“အားလံုးကေတာ့ ခံစားခ်က္တူမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ထင္တာေပါ့ေလ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးက က်ေနာ္တို႔စခန္းကို လာေရာက္ေလ့လာ
သြားတဲ့ အတြင္း က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ တကယ္ကို ဝမ္းေျမာက္မႈ ႀကီးစြာနဲ႔ပဲ ႀကိဳဆိုေနတာေပါ့ဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔ ဝမ္းလည္းဝမ္းေျမာက္တယ္။ ေဒၚစုကိုလည္း အရမ္းအရမ္းေတြ႔ခ်င္တာေပါ့။

အခုလိုေတြ႕ခြင့္ရတာလည္း က်ေနာ္တို႔ စိတ္ထဲမွာ ပီတိေတာ့ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ပ်က္မိတာေတြေတာ့ ရွိတာေပါ့ဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔ကလည္း
 ေဒၚစုကို ေျပာခ်င္တာေလးေတြ ရွိတာေပါ့ဗ်ာ၊ မေျပာနိုင္ခဲ့ဘူး ၿပီးေတာ့လည္း လူထုကို က်ေနာ္
တို႔က ေဒၚစုရဲ႕ စကားေတြေပါ့ေလ။ အားေပးႏွစ္သိမ့္မႈေတြ၊ ေဒၚစုရဲ႕ အသံေလးေတြ က်ေနာ္တို႔ ၾကားခ်င္ေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ဒုကၡသည္ လူထုေတြ ၾကားခြင့္မရလိုက္တဲ့အတြက္ စိတ္ထဲမွာေပါ့ နည္းနည္းေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ထားသလို မျဖစ္ေတာ့ စိတ္ပ်က္မိတဲ့ သေဘာေပါ့ဗ်ာ”

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို တက္ခရိုင္ဝန္ ဆူရိယပရာဖတ္ဘန္းဒစ္ အပါအဝင္၊ နိုင္ငံျခားေရး၊ စစ္နဲ႔ ရဲဌာနတို႔က တာဝန္ရွိသူမ်ားနဲ႔ NGO တခ်ိဳ႕က ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကၿပီး စခန္းရံုးမွာ(၁)နာရီခြဲခန္႔ ဒုကၡသည္ အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ခရိုင္ဝန္က ရွင္းလင္းတင္ျပခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အစီအစဥ္အားလံုးဟာ ထိုင္းအာဏာပိုင္ေတြကပဲ ဦးစီးတာျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔အေနနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္သလို ျဖစ္မလာခဲ့ဘူးလို႔ သူကအခုလိုဆက္ေျပာပါတယ္။

“အစီအစဥ္ေတြ အားလံုးဟာ ထိုင္းအာဏာပိုင္ေတြပဲ အားလံုး စီစဥ္လိုက္တယ္၊ သူတို႔က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လံုၿခံဳေရးေၾကာင့္ ဆိုၿပီးေတာ့ ဒီလူထုနဲ႔ စကားေျပာတာတို႔ အစီအစဥ္မရွိေအာင္ကို သူတို႔က ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္ထားတာ၊ stage စင္ေပၚမွာ ထြက္ရပ္တာမ်ိဳး မရွိေအာင္ မိုက္ရိုဖုန္းေတြ အသံုးျပဳခြင့္မရွိေအာင္ လူထုေတြကို စကားေျပာနိုင္ဖို႔ကေတာ့ အစီအစဥ္က ဘယ္လိုမွ က်ေနာ္တို႔ စီစဥ္လို႔ မရဘူး ျဖစ္ေနတယ္ခင္ဗ်”

ေဆြးေႏြးပြဲအၿပီးမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ စခန္းတြင္းမွာရွိတဲ့ ေဆးရံုကိုသြားေရာက္ၿပီး
လူနာေတြကို ေတြ႔ဆံုအားေပးခဲ့ပါတယ္၊ အဲဒီေနာက္ ေန႔လည္စာသံုးေဆာင္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ သူမကို ႀကိဳဆိုေနတဲ့ လူထုကို မိနစ္အနည္းငယ္ ႏွဴတ္ခြန္းဆက္စကား ေျပာၾကားရာမွာ ဒုကၡသည္ေတြကို
 ေမ့မထားေၾကာင္းနဲ႔ လိုအပ္တဲ့က်န္းမာေရး အကူအညီေတြ ေပးပို႔ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသြားပါမယ္
လို႔လည္း ေျပာဆိုခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

လူထုကေတာ့ (၃) နာရီၾကာ ေစာင့္ဆိုင္းေနခဲ့ရတာျဖစ္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ စကားကိုၾကား
ခ်င္ပါတယ္လို႔ပဲ ေၾကြးေႀကာ္ေနခဲ့ ၾကတယ္လို႔လည္း ေစာထြန္းထြန္းက ေျပာပါတယ္၊

“အေမစုကိုေပါ့ေလ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာနိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ တေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ထိခ်စ္တဲ့
အေၾကာင္း က်ေနာ္တို႔ သိရတယ္ေလ၊ ဘယ္ေနရာပဲ သြားသြား အေမစုဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ေခါင္းမွာ
 ၾကယ္ပြင့္ႀကီးပမာ ထင္ရွားေနတယ္လို႔ သံုးသပ္တဲ့အျပင္ လူထုေတြက သူ႔အေပၚမွာ အမ်ားႀကီး
 ေမွ်ာ္လင့္တယ္ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ ဒုကၡသည္ လူထုရဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြဟာလည္း
အေမစုအေပၚမွာပဲ ရွိေနလိမ့္မယ္လို႔လည္း က်ေနာ္တို႔ျမင္တယ္ေလ။ ”

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ လူဦးေရ (၄) ေသာင္းခြဲေက်ာ္ရွိတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းကေန ေန႔လည္(၁း၁၅) မွာ ျပန္လည္ထြက္ခြာ သြားပါတယ္။


RFA Burmese

0 comments:

Post a Comment