Pages

Monday, August 18, 2014

လူငယ္ေျခာက္ဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္းအလုပ္လက္မဲ့ျပႆနာရင္ဆုိင္ရမႈ သမၼတထံစာပုိ႔

ၾသဂုတ္ ၁၀ရက္က ျပဳလုပ္ေသာ ရန္ကုန္လူငယ္ပြဲေတာ္သုိ႔ တက္ေရာက္လာသည့္ လူငယ္မ်ား (ဓာတ္ပုံ−ေက်ာ္ဇင္သန္း)
RangonNewsDaily:: August . 18 .2014
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အသက္ (၁၆)ႏွစ္မွ (၃၅)ႏွစ္ၾကားလူငယ္ ေျခာက္ဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္းသည္ အ လုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ေနေၾကာင္း ျပဳစု ထားသည့္ စစ္တမ္းကို သမၼတထံ ေပးပုိ႔ထားသည္ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံလူ ငယ္မ်ားအစည္းအ႐ုံးမွသတင္းရ ရွိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚေနလူငယ္ မ်ားႏွင့္ ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီးရွိ လူငယ္ႏွစ္ေထာင္ကို ေမးျမန္း ထားျခင္းျဖစ္ၿပီးလူငယ္ဆယ္ဦး လွ်င္ ေျခာက္ဦးမွာအလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာႏွင့္ရင္ဆုိင္ေနရေၾကာင္း စစ္တမ္းတြင္ေဖာ္ျပထားသည္။

စစ္တမ္းကို ႏုိင္ငံေတာ္သမၼ တ၊ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖြဲ႕၀င္ မ်ား၊ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ဳိင္မွ လႊတ္ ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္အျခားပ ညာရွင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားထံေပးပို႔ ထားေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံလူငယ္ မ်ားအစည္းအ႐ုံးဥကၠ႒ ကုိဇြဲရန္ ႏုိင္ကေျပာသည္။

‘‘လူငယ္ေတြအလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္တာ အမ်ားစုက ပညာေရး အဆင့္နိမ့္တယ္။ ဘြဲ႕ရတဲ့လူက် ေတာ့လည္း လုပ္ေနတဲ့အလုပ္နဲ႔ မကိုက္ညီဘူး’’ဟု ၎ကရွင္းျပ သည္။

၂၀၁၂ႏွစ္ဆန္းပုိင္းတြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ၂၀၁၃ မတ္လတြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ၂၀၁၄ ေမလတြင္တစ္ႀကိမ္ စုစုေပါင္းသုံးႀကိမ္ စစ္တမ္း ေကာက္ခံေမးျမန္းထားသည္ဟု ဆုိသည္။

အလုပ္လက္မဲ့လူငယ္တခ်ဳိ႕ မွာလူကုန္ကူးခံရျခင္း၊ အရက္ ေသစာေသာက္စားျခင္း၊ မူးယစ္ ေဆးသုံးစြဲျခင္းႏွင့္ ရာဇ၀တ္မႈက်ဴး လြန္ျခင္းမ်ားရွိေၾကာင္းစစ္တမ္း တြင္ေဖာ္ျပထားသည္။

ေက်းလက္ေနလူငယ္မ်ား မွာ အလုပ္လက္မဲ့ျပႆနာကိုပုိမုိ ရင္ဆုိင္ေနရၿပီး လယ္ယာေျမသိမ္းဆည္းခံရမႈ၊ လမ္းပန္းဆက္ သြယ္ေရးခက္ခဲမႈ၊ သတင္းအ ခ်က္အလက္စီးဆင္းမႈအားနည္း ျခင္းအပါအ၀င္လူမႈစီးပြားဘ၀နိမ့္ က်မႈမ်ားသည္အလုပ္လက္မဲ့လူ ငယ္အင္အားမ်ားျပားေစေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။

ဘြဲ႕ရအလုပ္လက္မဲ့မ်ား ေလ်ာ့နည္းရန္ ပညာေရးစနစ္ကို ျမႇင့္တင္ေပးျခင္း၊ ပညာဆုံးခန္း တုိင္ေအာင္မသင္ၾကားႏုိင္ေသာ လူငယ္မ်ားအတြက္အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္း ပညာသင္တန္း ေက်ာင္းမ်ားဖြင့္ေပးျခင္း၊ တုိင္း ရင္းသားလူငယ္မ်ားႏွင့္ဖြံ႕ၿဖဳိးမႈနိမ့္က်ေသာ ေဒသရွိလူငယ္မ်ား အတြက္လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရးအစီအစဥ္မ်ား လုံ ေလာက္စြာေဆာင္ရြက္ေပးရန္စ သည့္အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းေရးသားကာေပးပို႔ ထားၿပီး လတ္တေလာတြင္ အေၾကာင္း ျပန္မႈမရွိေသးဟုသတင္း ရရွိသည္။

7Day Daily , KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily


0 comments:

Post a Comment