Pages

Saturday, April 27, 2013

ျမန္မာ့တကၠသုိလ္ပညာေရး ဘက္စုံျပဳျပင္ရန္လုိဟု အေမရိကန္စစ္တမ္း သုံးသပ္

ျမန္မာ့တကၠသုိလ္ပညာေရး ဘက္စုံျပဳျပင္ရန္လုိဟု အေမရိကန္စစ္တမ္း
သုံးသပ္
Saturday, 27 April 2013 

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ တကၠသုိလ္ပညာေရးစနစ္ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္တန္းတူ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္
ရန္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမွ စ၍စီမံခန္႔ခဲြေရးပုိင္းအထိ ဘက္စုံျပဳျပင္ရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း မတ္လဆန္းပုိင္းအတြင္းက ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ လာေရာက္
ခဲ့ေသာ အေမရိကန္ပညာေရးအဖဲြ႕ Institute of International Education (IIE) ၏ အစီ ရင္ခံစာတြင္ သုံးသပ္ထားသည္။

လက္ရွိျပဳျပင္ရမည့္ အပုိင္းမ်ားတြင္ အေဆာက္အအုံ အျပင္အဆင္၊ သင္႐ုိး
ညႊန္းတမ္း၊ သတင္းအခ်က္ အလက္ႏွင့္ နည္းပညာ၊ ဝန္းထမ္းပုိင္းဆုိင္ရာ စီမံခန္႔ခဲြေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္ ခ်ိတ္ဆက္မႈအစရွိ သည္တုိ႔ ပါဝင္ေၾကာင္း အဆုိပါအစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ျမန္မာတကၠသုိလ္မ်ားဘက္က ႏုိင္ငံတကာစံခ်ိန္မီေစရန္ ေဆာင္ရြက္လုိေသာ္လည္း လက္ရွိႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရး တည္ေဆာက္ႏုိင္စြမ္းသည္ ပညာေရးက႑၏ စိန္ေခၚမႈႏွင့္ လုိအပ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္မံတင္ျပ
ထားသည္။

ထုိ႔အျပင္ အဆင့္ျမင့္ပညာဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ရန္အတြက္ ႏုိင္ငံတကာပညာေရး ပူးေပါင္းမႈ၊ လူမႈေရးအရင္း အႏွီး (Social Capital)၊ လက္ရွိႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္မႈ အားနည္းျခင္း၊ ေက်ာင္းသားဗဟုိျပဳ သင္ၾကားေရးတုိ႔ကုိ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း IIE အဖဲြ႕ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက သုံးသပ္ သည္။

"ေနာက္ဆုိရင္ တကၠသုိလ္ဌာနေတြ ပုိလြတ္လပ္လာမွာပါ။ တကၠသုိလ္ေတြရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္နဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေတြ ပုိရလာမယ့္
အနာဂတ္ေတြလည္း ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္" ဟု အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ပညာေရးဆုိင္ရာဌာနက ဒုတိယလက္ေထာက္ အတြင္းေရးမွဴးျဖစ္သူ Meghamn Curtis ကေျပာဆိုသည္။

အဆင့္ျမင့္ပညာေရးက႑ တုိးတက္ေရးအတြက္ အေမရိကန္တကၠသုိလ္
မ်ားက ဆရာႏွင့္ေက်ာင္းသားမ်ားဖလွယ္ျခင္းကုိ တုိးျမႇင့္ျခင္း၊ စာၾကည့္တုိက္
ႏွင့္သိပၸံပညာရပ္ဆုိင္ရာ ပစၥည္းမ်ားကဲ့သုိ႔ေသာ အေျခခံအေဆာက္အဦ တုိးတက္ေရးအတြက္ ကူညီျခင္းအျပင္ ဆရာမ်ားႏွင့္ပညာေရးဝန္ထမ္း
မ်ားတြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာစြမ္းရည္ တုိးျမႇင့္ျခင္း ေရတုိေရလတ္စီမံကိန္း အခ်က္ငါးခ်က္ကုိ ယင္းအဖဲြ႕က အႀကံ ျပဳထားသည္။

The Voice Daily

Saturday, 27 April 2013

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ တကၠသုိလ္ပညာေရးစနစ္ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္တန္းတူ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ရန္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမွ စ၍စီမံ
ခန္႔ခဲြေရးပုိင္းအထိ ဘက္စုံျပဳျပင္ရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း မတ္လဆန္းပုိင္းအတြင္းက ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ လာေရာက္
ခဲ့ေသာ အေမရိကန္ပညာေရးအဖဲြ႕ Institute of International Education (IIE) ၏ အစီ ရင္ခံစာတြင္ သုံးသပ္

ထားသည္။
လက္ရွိျပဳျပင္ရမည့္ အပုိင္းမ်ားတြင္ အေဆာက္အအုံ အျပင္အဆင္၊ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း၊ သတင္းအခ်က္ အ
လက္ႏွင့္ နည္းပညာ၊ ဝန္းထမ္းပုိင္းဆုိင္ရာ စီမံခန္႔ခဲြေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္ ခ်ိတ္ဆက္မႈအစရွိ သည္တုိ႔ ပါဝင္ေၾကာင္း အဆုိပါအစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ျမန္မာတကၠသုိလ္မ်ားဘက္က ႏုိင္ငံတကာစံခ်ိန္မီေစရန္ ေဆာင္ရြက္လုိေသာ္လည္း လက္ရွိႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံ

ေရးႏွင့္ စီးပြားေရး တည္ေဆာက္ႏုိင္စြမ္းသည္ ပညာေရးက႑၏ စိန္ေခၚမႈႏွင့္ လုိအပ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္မံတင္ျပထားသည္။

ထုိ႔အျပင္ အဆင့္ျမင့္ပညာဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ရန္အတြက္ ႏုိင္ငံတကာပညာေရး ပူးေပါင္းမႈ၊ လူမႈေရးအရင္း အႏွီး (Social Capital)၊ လက္ရွိႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္မႈ အားနည္းျခင္း၊ ေက်ာင္းသားဗဟုိျပဳ သင္ၾကားေရးတုိ႔ကုိ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း IIE အဖဲြ႕ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက သုံးသပ္ သည္။

"ေနာက္ဆုိရင္ တကၠသုိလ္ဌာနေတြ ပုိလြတ္လပ္လာမွာပါ။တကၠသုိလ္ေတြရဲ႕ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္နဲ႔ ေက်ာင္း

သားေတြရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေတြ ပုိရလာမယ့္အနာဂတ္ေတြလည္း ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္" ဟု အေမရိကန္ျပည္ေထာင္
စု ပညာေရးဆုိင္ရာဌာနက ဒုတိယလက္ေထာက္ အတြင္းေရးမွဴးျဖစ္သူ Meghamn Curtis ကေျပာဆိုသည္။

အဆင့္ျမင့္ပညာေရးက႑ တုိးတက္ေရးအတြက္ အေမရိကန္တကၠသုိလ္မ်ားက ဆရာႏွင့္ေက်ာင္းသားမ်ား

ဖလွယ္ျခင္းကုိ တုိးျမႇင့္ျခင္း၊ စာၾကည့္တုိက္ႏွင့္သိပၸံပညာရပ္ဆုိင္ရာပစၥည္းမ်ားကဲ့သုိ႔ေသာအေျခခံအေဆာက္
အဦ တုိးတက္ေရးအတြက္ ကူညီျခင္းအျပင္ ဆရာမ်ားႏွင့္ပညာေရးဝန္ထမ္းမ်ားတြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာစြမ္း
ရည္ တုိးျမႇင့္ျခင္း ေရတုိေရလတ္စီမံကိန္း အခ်က္ငါးခ်က္ကုိ ယင္းအဖဲြ႕က အႀကံ ျပဳထားသည္။

The Voice Daily , Rangonnewsdaily
RND:  :27.4.2013

0 comments:

Post a Comment