Pages

Wednesday, August 7, 2013

အျမန္လမ္းေခၚမရဏလမ္းတြက္ဥပေဒတိက်စြာျပဌာန္းရန္အေရးႀကီးလိုေနၿပီ


RangonNewsDaily:: Aug 7, 2013
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရန္ကုန္မႏၱေလးအျမန္လမ္းကုိ စတင္ဖြင့္လစ္သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ မီသားစုလိုက္ေသဆံုး ျခင္း၊လူအစုလိုက္အၿပဳံလိုက္ေသဆံုးျခင္း မ်ားကုိ တစ္ပတ္ျခားတစ္ခါ ျဖစ္ေနပါသည္။

ထိုသုိ႕ျဖစ္ေနမႈကုိ ကာကြယ္ရန္ အေရးတစ္ႀကီးလုိအပ္ေနပါၿပီ။ အျမန္လမ္းစဖြင့္သည့္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ေမလ( ၂၀ )ရက္မွ ယခုႏွစ္ေမလ
( ၁၆ )ရက္ထိယာဥ္တိုက္မႈေပါင္း ၂၄၂မႈေၾကာင့္ေသဆံုးသူ ၁၄၀ဦး၊ဒဏ္ရာရသူ၆၄၂ဦး ရွိလုိ႔ မရဏလမ္းကုိ လုံၿခဳံေအာင္ လုပ္ရန္ေအာက္ပါအခ်က္မ်ား အႀကံျပဳတင္ျပလိုက္ရပါသည္---

၁။ လမ္းသည္ကတၱရာမရွိမႈေၾကာင့္ ဘီးအပႈခ်ိန္ျမင့္တက္ၿပီးကြဲျခင္း၊ အေကြ႕မ်ားဒီဂရီမမွန္ျခင္း ေၾကာင့္အရွိန္လြန္ တိမ္းေမွာက္ျခင္း၊ တာယာ ကုတ္အားမရွိျခင္းေၾကာင့္စလစ္ျဖစ္တိမ္းေမွာက္ျခင္း ၊ မ်ားျဖစ္ ေနသည့္အတြက္ လမ္းအားထပ္ပုိးကတၱရာ အျမန္ခင္းရန္လို အပ္သလို က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ လမ္းေကြ႕မ်ားကုိခ်ဲ႕ေပးရန္အထူး လုိအပ္သည္ထင္ပါသည္ ။

၂။ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား သတ္မွတ္အရွိန္ႏူန္းထက္ပိုမိုေမာင္းနင္မႈကုိ ထိေရာက္စြာကာကြယ္ တားဆီး အေရးယူ၊ပညာေပးရန္လိုအပ္ျခင္း။

၃။ အျမန္လမ္းေပၚတြင္မေမာင္းနင္ရယာဥ္မ်ားအား ထိေရာက္စြာဖမ္းဆီးအေရး ယူရန္လိုအပ္ျခင္း။

၄။ အျမန္လမ္းေဘးရွိရြာမ်ား သြားလာမႈအဆင္ေျပေစရန္ ေျမသား လမ္းမ်ားေဖါက္လုပ္ေပးရန္လို အပ္ျခင္း။

၅။ မသြားသင့္ လူယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္က မည္သုိ႔အေရးယူမည္ကုိ တိက်စြာျပ ဌာန္းေပးရန္လိုအပ္ျခင္း။

၆။ အရက္ေသာက္ထားသည္ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား အျမန္လမ္းေပၚေမာင္းနင္ျခင္းမျပဳႏိုင္ရန္စနစ္ တက်စစ္ေဆးေပးရန္ လိုအပ္ျခင္း။

၇။ ညဘက္တြင္ပုိမိုအႏၱရာယ္မ်ားသည္အတြက္ ေမာင္နင္ခြင့္မရွိယာဥ္မ်ား မေမာင္းႏိုင္ေအာင္ ပိုမို စစ္ေဆး ၾကပ္မွတ္အေရးယူရန္ လိုအပ္ျခင္း။

၈။ ယာဥ္တိုက္မႈတြင္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊လမ္းစည္းကမ္းမွားသူကုိ ပုိမိုအေရးယူသည့္ ဥပေဒျပဌာန္း ရန္လိုအပ္ျခင္း။

၉။ ယာဥ္ျပင္ဆင္ႏိုင္ေနရာ၊ဆီျဖည့္ႏိုင္ေနရာမ်ားကုိ စနစ္တက်ထားေပးရန္လိုအပ္ျခင္း။

၁၀။ အေရးေပၚလူနာမ်ားကုသႏိုင္ရန္ ယာဥ္၊ဆရာ၀န္မ်ားခ်ထားတာ၀န္ေပးရန္လိုအပ္ျခင္း။

၁၁။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ဖုန္လူိင္းမိေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္လိုအပ္ျခင္း။

၁၂။ မိုင္-၅၀ လ်င္ ရဲစခန္းတစ္ခုထားေပးရန္လုိအပ္ၿပီး အထူးသျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္ ရန္ကုန္လမ္းပုိင္း တြင္ပုိမို ခ်ထားေပးရန္ပိုမိုလိုအပ္ျခင္း။

၁၃။ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား အိပ္ငုိက္မႈသက္သာေစရန္အတြက္ အိပ္ေရးပ်က္က လန္းဆန္းေစသည့္ အခ်ဳိရည္ေသာက္၍ ကားေမာင္းသင့္ၿပီး အိပ္ငုိက္လာပါက ယာဥ္ကုိလမ္းေဘးခ်ၿပီးအိပ္သင့္သည္။

အကူယာဥ္ေမာင္းပါက အကူယာဥ္မာင္းကုိ ေမာင္းေစသင့္သည္။ ယာဥ္ေမာင္းေနစဥ္ အိပ္ငိုက္မႈ ေလ်ာ့နည္းေစရန္ ကြမ္းစားတတ္သူမ်ား ကြမး္စားသင့္ၿပီး ကြမ္းမစားတတ္သူမ်ား ပီေကကုိပါးစပ္တြင္း မပ်က္၀ါးသင့္သည္။

၁၄။ ေမာင္းနင္မည့္ယာဥ္မ်ားသည္ မထြက္ခြာမွီဆီ၊ေရ၊ေလ၊တာယာ ကုိစနစ္တက်စစ္ေဆးရမည္။ ဘီးေလျဖည့္ရာတြင္ အျမန္လမ္းေပၚထိုးသင့္သည္ ေလေပါင္ခ်ိန္ကုိ သာထိုးရမည္။

ယာဥ္ေမာင္းသူ အေနျဖင့္လည္း ထိုးရမည့္ေလပမာဏကုိကိုယ္တိုင္ သိရွိေအာင္ေဆာင္ရြက္ၿပီး ေလထိုးရာတြင္စစ္ေဆး သင့္သည္။

၁၅။ ယာဥ္ေမာင္းေနစဥ္ ယာဥ္ေပၚလုိက္ပါသူအားလံုးသည္ ခါးပတ္ပတ္ထားရမည္။

၁၆။ ယာဥ္ေမာင္းသည္ ဘရိပ္ေကာင္းမေကာင္း စစ္ေဆးေနရန္လိုသလို အေရးေပၚျဖစ္လာက မည္သုိ႔ေျဖရွင္းမည္ကုိလ်င္ျမန္စြာ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ရန္ႀကဳိတင္စဥ္းစား တြက္ခ်က္ထားသင့္သည္။

၁၇။ မိုးရြာခ်ိန္ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ေရ၀ပ္ၿပီး ကားအရွိန္ႏွင့္လားရာကုိ ထိခိုက္တတ္သည့္အတြက္ လမ္းျပဳျပင္ျခင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းအေနျဖင့္လည္း ဂရုျပဳေမာင္းနင္ျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္လိုပါမည္။

၁၈။ ကားတစ္စီးႏွင့္တစ္စီးေက်ာ္တက္က ဟြန္းေပးေက်ာ္တက္ ရမည္။ေက်ာ္ တက္ခံရယာဥ္မွလည္း အရွိန္ေလ်ာ့ေပးရမည္။ အၿပိဳင္ေမာင္နင္ျခင္းကုိထိေရာက္စြာအေရးယူရမည္။

၁၉။ ယာဥ္မ်ားသည္ ေက်ာ္တက္ခ်ိန္မွအပ သတ္မွတ္ညာကပ္လမ္းတိုင္းသာေမာင္းနင္ရမည္။
လမ္းေကြ႕ျဖတ္ကူးမည္ဆိုပါက ေနာက္ယာဥ္ေက်ာရွင္းမရွင္းေသျခာၾကည့္ၿပီးမွ လမ္းေကြ႕ျဖတ္ကူးသင့္ သည္။

၂၀။ ယာဥ္ေမာင္းေနစဥ္ ယာဥ္ေမာင္းလုပ္သူသည္ ယာဥ္ေမာင္းနင္ျခင္းအလုပ္ကုိသာ အာရံုစုိက္ ေမာင္းနင္ သင့္သည္။ထိုသို႔ေမာင္းနင္ပါက လမ္းေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ယာဥ္မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေတာ္တဆျဖစ္မႈကုိ ၇၅%ကာကြယ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း အၾကံျပဳလုိက္ရပါသည္။

Pyi Chit Min Naing

Thithtoolwin ,  RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan): 7.8.2013

0 comments:

Post a Comment