Pages

Thursday, January 24, 2013

ကန္ထ႐ိုက္တိုက္မ်ားသာမက ကြန္ဒိုမ်ားတြင္ ကားပါကင္ျပႆနာႀကီးထြားလာ

Photo: ကန္ထ႐ိုက္တိုက္မ်ားသာမက ကြန္ဒိုမ်ားတြင္ ကားပါကင္ျပႆနာႀကီးထြားလာ

ရန္ကုန္၊ဇန္န၀ါရီ-၂၀

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈ မ်ားျပားလာသည္ႏွင့္အမွ် ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ ေနရာမလံုေလာက္သည့္ ျပႆနာမ်ား ရင္ဆုိင္လာရၿပီး အခ်ိဳ႕ကြန္ဒုိမီနီယံမ်ားတြင္ ယာဥ္ရပ္နားမည့္ တစ္ေနရာစာအတြက္ က်ပ္သိန္း ၇၀ ၀န္းက်င္အထိ ေပါက္ေစ်းရွိေနေၾကာင္း ကုိယ္တုိင္ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံမ်ားထံမွ သတင္းရရွိသည္။

လက္ရွိ တည္ေဆာက္ၿပီးေသာ ကြန္ဒုိမီနီယံအမ်ားစု၌ လူေနအိမ္ခန္းတစ္ခန္းလွ်င္ ကားတစ္စီးစာေနရာကို ထည့္သြင္း ေရာင္းခ်ျခင္း (သို႔မဟုတ္) ေနရာငွားရမ္း ရပ္နားခြင့္ေပးေၾကာင္း ကြန္ဒိုေဆာက္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာသည္။

“လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေလာက္က ကားတစ္ေနရာစာ ပါကင္ထုိးဖုိ႔အတြက္ က်ပ္သုံးဆယ့္ေျခာက္သိန္း ေပး၀ယ္ရတယ္။ ဒီႏွစ္ဆုိရင္ က်ပ္သိန္း ၆၀ နဲ႔ ၇၀ ေလာက္ထိ ေပါက္တယ္။ ၀ယ္မယ့္သူရွိတာေတာင္ ေရာင္းမယ့္သူမရွိလုိ႔ ခက္ေနတယ္။
ငွားတာကေတာ့ တစ္လကုိ ေလးေသာင္းက်ပ္ေလာက္နဲ႔ ငွားရတာမ်ိဳးလည္းရွိတယ္” ဟု သီရိကြန္ဒုိ
သာယာေရးေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးရဲေက်ာ္သူက ေျပာၾကားသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ရပ္နားမႈမ်ား ပုိမိုအဆင္ေျပေစရန္အတြက္မူ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားသာမက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီကလည္း ေျမေနရာမ်ား သီးျခားစီစဥ္ေပးမည္ဆုိပါက ပို၍အဆင္
ေျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တက္လမ္း ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီပုိင္ရွင္ ဦးစိန္၀င္းကေျပာသည္။

“အခန္းတစ္ခန္းကို ကားတစ္စီးႏႈန္းပဲ ရပ္ခြင့္ေပးႏုိင္တယ္။ ေျမအေနအထားအရ တစ္စီးထက္ပိုၿပီး ရပ္ခြင့္ေပးဖုိ႔မလြယ္ေသးဘူး” ဟု ကြန္ဒိုေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ရပ္နားမည့္ ေနရာမ်ား လံုေလာက္စြာ ရရွိႏုိင္ေစရန္ ေနရာသစ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္
ေနၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ လုပ္ငန္းမ်ား ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

“အရင္က ယာဥ္ရပ္နားခြင့္ မရွိတဲ့ေနရာေတြမွာ ကားေတြ ပလက္ေဖာင္းေပၚတက္ၿပီး တရားမ၀င္ရပ္တယ္။ အခု အဲဒီပလက္ေဖာင္းေတြကို လွီးပစ္ၿပီး ကားပါကင္ေတြအျဖစ္ တရား၀င္ရပ္ခြင့္ေပးလိုက္တယ္” ဟု ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ ပင္ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းႏွင့္ ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲမႈဌာန ဒုတိယဌာနမွဴး ဦးတိုးေအာင္ကေျပာသည္။

ထုိ႔အျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားမည့္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္  ကားပါကင္မ်ား ထည့္သြင္းေဆာက္လုပ္သြားရန္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္းလည္း ဦးတိုးေအာင္က ဆက္ေျပာသည္။

လက္ရွိ ပထမအႀကိမ္အျဖစ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္လမ္း၊ ဗဟန္းေရတာရွည္လမ္း၊ ေရေက်ာ္လမ္းႏွင့္ ဗုိလ္တေထာင္လမ္းမ်ားတြင္ လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းမ်ားကိုဖ်က္ကာ ကားပါကင္မ်ားအျဖစ္ ျပန္လည္လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နားခႏႈန္းထားမ်ားမွာလည္း ယခင္ႏႈန္းထားမ်ား အတိုင္းသာျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ဗိသုကာပညာရွင္မ်ားအသင္းဥကၠ႒ ဦးဆန္းဦးကလည္း “အေဆာက္အအံုေတြကို တစ္လံုးခ်င္းေဆာက္တဲ့နည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းဖုိ႔ မလြယ္ကူဘူး။ အစိုးရလည္းပါ၀င္၊ ကန္ထ႐ုိက္တုိက္ အမ်ားႀကီးစုေပါင္းၿပီး စီမံကိန္းအေနနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္မွရမယ္။ ကားပါကင္ေနရာအတြက္ ကန္ထ႐ိုက္တုိက္တစ္လံုးျဖဳတ္၊ တစ္လံုးေဆာက္နဲ႔ေတာ့ ဘယ္လုိမွ မေျဖရွင္းႏုိင္ဘူး” ဟုေျပာသည္။

ထုိ႔အျပင္ အထပ္ျမင့္တုိက္မ်ားတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ရပ္နားရန္ အေဆာက္အအံုတစ္ခု ထပ္မံ ပူးတြဲေဆာက္လုပ္မည္ဆုိပါက ကုန္က်စရိတ္ ျမင့္မားမႈမ်ား ႀကံဳလာႏုိင္ေၾကာင္း Asia Express ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ ဒါ႐ိုက္တာ ေဒၚသက္သက္ခိုင္က ေျပာၾကားသည္။

သူက “ကားပါကင္ကုိ သံုးထပ္၊ ေလးထပ္ ထည့္ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ အခန္းက တန္ဖိုးအရမ္းျမင့္သြားလိမ့္မယ္။ လူေတြက ေစ်းအရမ္းႀကီးလို႔ မ၀ယ္ႏုိင္ရင္ ေဆာက္လုပ္ေရးသမားေတြအတြက္ ထိခုိက္ႏုိင္တယ္” ဟု ဆက္လက္ေျပာသည္။

JICA (Japan InternationalCooperation Agency)ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္တုိ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မည့္ မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပဖြံ႕ၿဖိဳးေရး မဟာဗ်ဴဟာ ႏွစ္ ၃၀ စီမံခ်က္တြင္ ေနာင္ေဆာက္လုပ္မည့္ စီမံကိန္းမ်ား၌ ကေလးကစား ကြင္းမ်ား၊ ကားပါကင္မ်ားႏွင့္ အမႈိက္စြန္႔ပစ္ရန္ ေျမေနရာမ်ား ပါ၀င္သည့္ စနစ္မ်ိဳးမ်ား ရရွိႏုိင္ရန္ လူထုကိုယ္စားလွယ္မ်ားကလည္း ၀ိုင္း၀န္းလုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲမႈပညာရွင္ ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္က အႀကံျပဳသည္။

ကြန္ဒိုအခန္းမ်ား ၀ယ္ယူေနထုိင္သူအမ်ားစုတြင္ အမ်ားဆံုး ကားအစီးေရ ၄ စီးခန္႔ႏွင့္ အနည္းဆံုးတစ္စီးခန္႔ ပုိင္ဆုိင္ၾကေၾကာင္း ကြန္ဒုိေနထုိင္သူမ်ားထံမွ သိရသည္။

ေမလ ၇ ရက္မွစ၍ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ႏုိင္ငံျခားဘဏ္ေငြစာရင္းရွိသူတိုင္းကုိ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္အထက္ကားမ်ားကို တန္ဖိုးသတ္မွတ္ခ်က္မရွိဘဲ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး အစိုးရသစ္လက္ထက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ မူ၀ါဒမ်ား ေျပာင္းလဲၿပီး ၁၆ လတာ ကာလအတြင္း သြင္းကုန္ပါမစ္ လုိင္စင္ထုတ္ၿပီး ကားအစီးေရ ၇၇၅၀၀ စီး တင္သြင္းၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈ မ်ားျပားလာသည္ႏွင့္အမွ် ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ ေနရာမလံုေလာက္သည့္ ျပႆနာမ်ား ရင္ဆုိင္လာရၿပီး အခ်ိဳ႕ကြန္ဒုိမီနီယံမ်ားတြင္ ယာဥ္ရပ္နားမည့္ တစ္ေနရာစာအတြက္ က်ပ္သိန္း ၇၀ ၀န္းက်င္အထိ ေပါက္ေစ်းရွိေနေၾကာင္း ကုိယ္တုိင္ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံမ်ားထံမွ သတင္းရရွိသည္။ လက္ရွိ တည္ေဆာက္ၿပီးေသာ ကြန္ဒုိမီနီယံအမ်ားစု၌ လူေနအိမ္ခန္းတစ္ခန္းလွ်င္ ကားတစ္စီးစာေနရာကို ထည့္သြင္း ေရာင္းခ်ျခင္း (သို႔မဟုတ္) ေနရာငွားရမ္း ရပ္နားခြင့္ေပးေၾကာင္း ကြန္ဒိုေဆာက္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာသည္။

“လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေလာက္က ကားတစ္ေနရာစာ ပါကင္ထုိးဖုိ႔အတြက္ က်ပ္သုံးဆယ့္ေျခာက္သိန္း ေပး၀ယ္ရတယ္။ ဒီႏွစ္ဆုိရင္ က်ပ္သိန္း ၆၀ နဲ႔ ၇၀ ေလာက္ထိ ေပါက္တယ္။ ၀ယ္မယ့္သူရွိတာေတာင္ ေရာင္းမယ့္သူမရွိလုိ႔ ခက္ေနတယ္။
ငွားတာကေတာ့ တစ္လကုိ ေလးေသာင္းက်ပ္ေလာက္နဲ႔ ငွားရတာမ်ိဳးလည္းရွိတယ္” ဟု သီရိကြန္ဒုိ
သာယာေရးေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးရဲေက်ာ္သူက ေျပာၾကားသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ရပ္နားမႈမ်ား ပုိမိုအဆင္ေျပေစရန္အတြက္မူ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားသာမက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီကလည္း ေျမေနရာမ်ား သီးျခားစီစဥ္ေပးမည္ဆုိပါက ပို၍အဆင္
ေျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တက္လမ္း ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီပုိင္ရွင္ ဦးစိန္၀င္းကေျပာသည္။

“အခန္းတစ္ခန္းကို ကားတစ္စီးႏႈန္းပဲ ရပ္ခြင့္ေပးႏုိင္တယ္။ ေျမအေနအထားအရ တစ္စီးထက္ပိုၿပီး ရပ္ခြင့္ေပးဖုိ႔မလြယ္ေသးဘူး” ဟု ကြန္ဒိုေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ရပ္နားမည့္ ေနရာမ်ား လံုေလာက္စြာ ရရွိႏုိင္ေစရန္ ေနရာသစ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္
ေနၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ လုပ္ငန္းမ်ား ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

“အရင္က ယာဥ္ရပ္နားခြင့္ မရွိတဲ့ေနရာေတြမွာ ကားေတြ ပလက္ေဖာင္းေပၚတက္ၿပီး တရားမ၀င္ရပ္တယ္။ အခု အဲဒီပလက္ေဖာင္းေတြကို လွီးပစ္ၿပီး ကားပါကင္ေတြအျဖစ္ တရား၀င္ရပ္ခြင့္ေပးလိုက္တယ္” ဟု ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ ပင္ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းႏွင့္ ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲမႈဌာန ဒုတိယဌာနမွဴး ဦးတိုးေအာင္ကေျပာသည္။

ထုိ႔အျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားမည့္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ကားပါကင္မ်ား ထည့္သြင္းေဆာက္လုပ္သြားရန္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္းလည္း ဦးတိုးေအာင္က ဆက္ေျပာသည္။

လက္ရွိ ပထမအႀကိမ္အျဖစ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္လမ္း၊ ဗဟန္းေရတာရွည္လမ္း၊ ေရေက်ာ္လမ္းႏွင့္ ဗုိလ္တေထာင္လမ္းမ်ားတြင္ လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းမ်ားကိုဖ်က္ကာ ကားပါကင္မ်ားအျဖစ္ ျပန္လည္လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နားခႏႈန္းထားမ်ားမွာလည္း ယခင္ႏႈန္းထားမ်ား အတိုင္းသာျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ဗိသုကာပညာရွင္မ်ားအသင္းဥကၠ႒ ဦးဆန္းဦးကလည္း “အေဆာက္အအံုေတြကို တစ္လံုးခ်င္းေဆာက္တဲ့နည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းဖုိ႔ မလြယ္ကူဘူး။ အစိုးရလည္းပါ၀င္၊ ကန္ထ႐ုိက္တုိက္ အမ်ားႀကီးစုေပါင္းၿပီး စီမံကိန္းအေနနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္မွရမယ္။ ကားပါကင္ေနရာအတြက္ ကန္ထ႐ိုက္တုိက္တစ္လံုးျဖဳတ္၊ တစ္လံုးေဆာက္နဲ႔ေတာ့ ဘယ္လုိမွ မေျဖရွင္းႏုိင္ဘူး” ဟုေျပာသည္။

ထုိ႔အျပင္ အထပ္ျမင့္တုိက္မ်ားတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ရပ္နားရန္ အေဆာက္အအံုတစ္ခု ထပ္မံ ပူးတြဲေဆာက္လုပ္မည္ဆုိပါက ကုန္က်စရိတ္ ျမင့္မားမႈမ်ား ႀကံဳလာႏုိင္ေၾကာင္း Asia Express ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ ဒါ႐ိုက္တာ ေဒၚသက္သက္ခိုင္က ေျပာၾကားသည္။

သူက “ကားပါကင္ကုိ သံုးထပ္၊ ေလးထပ္ ထည့္ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ အခန္းက တန္ဖိုးအရမ္းျမင့္သြားလိမ့္မယ္။ လူေတြက ေစ်းအရမ္းႀကီးလို႔ မ၀ယ္ႏုိင္ရင္ ေဆာက္လုပ္ေရးသမားေတြအတြက္ ထိခုိက္ႏုိင္တယ္” ဟု ဆက္လက္ေျပာသည္။

JICA (Japan InternationalCooperation Agency)ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္တုိ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မည့္ မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပဖြံ႕ၿဖိဳးေရး မဟာဗ်ဴဟာ ႏွစ္ ၃၀ စီမံခ်က္တြင္ ေနာင္ေဆာက္လုပ္မည့္ စီမံကိန္းမ်ား၌ က
aလးကစား ကြင္းမ်ား၊ ကားပါကင္မ်ားႏွင့္ အမႈိက္စြန္႔ပစ္ရန္ ေျမေနရာမ်ား ပါ၀င္သည့္ စနစ္မ်ိဳးမ်ား ရရွိႏုိင္
ရန္ လူထုကိုယ္စားလွယ္မ်ားကလည္း ၀ိုင္း၀န္းလုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲမႈပညာရွင္ ေဒါက္
တာေက်ာ္လတ္က အႀကံျပဳသည္။

ကြန္ဒိုအခန္းမ်ား ၀ယ္ယူေနထုိင္သူအမ်ားစုတြင္ အမ်ားဆံုး ကားအစီးေရ ၄ စီးခန္႔ႏွင့္ အနည္းဆံုးတစ္စီးခန္႔ ပုိင္ဆုိင္ၾကေၾကာင္း ကြန္ဒုိေနထုိင္သူမ်ားထံမွ သိရသည္။

ေမလ၇ ရက္မွစ၍စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ႏုိင္ငံျခားဘဏ္ေငြစာရင္းရွိသူတိုင္း
ကုိ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္အထက္ကားမ်ားကို တန္ဖိုးသတ္မွတ္ခ်က္မရွိဘဲ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး အစိုးရသစ္
လက္ထက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ မူ၀ါဒမ်ား ေျပာင္းလဲၿပီး ၁၆ လတာ ကာလအတြင္း သြင္းကုန္ပါမစ္ လုိင္စင္
ထုတ္ၿပီး ကားအစီးေရ ၇၇၅၀၀ စီး တင္သြင္းၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
 
 
7day News:

0 comments:

Post a Comment