၁။ အသာစံၿခင္းရဲ႕ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္သည္ အပါယ္ ၄ ပါး။ အနာခံၿခင္းရဲ႕ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္သည္ နိဗၺာန္။
အနာခံၿခင္းသည္ သမုဒယသစၥာ (တဏွာ)ကို အက်င့္ၿဖင့္ ပယ္သတ္ေနၿခင္း ၿဖစ္သည္။
၂) သူတစ္ပါးကို မၾကည္ညိဳလွ်င္ ကုသုိလ္မရရံုပဲ ရွိမယ္။ မိမိကုိယ္မိမိ မၾကည္ညိဳလွ်င္ အပါယ္က်တတ္တယ္။ ၃) ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မကိုက္ညီေသာ က်င့္ထံုးမ်ားကို က်င့္သံုး၍ ေနမိပါက မိမိသည္ပင္လွ်င္ သာသနာကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ ဖန္တီးေနသူ တစ္ေယာက္ ၿဖစ္မွန္းမသိ ၿဖစ္ေနတတ္ပါသည္။
အနာခံၿခင္းသည္ သမုဒယသစၥာ (တဏွာ)ကို အက်င့္ၿဖင့္ ပယ္သတ္ေနၿခင္း ၿဖစ္သည္။
၂) သူတစ္ပါးကို မၾကည္ညိဳလွ်င္ ကုသုိလ္မရရံုပဲ ရွိမယ္။ မိမိကုိယ္မိမိ မၾကည္ညိဳလွ်င္ အပါယ္က်တတ္တယ္။ ၃) ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မကိုက္ညီေသာ က်င့္ထံုးမ်ားကို က်င့္သံုး၍ ေနမိပါက မိမိသည္ပင္လွ်င္ သာသနာကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ ဖန္တီးေနသူ တစ္ေယာက္ ၿဖစ္မွန္းမသိ ၿဖစ္ေနတတ္ပါသည္။
၄) တရားစစ္၊ တရားမွန္ဆိုတာ ရႈပြားဆဲအခါမွာလည္း ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းေနလို႔ စိတ္ေရာကိုယ္ေရာ ခ်မ္းသာတယ္။ တရားရသြားတဲ့အခါမွာ လည္း ပယ္သတ္သင့္တဲ့ ကိေလသာေတြကို ပယ္သတ္ပစ္လိုက္တဲ့ အတြက္ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာတယ္။
၅) ေလာကစာေမးပဲြသည္ ေမးသူတစ္ေယာက္၊ ေၿဖသူတစ္ေယာက္၊ အမွတ္ေပးသူ တစ္ေယာက္ ၿဖစ္၏။ ေလာကုတၱာရာ စာေမးပြဲကား ေမးသူ လည္း မိမိ၊ ေၿဖသူလည္း မိမိ၊ အမွတ္ေပးသူလည္း မိမိပင္ၿဖစ္၍ တစ္ေယာက္ တည္းသာ ၿဖစ္၏။ (ေမး၊ ေၿဖ၊ အမွတ္ေပးၾကည့္ၾကပါေလ။)
၆) ၿမင့္ၿမတ္ေသာစိတ္ ဟူသည္မွာ ကုသိုလ္ၿပဳလုပ္ရာ၌ ပစၥကၡသံသရာ ငါ ေကာင္းစားေရးကို ဦးစားမေပးဘဲ သူတစ္ပါးေကာင္းစားေရးကိုသာ
အဓိကထားၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ပါရမီထိုက္ေသာကုသုိလ္ ၿဖစ္မွ ေလာဘ ကိုလည္း ကုန္ေစသည္။ နိဗၺာန္ႏွင့္လည္း ၿမန္ၿမန္နီးေစသည္။
၇) တဏွာရာဂသည္ မိမိခ်စ္ခင္သူ၏ ေကာင္းကြက္ကိုသာ ၿမင္တတ္ သကဲ့သို႔ ေမတၱာသည္လည္း သတၱ၀ါတို႔၏ ေကာင္းကြက္ကိုသာ ၿမင္တတ္၏။ ထိုသို႔ ေကာင္းကြက္ကို ၿမင္ပံုခ်င္း တူေသာေၾကာင့္ တဏွာ ရာဂသည္ ေမတၱာေယာင္ ေဆာင္၍ လူသားတို႔၏ လွည့္ပတ္တတ္၏။
ထို႔အတူ ဘ၀င္က်ၿခင္းသည္လည္း ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ အပါးမ၀ေသာ ေယာ ဂီႏွင့္ ဆရာတို႔အား ဖိုလ္၀င္စားေနသေယာင္ လွည့္ပတ္တတ္သည္ကို
အထူးသတိထား သင့္ေပသည္။
၈) ထိရွေသာအနာ မရွိသည့္လက္ၿဖင့္ အဆိပ္ကို ကိုင္တြယ္ေသာ္လည္း အဆိပ္မတက္ႏိုင္။ ထို႔အတူ သူတစ္ပါးကိုေသေစလိုေသာ အကုသိုလ္ေစ တနာကို မဂ္ၿဖင့္ ပယ္သတ္ၿပီးၿဖစ္ေသာ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္အား ေလးၿမား စသည္ကို ၀တၱရားေက်ရံု ၿပင္ဆင္ေပးကာမွ်ၿဖင့္ အကုသုိလ္ကံ မၿဖစ္ပါ။
၉) ေရာဂါတစ္ခုခု ၿဖစ္ေနသူသည္ သူ႔လူမ်ိဳး ေဖာ္စပ္ေသာေဆး မဟုတ္ေ သာေၾကာင့္ အၿခားလူမ်ိဳးေဖာ္စပ္ေသာေဆးေကာင္းကို ေတြ႕ေသာ္လည္း မေသာက္ဘူးဆိုလွ်င္ ေရာဂါမေပ်ာက္ရံုသာ ၿဖစ္၏။
ထို႔အတူ ၀ိပႆနာတရားကို မိမိတို႔ ကိုးကြယ္ေသာဘုရားကၿပေသာ တရားမဟုတ္၍ မက်င့္ႏိုင္ ဟု ဆိုလွ်င္ ကိေလသာေရာဂါ မေပ်ာက္ရံု
သာ ၿဖစ္၏။
၁၀) ဘာ၀နာမရွိေသာသူ၏စိတ္သည္ အမိုးမရွိေသာ အိမ္ႏွင့္ တူ၏။ အမိုးမရွိေသာအိမ္သည္ ႏွင္း၊ မိုးေရ၊ ေနပူတို႔ထင္သလုိ ေရာက္မႈေၾကာင့္ ခဏႏွင့္ ပ်က္စီးရသလို ဘာ၀နာမပြားေသာသူ၏ စိတ္သည္လည္း ေလာ ဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စေသာ ကိေလသာတို႔၏ ႏွိပ္စက္ မႈေၾကာင့္ ညစ္ႏြမ္း ပ်က္စီးရသည္။
၁၁) သရဏဂံုဟာ ဘက္ထရီအားနဲ႔ တူတယ္။ အႏၱရာယ္ကင္း ေဘးရွင္း တာက မီးေခ်ာင္းလင္းတာနဲ႔ တူတယ္။ ဘက္ထရီအိုးနဲ႕မီးေခ်ာင္းထြန္း တဲ့သူေတြဟာ ဘက္ထရီအားကို ကုန္မသြားေအာင္ ၿဖည့္ေပးေနရတယ္။
၁၂) ၿမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ တိုးတက္မႈဟူသမွ်သည္ ဗုဒၶ၀ါဒ၌သာ အေၿခခံ၍ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ဆုတ္ယုတ္ၿခင္းသည္ ၿမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ က်ရွႈံးၿခင္းပင္ ၿဖစ္သည္။
၁၃) တစ္သံသရာလံုးက မိမိကိုႏိုင္လာေသာ ေလာဘဓါတ္ကို မိမိကၿပန္၏ ၍ အႏိုင္ယူရသည္ကား အရသာရွိေပစြ။ ယူရေသာ အရသာႏွင့္ ေပး ရေသာ အရသာတို႔တြင္ ေပးရေသာ အရသာအား ႏွစ္သက္ေသာ အဆင့္ကို ေရာက္ၿပီ ဆိုမွသာလွ်င္ တကယ့္သူေတာ္ေကာင္းအဆင့္ကို ေရာက္ၿပီဟု ဆိုသင့္၏။
၁၄) ပုထုဇဥ္တို႔သည္ ေရွ႕မ်က္ေတာင္ေမႊးတစ္ေထာက္ကိုသာၿမင္ၿပီး ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်ၿခင္း ၿဖစ္သည္။ အရိယာရဟႏာၱမ်ားကား ယခုဘ၀သာမက သံသရာအဆက္ဆက္ကိုပါ ၾကည့္ၿပီး ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ ခ်ၾကၿခင္း ၿဖစ္သည္။
၁၅) ႏူးညံ့တဲ့မႈိပြင့္ဟာ ခက္မာတဲ့ေၿမၿပင္ကို ေဖာက္ထြက္လာႏိုင္စြမ္း ရွိ တယ္။ ႏူးည့ံသိမ္ေမြ႕တဲ့ေရၿပင္ဟာ ခက္မာတဲ့ေက်ာက္ေတာင္ ေက်ာက္ ခဲေတြကို သဲမႈန္ၿဖစ္ေအာင္ တုိက္စားႏိုင္စြမ္း ရွိတယ္။ သူေတာ္ေကာင္း တို႔ရဲ႕ ႏူးညံ့တဲ့ႏွလံုးသားဟာ သူယုတ္မာတို႔ရဲ႕ ခက္မာတဲ့ႏွလံုးသား ကို ႏူးညံ့ေအာင္ စြမ္းႏိုင္မႈ ရွိတယ္။
၁၆) ဘ၀ဤကိုယ္၊ မင္းဟုဆိုလည္း၊ ေနကိုပံုၿပ၊ လကိုပံုထား၊ မွတ္တံု ၿငားေလာ၊ ေနကားထြက္၀င္၊ ေပၚခ်ဳပ္ထင္၏၊ လလွ်င္ ၿပည့္ကြယ္၊ ၾကီး၍ ငယ္၏၊ ထိုႏွယ္မလဲြ၊ အၿမဲခ်မ္းသာ၊ မရွိစြာရွင့္။ အာဏာတန္ခိုး၊ အမ်ိဳး စည္းစိမ္၊ ဘုန္းဂုဏ္သိန္လည္း၊ ထင္းတိမ္ေပၚငုပ္၊ ၿဖစ္ခ်ဳပ္တတ္စြာ၊ ဓမၼတာလည္း၊ ေခါက္ရွာငွက္ပ်ံ၊ ခင္ပုပ္ပ်ံႏွင့္၊ ဘုတ္ပ်ံရွဴးပ်ံ၊ ေလာကဓံဟု၊ ထံုုးစံတရား၊ ဤရွစ္ပါးကား၊ပိုင္းၿခားလူမွာ၊ မၿမဲစြာတည္း။ (မဃေဒ၀လကၤာ)
၁၇) ေခြးငယ္ကေလးမ်ားသည္ အ၀တ္စ၊ စကၠဴစကို ေတြ႕ေသာအခါ အတူတကြ ဆဲြလဲြၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ကစားတတ္ၾကေသာ္လည္း အမဲရိုး ကိုေတြ႕ေသာအခါ တစ္ေကာင္ႏွင့္ တစ္ေကာင္ မာန္ဖီၿပီး အေသ ကိုက္ၾကေတာ့သည္။ ထို႕အတူ ေလာဘ၏ ေက်းကၽြန္ၿဖစ္ၾကရေသာ ‘ရဟန္း၊ ရွင္၊ လ’ူ အခ်ိဳ႕တို႔သည္ ဆြမ္း၊ သကၤန္းစေသာ ပစၥည္းအေသး အဖဲြႏွင့္ ပတ္သက္ေသာအခါတြင္ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးစြာ မွ်တ သံုးေဆာင္ တတ္ၾက ေသာ္လည္း ‘ေက်ာင္း၊ အိမ္၊ ေနရာ’ တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ကား ခုိက္ရန္ ၿဖစ္ပြားၿပိး အေသအေၾက လုယက္ တိုက္ခိုက္ၾကေတာ့ သည္။
၁၈)ေငြေပါမ်ားတိုင္း မလွဴပါ။ သဒၶါဓာတ္ေပါမ်ားမွသာ လွဴဒါန္းႏိုင္သည္။
သဒၶါဓာတ္ၾကီးမားသူအတြက္ လွဴခ်င္စရာပစၥည္းေတြ အၿမဲတမ္းပိုေန တတ္ေပမယ့္ ေလာဘဓာတ္ၾကီးမားသူအတြက္ ယူခ်င္စရာပစၥည္းေတြ
အၿမဲတမ္းလိုေနတတ္ေပသည္။
၁၉) မိမိကိုယ္မိမိ ၾကည္ညိဳ သူမ်ားအတြက္ ေသၿခင္းတရားသည္ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ မိတ္ေဆြသာ ၿဖစ္၏။ မိမိကိုယ္မိမိ မၾကည္ညိဳ သူမ်ားအတြက္ကား ေသၿခင္းတရားသည္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ ရန္သူသာ ၿဖစ္၏။
၂၀) အထုတ္ကေလး တၿပင္ၿပင္ အထုတ္ရွင္ ေသလို႔သြား က်န္တဲ့ သူေတြ ေ၀လို႔စား။ အထုတ္ရွင္မွာ အလကား ဘာမွလည္း မပါသြား ေသရြာ ၾကေတာ့ အပါယ္လား နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔ အခက္သား။
၂၁) ပညာမပါေသာ ဒါနရွင္အမ်ားစုသည္ ေနာင္ဘ၀မ်ားတြင္ ခ်မ္းသာေသာ ဘ၀မ်ားကိုကား ရၾကပါ၏။ သို႔ေသာ္ ဉာဏ္မပါေသာ ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား ၿဖစ္ၾကရ၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ယခုဘ၀တြင္ မဂ္ဖိုလ္ရခြင့္ မရွိေတာ့ေပ။
၂၂) ပညာမဲ့လူမိုက္မ်ားသည္ ရလာေသာ လူ႕ဘ၀ခႏၶာကို အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕၊ အထိ ဟူေသာ ကာမဂုဏ္ ခံစားဖို႔အတြက္ အသံုးခ်၍ အပါယ္ေလးပါးသို႔ သြားၾက၏။ ပညာရွိလူလိမၼာမ်ားသည္ ရလာေသာ လူ႕ဘ၀ခႏၶာကို ကုသိုလ္ရဖို႕ရန္အတြက္ အသံုးခ်၍ နိဗၺာန္သို႔ သြားၾက၏။
၂၃) လူၿဖစ္ရၿခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ဒါနကုသုိလ္၊ သီလ ကုသုိလ္၊ သမထဘာ၀နာကုသိုလ္၊ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာကုသိုလ္၊ မဂ္ကုသုိလ္၊ ဖိုလ္ကုသုိလ္ (၆) မ်ိဳးလံုးကို ရယူရန္အတြက္ ၿဖစ္၏။ စီးပြားဥစၥာ ရွာေဖြၿခင္း သည္ပင္ ထိုကုသိုလ္ (၆) မ်ိဳး ၿပဳလုပ္ရန္အတြက္ ၿဖစ္၏။
၂၄) မိမိတရားရၿခင္း မရၿခင္းကို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ စေသာ ကိေလသာမ်ား ေလ်ာ့ပါးကုန္ေပ်ာက္သြားၿခင္း ရွိ မရွိ ဟူေသာ အခ်က္ၿဖင့္သာ တိုင္းတာၾကည့္ရ၏။
၂၅) သာသနာၿပဳပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ လူေတြရဲ႕ရင္ထဲကုိ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သိကၡာသံုးပါး တည္ေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ေခၚတယ္။
၂၆) တိရစာၦန္လိုမ်ားမ်ားေနရင္ မွတ္ထား၊ ေသရင္ တိရစာၦန္ ၿဖစ္တာပဲ။
တိရစာၦန္ဟာ အိပ္တယ္၊ စားတယ္၊ ကာမဂုဏ္ ခံစားတယ္ ဒီသံုးမ်ိဳးပဲ လုပ္တယ္။ ကုသိုလ္ဆိုတာ ဘာမွမလုပ္ဘူး။ လူၿဖစ္ၿပီးေတာ့ အိပ္လိုက္၊ စားလိုက္၊ ကာမဂုဏ္ခံစားလိုက္ ဒီလိုပဲ ေနမယ္ ကုသုိလ္ဘာမွမလုပ္ဘူး ဆိုရင္ တိရစာၦန္ပဲ။
၂၇) လူ႔ဘ၀ဟာ တုိတိုေလးပါ။ အကုသုိလ္နဲ႔ အခ်ိန္မကုန္ပါေစနဲ႔။ ကုသိုလ္ကိုပဲ လုပ္ပါ။ အရင္တုန္းက မိုက္မွားသမွ်ရွိရင္ အခုခ်ိန္ကစၿပီး အားလံုးကို ရပ္ပစ္ လိုက္ေတာ့။
၂၈) ဘုရားတည္ၿခင္း ဆိုရာတြင္ ေၿမၿပင္၌ တည္ၿခင္းႏွင့္ ႏွလံုးသား၌ တည္ၿခင္း ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ေၿမၿပင္၌တည္ေသာ ဘုရားမ်ားသည္ သဘာ၀ ရာသီဥတု ဒဏ္ေၾကာင့္ ႏွစ္ အနည္းငယ္ၾကာလွ်င္ ပ်က္စိးေပ်ာက္ ကြယ္ သြားရသည္သာ ၿဖစ္၏။
ပရိယတၱိစာေပမ်ား သင္ၾကားပို႔ခ်ၿခင္း၊ တရားပဲြမ်ား၊ တရားစခန္းမ်ား က်င္းပ၍ ေဟာၾကားၿပသ ေပးၿခင္းသည္ လူတို႔၏ႏွလံုးသား၌ ဘုရားတည္ေပးၿခင္းပင္ ၿဖစ္၏။
၂၉) ငါ ေကာင္းစားဖို႔ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မပါဘဲ သူတစ္ပါးေကာင္း စားဖို႔ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ၿဖင့္ ဒါနၿပဳၿခင္း၊ သီလေဆာက္တည္ၿခင္း၊ အမ်ားအက်ိဳး (ပရဟိတ) ေဆာင္ရြက္ၿခင္းမ်ားသည္ ၀ိပႆနာတရား နာၾကားအားထုတ္သည့္ နည္းတူ ငါစဲြတည္းဟူေသာ ဒိ႒ိကိေလသာ၊ ငါေကာင္းစားဖို႔တည္းဟူေသာ ေလာဘကိေလသာမ်ားကို အထိုက္ အေလ်ာက္ ေလ်ာ့ပါး ကုန္ခန္းေစသည္ သာ ၿဖစ္၏။
You'realways Onmymind
ျပန္လည္မွ်ေဝ ပူေဇာ္ႏုိင္ၾကပါေစ ...
Royal Hero Media
0 comments:
Post a Comment