Pages

Tuesday, January 1, 2013

ေသမင္းတမန္ရထားလမ္းကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ ျပန္လည္ေဖာက္လုပ္မည္

ေသမင္းတမန္ရထားလမ္းကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ ျပန္လည္ေဖာက္လုပ္မည္
.........................................................................................
၁၉၄၂ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလမွ  စတင္ကာ ဂ်ပန္တပ္မေတာ္က   ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ဆက္သြယ္  ရန္ မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ခဲ့ ၍ျမန္မာတိုင္းရင္းသားႏွင့္မဟာ မိတ္တပ္သားမ်ားပါ၀င္ေသာ ေခၽြး တပ္သားေပါင္း (၉၀၀၀၀)ေက်ာ္    ေသဆံုးခဲ့သည့္အတြက္ ေသမင္း တမန္ရထားလမ္းဟု နာမည္ႀကီး  ခဲ့ေသာ ရထားလမ္းကို ၂၀၁၃ခုႏွစ္ မွစတင္ကာ ျပန္လည္ေဖာက္လုပ္  သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါေသမင္းတမန္ရထား လမ္းသည္မုိင္အရွည္ ၇၈မိုင္ အရွည္ရွိၿပီး ထိုင္းႏုိင္ငံႏွင့္တိုက္ ႐ိုက္ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ ရထား လမ္းတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးေဇယ်ာေအာင္ က ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၃ တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ နီပြန္ေဖာင္ေဒး  ရွင္း၏ အလွဴေငြေပးအပ္ပြဲ၌ ေျပာၾကားသည္။ ““ေသမင္းတမန္     ရထားလမ္းအရွည္က ၇၈မုိင္ရွိ တယ္။ အက်ယ္ကိုေတာ့ တုိင္း တာေနတုန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရထား  လမ္းကို ဒီတစ္ႏွစ္အတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္။ ဒီ ရထားလမ္းကိုျပန္လည္ေဖာက္လုပ္  တဲ့ ေနရာမွာႏိုင္ငံတကာ အကူ ေပးရင္ေတာ့ပိုေကာင္းတာေပါ့၊ ရထားလမ္းေဖာက္ဖို႔အတြက္ စၿပီး ေတာ့ တုိင္းတာေနၿပီ။လက္ရွိမွာ ေတာ့ ဘတ္ဂ်က္ကိုမခ်ေပးေသး ဘူး။ လမ္းတိုင္းတာေတြအကုန္လံုး  ၿပီးၿပီဆိုမွပဲ ဒီရထားလမ္းအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ဘယ္ေလာက္ဆိုတာ သတ္မွတ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္””ဟု    ေျပာၾကားခဲ့သည္။အဆိုပါ ေသ မင္းတမန္ရထားလမ္းျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ အစီရင္ ခံစာကို လႊတ္ေတာ္ကိုတင္ျပ၍   ခြင္ျ့ပဳခ်က္ရယူသြားမည္ျဖစ္ၿပီး  ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ႏိုင္ငံ  ျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈရွိရွိမရွိရွိ ယင္း ရထားလမ္းအားေဖာက္လုပ္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံေတာ္သမ္ၼ တ႐ံုးမွျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး ေအာင္မင္းကေျပာၾကားသည္။
ေသမင္းတမန္ရထားလမ္း  သည္ ဘုရားသုံးဆူေတာင္ၾကားမွ  မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ကေန ထိုင္းႏုိင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ တြင္ရွိသည့္ ဘန္ေကာက္-စင္ကာပူမီးရထားလမ္းသို႔ ဆက္သြယ္ႏုိင္ရန္ေဖာက္လုပ္  ျခင္းျဖစ္ၿပီး။လက္ရွိတြင္ အဆိုပါ  မီးရထားလမ္းေနရာကို ကားလမ္း    တစ္ခုအျဖစ္ မြန္ျပည္နယ္ေဒသခံ မ်ားက အသံုးျပဳေနၾကၿပီး ေသမင္း တမန္ရထားလမ္းကိုျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္မည္ဆိုပါက မြန္ျပည္ နယ္ေဒသခံမ်ားအသံုးျပဳေနၾက ေသာ ကားလမ္းေပ်ာက္သြားႏုိင္  သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဘုရားသံုး ဆူႏွင့္သံျဖဴဇရပ္ၾကားတြင္ ကား လမ္းအသစ္တစ္ခု မြန္ျပည္နယ္ ေဒသခံမ်ားအသံုးျပဳႏိုင္ရန္အတြက္   ေဖာက္လုပ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္းသိရသည္။

 

ၿဖိဳးေအာင္The Hot News

၁၉၄၂ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလမွ စတင္ကာ ဂ်ပန္တပ္မေတာ္က ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ဆက္သြယ္ ရန္ မီးရထား
လမ္းေဖာက္လုပ္ခဲ့ ၍ျမန္မာတိုင္းရင္းသားႏွင့္မဟာ မိတ္တပ္သားမ်ားပါ၀င္ေသာ ေခၽြး တပ္သားေပါင္း (၉၀
၀၀၀)ေက်ာ္ ေသဆံုးခဲ့သည့္အတြက္ ေသမင္း တမန္ရထားလမ္းဟု နာမည္ႀကီးခဲ့ေသာရထားလမ္းကို ၂၀၁၃
ခုႏွစ္ မွစတင္ကာ ျပန္လည္ေဖာက္လုပ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါေသမင္းတမန္ရထား လမ္းသည္မုိင္အရွည္ ၇၈မိုင္ အရွည္ရွိၿပီး ထိုင္းႏုိင္ငံႏွင့္တိုက္ ႐ိုက္ခ်ိတ္ဆက္
ထားသည့္ ရထားလမ္းတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္းရထားပို႔ ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးေဇယ်ာ
ေအာင္ က ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၃ တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ နီပြန္ေဖာင္ေဒး ရွင္း၏ အလွဴေငြေပးအပ္ပြဲ၌
 ေျပာၾကားသည္။ 
““ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းအရွည္က ၇၈မုိင္ရွိ တယ္။ အက်ယ္ကိုေတာ့ တုိင္း တာေနတုန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရထား လမ္းကို ဒီတစ္ႏွစ္အတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္။ ဒီ ရထားလမ္းကိုျပန္လည္ေဖာက္လုပ္ တဲ့
ေနရာမွာႏိုင္ငံတကာ အကူ ေပးရင္ေတာ့ပိုေကာင္းတာေပါ့၊ ရထားလမ္းေဖာက္ဖို႔အတြက္ စၿပီး ေတာ့ တုိင္း
တာေနၿပီ။လက္ရွိမွာ ေတာ့ ဘတ္ဂ်က္ကိုမခ်ေပးေသးဘူး။လမ္းတိုင္းတာေတြအကုန္လံုး ၿပီးၿပီဆိုမွပဲ ဒီရထား
လမ္းအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ဘယ္ေလာက္ဆိုတာ သတ္မွတ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္””ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေသ မင္းတမန္ရထားလမ္းျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ အစီရင္ ခံစာကို လႊတ္ေတာ္ကိုတင္ျပ၍ ခြင္ျ့ပဳခ်က္ရယူသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ႏိုင္ငံ ျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈရွိရွိမရွိရွိယင္းရထားလမ္း
အားေဖာက္လုပ္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံေတာ္သမ္ၼ တ႐ံုးမွျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး ေအာင္မင္းကေျပာ
ၾကားသည္။

ေသမင္းတမန္ရထားလမ္း သည္ ဘုရားသုံးဆူေတာင္ၾကားမွ မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ကေန ထိုင္းႏုိင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ တြင္ရွိသည့္ဘန္ေကာက္-စင္ကာပူမီးရထားလမ္းသို႔ဆက္သြယ္ႏုိင္ရန္ေဖာက္လုပ္ ျခင္းဖစ္
ၿပီး။လက္ရွိတြင္ အဆိုပါ မီးရထားလမ္းေနရာကို ကားလမ္းတစ္ခုအျဖစ္မြန္ျပည္နယ္ေဒသခံမ်ားက အသံုးျပဳ
ေနၾကၿပီး ေသမင္း တမန္ရထားလမ္းကိုျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္မည္ဆိုပါက မြန္ျပည္ နယ္ေဒသခံမ်ားအသံုး
ၿပဳေနၾက ေသာ ကားလမ္းေပ်ာက္သြားႏုိင္ သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဘုရားသံုး ဆူႏွင့္သံျဖဴဇရပ္ၾကားတြင္ ကား လမ္းအသစ္တစ္ခု မြန္ျပည္နယ္ ေဒသခံမ်ားအသံုးျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ ေဖာက္လုပ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း
သိရသည္။



ၿဖိဳးေအာင္
The Hot News

0 comments:

Post a Comment