Pages

Sunday, July 14, 2013

အေမရိကန္မွ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းအား ရွစ္လမ္းသြားအျဖစ္ တည္ေဆာက္ႏုိင္ေရး ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္

yanman-july14
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး တစ္ေနရာအား ေတြ႕ရစဥ္


ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးအား ရွစ္လမ္းသြား လမ္းမႀကီးအျဖစ္ တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ေရးအတြက္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံမွ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။

"ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးဟာ လက္ရွိမွာ ေလးလမ္းသြား လမ္းမႀကီးပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ရွစ္လမ္းသြားအျဖစ္ တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္နဲ႔ အေမရိကန္တို႔ကို အကူအညီ ေတာင္းထားပါတယ္။

ကိုရီးယားကေတာ့ ကိုရီးယား-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ကူညီဖို႔ ပိုအားသန္ပံုရတယ္။ JICA ကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ကူညီတာေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းလို စီမံကိန္းႀကီးအတြက္ အကူအညီေပးဖို႔ဆိုရင္ သူတို႔အစိုးရကို ျပန္တင္ျပရတာ ရွိတယ္။

အခုလည္း သူတို႔အစိုးရကို ျပန္တင္ျပေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အေမရိကန္ အေနနဲ႔ကေတာ့ ရွစ္လမ္းသြား တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ဖို႔အတြက္ စီမံကိန္း ျဖစ္ႏုိင္ေျခေတြကို ေလ့လာမႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီးသြားၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ခုခ်ိန္ထိ ဘာမွေတာ့ အေၾကာင္းမျပန္ေသးပါဘူး" ဟု အထူးစီမံကိန္းအဖြဲ႕-၁မွ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးကို ေျခာက္ႏွစ္ႏွင့္ႏွစ္လၾကာ တည္ေဆာက္ၿပီးေနာက္ လက္ရွိလမ္းအရွည္မွာ ၄၄၃ မိုင္ ရွည္လ်ားၿပီး ယာဥ္ေမာင္းၾကာခ်ိန္ အေနျဖင့္ ၁၄ နာရီရွိေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတြင္ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းမ်ား (Rest Camps) လံုေလာက္မႈ မရွိေသးသျဖင့္ တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္လ်က္ ရွိေၾကာင္းႏွင့္ အလားတူ ရဲစခန္းမ်ားကိုလည္း ထပ္မံတည္ေဆာက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမွ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္လင္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အဆိုပါ ယာဥ္ရပ္နား စခန္းမ်ားကို မိုင္ ၅၀ ႏွင့္ ၇၀ အၾကားတြင္ တစ္ခုစီ တည္ေဆာက္သြားရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ အမွတ္ (၃) လမ္းဆံုမွ မိုင္ ၄၀ အကြာရွိ ဘုရားႀကီး၊ ေဘာနက္ႀကီးတြင္တစ္ခု၊ ၁၁၅ မိုင္ (ျဖဴး)၊ ေနျပည္ေတာ္အ၀င္ ၂၀၂ မုိင္၊ ၂၈၆ မုိင္ရွိ သီးကုန္း (မိတၳီလာ)၊ ၃၅၂ မုိင္ရွိ စကားအင္း (တံတားဦး) လမ္းဆံုတြင္တစ္ခု တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္အ၀င္ ၂၀၂ မိုင္တြင္မူ လက္ရွိတည္ေဆာက္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

Eleven Media :,  RangonNewsDaily
ZawWinNaung(KTDA): 14.7.2013

0 comments:

Post a Comment