“ပုထုကိေလေသ ဇေနတီတ ပုထုဇၨေနာ” ကိေလသာတို႕ကိုျဖစ္ေစတတ္ေသာေၾကာင ့္ ပုထုဇဥ္လို႕ ဆိုပါ
တယ္။ ပုထုဇဥ္ ျဖစ္ၾကတဲ့လူသားတိုင္းဟာ ကိေလသာလို႕ဆိုတဲ့ အကုသိုလ္တရားနဲ႕ ဘယ္သူမွ မကင္းႏိုင္ၾကပါဘူး။ အနည္းနဲ႕အမ်ားသာ ကြာျခားပါ လိမ့္မယ္။ ကိေလသာေတြမကုန္ေသးသေရြ႕အမွားဆို တာ လံုးဝမကင္းႏိုင္ၾကေသးပါဘူး။ တခါတေလ အၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ မလဲြမေရွာင္သာ အမွားေတြ အကုသိုလ္တရားေတြ ျပဳမိတတ္ၾကပါတယ္။ အမွားေတြ ျပဳလုိက္မိၿပီဆိုရင္ မိမိျပဳလိုက္တဲ့ အကုသိုလ္
အမွားကို ျပန္လည္ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ၿပီး ေနာင္မမွားေအာင္ သင္ခန္းစာယူတတ္ဖို႕ လိုပါတယ္ ။
♦ ငါေနာက္တခါ ဒါမ်ဳိးမမွားေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုတဲ့ သတိေလးထားတတ္မယ္ဆိုရင္ သတိရွိတဲ့အတိုင္းလည္း
ေနမယ္ဆိုရင္ လူေတာ္တစ္ေယာက္ ၊ လူစြမ္းေကာင္းတစ္ေယာက္လို႕ဆိုႏိ ုင္ပါတယ္။
♦ေနာက္တစ္ခါ ကိုယ္က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္အျပစ္ကိုပဲ
အရင္း တည္ၿပီး ဆင္ျခင္သတိရွိကာ ဝိပႆနာတရား(တနည္း)ဥာဏ္နဲ႕ယွဥ္ၿပ ီး
ႀကိဳးစားအားထုတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္အထိ အက်ဳိး ေပးႏိုင္ပါတယ္။
♦ ဒါဟာကုသိုလ္ကို အရႈံးမေပး၊
အမွားကိုဆင္ျခင္ကာ အရံႈးထဲက အျမတ္ထုတ္လိုက္တာပါပဲ ။ ေရွးပညာရွိသူေတာင္ေကာင္းတို႕ လည္း ဒီလမ္းစဥ္အတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ‘ ပ႑ိတာနဥၥ ေသဝနာ’ ဆိုတဲ့
မဂၤလာေဒသနာေတာ္ အတိုင္း ပညာရွိ တို႕ကို
နည္းမွီကာ မိမိတို႕လိုအပ္ေသာ ပန္းတိုင္ကို
ေေလွ်ာက္လွမ္းၾကရပါမယ္။
♠ “ ရဟန္းတို႕ ကိေလသာမည္သည္ ေသးငယ္သည္မရွိ “လို႕ျမတ္ဗုဒၶမိန္႕ေတာ္မူခဲ့ပါတ ယ္။ အကုသိုလ္(အျပစ္)
ကိေလသာ တရားေတြဟာ ငယ္တယ္မရွိပါဘူး။
ကိေလသာမွန္သမွ် အကုသိုလ္မွန္သမွ် အျပစ္ေတြသာ
ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေၾကာင့္ အားလံုးဟာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ
ေတြသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
♠ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္အခ်ိန္ကျဖစ္ပါတယ္။ ဗာရာဏသီျပည္ၾကီးမွာ ျဗဟၼဒတ္မင္းအုပ္စိုးစဥ္
ကာသိ တိုင္း ရြာတစ္ရြာတြင္ မိတ္ေဆြႏွစ္ဦးတို႕သည္
ေရဗူးကိုယ္စီျဖင့္ လယ္ေတာသို႕သြားၾကကုန္၏။
သင့္ေလွ်ာ္ရာေနရာတစ္ခု၌ ေရဗူးကိုထားၾကၿပီး
လယ္ကိုခုတ္ထြင္းၾကကုန္၏။
ထိုမိတ္ေဆြႏွစ္ဦးတို႕တြင္ တစ္ေယာက္ေသာသူသည္
ေရေသာက္အံ့ေသာငွာ ေရဗူးရွိရာအရပ္သို႕လာ၍
မိမိ ေရဗူးမွ ေရကုန္ သြားမည္စိုး၍ မိတ္ေဆြ၏ ေရဗူးကို
ပိုင္ရွင္မသိဘဲ ခိုးယူေသာက္မိေလသည္။
ညခ်မ္းေရာက္ေသာအခါ ေရသန္႕စင္ၿပီး ယေန႕
ငါ၏သႏၱာန္၌ အဘယ္မည္ေသာ မေကာင္းမႈသည္
တည္ရွိေနသ နည္းဟု ဆင္ျခင္လိုက္တဲ့အခါ မိတ္ေဆြ၏
ေရဗူးထဲမွေရကို ခိုးေသာက္မိတဲ့အျပစ္ကို ျမင္မိေလ
ေသာေၾကာင့္ ထိန္႕လန္႕သ ျဖင့္ ဤကိေလသာတဏွာသည္ တိုးပြားလတ္ေသာ္ ငါ့အား အပါယ္ငရဲသို႕ ေရာက္ေစလတၱံ႕ဟု ေၾကာက္ေသာစိတ္ျဖင့္ ထိုေနရာ၌ မိမိျပဳခဲ့ေသာ ကိေလသာ
ကိုပင္ အရင္းတည္ကာ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္လိုက္တာ တစ္ခဏအတြင္း၌ပင္ ပေစၥက ေဗာဓိညဏ္ကို ရရွိခဲ့ပါသည္။
♠ ကာသိရြာ၌ပင္ တစ္ေယာက္ေသာ သူၾကြယ္သည္လည္း
မိမိအိမ္၌ေနစဥ္ မိန္းမတစ္ဦးကိုျမင္၍ ဣေျႏၵတို႕ကိုဖ်က္လ်က္ တစိမ္းစိမ္းၾကည့္ကာ ကာမတဏွာဝိတက္မ်ား ၾကံမိေလသည္။
ဤေလာဘ ကာမတဏွာသည္ ငါ့အား အပါယ္ငရဲ သို႕
ေရာက္လတၱံ႕ဟု ထိန္႕လန္႕ေသာစိတ္ျဖင့္ ထိုေလာဘ
တဏွာကိုပင္ အေျခခံကာ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္လိုက္တာ
ထိုေနရာ၌ပင္ ကေစၥက ေဗာဓိဥာဏ္ကို ရရွိသြားခဲ့ပါတယ္။
♠ ကာသိတိုင္းမွ ေတာအုပ္တစ္ခုဝယ္ ထၾကြေသာင္း
က်န္းေနေသာ လူဆိုးခိုးသားမ်ားသည္ သားႏွင့္အဖကို
ေတြ႕ လွ်င္ သားကိုဖမ္း၍ အေဖကို ဥစၥာျပန္ယူခိုင္းေလသည္။
တစ္ေန႕တြင္ ထိုလမ္းခရီးသို႕လာခဲ့ၾကေသာ သားအဖိတို႕သည္ လူဆိုးခိုးသားမ်ား အဖမ္းခံရေသာအခါ သင္တို႕ႏွစ္ေယာက္သည္
အဘယ္သို႕ ေတာ္စပ္ၾကသည္သနည္းဟုေမးေလ၏။ သားအဖိႏွစ္ေယာက္တို႕သည္ ခိုးသူမ်ား ေဘးရန္ေၾကာင့္ ဘာမွ်မေတာ္စပ္ၾကဟု ညာေျပာခဲ့ေလသည္။
♠ ထိုေတာအုပ္မွျပန္၍ ညခ်မ္းေသာအခါ တစ္ေန႕တာ၏ အေျပာအဆို၊အျပဳအမူ၊ အၾကံအစည္ေတြေပၚမွာ
သန္႕ရွင္း မႈ ရွိ ၊ မရွိကို ျပန္လည္သံုးသပ္လိုက္ေသာအခါေန႕ဘက္က က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ မုသာဝါဒကိေလသာအျပစ္ကိုေတြ႕ျမင္ေလ ေသာေၾကာင့္ ထိန္႕လန္႕သည္ျဖစ္၍ အပါယ္ငရဲသို႕က်မည္စိုးသျဖင့္ ထိုေနရာ၌ပင္ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္လိုက္တာ ပေစၥက ေဗာဓိဥာဏ္သို႕ ဆိုက္ေရာက္ေလေတာ့သည္။
ထုိထိုသာဓကမ်ားသည္ ေရွးသူေတာ္ေကာင္းမ်ား က်င့္ေဆာင္သြားခဲ့ အရံႈးထဲမွအျမတ္ထုတ္သြားျခင္းပဲ
အမွားကို ျပန္လည္ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ၿပီး ေနာင္မမွားေအာင္ သင္ခန္းစာယူတတ္ဖို႕ လိုပါတယ္ ။
♦ ငါေနာက္တခါ ဒါမ်ဳိးမမွားေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုတဲ့ သတိေလးထားတတ္မယ္ဆိုရင္ သတိရွိတဲ့အတိုင္းလည္း
ေနမယ္ဆိုရင္ လူေတာ္တစ္ေယာက္ ၊ လူစြမ္းေကာင္းတစ္ေယာက္လို႕ဆိုႏိ
♦ေနာက္တစ္ခါ ကိုယ္က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္အျပစ္ကိုပဲ
အရင္း တည္ၿပီး ဆင္ျခင္သတိရွိကာ ဝိပႆနာတရား(တနည္း)ဥာဏ္နဲ႕ယွဥ္ၿပ
ႀကိဳးစားအားထုတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္အထိ အက်ဳိး ေပးႏိုင္ပါတယ္။
♦ ဒါဟာကုသိုလ္ကို အရႈံးမေပး၊
အမွားကိုဆင္ျခင္ကာ အရံႈးထဲက အျမတ္ထုတ္လိုက္တာပါပဲ ။ ေရွးပညာရွိသူေတာင္ေကာင္းတို႕ လည္း ဒီလမ္းစဥ္အတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ‘ ပ႑ိတာနဥၥ ေသဝနာ’ ဆိုတဲ့
မဂၤလာေဒသနာေတာ္ အတိုင္း ပညာရွိ တို႕ကို
နည္းမွီကာ မိမိတို႕လိုအပ္ေသာ ပန္းတိုင္ကို
ေေလွ်ာက္လွမ္းၾကရပါမယ္။
♠ “ ရဟန္းတို႕ ကိေလသာမည္သည္ ေသးငယ္သည္မရွိ “လို႕ျမတ္ဗုဒၶမိန္႕ေတာ္မူခဲ့ပါတ
ကိေလသာ တရားေတြဟာ ငယ္တယ္မရွိပါဘူး။
ကိေလသာမွန္သမွ် အကုသိုလ္မွန္သမွ် အျပစ္ေတြသာ
ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေၾကာင့္ အားလံုးဟာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ
ေတြသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
♠ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္အခ်ိန္ကျဖစ္ပါတယ္။ ဗာရာဏသီျပည္ၾကီးမွာ ျဗဟၼဒတ္မင္းအုပ္စိုးစဥ္
ကာသိ တိုင္း ရြာတစ္ရြာတြင္ မိတ္ေဆြႏွစ္ဦးတို႕သည္
ေရဗူးကိုယ္စီျဖင့္ လယ္ေတာသို႕သြားၾကကုန္၏။
သင့္ေလွ်ာ္ရာေနရာတစ္ခု၌ ေရဗူးကိုထားၾကၿပီး
လယ္ကိုခုတ္ထြင္းၾကကုန္၏။
ထိုမိတ္ေဆြႏွစ္ဦးတို႕တြင္ တစ္ေယာက္ေသာသူသည္
ေရေသာက္အံ့ေသာငွာ ေရဗူးရွိရာအရပ္သို႕လာ၍
မိမိ ေရဗူးမွ ေရကုန္ သြားမည္စိုး၍ မိတ္ေဆြ၏ ေရဗူးကို
ပိုင္ရွင္မသိဘဲ ခိုးယူေသာက္မိေလသည္။
ညခ်မ္းေရာက္ေသာအခါ ေရသန္႕စင္ၿပီး ယေန႕
ငါ၏သႏၱာန္၌ အဘယ္မည္ေသာ မေကာင္းမႈသည္
တည္ရွိေနသ နည္းဟု ဆင္ျခင္လိုက္တဲ့အခါ မိတ္ေဆြ၏
ေရဗူးထဲမွေရကို ခိုးေသာက္မိတဲ့အျပစ္ကို ျမင္မိေလ
ေသာေၾကာင့္ ထိန္႕လန္႕သ ျဖင့္ ဤကိေလသာတဏွာသည္ တိုးပြားလတ္ေသာ္ ငါ့အား အပါယ္ငရဲသို႕ ေရာက္ေစလတၱံ႕ဟု ေၾကာက္ေသာစိတ္ျဖင့္ ထိုေနရာ၌ မိမိျပဳခဲ့ေသာ ကိေလသာ
ကိုပင္ အရင္းတည္ကာ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္လိုက္တာ တစ္ခဏအတြင္း၌ပင္ ပေစၥက ေဗာဓိညဏ္ကို ရရွိခဲ့ပါသည္။
♠ ကာသိရြာ၌ပင္ တစ္ေယာက္ေသာ သူၾကြယ္သည္လည္း
မိမိအိမ္၌ေနစဥ္ မိန္းမတစ္ဦးကိုျမင္၍ ဣေျႏၵတို႕ကိုဖ်က္လ်က္ တစိမ္းစိမ္းၾကည့္ကာ ကာမတဏွာဝိတက္မ်ား ၾကံမိေလသည္။
ဤေလာဘ ကာမတဏွာသည္ ငါ့အား အပါယ္ငရဲ သို႕
ေရာက္လတၱံ႕ဟု ထိန္႕လန္႕ေသာစိတ္ျဖင့္ ထိုေလာဘ
တဏွာကိုပင္ အေျခခံကာ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္လိုက္တာ
ထိုေနရာ၌ပင္ ကေစၥက ေဗာဓိဥာဏ္ကို ရရွိသြားခဲ့ပါတယ္။
♠ ကာသိတိုင္းမွ ေတာအုပ္တစ္ခုဝယ္ ထၾကြေသာင္း
က်န္းေနေသာ လူဆိုးခိုးသားမ်ားသည္ သားႏွင့္အဖကို
ေတြ႕ လွ်င္ သားကိုဖမ္း၍ အေဖကို ဥစၥာျပန္ယူခိုင္းေလသည္။
တစ္ေန႕တြင္ ထိုလမ္းခရီးသို႕လာခဲ့ၾကေသာ သားအဖိတို႕သည္ လူဆိုးခိုးသားမ်ား အဖမ္းခံရေသာအခါ သင္တို႕ႏွစ္ေယာက္သည္
အဘယ္သို႕ ေတာ္စပ္ၾကသည္သနည္းဟုေမးေလ၏။ သားအဖိႏွစ္ေယာက္တို႕သည္ ခိုးသူမ်ား ေဘးရန္ေၾကာင့္ ဘာမွ်မေတာ္စပ္ၾကဟု ညာေျပာခဲ့ေလသည္။
♠ ထိုေတာအုပ္မွျပန္၍ ညခ်မ္းေသာအခါ တစ္ေန႕တာ၏ အေျပာအဆို၊အျပဳအမူ၊ အၾကံအစည္ေတြေပၚမွာ
သန္႕ရွင္း မႈ ရွိ ၊ မရွိကို ျပန္လည္သံုးသပ္လိုက္ေသာအခါေန႕ဘက္က က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ မုသာဝါဒကိေလသာအျပစ္ကိုေတြ႕ျမင္ေလ ေသာေၾကာင့္ ထိန္႕လန္႕သည္ျဖစ္၍ အပါယ္ငရဲသို႕က်မည္စိုးသျဖင့္ ထိုေနရာ၌ပင္ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္လိုက္တာ ပေစၥက ေဗာဓိဥာဏ္သို႕ ဆိုက္ေရာက္ေလေတာ့သည္။
ထုိထိုသာဓကမ်ားသည္ ေရွးသူေတာ္ေကာင္းမ်ား က်င့္ေဆာင္သြားခဲ့ အရံႈးထဲမွအျမတ္ထုတ္သြားျခင္းပဲ
ျဖစ္ပါ သည္။
♦♦ စာရႈသူ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္း တို႕သည္လည္း မိမိကိုယ္ကို "အၿမဲစစ္ေဆး" ေနဖို႕လိုအပ္ပါသည္။ ♦♦
♦ အဲဒီလို စစ္ေဆး ေနျခင္းသည္" ျမင့္ျမတ္သူေတြရဲ႕လုပ္ငန္းတစ္ရပ ္ပဲ" ျဖစ္ပါသည္။
♦ ထို႕ေၾကာင့္ မိမိျပဳမိခဲ့ေသာ အကုသိုလ္အျပစ္ကိေလသာေတြကို အရံႈးမေပးဘဲ သတိဥာဏ္ေလးကပ္ၿပီး ဝိပႆနာတရားအားထုတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္တနည္းအားျဖင့္ ေနာင္ဒါမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားဆင္ျခင္မယ္
♦♦ စာရႈသူ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္း တို႕သည္လည္း မိမိကိုယ္ကို "အၿမဲစစ္ေဆး" ေနဖို႕လိုအပ္ပါသည္။ ♦♦
♦ အဲဒီလို စစ္ေဆး ေနျခင္းသည္" ျမင့္ျမတ္သူေတြရဲ႕လုပ္ငန္းတစ္ရပ
♦ ထို႕ေၾကာင့္ မိမိျပဳမိခဲ့ေသာ အကုသိုလ္အျပစ္ကိေလသာေတြကို အရံႈးမေပးဘဲ သတိဥာဏ္ေလးကပ္ၿပီး ဝိပႆနာတရားအားထုတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္တနည္းအားျဖင့္ ေနာင္ဒါမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားဆင္ျခင္မယ္
လို႕ စိတ္ဓါတ္ေလးေျပာင္းလိုက္မယ္ဆိုရ င္ "အရံႈးထဲက အျမတ္ထုတ္လိုက္တာပဲ" ျဖစ္ပါ တယ္။ ♦
" မေကာင္းမႈေရွာင္၊ေကာင္းမႈေဆာင္၊ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား" ဆိုေသာဘုရားေဒသနာေတာ္အတိုင္းဓမၼမိတ္
" မေကာင္းမႈေရွာင္၊ေကာင္းမႈေဆာင္၊ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား" ဆိုေသာဘုရားေဒသနာေတာ္အတိုင္းဓမၼမိတ္
ေဆြသူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႕သည္ ဘဝကိုအရံႈးမေပးဘဲေရွးပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႕၏ နည္းလမ္းအတိုင္းလိုက္ႏိုင္ ေရွာင္ႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵမြန္ျဖင့္ -
(သဗၺသတၱာနံ သုခိတာ ေဟာႏၱဳ)
ဇိေနာရသ
[အရွင္ဣႏၶသီဟ (လွည္းကူး)]
ညႊန္း - ဇာတက နိပါတ္ေတာ္
- သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ -
"Donated By Honey Lay"
_/|\_ ခပ္သိမ္းေသာ ရဟန္း၊ ရွင္၊ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊သတၱဝါ အားလံုး ေဘးရန္ ေၾကာင့္ၾက ဆင္းရဲကင္း၍
ကိုယ္, စိတ္ႏွစ္ျဖာက်န္းမာ, ခ်မ္းသာၾကပါေစ ။လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း၊ ကင္းရွင္းၾကပါေစ၊… _/|\_
(သဗၺသတၱာနံ သုခိတာ ေဟာႏၱဳ)
ဇိေနာရသ
[အရွင္ဣႏၶသီဟ (လွည္းကူး)]
ညႊန္း - ဇာတက နိပါတ္ေတာ္
- သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ -
"Donated By Honey Lay"
_/|\_ ခပ္သိမ္းေသာ ရဟန္း၊ ရွင္၊ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊သတၱဝါ အားလံုး ေဘးရန္ ေၾကာင့္ၾက ဆင္းရဲကင္း၍
ကိုယ္, စိတ္ႏွစ္ျဖာက်န္းမာ, ခ်မ္းသာၾကပါေစ ။လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း၊ ကင္းရွင္းၾကပါေစ၊… _/|\_
RND: 22.2.2013
0 comments:
Post a Comment