ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္လည္ပတ္ေျပးဆြဲလ ်က္ရွိေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပတ္ရထား သည္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားအတြက္ေႏွာင့္ ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈ ရွိျခင္းေၾကာင့္
ေအာက္ေျခရွိ အေျခခံလူတန္းစားမ်ားသည္ ရထားထက္ ကားကိုသာအသံုးျပဳ
သြားလာေနရၿပီး လက္ရွိရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္းေျပး ဆြဲလ်က္ ရွိေသာ ရထားမ်ားသည္
ျမန္ဆန္မႈႏွင့္မွန္ကန္မႈရွိရန္လ ို အပ္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
အဆိုပါကဲ့သို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပတ္ရထားအား ယခုထက္ပိုမိုျမန္
ဆန္စြာေျပးဆြဲႏုိင္ရန္အတြက္ ႀကိဳးစားလ်က္ ရွိေၾကာင္းကို ျမန္မာ့
မီးရထားလုပ္ငန္းမွၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င ္
နီယာဌာနမွဴးဦးတင္၀င္းကေျပာ ၾကားရာတြင္ ““ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး အပါအ၀င္
၃၈ဘူတာလံုးကိုပထမ ဦးစားေပး၊ဒုတိယဦးစားေပး၊တတိ ယ ဦးစားေပး ဆိုၿပီး
သံုးပိုင္းခြဲျခား လုပ္ေနတယ္။ပထမဦးစားေပး အေနနဲ႔ၿပီးသြားၿပီ။အခု ဒုတိယ
ဦးစားေပးနဲ႔ တတိယ ဦးစားေပးလုပ္ ဖို႔႐ံုးခ်ဳပ္ကိုတင္ျပဖို႔လုပ္ေ နတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာလည္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ကို တင္ဒါေခၚၿပီးေတာ့ ဆက္ လုပ္သြားမယ္””ဟု ေျပာၾကားခဲ့ သည္။
လက္ရွိျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ ငန္းႏွင့္ပတ္သက္၍အထက္ပါ
ပုဂ္ၢိဳလ္ကဆက္လက္ေျပာၾကားရာ တြင္လည္း ““အရင္တုန္းက ရထားလမ္းေတြက
သစ္သားဇလီဖာတံုးေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ရထားေမာင္း ႏွင္ရာ မွာ ျမန္ႏႈန္းမ်ားမ်ားမေပး ႏုိင္ဘူး။အခုဦးတို႔အေနနဲ႔ကြန္က ရစ္
ဇလီဖာတံုးေတြကို လဲလိုက္ရတယ္ ရထားလမ္းေတြကလည္း ေတာင့္
တင္းႀကံ့ခိုင္လာတယ္။ရထားရဲ႕ ျမန္ႏႈန္းကိုလည္း
ယခင္ ထက္ပိုၿပီးေတာ့ တိုးျမႇင့္လိ ု႔ရတယ္။
အဲဒီလိုတိုး ျမႇင့္လိုက္တဲ့အတြက္ရထားစီးရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကလည္းနည္းသြား မယ္။ အဲဒီလိုျမန္ႏႈန္းျမင့္ေမာင္ းဖို႔က အေ၀းေျပးရထားလမ္းေတြမွာပဲ ျဖစ္ႏုိင္မယ္။ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းမွာ
ေတာ့ ျမန္ႏႈန္းကို ယခုထက္ တိုး ျမႇင့္ေမာင္းႏွင္ ဖို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္
ေတာ့ဘူး။ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ ရထား တစ္ဘူတာနဲ႔တစ္ဘူတာ လည္း ကပ္တယ္။ ရထားတစ္စင္း
နဲ႔တစ္စင္းကလည္း ဆက္ေနတာဆိုေတာ့ သူ႔ ထက္ေတာ့ျမန္ႏႈန္းျမႇင့္
့ဖို႔ေမာင္း ဖို႔မျဖစ္ႏုိင္ေသးဘူ း””ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာ့မီးရထားလမ္းအား ယခုထက္ပိုမိုအဆင့္ျမင့္ေျပးဆြဲ ႏုိင္ရန္အတြက္ JICA
မွတာ၀န္ရွိ သူမ်ားက မၾကာခဏလာေရာက္ ၾကည့္႐ႈလ်က္ရွိေၾကာင္း မၾကာမီတြင္
ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၱေလးရထား လမ္းအား ျမန္မာႏွင့္ ဂ်ပန္ ပူးေပါင္း
ကာအဆင့္ျမင့္တင္သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
( The Hot News )
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္လည္ပတ္ေျပးဆြဲလ ်က္ရွိေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပတ္ရထား သည္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားအတြက္ေႏွာင့္ ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈ ရွိျခင္းေၾကာင့္
ေအာက္ေျခရွိ အေျခခံလူတန္းစားမ်ားသည္ ရထားထက္ ကားကိုသာအသံုးျပဳ
သြားလာေနရၿပီး လက္ရွိရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္းေျပး ဆြဲလ်က္ ရွိေသာ ရထားမ်ားသည္
ျမန္ဆန္မႈႏွင့္မွန္ကန္မႈရွိရန္လ ို အပ္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
အဆိုပါကဲ့သို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပတ္ရထားအား ယခုထက္ပိုမိုျမန္
ဆန္စြာေျပးဆြဲႏုိင္ရန္အတြက္ ႀကိဳးစားလ်က္ ရွိေၾကာင္းကို ျမန္မာ့
မီးရထားလုပ္ငန္းမွၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င ္
နီယာဌာနမွဴးဦးတင္၀င္းကေျပာ ၾကားရာတြင္ ““ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး အပါအ၀င္
၃၈ဘူတာလံုးကိုပထမ ဦးစားေပး၊ဒုတိယဦးစားေပး၊တတိ ယ ဦးစားေပး ဆိုၿပီး
သံုးပိုင္းခြဲျခား လုပ္ေနတယ္။ပထမဦးစားေပး အေနနဲ႔ၿပီးသြားၿပီ။အခု ဒုတိယ
ဦးစားေပးနဲ႔ တတိယ ဦးစားေပးလုပ္ ဖို႔႐ံုးခ်ဳပ္ကိုတင္ျပဖို႔လုပ္ေ နတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာလည္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ကို တင္ဒါေခၚၿပီးေတာ့ ဆက္ လုပ္သြားမယ္””ဟု ေျပာၾကားခဲ့ သည္။
လက္ရွိျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ ငန္းႏွင့္ပတ္သက္၍အထက္ပါ ပုဂ္ၢိဳလ္ကဆက္လက္ေျပာၾကားရာ တြင္လည္း ““အရင္တုန္းက ရထားလမ္းေတြက သစ္သားဇလီဖာတံုးေတြျဖစ္တဲ့အတြက္
အဲဒီလိုတိုး ျမႇင့္လိုက္တဲ့အတြက္ရထားစီးရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကလည္းနည္းသြား မယ္။ အဲဒီလိုျမန္ႏႈန္းျမင့္ေမာင္ းဖို႔က အေ၀းေျပးရထားလမ္းေတြမွာပဲ ျဖစ္ႏုိင္မယ္။ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းမွာ
ေတာ့ ျမန္ႏႈန္းကို ယခုထက္ တိုး ျမႇင့္ေမာင္းႏွင္ ဖို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္
ေတာ့ဘူး။ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ ရထား တစ္ဘူတာနဲ႔တစ္ဘူတာ လည္း ကပ္တယ္။ ရထားတစ္စင္း
နဲ႔တစ္စင္းကလည္း ဆက္ေနတာဆိုေတာ့ သူ႔ ထက္ေတာ့ျမန္ႏႈန္းျမႇင့္
့ဖို႔ေမာင္း ဖို႔မျဖစ္ႏုိင္ေသးဘူ း””ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာ့မီးရထားလမ္းအား ယခုထက္ပိုမိုအဆင့္ျမင့္ေျပးဆြဲ ႏုိင္ရန္အတြက္ JICA မွတာ၀န္ရွိ သူမ်ားက မၾကာခဏလာေရာက္ ၾကည့္႐ႈလ်က္ရွိေၾကာင္း မၾကာမီတြင္ ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၱေလးရထား လမ္းအား ျမန္မာႏွင့္ ဂ်ပန္ ပူးေပါင္း ကာအဆင့္ျမင့္တင္သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
0 comments:
Post a Comment