Pages

Tuesday, November 6, 2012

ႏွစ္ေပါင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ ရပ္တည္ခဲ႕သည္႕ မႏၲေလး ေက်ာက္ဆစ္တန္းကို ေျပာင္းခိုင္းေန


မႏၲေလး ေက်ာက္ဆစ္တန္းတြင္ ေက်ာက္ဆစ္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနသူ တဦး (ဓာတ္ပံု – မန္းသားေလး / ဧရာဝတီ)
မႏၱေလးၿမိဳ႕၏ အထင္ကရ အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ ရပ္တည္လုပ္ကုိင္ေနခဲ့သည့္ ဘုရားႀကီး ေက်ာက္
ဆစ္တန္းကို ႏုိ၀င္ဘာလ ပထမပတ္အတြင္း အၿပီး ေျပာင္းေရႊ႕ၾကရေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။


ေျပာင္းေရႊ႕ရမည့္ ေနရာကို အစားထုိး ျပန္လည္ ေပးအပ္ျခင္းမရွိဘဲ ၎တို႔အစီစဥ္ျဖင့္သာ ေျပာင္းေရႊ႕သြား
ၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မႏၱေလးစည္ပင္သာယာမွ သန္႔ရွင္းေရးဌာနမႉးက ေျပာသည္။

“က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ေနရာအစားထုိးျပန္ေပးဖို႔ ဆိုတာ ဌာနဆိုင္ရာ အဆင့္ဆင့္တင္ျပၿပီး စဥ္းစားေပးသြားမွာ
ပါ။ အခုထိေတာ့ ဘယ္ေနရာဆုိတာ အတိက် မသတ္မွတ္ရေသးပါဘူး” ဟု ၎က ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။

ေျပာင္းေရႊ႕ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာ ယင္းေနရာမ်ားရွိ စက်င္ေက်ာက္ လုပ္ငန္းခြင္မွ ထြက္ရွိေသာ အမႈန္မ်ားကို ၿမိဳ႕ေနလူထု ေန႔စဥ္ ရႉရႉိက္ေနရသျဖင့္ တုိင္တန္းမႈေၾကာင့္ ေျပာင္းေရႊ႕ခိုင္းျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီးပါက ၈၄ လမ္းကို တိုးခ်ဲ႕သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သူက ဆုိသည္။
ယင္းေနရာ၀န္းက်င္တြင္ ေနထိုင္ေသာ သူမ်ားက စက်င္ေက်ာက္လုပ္ငန္းခြင္မွ ထြက္ရွိေသာ အမႈန္မ်ားကို ရႉရႉိက္ၾကရ ေသာ္လည္း ေရာဂါ တစုံတရာ ျဖစ္ေပၚျခင္း မရွိေၾကာင္း သိရသည္။

“က်မတုိ႔ ေန႔တုိင္း အဲဒီအမႈန္ေတြကို ရႉေနရတာပါဘဲ။ အဲဒီအမႈန္ေၾကာင့္ ေရာဂါျဖစ္တယ္လို႔ေတာ့ တခါမွ မျဖစ္ဖူးေသးဘူး။ ကိုယ္ကပဲ မသိတာလား၊ မျဖစ္တာလားေတာ့ မေျပာတတ္ပါဘူး” ဟု ၈၄ လမ္းတြင္ ေနထုိင္သည့္ အမ်ိဳးသမီးတဦးက ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ေက်ာက္ဆစ္တန္း အနီးရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားမွ ရဟန္းသံဃာမ်ားက ယင္းအမႈန္မ်ား၏ ေဘးဆိုးမ်ားကို ႀကဳံေတြ႔ေနရသျဖင့္ ေျပာင္းေရႊ႕ေပးရန္ စာတင္ထားသည္ဟု စည္ပင္သာယာမွ သန္႔ရွင္းေရးဌာနမႉးက ဆုိသည္။

ေက်ာက္ဆစ္တန္းကို ၿပီးခဲ့သည့္ ၾသဂုတ္လမွ စတင္ေျပာင္းေရႊ႕ေစခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခုအခ်ိန္ထိ ေျပာင္းေရႊ႕ရသည့္ဆုိင္ခန္း ၄၃ ခန္းရွိၿပီး ျဖစ္သည္။ ယင္းသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရသည့္အတြက္ လုပ္ငန္းရွင္ ၃၉ ခုမွ အိမ္ေထာင္စု ၁၇၀၊ လုပ္ငန္းလုပ္သား ဦးေရ ၁၉၃ ဦးႏွင့္္ စုစုေပါင္း လူဦးေရ ၄၆၃ ဦးမွာ ေနရာအခက္ခဲအျပင္ အလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ေနရေၾကာင္း သိရသည္။

“ဒီလုပ္ငန္းက က်ေနာ္တုိ႔ မိဘဘုိးဘြား လက္ထက္ကတည္းက လုပ္လာတဲ့ လုပ္ငန္းပါ။ ႏွစ္ေပါင္းကို ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ရွိေနပါၿပီ။ ခုလုပ္ငန္းက ေျပာင္းေရႊ႕ရမယ္ဆုိေတာ့ ဘယ္သြားလို႔ ဘယ္လာရမွန္းလည္းမသိဘူး။ ေနရာလည္း အဆင္သင့္ရွိမေနဘူး။ ၀ယ္လက္ကုိ ကုန္ၾကမ္းထည္ ျပဖို႔ဆုိလည္း ေနရာက ေ၀းလြန္းသြားၿပီ” ဟု မႏၱေလးၿမိဳ႕ဘုရားႀကီး ေက်ာက္ဆစ္တန္းဆုိင္မွ လုပငန္းရွင္ တဦးက ေျပာသည္။

မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ အမရပူရေခတ္ကတည္း ေက်ာက္ဆစ္တန္းမ်ား ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အမရပူရမွ ရတနာပုံသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕စဥ္ကပင္ မင္းတုန္းမင္းႀကီးကိုယ္တုိင္ ဘုရားႀကီးေက်ာက္ဆစ္တန္းဘက္ကို ေနရာအပိုင္စားေပးခဲ့ဖူးေၾကာင္း သမိုင္းစာမ်ားက ဆုိသည္။ ေက်ာက္ဆစ္တန္းမ်ားတြင္ စစ္ကိုင္းေက်ာက္ဆစ္တန္း၊ သမီးေတာ္ေက်ာက္ဆစ္တန္းႏွင့္ ဘုရားႀကီးေက်ာက္ဆစ္တန္းတို႔ ရွိရာ ဘုရားႀကီး ေက်ာက္ဆစ္တန္းမွာ အစည္ကားဆုံးျဖစ္သလို မႏၱေလး၏ သမိုင္း အေမြအႏွစ္အျဖစ္ ထင္က်န္ရစ္သည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ပါသည္။

“ၿမိဳ႕ျပဆုိင္ရာ စည္ပင္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ဆုိတာနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါေတြဟာ ပဋိပကၡေတြခ်ည့္ပဲ။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ကို အဲဒါမ်ိဳးနဲ႔ ၾကည့္လို႔ မျဖစ္ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ မႏၱေလးက ယဥ္ေက်းမႈအေမြႏွစ္ေတြ ထြန္းကားတဲ့ၿမိဳ႕ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ တခ်ိန္တုန္း ကလည္း ၿမိဳ႕ျပဆုိင္ရာေတြနဲ႔ ၾကည့္ခဲ့လို႔ မႏၱေလးေစ်းခ်ိဳေတာ္ႀကီး ေပ်ာက္ဆုံးခဲ့ရၿပီ။ အခုလည္း

မႏၱေလးေက်ာက္ဆစ္တန္းႀကီး ေပ်ာက္ဆုံးရျပန္ဦးေတာ့မယ္။ အဲဒီလို စည္ပင္သာယာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ တစ္ခုတည္းနဲ႔ပဲ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ မႏၱေလးရဲ႕ အစဥ္အလာ ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈေတြပါ ေပ်ာက္ကုန္ေတာ့မွာပါ” ဟု မႏၱေလး ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးမႈက႑ကို သိကၽြမ္းနားလည္သည့္ စာေရးဆရာ ဆူးငွက္က ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။

ဘုရားႀကီး ေက်ာက္ဆစ္တန္းသည္ မဟာမုနိဘုရားႀကီး စတင္ တည္ထားစဥ္အခ်ိန္ ကာလကတည္းက ဘုရားႀကီးအား အမွီျပဳၿပီး လုပ္ငန္းမ်ား တြင္က်ယ္စြာ လုပ္ကိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း မဟာမုနိဘုရားႀကီး ျပန္လည္မြမ္းမံၿပီး ဘုရားႀကီး ဆိုင္ခန္းမ်ားတြင္ ေက်ာက္ဆစ္တန္းဆုိင္မ်ားကို သီးသန္႔ေနရာေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ လာေရာက္သည့္ မဟာမုနိ ဘုရားဖူးသူတို႔သည္ အိမ္အျပန္္တြင္ မိမိတုိ႔အိမ္၊ ရြာဦးဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၊ ရြာဦးေစတီ အစရွိသည္တို႔တြင္ ကိုးကြယ္လွဴဒါန္းရန္အတြက္ ဆင္းတုေတာ္မ်ား၊ ေက်ာက္စာကမၺည္းမ်ားကို မွာယူၾက၊ ၀ယ္ယူၾကသည္။ ဘုရားႀကီး ေက်ာက္ဆစ္တန္းသည္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ အခ်ိန္က စတင္ၿပီး လုပ္ငန္းမ်ား ပိုမုိ တြင္က်ယ္ခဲ့သည္။

မႏၱေလး၏ ေက်ာက္ဆစ္ပန္းပု လက္ရာမ်ားႏွင့္ စက်င္ေက်ာက္ ေပါမ်ားလြန္းသည့္အတြက္ တရုတ္ျပည္မႀကီးမွ အမ်ားဆုံး ၀ယ္ယူလွ်က္ ရွိျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဘုရားပုထိုးေစတီ ေက်ာင္းကန္မ်ားႏွင့္ သာသနိက အေဆာက္အုံမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ေက်ာက္ဆစ္လုပ္ငန္းမ်ား တြင္က်ယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

“ဟုိးအရင္တုန္းက ၀ါဆုိ ၀ါေခါင္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ရွိတာေလးေတြ ေပါင္ႏွံၿပီး ေနထိုင္ခဲ့ၾကရတာပါ။ ဒီဘက္ေနာက္ပိုင္း ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလး အလုပ္ျဖစ္ လာပါတယ္။

 ေက်ာက္ဆစ္ လက္ရာေတြကို မွာတဲ့လူေတြ မ်ားလာတဲ့ အတြက္ လုပ္ငန္းေတြ ေတာ္ေတာ္ အဆင္ေျပပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ေက်ာက္ဆစ္တန္း ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ၀ယ္လက္ေတြကို ကုန္ၾကမ္းျပစရာလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ႏိုင္ငံျခားသား ဧည့္သည္ေတြကို ေလ့လာဖို႔ ျပစရာ အေနထားလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး” ဟု ဘုရားႀကီး ေက်ာက္ဆစ္တန္း ေလာကနတ္ဆုိင္မွ ကုိေအာင္ေအာင္ ေျပာသည္။

မႏၱေလးၿမိဳ႕သို႔ လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကေသာ ႏိုင္ငံံျခားသားမ်ားကို မႏၱေလး ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား လုိက္လံ ျပသရာတြင္ ဘုရားႀကီး ေက်ာက္ဆစ္တန္းလည္း တခု အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ယခုအခါတြင္ ဘုရားႀကီး ေက်ာက္ဆစ္တန္း မရွိေတာ့သည့္ အတြက္ ဧည့္လမ္းညႊန္မ်ားလည္း အခက္ႀကဳံေတြ႕ ေနရေၾကာင္း သိရသည္။

“အရင္တုန္းကေတာ့ ဘုရားႀကီး ေက်ာက္ဆစ္တန္းကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြ လုိက္ျပတယ္။ သူတို႔က ဓာတ္ပုံရိုက္လို႔ ေကာင္းတယ္ ဆုိၿပီး ေျပာၾကတယ္။ စက်င္ ေက်ာက္တုံးႀကီးေတြကို လက္မႈပညာနဲ႔ ထုလုပ္ၾကတာကို သူတို႔ ေတာ္ေတာ္ အံ့ၾသၾကတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြကလည္း တူေတြနဲ႔ ထြင္းထုေနတာေတြကို သေဘာက်ၾကတယ္။ အခုေတာ့ ဘုရားႀကီး ေက်ာက္ဆစ္တန္းက ေပ်ာက္ၿပီ ဆုိေတာ့ ပန္းတေမာ့ လက္ရာေတြကို ဘယ္သြားျပရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး” ဟု ဧည့္လမ္းညႊန္ ကိုေက်ာ္လွမင္းက ဆိုသည္။

ထုိ႔အျပင္ စက်င္ေက်ာက္ဆစ္ လက္ရာမ်ားကုိ ေရာင္းခ်သူမ်ား အေနျဖင့္လည္း ေစ်းကြက္ပ်က္သြားသကဲ့သို႔ ၀ယ္ယူသူမ်ား အေနျဖင့္လည္း အခက္ ႀကဳံေတြ႕ရလွ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ၀ယ္ယူသူမ်ားအေနျဖင့္ ေက်ာက္ဆစ္ဆုိင္မ်ား၏ ကုန္ၾကမ္းထည္မ်ားကို မျမင္မေတြ႕ရ ေတာ့ဘဲ ပါးစပ္ေျပာျဖင့္သာ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနရေၾကာင္း၊ ယင္းအတြက္ လုပ္ငန္း တြင္က်ယ္မႈ မရွိသည့္ အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္လာေၾကာင္း သိရသည္။

“အရင္က ေက်ာက္ဆစ္တန္း ေရာက္တယ္ဆုိရင္ ဘုရားပုံေတာ္ ကုန္ၾကမ္းကို ၾကည့္ၿပီး ဘယ္ဟာ ႀကိဳက္တယ္၊ မႀကိဳက္ဘူး ဆုိၿပီး ေျပာ၀ယ္လုိ႔ ရတယ္။ အခုဟာက နမူနာ ၾကည့္စရာကို မရွိဘူးျဖစ္ေနတာ။ အဲဒီလုိဆုိေတာ့ ေစ်းကြက္ မတြင္က်ယ္ ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ စိတ္အေနနဲ႔ကေတာ့ ေက်ာက္ဆစ္တန္းကို မဖ်က္သိမ္းေစခ်င္ဘူး။ တျခား ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ နည္းလမ္းကို စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕ ဘုရားဖူးလာတဲ့ အေ၀းဧည့္ေတြဆုိ ဘုရားလည္းဖူးရင္း၊ ေက်ာက္ဆစ္ရုပ္ထုေတြ ၀ယ္ရင္း အဆင္ေျပေန ၾကတာပါပဲ” ဟု ေက်ာက္ဆစ္တန္းတြင္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္မ်ား လာေရာက္ၾကည့္ရႈသူ တဦးက ေျပာသည္။
ဘုရားႀကီး ေက်ာက္ဆစ္တန္းသည္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ မဟာမုနိဘုရားႀကီး အေနာက္ဘက္မုခ္တြင္ တည္ရွိျခင္း၊ မႏၱေလး -ေရႊဘုိ-မုံရြာ သြား ကားလမ္းမေပၚတြင္ တည္ရွိျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ႏိုင္္ငံျခားသား ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ အထူးစည္ကားလွ်က္ ရွိသည္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေက်ာက္ဆစ္ပန္းပု လက္ရာမ်ားကို တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ႀကိဳက္ႏွစ္သက္လာၿပီး ေနရာတြင္ပင္ ႀကိဳက္ေစ်း ေပး၀ယ္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာက္ဆစ္လုပ္ငန္းမ်ား ျပန္လည္ဦးေမာ့ ေခါင္းေထာင္ခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။

ဘုရားႀကီးေက်ာက္ဆစ္တန္းတြင္ ဆိုင္ခန္းေပါင္း ၁၀၀ နီးပါး ရွိၿပီး ေက်ာက္ဆစ္တန္း လုပ္ငန္းခြင္မွာ ၈၄ လမ္း သံထီးတန္းလမ္းမွ ေ၀ႆႏၱရာ လမ္းေထာင့္အထိ ရွိသည္။ ဆိုင္ခန္းမ်ားမွာ လုပ္ငန္းခြင္အတြက္ က်ဥ္းေျမာင္းသျဖင့္ စည္ပင္သာယာ ပိုင္သည့္ လမ္းေျမမ်ားေပၚ က်ဴးကာ ေက်ာက္ဆစ္ ပန္းပု ထုလုပ္လာၾကသည္။ စည္ပင္သာယာက တရား၀င္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ဆိုင္ခန္း ၈၄ ခန္းကို ဆက္လက္ ဖြင့္လွစ္ခြင့္ ေပးခဲ့ၿပီး က်ဴးေက်ာ္ဆုိင္ခန္း ၄၃ ခုကို ဖ်က္သိမ္း ခိုင္းျခင္းျဖစ္သည္။

ဆိုင္ခန္းမ်ားကို အလ်ား ေပ ၄၀ ႏွင့္ အနံ ေပ ၃၀ ရွိသည့္ ဆုိင္ခန္းအႀကီး ၁၇ ခု၊ အလ်ား ၁၇ ေပႏွင့္ အနံ ေပ ၃၀ ရွိ ဆိုင္ခန္း အေသး ၂၂ ခု တရား၀င္ ဖြင့္လွစ္ခြင့္ ေပးထားေသာ္လည္း ေက်ာက္ဆစ္လုပ္သားမ်ား၏ လုပ္ငန္းခြင္အတြက္ ရွိသင့္သည့္ ဆုိင္ခန္း အက်ယ္အ၀န္းမွာ ေပ ၄၀ ႏွင့္ ေပ ၆၀ ခန္႔ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

မႏၱေလးသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အႏုပညာႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားခဲ့သည့္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ၿမိဳ႕ျပစနစ္ က်ယ္ျပန္႔ လာသည္ႏွင့္အမွ် ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာ အေမြအႏွစ္ လုပ္ငန္းခြင္ မ်ားသည္လည္း ကြယ္ေပ်ာက္လွ်က္ ရွိလာေနေၾကာင္း သိရသည္။


ဧရာ၀တီသတင္း

0 comments:

Post a Comment