Pages

Monday, August 18, 2014

ၿမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔ လမ္းပုိင္းရွိ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ား ဆုိးရြားစြာ ပ်က္စီးေနျခင္းေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ရာႏွင့္ခ်ီပိတ္မိၿပီး ဆင္မ်ားျဖင့္ ဆြဲေနရ

 ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔ လမ္းပိုင္းအခ်ဳိ႕ ဆုိးရြားစြာပ်က္စီးေနမႈေၾကာင့္ ပိတ္မိေနေသာယာဥ္မ်ားအား ဆင္ျဖင့္ဆြဲေနစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ထြန္းလင္းေအာင္)
RangonNewsDaily:: August . 18 .2014
ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနား-မိုးေကာင္း -ပါဟုတ္ ဖားကန္႔လမ္းပိုင္း နန္႔ယားႏွင့္နန္႔ တိန္းေက်းရြာၾကား ေက်ာက္ထုေတာင္ (ေဒသ ေခၚ႐ံုးေတာင္) ေနရာ ဖားကန္႔ဘက္မွ အတက္ဘက္တြင္ ဩဂုတ္ ၁၆ ရက္ နံနက္ ၁ဝ နာရီတြင္ အတက္အဆင္းကားမ်ား ပိတ္မိေနရာ ညေနပိုင္းအထိ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ရသည့္ အေၾကာင္း မွာ ဖားကန္႔ဘက္မွ အတက္ကားမ်ားမွာ ႐ံုးေတာင္အတက္တြင္ ဘီးေခ်ာ္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနရာ အဆင္းအတက္ကားမ်ား ယာဥ္လမ္းေၾကာင္း က်ပ္တည္းကာ ပိတ္ဆို႔ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကားဆရာမ်ားကဆိုသည္။ ပိတ္မိေနသည့္ အတက္အဆင္းကားမ်ား ငါးရာခန္႔ရွိေနၿပီး လူစီးယာဥ္ကားငယ္မ်ားကို ဦးစားေပးကာ အတက္အဆင္း ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းအတက္ကားမ်ား ေတာင္မတက္ႏိုင္မႈေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား၏ ဆင္မ်ားျဖင့္ ေန႔လယ္ပိုင္းမွ စတင္၍ဆြဲထုတ္ခဲ့ေသာ္လည္း ကားအစီးေရ မ်ားလြန္းသည့္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔ လမ္းပိုင္းကို ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ ကားေမာင္းလာၿပီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆိုေနသည့္ ကားဆရာ ကိုေမာင္ႏိုင္က “ဒီႏွစ္ထဲမွာေတာ့ ပထမအႀကိမ္ပါ။ မနက္ ၁ဝ နာရီကတည္းကပိတ္တာ ညေနသံုးနာရီ ေက်ာ္ေနၿပီ။ အခုေနရာက ရြာနဲ႔ေဝးေတာ့ ခရီးသည္ေတြ အားလံုးလည္း ထမင္းငတ္ကုန္ၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ကလည္း ဒီေနရာမွာ လမ္းပိတ္တာ သံုးရက္ေတာင္ ၾကာသြားတယ္။ မိုးဆက္ရြာရင္ ေနာက္ေန႔လည္းပိတ္ေနမွာပဲ။ ကားက မတက္ႏိုင္တာကိုး။ ဖားကန္႔လမ္းက ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္က ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီ တစ္ခါမွ မေကာင္းခဲ့ဖူးဘူး” ဟုဆိုသည္။

ဖားကန္႔ဘက္မွ တက္လာသည့္ကားငယ္မ်ားကို ေက်ာက္ထုေတာင္(ေခၚ) ႐ံုးေတာင္အဆင္းတြင္ ဆင္မ်ားျဖင့္ ဆြဲတက္ေနရၿပီး အကြာအေဝးအလိုက္ က်ပ္ငါးေထာင္မွ ႏွစ္ေသာင္းအထိ ေပးေဆာင္ရေၾကာင္း သိရသည္။ ဆင္းဦးစီးျဖစ္သူ ကိုဒီးလာက “ဒီလမ္းေၾကာမွာ လမ္းပိတ္တတ္တဲ့ေနရာ ေလးေနရာေလာက္ရွိတယ္။ လမ္းပိတ္တာနဲ႔ ဆင္နဲ႔ဆြဲရတာမ်ားတယ္။ တန္းဖိုးကေတာ့ အကြာအေဝးအလိုက္ ၾကည့္ၿပီးယူတာပါ။ ႏွစ္တိုင္းေလာက္ လမ္းပိတ္တတ္တယ္” ဟုဆိုသည္။

ဖားကန္႔ဖက္သို႔သြားသည့္ ကုန္ကားႀကီးမ်ားမွာ နန္႔တိန္းတံတားလမ္းေကြ႕ႏွင့္ မလြတ္သျဖင့္ အနက္ငါးေပေက်ာ္နက္ေသာ နန္႔တိန္းေခ်ာင္းကို ျဖတ္ကူးေနရကာ ကားအင္ဂ်င္မ်ား ေရဝင္ပ်က္စီးျခင္း၊ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ေရစိုျခင္း စသည့္ဆိုးက်ိဳးမ်ားႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ကုန္ကားေမာင္းသည့္ ကားဆရာ ဦးျမင့္စိုးက “ေရွ႕ကကားႏွစ္စီးက ေရဝင္လို႔ အင္ဂ်င္ခ်ေနရတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း နန္႔တိန္းရြာမွာပဲ ေရက်ေစာင့္ေနၾကတာ။ လမ္းမေကာင္းေတာ့ ကုန္းေဈးႏႈန္းေတြတက္လာရင္ လူေတြအားလံုး ခံစားရတာေပါ့ဗ်ာ” ဟုဆိုသည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းတြင္ ကာမိုင္း-မအူပင္-နန္႔ယား-ကပ္ေမာ္စြပ္-နေမာ္စြပ္-ေခ်ာင္းဆံု-တံတားညီေနာင္-ပ်ားအံု-စသည့္ ေက်းရြာလမ္းပိုင္းမ်ားတြင္ ဆိုးရြားစြာ ပ်က္စီးေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ျမစ္ၾကီးနား-ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းအား ဖားကန္႔ေက်ာက္စိမ္းကုမၸဏီလုပ္ကြက္မ်ားမွ ေငြေကာက္ခံ၍ က်ပ္သန္းေပါင္း သံုးေထာင္ေျခာက္ရာေက်ာ္ အကုန္အက်ခံကာ တည္ေဆာက္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလပိုင္းက စီစဥ္ခဲ့ေသာ္လည္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔ လမ္းပိုင္းအခ်ဳိ႕ ဆုိးရြားစြာပ်က္စီးေနမႈေၾကာင့္ ပိတ္မိေနေသာယာဥ္မ်ားအား ဆင္ျဖင့္ဆြဲေနစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ထြန္းလင္းေအာင္)

Eleven Media , KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily

 ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔ လမ္းပိုင္းအခ်ဳိ႕ ဆုိးရြားစြာပ်က္စီးေနမႈေၾကာင့္ ပိတ္မိေနေသာယာဥ္မ်ားအား ဆင္ျဖင့္ဆြဲေနစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ထြန္းလင္းေအာင္)

ျမစ္ႀကီးနား-ဖားကန္႔ လမ္းပိုင္းအခ်ဳိ႕ ဆုိးရြားစြာပ်က္စီးေနမႈေၾကာင့္ ပိတ္မိေနေသာယာဥ္မ်ားအား ဆင္ျဖင့္ဆြဲေနစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ထြန္းလင္းေအာင္)


0 comments:

Post a Comment