Pages

Monday, February 24, 2014

ဟံသာ၀တီအ၀ိုင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္မႈ အခ်ိန္ယူရမည္


RangonNewsDaily: February . 24 .2014
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပည္လမ္းမေပၚရွိဟံသာ၀တီအ၀ုိင္းတြင္ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမ်ားျပားလာေနျခင္းကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္အတြက္ဟံသာ၀
တီ၀ိုင္း၌ မီးပိြဳင့္စနစ္ကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၆ ရက္ နံနက္ပိုင္းတြင္ စမ္းသပ္တပ္ဆင္ အသံုးျပဳလ်က္ရွိေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တ
ည္းမႈကို လူအင္အားျဖင့္ပါ ရွင္းလင္းေနရဆဲျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မီးပိြဳင့္စနစ္ေအာင္ျမင္မႈရွိ၊ မရွိကိုေရရွည္ေစာင့္ၾကည့္သြားရ
မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ဒုရဲမွဴးက ေျပာဆိုသည္။
မီးပြိဳင့္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ လမ္းတံတားႏွင့္ အင္ဂ်င္နီယာဌာနမွ တပ္ဆင္ကာ ေအာ္တိုစနစ္ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္စီစဥ္ ခဲ့ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ယာဥ္မ်ားမွာ မီးပိြဳင့္တပ္ဆင္ထားျခင္းကို မသိရွိဘဲ အ၀ိုင္းပတ္အားပတ္ေနျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားျဖင့္ပါ ထိန္းသိမ္းေနရေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။ "လက္ရွိမွာေတာ့ မီးပိြဳင့္တပ္ဆင္ထားတာကို တခ်ဳိ႕ကမသိၾကေသးဘူး။ 

ဒါေၾကာင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္ အင္အားနဲ႔ပါ ထိန္းသိမ္းေပးေနရတယ္။ ဒီမီးပြိဳင့္တပ္ထားတဲ့ အတြက္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကေတာ့ ကင္းရွင္းသြားတယ္။ အ၀ိုင္းထဲမွာ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈေတာ့နည္းသြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်န္တဲ့လမ္းကေတာ့ နည္းနည္း ပိတ္ေသးတယ္။ ဒီမီးပိြဳင့္တပ္ဆင္ထားတာကိုလည္း ယာဥ္ေမာင္းေတြကို အသိပညာေပးမႈ ေတြလုပ္ေနရတယ္။ ၿပီးေတာ့ မီးပိြဳင့္တပ္ဆင္ထား တယ္ဆိုတာ ဆိုင္းဘုတ္လည္း ခ်ထားတယ္ " ဟု ဒုရဲမွဴးက စံေတာ္ခ်ိန္သို႔ေျပာၾကားသည္။

ထိုကဲ့သို႔ မီးပိြဳင့္စမ္းသပ္တပ္ဆင္ထားသည့္ကာလအတြင္း ယာဥ္အႏၲရာယ္ ထိခိုက္မႈမရွိေအာင္ အသိပညာေပးျခင္းမ်ားေဆာင္
ရြက္ေနၿပီး မွားယြင္းခဲ့ သည့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ အသိပညာေပးျခင္းကိုသာေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း
သိရသည္။ 

ဟံသာ၀တီအ၀ိုင္းမီးပိြဳင့္ကိုလွည္းတန္းမွ ေျမနီကုန္းသို႔လာသည့္ျပည္လမ္းဘက္ျခမ္းႏွင့္ ေျမနီကုန္းမွ လွည္းတန္းသို႔လာသည့္ ျပည္လမ္းတစ္ျခမ္းစီ (အေရွ႕အေနာက္ယာဥ္ေၾကာ)ကို ၄၅ စကၠန္႔ ၾကာခ်ိန္ေပးထားၿပီး ဦး၀ိစာရလမ္းမအထြက္ကို ႀကိဳပြိဳင့္ ၁၅ စကၠန္႔ အပိုေပးထားၿပီး ဦး၀ိစာရလမ္းႏွင့္ ဟံသာ၀တီဘက္ျခမ္း(ေတာင္ မွ ေျမာက္)ကို ၂၅ စကၠန္႔စီ ၾကာခ်ိန္ေပးထားေၾကာင္း ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

" မီးပြိဳင့္စနစ္ကို စမ္းသပ္ထားတယ္ဆိုေပမယ့္ အခ်ိန္ကာလေတာ့ လက္ရွိမွာ မသိရေသးဘူး။ ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္သြားမယ္လို႔
ေတာ့ ေျပာေနတယ္။ေအာင္ျမင္မႈရွိ၊ မရွိကေတာ့ အခ်ိန္ေပးရမွာပါ။ ဒီမီးပိြဳင့္တပ္ဆင္ၿပီးခ်ိန္မွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေတာ့ နည္းသြား
ပါတယ္။မီးပိြဳင့္တပ္ၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ယာဥ္တိုက္မႈမရွိေတာ့ဘူး။ တစ္ခါတေလ ယာဥ္ေၾကာပိတ္တာက ခံုးတံတားေပၚထိ ေရာက္တယ္။ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ရဲအင္အားသံုးၿပီး ရွင္းထုတ္ရတယ္ " ဟု ဒုရဲမွဴးက ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။

ထိုကဲ့သို႔အ၀ိုင္းတြင္ မီးပိြဳင့္တပ္ဆင္ အသံုးျပဳေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမွာဆက္လက္ျဖစ္ေပၚၿမဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ယာဥ္လိုင္း
မ်ားႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား အမ်ားစုက ေျပာၾကားေနျခင္းအေပၚ မိမိတို႔သည္လည္း မီးပြိဳင့္စနစ္ ေအာင္ျမင္မႈရွိ၊မရွိကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၿပီး ေအာင္ျမင္မည္ဟုလည္းယံုၾကည္ေၾကာင္း ၎က ေျပာၾကားသည္။

" မီးပိြဳင့္စတပ္တုန္းက ကားသမားအမ်ားစုက သိေတာင္မသိဘူး။ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြက ေျပာမွ သတိထားမိသြားတာ။ ဒါေပမဲ့ ယာဥ္
ေႀကာကေတာ့ ပိတ္ေနတုန္းပဲဗ်။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာၾကည့္ေတာ့ အရင္လိုေတာ့ အခ်ိန္အရမ္းမေပးရေတာ့တာ သတိထားမိတယ္။ 

ဒါေပမဲ့ ယာဥ္ေၾကာကိုေတာ့မပိတ္ေအာင္လုပ္ဖို႔ကလမ္းေတြက်ယ္ သြားေအာင္အ၀ိုင္းႀကီးျဖဳတ္ပစ္မွ ရမယ္ထင္တယ္ " ဟု တကၠစီ ယာဥ္ေမာင္းကိုေအာင္က ေျပာဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ရာေနရာမ်ားႏွင့္ လမ္းဆံု မ်ားတြင္ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမ်ား ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရႏွင့္ JICA တို႔သည္နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာအရပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီးအ၀ိုင္းမ်ားဖ်က္သိမ္းေရး
တြက္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီႏွင့္ JICA တို႔ကေလ့လာမႈမ်ားျပဳလုပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

စံေတာ္ခ်ိန္
kolatt(PBDN)
RangonNewsDaily


0 comments:

Post a Comment