Friday, July 26, 2013
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ရွင္းလင္းေရးအတြက္ နယ္မွေရာက္ရွိ လာေသာ ယာဥ္မ်ားအား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္းေမာင္းႏွင္မႈအတြက္ရက္အ လုိက္တြက္ခ်က္ၿပီး အသံုးျပဳခေကာက္ ခံသြားပါက ယာဥ္မ်ားအား အေတာ္ အသင့္ထိန္းခ်ဳပ္သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္သြားႏိုင္ ေၾကာင္း ကားလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးမွ အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္အတြက္ က.ည.န မွ စတင္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ယာဥ္မွတ္ပံုတင္စနစ္အသစ္တြင္ တုိင္းေဒသႀကီးျပည္နယ္အလိုက္ ေဒ သကုတ္နံပါတ္မ်ားကုိ တစ္ပါတည္း ေဖာ္ျပထားသျဖင့္ မည္သည့္ေဒသမွ ကားျဖစ္ေၾကာင္းအလြယ္တကူသိရွိ ႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ နယ္မွ ယာဥ္မ်ား အလုပ္ကိစၥျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္းသို႔ ေရာက္ရွိလာပါက ထုိယာဥ္ မ်ားအား ရက္အကန္႔အသတ္ျဖင့္ သတ္မွတ္ေပးပါက ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ တည္းမႈမ်ားအား တစ္ဖက္တစ္လမ္း မွ ရွင္းလင္းသြားႏိုုင္မည္ျဖစ္ေၾကာ င္း အဆိုပါပုဂၢိဳလ္မွသံုးသပ္ျပသည္။
“ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္ကေန နယ္ကုိသြားရင္ ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးတို႔၊ လမ္း ေၾကးတို႔ေပးရတယ္။ အဲ့ဒီသေဘာမ်ဳိး ပဲ။ နယ္ဘက္က ပုိက္ဆံခ်မ္းသာလို႔ ရန္ကုန္မွာကားသံုးမယ္။ ရတယ္သံုး။ ဒါေပမယ့္ သံုးတဲ့ရက္အလိုက္ Charges ေကာက္ရင္ ကားေတြကုိၾကာ ၾကာရန္ကုန္မွာ ဘယ္သူမွမသံုးေတာ့ ဘူး။ အဲ့ဒီမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲမွာယာဥ္ ေၾကာေတြေတာ္ေတာ္ရွင္းသြားမယ္။
မႏၲေလးကကားေတြ၊ ေတာင္ႀကီးက ကားေတြ၊ နယ္ကကားေတြ ရန္ကုန္ မွာေရာက္ေနတာေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ သူ႔ယာဥ္နံပါတ္အလုိက္ သူသံုးရမယ့္ ေနရာကန္႔သတ္လိုက္ရင္ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တဲ့ျပႆနာက ေတာ္ေတာ္ရွင္း သြားမယ္” ဟုေျပာျပခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံ တကာစံခ်ိန္မီ မျဖစ္ႏုိင္ေသးေသာ္ လည္း အဆင့္အတန္းျမင့္မားေစရန္ နည္းပညာလိုအပ္ခ်က္မ်ားကုိ အတု ယူပါက အဆင္ေျပမည္ဟုသံုးသပ္ျပ သည္။
“စင္ကာပူနဲ႔ မေလးရွားမွာဆို ရင္ မေလးရွားက ခ်မ္းသာတဲ့လူက စင္ကာပူကုိကားေမာင္း၀င္လာတယ္။ (၁၆) ရက္ Date နဲ႔၀င္လာတယ္ပဲ ထားပါေတာ့။ ၀င္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပိုက္ ဆံမေကာက္ဘူး။ စင္ကာပူထဲမွာ ႀကိဳက္သေလာက္ေမာင္း။ သူ႔ဟာသူ တစ္ပတ္ေနေန၊ ဆယ္ရက္ေနေန၊ တစ္ရက္ထဲေနေန ျပန္ထြက္ရက္မွာ Charges ေကာက္တယ္။ တစ္ရက္ ေနရင္ တစ္ရက္ဖိုး၊ တစ္ပတ္ေနရင္ တစ္ပတ္ဖိုး။ ျပန္ထြက္ရင္တစ္ခါ တည္းေဆာင္ရတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာ ERP စနစ္နဲ႔ေပါ့။
ဆုိေတာ့ Charges ေကာက္ေတာ့ မေလးရွားကား ေတြက ေတာ္႐ံုမလာေတာ့ဘူး။ အေရး ႀကီးရင္ မေလးရွားကားေတြက စင္ ကာပူကကားေတြကုိ တစ္ရက္ပုတ္ ျပတ္နဲ႔ငွားၾကတယ္။ ႏိုင္ငံအခြန္လဲရ တယ္။ ယာဥ္ေၾကာလဲရွင္းၿပီးသားျဖစ္ သြားတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ခုမွအစ ဆိုေတာ့ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ယွဥ္လုိ႔ မရေသးဘူး။ နည္းပညာေတြအမ်ား ႀကီးလိုေသးတယ္။ အဲ့လိုေလးေတြ အတုယူသင့္တယ္” ဟု ထပ္မံရွင္းျပ ခဲ့သည္။
Auto World , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan): 26.7.2013
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ရွင္းလင္းေရးအတြက္ နယ္မွေရာက္ရွိ လာေသာ ယာဥ္မ်ားအား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္းေမာင္းႏွင္မႈအတြက္ရက္အ လုိက္တြက္ခ်က္ၿပီး အသံုးျပဳခေကာက္ ခံသြားပါက ယာဥ္မ်ားအား အေတာ္ အသင့္ထိန္းခ်ဳပ္သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္သြားႏိုင္ ေၾကာင္း ကားလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးမွ အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္အတြက္ က.ည.န မွ စတင္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ယာဥ္မွတ္ပံုတင္စနစ္အသစ္တြင္ တုိင္းေဒသႀကီးျပည္နယ္အလိုက္ ေဒ သကုတ္နံပါတ္မ်ားကုိ တစ္ပါတည္း ေဖာ္ျပထားသျဖင့္ မည္သည့္ေဒသမွ ကားျဖစ္ေၾကာင္းအလြယ္တကူသိရွိ ႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ နယ္မွ ယာဥ္မ်ား အလုပ္ကိစၥျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္းသို႔ ေရာက္ရွိလာပါက ထုိယာဥ္ မ်ားအား ရက္အကန္႔အသတ္ျဖင့္ သတ္မွတ္ေပးပါက ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ တည္းမႈမ်ားအား တစ္ဖက္တစ္လမ္း မွ ရွင္းလင္းသြားႏိုုင္မည္ျဖစ္ေၾကာ
“ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္ကေန နယ္ကုိသြားရင္ ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးတို႔၊ လမ္း ေၾကးတို႔ေပးရတယ္။ အဲ့ဒီသေဘာမ်ဳိး ပဲ။ နယ္ဘက္က ပုိက္ဆံခ်မ္းသာလို႔ ရန္ကုန္မွာကားသံုးမယ္။ ရတယ္သံုး။ ဒါေပမယ့္ သံုးတဲ့ရက္အလိုက္ Charges ေကာက္ရင္ ကားေတြကုိၾကာ ၾကာရန္ကုန္မွာ ဘယ္သူမွမသံုးေတာ့ ဘူး။ အဲ့ဒီမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲမွာယာဥ္ ေၾကာေတြေတာ္ေတာ္ရွင္းသြားမယ္။
မႏၲေလးကကားေတြ၊ ေတာင္ႀကီးက ကားေတြ၊ နယ္ကကားေတြ ရန္ကုန္ မွာေရာက္ေနတာေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ သူ႔ယာဥ္နံပါတ္အလုိက္ သူသံုးရမယ့္ ေနရာကန္႔သတ္လိုက္ရင္ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တဲ့ျပႆနာက ေတာ္ေတာ္ရွင္း သြားမယ္” ဟုေျပာျပခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံ တကာစံခ်ိန္မီ မျဖစ္ႏုိင္ေသးေသာ္ လည္း အဆင့္အတန္းျမင့္မားေစရန္ နည္းပညာလိုအပ္ခ်က္မ်ားကုိ အတု ယူပါက အဆင္ေျပမည္ဟုသံုးသပ္ျပ သည္။
“စင္ကာပူနဲ႔ မေလးရွားမွာဆို ရင္ မေလးရွားက ခ်မ္းသာတဲ့လူက စင္ကာပူကုိကားေမာင္း၀င္လာတယ္။ (၁၆) ရက္ Date နဲ႔၀င္လာတယ္ပဲ ထားပါေတာ့။ ၀င္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပိုက္ ဆံမေကာက္ဘူး။ စင္ကာပူထဲမွာ ႀကိဳက္သေလာက္ေမာင္း။ သူ႔ဟာသူ တစ္ပတ္ေနေန၊ ဆယ္ရက္ေနေန၊ တစ္ရက္ထဲေနေန ျပန္ထြက္ရက္မွာ Charges ေကာက္တယ္။ တစ္ရက္ ေနရင္ တစ္ရက္ဖိုး၊ တစ္ပတ္ေနရင္ တစ္ပတ္ဖိုး။ ျပန္ထြက္ရင္တစ္ခါ တည္းေဆာင္ရတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာ ERP စနစ္နဲ႔ေပါ့။
ဆုိေတာ့ Charges ေကာက္ေတာ့ မေလးရွားကား ေတြက ေတာ္႐ံုမလာေတာ့ဘူး။ အေရး ႀကီးရင္ မေလးရွားကားေတြက စင္ ကာပူကကားေတြကုိ တစ္ရက္ပုတ္ ျပတ္နဲ႔ငွားၾကတယ္။ ႏိုင္ငံအခြန္လဲရ တယ္။ ယာဥ္ေၾကာလဲရွင္းၿပီးသားျဖစ္ သြားတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ခုမွအစ ဆိုေတာ့ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ယွဥ္လုိ႔ မရေသးဘူး။ နည္းပညာေတြအမ်ား ႀကီးလိုေသးတယ္။ အဲ့လိုေလးေတြ အတုယူသင့္တယ္” ဟု ထပ္မံရွင္းျပ ခဲ့သည္။
Auto World , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan): 26.7.2013
0 comments:
Post a Comment