Pages

Monday, May 27, 2013

ေလလံကား ဝယ္စီးရသည့္ ဆုိးက်ိဳး

ေလလံကား ဝယ္စီးရသည့္ ဆုိးက်ိဳး

တစ္ပတ္ရစ္ကား၊ ေလလံကားဆုိတာ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္က ကားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားပါ။ အင္ဂ်င္ပါဝါ ဘယ္ေလာက္စီစီကို အခြန္ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ဆုိျပီး သြင္းေနတဲ့ ကားအားလံုးကို ဆုိလိုပါတယ္။ သူနဲ႔ပက္သက္ျပီး ရရွိေနတဲ့ ဆုိးက်ိဳးအခ်ဳိ ႔ကိုေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ ရပါတယ္။

ကား မေကာင္း


ဒါက ရွင္းျပစရာေတာင္ မလိုပါဘူး။ ကားေတြေတာင္ မေကာင္းလို႔ Grade အမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲ သြင္းၾကတယ္။ Grade A ဘာ၊ Grade B ပါနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘယ္လိုပဲ ခြဲခြဲ ကားေတြက အျပစ္အနာအဆာေတြနဲ႔ခ်ည္းပါ။ အျပင္မွာ လွေနရင္ေတာင္ အတြင္းက အေတာ္ေလး ဝါရင့္ေနပါျပီ။


က်န္းမာေရး ထိခိုက္

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာက သတ္မွတ္ထားျပီးသား။ ဘယ္ ၂ ကီလိုမီတာ ေမာင္းျပီးတဲ့ ကား တစ္စီးအေနနဲ႔ အင္ဂ်င္က ထုတ္တဲ့ အိတ္ေဇာ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရာင့္ ရင့္လာမယ္ဆုိတာကအစ၊ အသံ ဘယ္ေလာက္ ဆူညံလာမယ္ဆုိတာကအစ ၊ ကားတစ္ကိုယ္လံုးမွာ အသံုးျပဳတဲ့ ခဲ၊ သတၱဳေတြကေန အပူခ်ိန္ေၾကာင့္ အေငြထြက္ျပီး က်န္းမာေရး ထိခိုက္မွာေတြ တစ္ခါတည္းတြက္ခ်က္ျပီး ႏွစ္ၾကာတဲ့ကားျဖစ္ေလ အခြန္ေဆာင္ခိုင္းတာ ပိုတုိးလာေလပါပဲ။ ဒီေတာ့ ၂ ႏွစ္ေလာက္ေမာင္းျပီးရင္ ေလလံကြင္းပို႔ၾက တယ္ေလ။

က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္က သူတို႔ က်န္းမာေရး ထိခုိက္မွာစိုးလို႔ ပို႔လိုက္တဲ့ ကားေတြကို အသံုးျပဳေနၾကပါတယ္။ မီးခိုးတစ္လူလူနဲ႔၊ မျမင္ႏိုင္တဲ့ အေငြ႔ ေတြနဲ႔ က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစမွာ အမွန္ပါပဲ။

ေလာင္စာဆီ ပိုမို ဆံုးရွံုး

အင္ဂ်င္တစ္လံုးဟာ သူ႔ရဲ ႔ Running hour တစ္ခု အတြင္းပဲ အေကာင္းဆံုး အလုပ္လုပ္တာပါ။ သက္တမ္းရင့္လာတဲ့ အင္ဂ်င္ျဖစ္ေလ performance က်ေလပါပဲ။ ဆုိးက်ိဳးကေတာ့ ေလာင္စာဆီ ပုိစားလာတယ္။ အရင္က ေလ၊ ဆီ အခ်ဳိးက ႏွစ္ၾကာလာေတာ့ ေျပာင္းလဲလာျပီး ဆီအခ်ဳိး ပိုၾကီးလာ တတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဓာတ္ဆီဆိုင္မွာ အတန္းဆီရတဲ့ အေျခအေနက ပိုမ်ား လာတာေပါ့။ ၾကားထဲက မသန္႔တဲ့ ဆီသံုးမိရင္ ခံရမယ့္ ဒုကၡက မေသးပါဘူး။

ပတ္ဝန္းက်င္ ညစ္ညမ္းေစ

ဂ်ပန္မွာက ကားတစ္စီး မီးခိုး အေရာင္ဘယ္ေလာက္ကို ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ထြက္ရင္ ဒဏ္ေငြ ဘယ္ေလာက္ ေဆာင္ရမယ္ ဆုိတာ တစ္ခါတည္း သက္မွတ္ထားျပီးသားပါ။ ဒီေတာ့ စက္ထုတ္လုပ္သူေတြက မီးခိုး သက္သာေအာင္ ေဖာ္ျမဴလာမ်ိဳးစံုနဲ႔ ဖန္တီးပါတယ္။ မီးခိုးမထြက္တဲ့ ကားေတာ့ ဘယ္ရွိမလဲ။ အနည္းႏိုင္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေတာ့ ဖန္တီးၾကတာ ေပါ့။ ျမန္မာျပည္ေရာက္လာတဲ့ ကားေတြက ဂ်ပန္ေတြမွာ မေကာင္းေတာ့တာေတြ မ်ားတယ္ေလ။ မီးခိုးအတြက္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ မွုကို အခ်ိဳ ႔က ေက်ာ္လြန္ေနၾကျပီ။ အခ်ိဳ ႔က ေက်ာ္လြန္ခါနီး။ ဒီေတာ့ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ၾကိမ္းေသ ညစ္ႏြမ္းေစပါတယ္။

အာမခံ မရ

ပရီမီယံ ကားတစ္စီးနဲ႔ အေဟာာင္း တစ္စီး ျပိဳင္တူဝယ္ရင္ ဘယ္တစ္စီးက အာမခံရမယ္ဆုိတာ အားလံုး သိၾကမွာပါ။ အေဟာင္းက ကားပိုင္ရွင္ေရာင္းေလ။ ကုမၼဏီေရာင္း မဟုတ္ဘူး။ အာမခံ မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ အာမခံဆုိ ေဝလာေဝး။ ႏိုင္ငံၾကီးေတြမွာ ကားအစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခု ျဖစ္တယ္ ဆုိရင္ ကုမၼဏီက မ်က္ႏွာအပ်က္မခံႏိုင္လို႔ ခ်က္ခ်င္း ေခၚယူျပီး ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးရပါတယ္။ ဒါေတာင္ စီးတဲ့သူက မေက်နပ္ရင္ တရားဆြဲလုိ႔ ရပါတယ္။ ဒီလိုအခြင့္အေရးကို တစ္ပတ္ရစ္ကား ဝယ္စီးသူမ်ား မရႏိုင္ပါဘူး။ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခ်င္းစီ အတြက္ အာမခံလည္း မရွိတဲ့အတြက္ ကိုယ္ပ်က္၊ ကုိယ္ျပင္၊ ကိုယ္ကုန္ပါ။

ေစ်းမသက္သာ

အမွန္ေတာ့ တစ္ပတ္ရစ္ကားမွန္ရင္ ေစ်းသက္သာပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ အေျခအေနအရသာ ေစ်းၾကီးေနတာပါ။ တစ္ပတ္ရစ္ ကားသာ ဆုိပါတယ္။ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ကား ဝယ္စီးရတဲ့ တန္ဖိုးထက္ေတာင္ ၂ ဆ၊ ၃ ဆ မကလည္း ေစ်းၾကီးေနတတ္ပါတယ္။ ျမန္မာေငြ သိန္း ၅၀၀ ဆုိတာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ ေသာင္းဆုိရင္ US မွာ ေကာင္းပါတယ္ ဆုိတဲ့ ျပိဳင္ကားေတြ ဝယ္စီးလို႔႔ရပါျပီ။ ဒါကေတာ့ သူ႔ေခတ္သူ႔ခါေပါ့။ ေနာက္လည္း ေျပာင္းလဲလာေတာ့မွာပါ။

နိဂံုးခ်ဳပ္

အားနည္းခ်က္၊ ဆုိးက်ိဳးေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါ။ သုိ႔ေပမယ့္ လက္ရွိ ျမန္မာ ျပည္အေနအထားက တစ္ပတ္ရစ္ကား ေစ်းကြက္ကိုသာ မီွခိုခြင့္ ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒါမွ မစီးရင္လည္း စီးစရာ မရွိပါဘူး။ ကား Brand အေတာ္မ်ားမ်ား ျမန္မာျပည္ ဝင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနျပီလို႔ ၾကားသိရပါတယ္။ စီးပြားေရး ပိတ္ဆုိ႔မွုေတြ အရွင္းဆံုး တစ္ေန႔က် အာမခံအျပည့္အဝရ၊ ကမၻာ့ တန္းတူ ကားမ်ား စီးရမွာေပါ့။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ေလလံကား မ်ားနဲ႔ ေက်နပ္ေနၾကရ အံုးမွာပါ။
-
Burmese Treasure

တစ္ပတ္ရစ္ကား၊ ေလလံကားဆုိတာ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္က ကားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားပါ။ အင္ဂ်င္ပါဝါ ဘယ္ေလာက္စီစီကို အခြန္ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ဆုိျပီး သြင္းေနတဲ့ ကားအားလံုးကို ဆုိလိုပါတယ္။ သူနဲ႔ပက္
သက္ျပီး ရရွိေနတဲ့ ဆုိးက်ိဳးအခ်ဳိ ႔ကိုေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ ရပါတယ္။
ကား မေကာင္း

ဒါက ရွင္းျပစရာေတာင္ မလိုပါဘူး။ ကားေတြေတာင္ မေကာင္းလို႔ Grade အမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲ သြင္းၾကတယ္။ Grade A ဘာ၊ Grade B ပါနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘယ္လိုပဲ ခြဲခြဲ ကားေတြက အျပစ္အနာအဆာေတြနဲ႔ခ်ည္းပါ။ အျပင္မွာ လွေနရင္ေတာင္ အတြင္းက အေတာ္ေလး ဝါရင့္ေနပါျပီ။


က်န္းမာေရး ထိခိုက္

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာက သတ္မွတ္ထားျပီးသား။ ဘယ္ ၂ ကီလိုမီတာ ေမာင္းျပီးတဲ့ ကား တစ္စီးအေနနဲ႔ အင္ဂ်င္က ထုတ္တဲ့ အိတ္ေဇာ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရာင့္ ရင့္လာမယ္ဆုိတာကအစ၊ အသံ ဘယ္ေလာက္ ဆူညံလာမယ္ဆုိတာကအစ ၊ ကားတစ္ကိုယ္လံုးမွာ အသံုးျပဳတဲ့ ခဲ၊ သတၱဳေတြကေန အပူခ်ိန္ေၾကာင့္ အေငြထြက္ျပီး က်န္းမာေရး ထိခိုက္မွာေတြ တစ္ခါတည္းတြက္ခ်က္ျပီး ႏွစ္ၾကာတဲ့ကားျဖစ္ေလ အခြန္ေဆာင္ခိုင္းတာ ပိုတုိးလာေလပါပဲ။ ဒီေတာ့ ၂ ႏွစ္ေလာက္ေမာင္းျပီးရင္ ေလလံကြင္းပို႔ၾက တယ္ေလ။

က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္က သူတို႔ က်န္းမာေရး ထိခုိက္မွာစိုးလို႔ ပို႔လိုက္တဲ့ ကားေတြကို အသံုးျပဳေနၾကပါတယ္။ မီးခိုးတစ္လူလူနဲ႔၊ မျမင္ႏိုင္တဲ့ အေငြ႔ ေတြနဲ႔ က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစမွာ အမွန္ပါပဲ။

ေလာင္စာဆီ ပိုမို ဆံုးရွံုး

အင္ဂ်င္တစ္လံုးဟာ သူ႔ရဲ ႔ Running hour တစ္ခု အတြင္းပဲ အေကာင္းဆံုး အလုပ္လုပ္တာပါ။ သက္တမ္းရင့္လာတဲ့ အင္ဂ်င္ျဖစ္ေလ performance က်ေလပါပဲ။ ဆုိးက်ိဳးကေတာ့ ေလာင္စာဆီ ပုိစားလာတယ္။ အရင္က ေလ၊ ဆီ အခ်ဳိးက ႏွစ္ၾကာလာေတာ့ ေျပာင္းလဲလာျပီး ဆီအခ်ဳိး ပိုၾကီးလာ တတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဓာတ္ဆီဆိုင္မွာ အတန္းဆီရတဲ့ အေျခအေနက ပိုမ်ား လာတာေပါ့။ ၾကားထဲက မသန္႔တဲ့ ဆီသံုးမိရင္ ခံရမယ့္ ဒုကၡက မေသးပါဘူး။

ပတ္ဝန္းက်င္ ညစ္ညမ္းေစ

ဂ်ပန္မွာက ကားတစ္စီး မီးခိုး အေရာင္ဘယ္ေလာက္ကို ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ထြက္ရင္ ဒဏ္ေငြ ဘယ္ေလာက္ ေဆာင္ရမယ္ ဆုိတာ တစ္ခါတည္း သက္မွတ္ထားျပီးသားပါ။ ဒီေတာ့ စက္ထုတ္လုပ္သူေတြက မီးခိုး သက္သာေအာင္ ေဖာ္ျမဴလာမ်ိဳးစံုနဲ႔ ဖန္တီးပါတယ္။ မီးခိုးမထြက္တဲ့ ကားေတာ့ ဘယ္ရွိမလဲ။ အနည္းႏိုင္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေတာ့ ဖန္တီးၾကတာ ေပါ့။ ျမန္မာျပည္ေရာက္လာတဲ့ ကားေတြက ဂ်ပန္ေတြမွာ မေကာင္းေတာ့တာေတြ မ်ားတယ္ေလ။ မီးခိုးအတြက္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ မွုကို အခ်ိဳ ႔က ေက်ာ္လြန္ေနၾကျပီ။ အခ်ိဳ ႔က ေက်ာ္လြန္ခါနီး။ ဒီေတာ့ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ၾကိမ္းေသ ညစ္ႏြမ္းေစပါတယ္။

အာမခံ မရ

ပရီမီယံ ကားတစ္စီးနဲ႔ အေဟာာင္း တစ္စီး ျပိဳင္တူဝယ္ရင္ ဘယ္တစ္စီးက အာမခံရမယ္ဆုိတာ အားလံုး သိၾကမွာပါ။ အေဟာင္းက ကားပိုင္ရွင္ေရာင္းေလ။ ကုမၼဏီေရာင္း မဟုတ္ဘူး။ အာမခံ မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ အာမခံဆုိ ေဝလာေဝး။ ႏိုင္ငံၾကီးေတြမွာ ကားအစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခု ျဖစ္တယ္ ဆုိရင္ ကုမၼဏီက မ်က္ႏွာအပ်က္မခံႏိုင္လို႔ ခ်က္ခ်င္း ေခၚယူျပီး ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးရပါတယ္။ ဒါေတာင္ စီးတဲ့သူက မေက်နပ္ရင္ တရားဆြဲလုိ႔ ရပါတယ္။ ဒီလိုအခြင့္အေရးကို တစ္ပတ္ရစ္ကား ဝယ္စီးသူမ်ား မရႏိုင္ပါဘူး။ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခ်င္းစီ အတြက္ အာမခံလည္း မရွိတဲ့အတြက္ ကိုယ္ပ်က္၊ ကုိယ္ျပင္၊ ကိုယ္ကုန္ပါ။

ေစ်းမသက္သာ

အမွန္ေတာ့ တစ္ပတ္ရစ္ကားမွန္ရင္ ေစ်းသက္သာပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ အေျခအေနအရသာ ေစ်းၾကီးေနတာပါ။ တစ္ပတ္ရစ္ ကားသာ ဆုိပါတယ္။ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ကား ဝယ္စီးရတဲ့ တန္ဖိုးထက္ေတာင္ ၂ ဆ၊ ၃ ဆ မကလည္း ေစ်းၾကီးေနတတ္ပါတယ္။ ျမန္မာေငြ သိန္း ၅၀၀ ဆုိတာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ ေသာင္းဆုိရင္ US မွာ ေကာင္းပါတယ္ ဆုိတဲ့ ျပိဳင္ကားေတြ ဝယ္စီးလို႔႔ရပါျပီ။ ဒါကေတာ့ သူ႔ေခတ္သူ႔ခါေပါ့။ ေနာက္လည္း ေျပာင္းလဲလာေတာ့မွာပါ။

နိဂံုးခ်ဳပ္

အားနည္းခ်က္၊ ဆုိးက်ိဳးေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါ။ သုိ႔ေပမယ့္ လက္ရွိ ျမန္မာ ျပည္အေနအထားက တစ္ပတ္ရစ္ကား ေစ်းကြက္ကိုသာ မီွခိုခြင့္ ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒါမွ မစီးရင္လည္း စီးစရာ မရွိပါဘူး။ ကား Brand အေတာ္မ်ားမ်ား ျမန္မာျပည္ ဝင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနျပီလို႔ ၾကားသိရပါတယ္။ စီးပြားေရး ပိတ္ဆုိ႔မွုေတြ အရွင္းဆံုး တစ္ေန႔က် အာမခံအျပည့္အဝရ၊ ကမၻာ့ တန္းတူ ကားမ်ား စီးရမွာေပါ့။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ေလလံကား မ်ားနဲ႔ ေက်နပ္ေနၾကရ အံုးမွာပါ။
-
Burmese Treasure ,Rangonnewsdaily
RND:  :27.5.2013

0 comments:

Post a Comment