အေၾကာက္တရားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ မြတ္စလင္ လူနည္းစု အသိုက္အ၀န္းၾကား လႊမ္းမိုးထားသည္ (ဓာတ္ပံု – Reuters) |
အေသးငယ္ဆံုးလို႔ ဆိုႏိုင္သည့္ အရာတခုကေန ဒုကၡေတြ ဘယ္လိုစခဲ့သည္ဆိုတာကို သူတို႔ျမင္ခဲ့ရသည္။ ဘာသာေရး ေဇာကပ္ေနျပီး အုတ္ခဲမ်ား၊ ဒါးမ်ား ကိုင္စြဲထားသည့္ ေဒါသတႀကီး လူအုပ္စုႀကီး၏ ေရွ႕တြင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ အားနည္းေသာ ရဲတပ္ဖြဲ႕ကို သူတို႔ ျမင္ခဲ့ရသည္။ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားႏွင့္ သတင္းစာေတြေပၚ ညအေမွာင္ထဲ မီးေတာက္မ်ားက အိုးအိမ္မ်ားအား ၀ါးမ်ိဳလိုက္သည့္ျမင္ကြင္းကိုလည
ထို႔ေၾကာင့္လမ္းမ်ားေပၚတြင္သံဆူးႀကိဳး အတားအဆီးမ်ားကို စိုက္ထူလိုက္ၾကၿပီး လမ္းေထာင့္မ်ားတြင္ ကိုယ္
ထူကုိယ္ထ ကင္းသမားေတြ ခ်ထားရသည္။ ကင္းတလွည့္လွ်င္ လူဆယ္ေယာက္ခန္႔ စုစည္းၿပီး အေမွာင္ထု
ကို ျဖတ္ေက်ာ္၀င္ေရာက္လာမည့္ အႏၲရာယ္မ်ား၏ အခ်က္ေပးသံကို ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကသည္။
အေၾကာက္တရားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လမ္းေတြတေလွ်ာက္ လွည့္လည္ေနသည္။ အထူးသျဖင့္ မြတ္စလင္ လူ
နည္းစု အသိုက္အ၀န္းကို ပိုၿပီး တုန္လႈပ္ေစ၏။ ထိခိုက္ ပ်က္ဆီးလြယ္သည့္ ဒီမိုကေရစီကို ၿခိမ္းေျခာက္ေန
ေသာ ဘာသာေရးအဓိက႐ုဏ္းက်ယ္ျပန္႔လာေနသည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရင္းသူတို႔အိမ္ေတြနားတြားတက္လာ
သလို ခံစားေန ၾကရသည္။ ကာကြယ္ေပးႏိုင္မည့္ အစိုးရ၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ယံုၾကည္မႈ အားေလ်ာ့လာရ
သည္ႏွင့္အမွ်အစြန္းေရာက္တို႔၏မြတ္စလင္ဆန္႔က်င္ေရးကလည္း အရွိန္ရလာသည့္အခါ ေရြးခ်ယ္စရာနည္း
ပါးလာၿပီး မိမိကိုယ္မိမိ ကာကြယ္ရန္ ႀကိဳးစားဖို႔သာ ရွိေၾကာင္း ေတြးမိလာၾကသည္။
အခ်ိဳ႕ေသာရပ္ကြက္မ်ားတြင္ ကိုယ္ပိုင္လွည့္ကင္းေတြဖြဲ႔စည္းလိုက္ၾကသည္။အျခားေနရာမ်ားတြင္ တိုက္ခိုက္
မႈ၏ ပစ္မွတ္ျဖစ္ခဲ့ရေသာ မြတ္စလင္ဘာသာေရးေက်ာင္းေတြကို ပိတ္ထားလိုက္ၾကသည္။ ကံေကာင္းသူ အ
ခ်ိဳ႕ကေတာ့ မြတ္စလင္ အမ်ားစုေနထိုင္ရာ မေလးရွားႏိုင္ငံကို အလည္အပတ္သြားေရာက္ဖို႔ ဗီဇာ ရရွိသြား
ၾကၿပီး ေအးေအးသက္သာ ေရွာင္ထြက္ သြားႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။
ရန္ကုန္ရွိ မဂၤလာေတာင္ညႊန္႔ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မြတ္စလင္မ်ား ေဘးခ်င္းကပ္ၿပီး ေနထိုင္ၾကသည္။ တခ်ိန္က စည္ကားရႈပ္ေထြးခဲ့ေသာ မဂၤလာေတာင္ညႊန္႔၏ လမ္းမ်ားသည္ ညဆယ္နာရီခန္႔တြင္ တိတ္ဆိတ္
ၿငိမ္သက္ေနသည္။အားနည္းေဖ်ာ့ေတာ့သည့္လမ္းမီးတိုင္မ်ား၏ ေအာက္တြင္တခါတရံ ျဖတ္သန္းသြားသည့္
ဆိုက္ကား တစီးတေလကိုသာ ျမင္ရသည္။ လမ္းပိတ္ဆို႔ရန္အတြက္ အေရးေပၚစီစဥ္ထားသည့္ ခံုမ်ား၊ လက္
တြန္းလွည္းမ်ားႏွင့္ သံဆူးႀကိဳး အကာ အရံမ်ားက လမ္းေထာင့္တိုင္းတြင္ ေတြ႕ရ၏။
လမ္းေထာင့္မ်ားတြင္ ညဆယ္နာရီမွ မနက္ေျခာက္နာရီအထိ ကင္းေစာင့္ရန္ ေစတနာ့၀န္ထမ္း တာ၀န္ယူရ
သူမ်ား၏ လက္ထဲတြင္ လက္ကိုင္ဖုန္းတလံုးသာ ရွိသည္။ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ထူးျခားေသာအေျခအေနရွိ
ပါက အခ်င္းခ်င္း ဖုန္းဆက္ အေၾကာင္းၾကားရန္ အခ်ိန္းအခ်က္ ျပဳထားက်ၿပီး က်န္သည့္သူေတြကေတာ့ ၿငိမ္း
ခ်မ္းေရး စတစ္ကာကပ္ထားသည့္ ဗင္ကားတစီး ႏွင့္ ထရပ္ကားေဟာင္းတစီးကိ ုအသံုးျပဳ ကင္းလွည့္ၾက
သည္။
“ဒီအဖြဲ႕က ဗုဒၶဘာသာေတြအတြက္လည္း မဟုတ္ဘူး၊ မြတ္စလင္ေတြအတြက္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒီၿမိဳ႕နယ္
မွာ ေနတဲ့သူအားလံုးအတြက္ပါ။က်မတို႔ ဒီမွာတူတူေနခဲ့ၾကတာ ၾကာပါၿပီ။ က်မတို႔ၾကားက ခင္မင္မႈေတြ ပ်က္
စီးသြားမွာကိုလည္းအရမ္း စိုးရိမ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ဘာသာေပါင္းစံု စုေပါင္းၿပီး ေစတနာ့၀န္ထမ္း ကင္းေစာင့္
ေနၾကတာပါ” ဟု ကင္းေစာင့္သူမ်ားကို စုစည္းရန္ ကူညီေပးေနသည့္ အသက္ ၃၆ ႏွစ္အရြယ္ မြတ္စလင္ အမ်ိဳးသမီး ခင္မာယာေထြးက ေျပာသည္။
ဘာသာေရးကိုအေၾကာင္းျပဳေသာမတည္ၿငိမ္မႈမ်ားသည္ယမန္ႏွစ္က ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ စတင္ခဲ့ၿပီး အဓိက
႐ုဏ္း ႏွစ္ႀကိမ္ျဖစ္ပြားခဲ့ရာတြင္လူ၁၉၂ ေယာက္ေသဆံုးခဲ့သည္။ယခုႏွစ္ မတ္လတြင္လည္း ေရႊဆိုင္တဆိုင္
တြင္ အျငင္းပြားရာမွ စတင္ကာ ျမန္မာႏိုင္ငံအလယ္ပိုင္း မိတၳီလာၿမိဳ႕တြင္ ဘာသာေရး ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ေပၚ
ခဲ့ၿပီး သံုးရက္ၾကာသည့္ထိုဆူပူမႈတြင္လံုၿခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔မ်ား ေရွ႕ေမွာက္၌ပင္လူေပါင္း ၄၃ ေယာက္ သတ္ျဖတ္
ၿခင္းခံခဲ့ရ၏။
ထိုပရမ္းပတာ ျဖစ္ရပ္ေတြက ယခုအပတ္ထဲတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ေျမာက္ဖက္ မိုင္ငါးဆယ္ခန္႔သာ ကြာေ၀း
ေသာ ဥကၠံၿမိဳ႕အထိ ေရာက္လာသည္။ အဂၤါေန႔က လူသူ႐ႈပ္ေထြးေနေသာ ဥကၠံေစ်းထဲတြင္ ဗုဒၶဘာသာကို
ရင္ကေလး ႏွင့္ မြတ္စလင္ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ ၀င္တိုက္မိၾကၿပီး ေျမေပၚသို႔ ကိုရင္ေလး၏ သပိတ္အဖံုး
က်ကြဲသြားရာမွ စခဲ့ေသာျပႆနာသည္ ဗုဒၶဟူးေန႔ ေရာက္သည့္အခါ လူ ၁ ေယာက္ေသ၍ ဗလီ၊ ဆိုင္ႏွင့္ အိမ္ စုစုေပါင္း ၁၆၀ ခန္႔ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးသြားသည္။ ေၾကာက္ရြံ႕တုန္လႈပ္ေနေသာ မိန္းမႏွင့္ ကေလးငယ္မ်ား
သည္မီးကၽြမ္းေနေသာသစ္သားတိုင္မ်ားႏွင့္ ျပာပံုထဲမွ တလူလူ တက္ေနေသာ မီးခိုးေငြ႕မ်ားကို ေၾကာင္
ေတာင္ေတာင္ ေငးေမာၾကည့္ေနၾကသည္။ ဥကၠံၿမိဳ႕တြင္ ရဲစခန္း ရွိေသာ္လည္း တိုက္ခိုက္မႈမ်ားကို ရပ္တန္႔
သြားရန္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ေပ။
“ဒီ တိုင္းျပည္က ဥပေဒမရွိတဲ့ တိုင္းျပည္လိုပါပဲ။ တရြာလံုး မီး႐ိႈ႕ခံလိုက္ရတာေတာင္ ဘာမွမျဖစ္သလိုပဲ” ဟု မီး႐ိႈ႕ခံလိုက္ရသည့္ ဥကၠံၿမိဳ႕အနီးရွိ ရြာတရြာမွ အသက္ ၄၈ႏွစ္ အရြယ္ ကိုေအးေသာင္းက ေျပာသည္။
မဂၤလာေတာင္ညႊန္ၿမိဳ႕နယ္မွာ ေနထိုင္သူမ်ားကေတာ့ မိတၳီလာ အဓိက႐ုဏ္း ျဖစ္ပြားၿပီးကတည္းက ကင္း
ေစာင့္ေနခဲ့ၾကသည္။ ကင္းေစာင့္သူမ်ားကို ကူညီေပးေနသည့္ အသက္ ၄၅ ႏွစ္အ႐ြယ္ အစၥလမ္ဘာသာ၀င္ ကိုထြန္းၾကည္က ျပႆနာတစံုတရာျဖစ္ပြားလာပါကမဂၤလာေတာင္ညႊန္႔ၿမိဳ႕နယ္ထဲရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား
သို႔သြားကာ
လြန္ခဲ့ေသာ ရက္သတၱပတ္ အနည္းငယ္ကလည္း အရွိန္ျပင္းစြာျဖင့္ ဂမူးရွဴးထိုး ေမာင္းလာသည့္ ကားတစီး
ေပၚမွ လူငယ္မ်ားက ေအာ္ဟစ္ဆဲေရး ရန္စသြားၾကသည္။ ထိုျဖစ္ရပ္က ရပ္ကြက္သူ၊ ရပ္ကြက္သား မ်ားကို ပိုၿပီးသတိႀကီးေစခဲ့သည္။
“က်ေနာ္တို႔ သူတို႕ေနာက္ကိုလိုက္ေတာ့ထြက္ေျပးသြားၾကတယ္”ဟုအသက္ ၂၆ႏွစ္အ႐ြယ္ မြတ္စလင္ ေစ်း
ဆိုင္ပိုင္ရွင္တေယာက္ျဖစ္သည
ကိုသန္႔ေဇာ္ေဘးတြင္ ရပ္ေနသူမွာ အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္ ေစ်းဆိုင္ပိုင္ရွင္တေယာက္ျဖစ္သည
သန္း ျဖစ္သည္။ ကိုသူရသန္းက ေဆးမင္ေၾကာင္မ်ား ထိုးထားသည့္လက္ျဖင့္ လူငယ္တဦးကိုညႊန္ျပရင္း “ က်ေနာ္က မြတ္စလင္၊ သူက ဗုဒၶဘာသာ။ ဒီမွာ ေနေနၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ေတြခ်င္း ဘာမွ စိုးရိမ္စရာ မရွိဘူး၊ အျပင္က ေရာက္လာမယ့္ သူေတြ အတြက္ပဲ စိတ္ပူတယ္” ဟု ဆိုသည္။
သက္ေတာင့္သက္သာမရွိသည့္ အေျခအေနကို ပိုၿပီးေလးနက္ေစသည္က ယခင္ႏွစ္ေတြက စတင္ခဲ့သည့္ ၉၆၉ ဟုေခၚၾကသည့္ ဗုဒၶဘာသာ အစြန္းေရာက္ လႈပ္ရွားမႈတရပ္ ႀကီးထြားလာေနျခင္းပင္။ ယင္းလႈပ္ရွားမႈက ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဆိုင္မ်ားတြင္သာ ေစ်း၀ယ္ရန္၊ ဘာသာျခားႏွင့္ အိမ္ေထာင္မျပဳရန္၊ မိမိတို႔၏ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကိုမြတ္စလင္မ်ားသို႔ငွားရမ္းျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ားမျပဳလုပ္ရန္တိုက္တြန္းထားသည္။
၉၆၉၏အဆံုးအမမ်ားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာက္ဖ်က္ရန္မဟုတ္ေသာ္လည္းဥကံၠၿမိဳ႕မွ လူအခ်ိဳ႕ကမူ ျဖစ္
ပြားခဲ့ေသာ ဆူပူမႈသည္ ၉၆၉ စတစ္ကာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေနသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ၿမိဳ႕ခံႏိုင္ငံေရးသမား
တေယာက္ျဖစ
ေၿပာသည္။
မဂၤလာေတာင္ညႊန္႔ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္သူတဦးျဖစ္ေသာ ဦးထြန္းၾကည္ကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၉၆၉ လႈပ္
ရွားမႈ က်ယ္ျပန္႔လာသည္ႏွင့္အမွ် မြတ္စလင္မ်ားကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးျခင္း ပိုမ်ားလာသည္ဟု ဆိုသည္။ “ဒါဟာ ၉၆၉ ေၾကာင့္ပါပဲ” ဟု သူကေျပာသည္။
ထိုလႈပ္ရွားမႈကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသာ ေနထိုင္ၾကေသာ ေက်ာက္ေျမာင္းတြင္ ေတြ႔ႏိုင္သည္။ ၉၆၉ ကို လႈပ္
ရွားမႈ မတိုင္ခင္တည္းက ေက်ာက္ေျမာင္းေဒသခံမ်ားသည္၎တို႔အိမ္မ်ားကို မြတ္စလင္မ်ားသို႔ ငွားရမ္းျခင္း
ေရာင္းခ်ျခင္း လံုး၀ မျပဳခဲ့ၾကေပ။
မဂၤလာေတာင္ညႊန္႔ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရ
သည့္အေနျဖင့္ မတ္လ ေႏွာင္းပိုင္းကထဲက ပိတ္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ေက်ာက္ေျမာင္းမွာေတာ့ ၉၆၉ ေထာက္
ခံသူမ်ားက ဗုဒၶဘာသာ ကေလးသူငယ္မ်ားအတြက္ ဘာသာေရးေက်ာင္းမ်ားကို ဖြင့္လွစ္ေနခဲ့သည္။
ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္း ဘာသာေရးေက်ာင္းမ်ားကို ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈ စတင္သူ ဘုန္းႀကီးမ်ားထဲမွ တဦးျဖစ္
သူ ဦး၀ိမလဘိ၀ံသ တည္ေထာင္ထားေသာ ေဖာင္ေဒးရွင္း၏ အေထာက္အပံ့ျဖင့္ တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္
သည္။ သူသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေတာင္ဖက္ပိုင္း မြန္ျပည္နယ္မွ ကြန္ယက္တခုတြင္ပါ၀င္ၿပီး သူ၏ ေဆာင္ပုဒ္
မွာ “လိုအပ္လာတဲ့အခ်ိန္ ငါတုိ႔ရဲ႕အ႐ိုးေတြနဲ႔ ၿခံစည္း႐ိုးခတ္ရမယ္” ဟူ၍ျဖစ္သည္။
“အဲဒါက ကုိယ့္ရဲ႕ဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ ေသဆံုးရတာ ျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ” ဟု ၉၆၉ လႈပ္ရွား
မႈကို ေထာက္ခံသူတဦး ျဖစ္သည့္ ဦးေဆြေအာင္ ကေျပာသည္။
ပရေဆးေရာင္းသူတေယာက္ျဖစ္ေသာ ဦးေဆြေအာင္သည္ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းမ်ား
တြင္ ဆရာ အျဖစ္ ေစတနာ့၀န္ထမ္း လုပ္အားေပးေနသူျဖစ္သည္။ စက္တင္ဘာလအထိ ေက်ာင္းေပါင္း ၂၀ ခန္႔ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ ၿပီး တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာႏွင့္ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီ
ၿဖစ္ေၾကာင္း သူကေျပာျပသည္။
ေဖာင္ေဒးရွင္းမွ ထုတ္ေပးထားေသာ အညိဳေရာင္ တဘက္မ်ား ဆင္တူလႊမ္းၿခံဳထားသည့္ ေက်ာင္းသား
ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ သင္တန္းမစခင္ ေဇယ်ာမဂၤလာေက်ာင္းတိုက္မွ ဘုန္းႀကီးတပါးထံတြင္ သီလယူၾကရ
သည္။စုစည္းတည္ေထာင္သူမ်ား၏အဆိုအရ ေက်ာက္ေျမာင္း ေက်ာင္းတခုထဲမွာပင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္း
သူ ၃၀၀ ေက်ာ္ရွိသည္ဟု သိရသည္။ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း အေနျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ၊ ဗုဒၶ
ဘာသာ၏သမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ကမၼ႒ာန္းတရားထိုင္ျခင္းတို႔ကို အဓိကထား၍ သင္ၾကားေပးသည္ဟု ေက်ာင္း
က ဆရာဆရာမမ်ားေျပာသည္။
“က်ေနာ္တို႔ကကေလးေတြကိုမုန္းတီးတတ္ေအာင္ သင္မေပးပါဘူး” ဟု ဦးေဆြေအာင္က ဆိုသည္။ ဘာသာ
ေရးအဓိက႐ုဏ္းမ်ားႏွင့္ မူဆလင္ကမာၻ၏ လႊမ္းမိုးလာမႈကိုမူ ဦးေရႊေအာင္ ေၾကာက္လန္႔ေနသည္။
ကမာၻ႔လူဦးေရ၏ ၆၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ အစၥလမ္ဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္ၾကေၾကာင္း
တခုကိုအတန္း၏ ေရွ႕တြင္ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။အေမရိကန္စစ္တမ္းသုေတသန အဖြဲ႕Pew ႏွင့္ JohnTempleton
ေဖာင္ေဒးရွင္းတို႔၏ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ တြင္ ေတြ႔ ရွိခ်က္အရဆိုလွ်င္မူ ကမာၻ႔လူဦးေရ၏ ၂၃.၄ ရာခိုင္ႏံႈးသည္ မူဆ
လင္မ်ားျဖစ္သည္။
“မြတ္စလင္ေတြကို က်ေနာ္ေၾကာက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စည္းျခားထားခ်င္တယ္။ အစၥလမ္မွာက သူတို႔ဘာသာ
အရ လူသတ္ခြင့္ ရွိတယ္၊ လူသတ္လဲ ေကာင္းကင္ဘံုကို ေရာက္ၾကတာပဲတဲ့။ တကယ္လို႔ မြတ္စလင္ေတြက ဗုဒၶဘာသာေတြကို မသတ္ဘူးလို႔ ကတိေပးရင္ က်ေနာ္တို႔ သူတို႔ဆိုင္ေတြမွာ ၀ယ္မယ္၊ စားမယ္။ က်ေနာ္တို႔
အိမ္မွာ သူတို႔ကို ေနခြင့္ေပးမယ္” ဟု ဦးေရႊေအာင္က ဆိုသည္။
ညနက္လာသည့္အခါ မဂၤလာေတာင္ညႊန္႔တြင္ ေနထိုင္သူမ်ားႏွင ့္ေက်ာက္ေျမာင္းက လူေတြ ပိုၿပီး ေ၀းကြာ
သြားၾကသည္။
သန္းေခါင္ယံနီးလာသည့္အခ်ိန္တြင္
။သူတို႔တိုက္ေအာက္ဧည့္သည္သတင္းေထာက္မ်ားကို မသကၤာၾကလို႔ျဖစ္သည္။ “ဘယ္သူလာတာလဲ” “ဘာ
ၿဖစ္တာလဲ” သူတို႔ ေတြးဆၾကေပမည္။
လူငယ္ေယာက္်ားေလးေတြ အိမ္ထဲကေနထြက္လာၾကၿပီး သတ္မွတ္ထားသည့္ ဆံုရပ္မွာ စုစည္းၾကသည္။
သူတို႔ ၉၆၉ကို ေၾကာက္ၾကသည္။အဖမ္းခံရမွာကို ေၾကာက္ၾကသည္။သူတို႔ ေနအိမ္မ်ားမီး႐ိႈ႕ခံရမွာကိုေၾကာက္
ၾကသည္။ သူတို႔ ဘယ္ေတာ့မွ သက္ေသျပ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္သည့္ ပူးေပါင္းႀကံစည္ျခင္းမ်ား
ကို ေၾကာက္ၾကသည္။ သူတို႔ မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သည့္ ႀကီးမားေသာ အေမွာင္အင္အားမ်ားက အိမ္နီးခ်င္းမိတ္
ေဆြမ်ားၾကားမွာ
“ခုခ်ိန္က အရမ္းထိခိုက္လြယ္တဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေနတယ္” ဟု ခင္မာယာေထြးက သတင္းေထာက္မ်ားကို ထြက္သြားၾကရန္ တြန္းထုတ္ရင္းေျပာသည္။ “သူတို႔ေတြ ေသြးလန္႔တဲ့ ေရာဂါျဖစ္ေနၾကတယ္၊ ေဆးကုလို႔လဲ ရမွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု ထပ္ေျပာသည္။
(The Associated Press ၏ Fear begets fear in Myanmar: Citizens take on security as Buddhist extremism, violence spread ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ႏိုင္မင္းသြင္က ဘာသာျပန္ဆိုသည္)
အဲရစ္ကာ ခင္နက္ဇ္ ဧရာ၀တီ
Rangonnewsdaily
RND: :4.5.2013
0 comments:
Post a Comment