Pages

Tuesday, December 8, 2015

က်ပ္ ၂၅၀၀ ဘီလ်ံေက်ာ္ ထပ္ေတာင္းတဲ့ အခ်ိန္ေလးလက်န္ အစိုးရ

ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္က ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀းမ်ား ျပဳလုပ္စဥ္
RangonNewsDaily:: December . 8 .2015

လက္ရွိ အစိုးရအတြက္ သက္တမ္း အခ်ိန္ ေလးလေလာက္ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ ထပ္တိုးဘတ္ဂ်က္ က်ပ္ ၂၅၀၀ ဘီလ်ံေက်ာ္ေပးဖို႔ ေတာင္းထားပါတယ္။ ဒါကို လႊတ္ေတာ္မွာလည္း ေဆြးေႏြးေနၾကပါတယ္။

ပံုမွန္အားျဖင့္ ဘ႑ာႏွစ္တစ္ခုရဲ႕ ႏို၀င္ဘာ၊ ဒီဇင္ဘာကာလေတြမွာ မူလခြင့္ျပဳေငြနဲ႔ မလံုေလာက္တဲ့အတြက္ ေတာင္းခံလာတဲ့ ထပ္တိုး ဘတ္ဂ်က္ေတြကို ေဆြးေႏြးေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီတစ္ႏွစ္က အရင္ႏွစ္ေတြနဲ႔ မတူပါဘူး။ လက္ရွိ အစိုးရရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ငါးႏွစ္တာ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အသံုးစရိတ္ အမ်ားဆံုး ဘ႑ာႏွစ္ ျဖစ္ေနၿပီး ဘတ္ဂ်က္ လိုေငြက စံခ်ိန္တင္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလို အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ထပ္တိုး ေတာင္းလာတဲ့ ဘတ္ဂ်က္အတြက္ ေလွ်ာ့ခ်ရမယ့္ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္ကေတာ့ ထပ္တိုး ေတာင္းခဲ့တဲ့ ဘတ္ဂ်က္ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ေနာက္တိုး ေတာင္းခံမႈေတြ အတြက္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္ ၁၁၆၄ ဘီလ်ံ၊ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္ ၂၄၀၈ ဘီလ်ံ၊ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္ ဘီလ်ံ ၁၄၇၀၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္ ၁၇၀၃ ဘီလ်ံပဲ ခြင့္ျပဳခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
.
ရာခိုင္ႏႈန္း အားျဖင့္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွာ မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၄ ဒသမ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္မွာ မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၉ ဒသမ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္မွာ မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၈ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၇ ဒသမ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။
ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ဘတ္ဂ်က္ေငြ ေတာင္းခံမႈဟာ မူလခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၁ ဒသမ ၀၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဘ႑ာႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ရဲ႕ အစဥ္အလာ အတိုင္းဆိုရင္ ေလွ်ာ့ခ်ရမယ့္ အေျခအေန ရွိပါတယ္။

■ ဘာအတြက္ ထပ္ေတာင္းၾကလဲ
မူလ ခြင့္ျပဳေငြနဲ႔ မလံုေလာက္တဲ့ အတြက္ ေငြထပ္ေတာင္းခဲ့တဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနေတြမွာ အမ်ားဆံုး တူညီတဲ့ အခ်က္တစ္ခု ရွိပါတယ္။
ျမန္မာက်ပ္ေငြ တန္ဖိုး က်ဆင္းၿပီး အေမရိေဒၚလာ တန္ဖိုး ျမင့္တာကို အေျချပဳတဲ့ ႏိုင္ငံျခား ေငြလဲႏႈန္း ေျပာင္းလဲတာေၾကာင့္ ပိုေတာင္းရတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီရဲ႕ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ သံုးသပ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာမွာ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ တိုးျမႇင့္ေတာင္းခံခဲ့တဲ့ ေငြေတြထဲမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ၀င္ေငြခြန္၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ ေပးသြင္းဖို႔ ေတာင္းခံေငြက က်ပ္ ၂၉၂ ဒသမ ၃၈၈ ဘီလ်ံပဲ ရွိပါတယ္။
.
ျပည္ပ အကူအညီ ရေငြ၊ ခြင့္ျပဳၿပီး ေခ်းေငြေတြအတြက္ ေတာင္းခံေငြက က်ပ္ ၃၈၁ ဒသမ ၄၅၁ ဘီလ်ံ ရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံျခား ေငြလဲႏႈန္း အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္ေဒၚလာ က်ပ္ ၁၀၂၀ ကေန က်ပ္ ၁၂၈၅ က်ပ္ကို ေျပာင္းၿပီး တြက္ခ်က္ရတဲ့ အခါ လိုလာတဲ့ ေငြေတြအတြက္ ေတာင္းခံရေငြ က်ပ္ ၆၃၅ ဒသမ ၄၈၄ ဘီလ်ံအထိ ရွိခဲ့ပါတယ္။
အမ်ားဆံုး ေတာင္းခံခဲ့တဲ့ ေနာက္ထပ္ ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုက “ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ဦးစားေပး အသံုးစရိတ္မ်ားမွ လုပ္ငန္းၿပီးစီးမႈ အေျခအေနအရ ဘ႑ာႏွစ္ မကုန္မီ ေပးေခ်ရမည့္ အသံုးစရိတ္မ်ား” လို႔ ဆိုထားၿပီး ဒီအတြက္ ေတာင္းခံေငြ က်ပ္ ၉၇၆ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံ ရွိပါတယ္။
ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီရဲ႕ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ သံုးသပ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာမွာေတာ့ ထပ္တိုးေတာင္းခံခဲ့တဲ့ ေငြပမာဏရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္း ၅၀ ေက်ာ္ဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ျပန္လည္ေပးသြင္းရမယ့္ အခြန္ေငြ၊ ႏိုင္ငံျခား ေငြလဲလွယ္ႏႈန္း တိုးျမင့္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ လိုေငြ၊ ျပည္ပ အကူအညီ ရေငြနဲ႔ ေခ်းေငြေတြအတြက္ တိုးျမႇင့္ေတာင္းခံတဲ့ ေငြေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
အဲဒီ အစီရင္ခံစာမွာ က်န္တဲ့ အပိုင္းေတြကို သတိေပးထားျခင္း မရွိေပမဲ့ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဘဏ္ရဲ႕ အေျခအေနနဲ႔ ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕ ေတာင္းခံမႈေတြကို သတိေပးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

■ ဘာေတြကို သတိေပးထားလဲ
ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ထပ္ေတာင္းခဲ့တဲ့ ေငြပမာဏက က်ပ္ သန္း ၁၄၀၆၂၆ ဒသမ ၈၂၈ ျဖစ္ပါ တယ္။ မူလ ခြင့္ျပဳေငြက က်ပ္သန္း ၄၁၀၃၉၉၅ ဒသမ ၇၃၈ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ ထပ္တိုး ေတာင္းခံေငြ ရာခိုင္ႏႈန္း ၃ ဒသမ ၄၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရး ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ထပ္တိုး ေတာင္းခဲ့တဲ့ ပမာဏက မူလ ခြင့္ျပဳေငြထက္ ၁၉ ဒသမ ၄၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိခဲ့ပါတယ္။
မူလ ခြင့္ျပဳေငြ က်ပ္သန္း ၄၀၁၁၈၆ ဒသမ ၉၃၇ မွာ ထပ္တိုးေတာင္းခဲ့တာ က်ပ္သန္း ၇၈၁၇၁ ဒသမ ၉၄၀ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ SEE မ်ားအတြက္ ထပ္တိုးေတာင္းရတဲ့ေငြ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္ခဲ့ျခင္းဟာ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္ရဲ႕ သာမန္ အသံုးစရိတ္ ျဖည့္စြက္ေတာင္းခံေငြ က်ပ္ ၄၂ ဒသမ ၁၁၇ ဘီလ်ံမွာ ဘဏ္အပ္ႏွံေငြအေပၚ ေပးရတဲ့ အတိုးစရိတ္ေငြ က်ပ္ ၃၃ ဒသမ ၇၉၀ ဘီလ်ံ ပါ၀င္တယ္လို႔ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီရဲ႕ အစီရင္ခံစာမွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဒါကိုပဲ သတိေပးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
.
ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဘဏ္ဟာ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ ေငြစုဘဏ္ အတိုးစရိတ္ အမွန္ ကုန္က်ေငြ က်ပ္ ၂၀၇ ဒသမ ၁၂၄ ဘီလ်ံ ျဖစ္တယ္။ သာမန္အားျဖင့္ ႏွစ္စဥ္ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ပွ်မ္းမွ် က်ပ္ ၂၁ ဘီလ်ံ တိုးျမႇင့္ေပးေနရတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ စုေဆာင္းေငြဟာ အရင္ႏွစ္ေတြက ႏွစ္စဥ္ က်ပ္ ဘီလ်ံ ၂၉၀ ခန္႔ တိုးျမႇင့္ေပမယ့္ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္ စက္တင္ဘာ လကုန္မွာ က်ပ္ ၄၂၂ ဘီလ်ံအထိ တိုးလာခဲ့တယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ စုေဆာင္းေငြ တိုးလာတာဟာ ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ ျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီ ေငြေတြကို စီးပြားေရးဆန္ဆန္ မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္ အေနနဲ႔ အ႐ံႈးေပၚလာမွာကို သတိျပဳဖို႔ လိုတယ္ဆိုၿပီး ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက သတိေပးခဲ့တာပါ။
ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕ ေတာင္းခံမႈမွာ အျငင္းပြားစရာေတြ ရွိပါတယ္။ ဗဟိုဘဏ္အတြက္ မူလခြင့္ျပဳေငြ က်ပ္သန္း ၂၈၄၄၁၅ ဒသမ ၅၃၅ ျဖစ္ပါတယ္။ ထပ္တိုးေတာင္းခဲ့တာက က်ပ္သန္း ၅၉၀၅၃ ဒသမ ၃၉၀ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မူလခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၂၀ ဒသမ ၇၆ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေတာင္းခံခဲ့တာပါ။
.
ေတာင္းခံရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ လုပ္ငန္း ကုန္က်စရိတ္ က်ပ္သန္း ၃၆၈၀၂ ဒသမ ၃၀၀ တိုးျမႇင့္လာျခင္းနဲ႔ အတိုးေပးေငြ က်ပ္သန္း ၁၆၀၀၀၊ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ထည့္၀င္ေငြ က်ပ္သန္း ၆၁၉၂ ဒသမ ၀၉၀ တို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
လုပ္ငန္း ကုန္က်စရိတ္အျဖစ္ ထိပ္တိုးေတာင္းခံတဲ့ က်ပ္သန္း ၃၆၈၀၂ ဒသမ ၃၀၀ ဟာ ဆိုက္ႀကီး ေငြစကၠဴေတြကို အၿပီးသတ္ ဖ်က္ဆီးၿပီး အစားထိုး ပံုႏွိပ္ရျခင္း၊ က်ပ္ငါးေထာင္တန္နဲ႔ တစ္ေသာင္းက်ပ္တန္ေတြကို လံုျခံဳမႈ အဆင့္ျမႇင္တင္ရျခင္းနဲ႔ အမွတ္တရ ဒဂၤါးျပားမ်ား ထုတ္လုပ္ဖို႔ ေငြစင္တံုး ၀ယ္ယူရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
အမွတ္တရ ဒဂၤါးျပားဆိုတာက ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ ျပည္တြင္း လွည့္လည္ သံုးစြဲရန္ မဟုတ္ဘဲ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ ပထမ သက္တမ္း အထိမ္းအမွတ္ က်ပ္ငါးေထာင္တန္ ေငြဒဂၤါး အေရအတြက္ တစ္ေသာင္းကို သြန္းလုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
.
ဒီအတြက္ ေတာင္းခံျခင္းဟာ ဥပေဒနဲ႔ ညီ၊ မညီ ျပန္လည္ သံုးသပ္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက သတိေပးပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၂ မွာ “ဗဟိုဘဏ္သာလွ်င္ ေငြစကၠဴႏွင့္ ဒဂၤါးမ်ား ထုတ္ပိုင္ခြင့္ ရွိသည္။ ဗဟိုဘဏ္က ထုတ္ေသာ ေငြစကၠဴမ်ားႏွင့္ ဒဂၤါးမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ တစ္၀န္းလံုးတြင္ သံုးေငြအျဖစ္ တည္ရွိေစရမည္” လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ဗဟိုဘဏ္က ထုတ္တဲ့ ဒဂၤါးေတြဟာ တရား၀င္ ေငြအျဖစ္ လွည့္လည္သံုးစြဲခြင့္ ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို လွည့္လည္သံုးစြဲရန္ မဟုတ္ဘဲ အမွတ္တရ ထုတ္ေ၀ျခင္းဟာ ဥပေဒနဲ႔ ညီျခင္း ရွိ၊ မရွိ ျပန္သံုးသပ္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုၿပီး ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက သတိေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။

■ ဘယ္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ ေတာင္းလဲ
မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္ ပိုေတာင္းတဲ့ ၀န္ႀကီး႒ာန သံုးခု ရွိပါတယ္။
ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ သစ္ေတာေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနက က်ပ္သန္း ၉၅၂၈၄ ဒသမ ၈၈၇ ေတာင္းၿပီး မူလခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၂၆ ဒသမ ၆၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ေတာင္းခဲ့တာပါ။ ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာနက က်ပ္သန္း ၇၄၉၁၉ ဒသမ ၈၀၁ ထပ္ေတာင္းၿပီး မူလခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၂၆ ဒသမ ၅၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိပါတယ္။ ဆက္သြယ္ေရး၊ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာနက က်ပ္ သန္း ၁၀၃၈၅၄ ဒသမ ၈၂၃ ထပ္ေတာင္းပါတယ္။ မူလခြင့္ျပဳေငြထက္ ၂၅ ဒသမ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုေတာင္းခဲ့တာပါ။
ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ သစ္ေတာေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနက ထပ္ေတာင္းခဲ့တဲ့ က်ပ္သန္း ၉၅၂၈၄ ဒသမ ၈၈၇ မွာ က်ပ္သန္း ၉၀၆၅၁ ဒသမ ၀၉၂ က ျမန္မာ့သစ္လုပ္ငန္းအတြက္ ေတာင္းခဲ့တာပါ။
.
ထပ္ေတာင္းရတဲ့ ေငြပမာဏက မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ ျမန္မာ့ သစ္လုပ္ငန္းက လုပ္ငန္းသံုး ရင္းႏွီးေငြ က်ပ္ သန္း ၆၂၆၁၅ ဒသမ ၂၇၇ ေတာင္းထားတာ ျဖစ္ၿပီး သစ္ေတာခြန္ႏႈန္းထား တိုးျမႇင့္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခားေငြလဲႏႈန္း ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ တိုးျမႇင့္ျခင္း၊ ၀င္ေငြခြန္ေပးဖို႔ လိုအပ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ အစီရင္ခံစာမွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။
ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ခြင့္ျပဳေငြထက္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ပိုေတာင္းရျခင္း အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ အဓိက အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ ပါ၀င္ပါတယ္။
ပထမ အခ်က္က ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ခန္႔အပ္တဲ့ အထူးရဲ/အထူးရဲ အရံအင္အား ၄၀၅၁၆ ဦး အတြက္ လစာနဲ႔ ရိကၡာ ေထာက္ပံ့ေငြ က်ပ္သန္း ၆၀၇၇ ဒသမ ၄၀၀ ျဖစ္ၿပီး ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္အတြက္ ေပးသြင္းရေငြက က်ပ္သန္း ၁၂၃၃၉ ဒသမ ၄၄၂ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဒုတိယ အခ်က္က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ အတည္ျပဳခ်က္ အရ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ေခ်းေငြနဲ႔ CNTIC Co.Ltd,. ကေန ယာဥ္ေတြ ၀ယ္ယူ တင္သြင္းဖို႔ ေခ်းေငြ ရရွိေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေပမယ့္ ေခ်းေငြစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ျခင္း မရွိတဲ့အတြက္ က်ပ္သန္း ၅၃၀၅၈ ဒသမ ၈၀၆ ကို မူလခြင့္ျပဳ ဘတ္ဂ်က္ေငြမွာ ေတာင္းခံႏိုင္ျခင္း မရွိတာေၾကာင့္ အခုခ်ိန္မွာ ျဖည့္စြက္ရန္ ေငြအျဖစ္ ေတာင္းခံရျခင္း ျဖစ္တာကို ေတြ႕ရွိတယ္လို႔ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ အစီရင္ခံစာမွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။
.
ဆက္သြယ္ေရး၊ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာနက ထပ္ေတာင္းခဲ့တဲ့ က်ပ္သန္း ၁၀၃၈၅၄ ဒသမ ၈၂၃ မွာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းႏွင့္ ျမန္မာ့စာတိုက္ လုပ္ငန္းတို႔ရဲ႕ ေတာင္းခံေငြ က်ပ္သန္း ၁၀၃၇၆၁ ဒသမ ၂၉၂ ျဖစ္ပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ ဦးစီး႒ာနတို႔ရဲ႕ ထပ္တိုးေတာင္းခံေငြ က်ပ္သန္း ၉၃ ဒသမ ၅၃၁ ပဲ ရွိပါတယ္။
ထပ္တိုးေတာင္းရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းထဲမွာ ေငြလံုးေငြရင္း အသံုးစရိတ္ က်ပ္သန္း ၁၈၁၆၄ ဒသမ ၈၀၀ ဟာ ေငြလဲႏႈန္း ကြာျခားခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္ျခင္း၊ ၀င္ေငြခြန္ က်ပ္ သန္း ၅၇၄၅၉ ဒသမ ၈၀၀ နဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ထည့္၀င္ေငြ က်ပ္ သန္း ၂၅၈၇၄ ဒသမ ၅၆၉ ေပးသြင္းဖို႔ အတြက္ ေတာင္းခံရျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အထက္ ေတာင္းခံခဲ့တဲ့ ၀န္ႀကီးဌာန ေလးခု ရွိပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာနက မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၅ ဒသမ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးေရးနဲ႔ ဆည္ေျမာင္း ၀န္ႀကီးဌာနက မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၅ ဒသမ ၂၇ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီး႒ာနက မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၅ ဒသမ ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာနက မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၅ ဒသမ ၁၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုေတာင္းခဲ့ၾကပါတယ္။
.
လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာနက ႏိုင္ငံျခား ေငြလဲလွယ္ႏႈန္း ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ က်ပ္သန္း ၁၄၅၇၉၉ ဒသမ ၈၅၇ ေတာင္းခဲ့ၿပီး ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္နဲ႔ ၀င္ေငြခြန္ေပးဖို႔ က်ပ္ သန္း ၃၃၀၂၅ ဒသမ ၁၆၀ ေတာင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ရန္ကုန္လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပးေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္း၊ မႏၲေလး လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပးေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္း အသံုးစရိတ္ေတြ အပါအ၀င္ အခု ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ ဦးစားေပး အသံုးစရိတ္မ်ားအတြက္ ဆိုၿပီး က်ပ္သန္း ၁၉၆၆၂၁ ဒသမ ၆၂၈ ေတာင္းခံခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာနက ပိုေတာင္းခဲ့တဲ့ ေငြစုစုေပါင္း ၁၁၀၉၆၄ ဒသမ ၄၃၄ မွာ ျမန္မာ့ လယ္ယာဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဘဏ္အတြက္ ေတာင္းခံေငြ က်ပ္ သန္း ၉၁၇၀ ဒသမ ၇၂၉ ျဖစ္ၿပီး ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ ဦးစီးဌာနေတြအတြက္ ထပ္ေတာင္းေငြ က်ပ္သန္း ၁၀၁၇၉၃ ဒသမ ၇၀၅ ရွိခဲ့ပါတယ္။
.
ပိုေတာင္းရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ ျမန္မာ့လယ္ယာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္ အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ထည့္၀င္ရမယ့္ က်ပ္သန္း ၈၉၉၃ အတြက္ ေတာင္းခံခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္မႈႏႈန္း ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ က်ပ္သန္း ၁၉၂၀၁ ဒသမ ၆၇၁၊ ထပ္မံရရွိတဲ့ ျပည္ပ အကူအညီနဲ႔ ေခ်းေငြတို႔အတြက္ က်ပ္သန္း ၂၇၈၂၆ ဒသမ ၅၇၆၊ အခု ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း မျဖစ္မေန လုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းမ်ား အသံုးစရိတ္အတြက္ ဆိုၿပီး ေတာင္းခံတဲ့ က်ပ္သန္း ၄၆၈၆၃ ဒသမ ၃၄၁ တို႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္။
ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက အရာရွိ/စစ္သည္မ်ားရဲ႕ လစာ စရိတ္မ်ားကို ႏႈန္းထား အသစ္နဲ႔ မူလ ဘတ္ဂ်က္မွာ အခ်ိန္မီ ေတာင္းခံႏိုင္ျခင္း မရွိတဲ့အတြက္ ျဖည့္စြက္ေတာင္းခံေငြ က်ပ္သန္း ၄၈၁၃၆ ဒသမ ၁၈၀၊ ႏိုင္ငံျခား ေငြလဲႏႈန္း ေျပာင္းတဲ့အတြက္ ေတာင္းခံေငြ က်ပ္ သန္း ၃၀၇၂၈၈ ဒသမ ၁၅၀၊ အခု ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ အသံုးစရိတ္ က်ပ္သန္း ၆၁၈၅၈ ဒသမ ၅၁၁ တို႔ေၾကာင့္ ေတာင္းခံျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ အစီရင္ခံစာမွာ ဆိုပါတယ္။
.
သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ ၀န္ႀကီးဌာနက က်ပ္သန္း ၁၉၆၅၂ ဒသမ ၁၃၃ ပိုေတာင္းပါတယ္။ ပိုေတာင္းရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက စက္မႈနည္းပညာ ျမႇင့္တင္ေရးႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ဦးစီးဌာန၊ ရန္ကုန္နည္းပညာ တကၠသိုလ္အတြက္ JICA ရန္ပံုေငြ၊ ျမန္မာ-အိႏၵိယ ငါးႏွစ္တာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ က်ပ္သန္း ၆၀၂၁ ဒသမ ၄၁၉၊ စက္ကိရိယာ ၀ယ္ယူျခင္းအတြက္ က်ပ္သန္း ၁၂၉၇၄ ဒသမ ၈၂၃ တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
က်န္တဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနေတြထဲမွာ စက္မႈ ၀န္ႀကီးဌာန၊ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ သမ၀ါယမ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန (SEE) တို႔ကလည္း မူလခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္ ထပ္ေတာင္းခဲ့တဲ့ ၀န္ႀကီး႒ာနေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ထဲမွာ သမ၀ါယမ ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ေတာင္းခံမႈက အဆိုးဆံုးပါပဲ။
သမ၀ါယမ ၀န္ႀကီး႒ာနက က်ပ္သန္း ၄၀၇၉၆ ဒသမ ၉၂၉ ထပ္ေတာင္းခဲ့ၿပီး မူလခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၁ ဒသမ ၄၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုေတာင္းခဲ့ပါတယ္။
.
ေတာင္းခံရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ အခ်က္ တစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္။ ေခ်းေငြေတြ အတြက္ ဘတ္ဂ်က္ လ်ာထားစဥ္က ေငြလဲႏႈန္းနဲ႔ ေခ်းေငြရခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေငြလဲႏႈန္း ကြာျခားခ်က္ေၾကာင့္ ေတာင္းခံရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ေတာင္းယူတဲ့ အေသးစိတ္ကို ျပန္ၾကည့္ရင္လည္း သမဦးစီး အတြက္ သာမန္သံုးေငြ က်ပ္သန္း ၂၈၃ ဒသမ ၁၈၀ ပဲ ေတာင္းထားေပမယ့္ ေၾကြးၿမီအတြက္ က်ပ္သန္း ၄၀၄၈၆ ဒသမ ၇၄၃ ေတာင္းခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
လက္ရွိ အစိုးရ လက္ထက္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အမွားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ သမ၀ါယမ ၀န္ႀကီးဌာနမွာ ေထာက္ျပစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ ေခ်းယူခဲ့တဲ့ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၀၀၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ေခ်းယူခဲ့တဲ့ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၃၀၀ ကိစၥေတြကို မီဒီယာေတြေရာ၊ လႊတ္ေတာ္ကပါ ကန္႔ကြက္ သတိေပးခဲ့တဲ့ၾကားက သမ၀ါယမ ၀န္ႀကီးဌာနက ေခ်းယူခဲ့ပါတယ္။ ေခ်းယူတာကလည္း တ႐ုတ္ပို႔ကုန္ သြင္းကုန္ဘဏ္က အတိုး ၄ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ေခ်းခဲ့တာပါ။ ေခ်းယူစဥ္က ေငြလဲႏႈန္း တန္ဖိုး၊ ေခ်းၿပီးေနာက္ ျပန္ဆပ္ခ်ိန္မွာ ျဖစ္မယ့္ ေငြလဲႏႈန္း၊ အတိုး ျပန္ဆပ္ခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ေငြလဲႏႈန္း စတာေတြ အျပင္ ျမင့္မားတဲ့ အတိုးႏႈန္းက ဘယ္လိုမွ အလုပ္ မျဖစ္ႏိုင္ဘဲ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြေတြသာ ဆံုး႐ံႈးနစ္နာ ရလိမ့္မယ္လို႔ သတိေပးတဲ့ ၾကားက ေခ်းေငြေတြ ရယူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
.
လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးတုန္းက သမ၀ါယမ ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္ဆန္းက ေခ်းေငြကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ‘တာ၀န္ယူတယ္’ ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳး ေျပာခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ေငြလဲႏႈန္း တိုးျမင့္မႈ အေၾကာင္းျပခ်က္ အပါအ၀င္ ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာေတြကို ေျဖရွင္းဖို႔ က်ပ္ ၄၀ ဘီလ်ံ ေက်ာ္ကို ထပ္တိုး ေတာင္းေနရပါၿပီ။ အနည္းဆံုးေတာ့ သမ၀ါယ ၀န္ႀကီး႒ာနကို ျပန္လည္စိစစ္ဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္ ဆိုတာ ဒီအခ်က္က သက္ေသတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအတိုင္းပဲ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္း လုပ္ငန္းက ထပ္ေတာင္းတဲ့ ေငြေတြကိုလည္း စိစစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္း လုပ္ငန္းက ႏွစ္စဥ္ အသားတင္ အျမတ္ေငြ က်ပ္ေျခာက္ဘီလ်ံေက်ာ္ ရရွိေနတယ္ ဆိုေပမယ့္ ဒီႏွစ္မွာ လုပ္ငန္းသံုး ရင္းႏွီးေငြအျဖစ္ က်ပ္ သံုးဘီေလ်ံေက်ာ္ ထပ္တိုး ေတာင္းခဲ့ပါတယ္။ ထပ္တိုး ေတာင္းေငြအတြက္ ေခါင္းစဥ္ေတြ တပ္ထားေပမယ့္ အျမတ္ရေနတဲ့ လုပ္ငန္း တစ္ခုက ဘာေၾကာင့္ ထပ္တိုးေတာင္းသလဲဆိုတာ မလႊဲမေသြ စိစစ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
.
■ လိုေငြ ၃၆၀၀၊ ထပ္ေတာင္း ၂၅၀၀
၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ မူလဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ပမာဏ က်ပ္ ၃၆၀၀ ဘီလ်ံေက်ာ္ ရွိပါတယ္။ အခု ထပ္ေတာင္းခဲ့တဲ့ ေငြက က်ပ္ ၂၅၀၀ ဘီလ်ံေက်ာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရေငြပမာဏ ျပဳျပင္မႈကို အေျခခံၿပီး ျပန္တြက္တဲ့အခါ လိုေငြ ပမာဏက အမ်ားႀကီး ေျပာင္းသြားတာ မရွိပါဘူး။
မူလလိုေငြက က်ပ္ ၃၆၁၃ ဒသမ ၇၀၀ ဘီလ်ံ ရွိခ်ိန္မွာ ထပ္တိုး ဘတ္ဂ်က္ကို ထည့္တြက္ ျပဳျပင္ၿပီး လိုေငြက်ပ္ ၃၆၅၉ ဒသမ ၃၇၉ ဘီလ်ံ ျဖစ္တယ္လို႔ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ အစီရင္ခံစာမွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။ လိုေငြနဲ႔ ဂ်ီဒီပီ အခ်ဳိးကလည္း မူလ ၄ ဒသမ ၉၃ ရာခိုင္ႏႈန္းကေန ၄ ဒသမ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိပဲ ေျပာင္းသြားပါတယ္။
.
၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္ရဲ႕ ထပ္တိုး ေတာင္းခံမႈဟာ က်ပ္ ၂၅၃၅ ဒသမ ၁ ဘီလ်ံ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စု အသံုးစရိတ္ အျဖစ္ ေတာင္းခဲ့တဲ့ ၂၄၆၄ ဒသမ ၃၃၀ ဘီလ်ံ ပါ၀င္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ထပ္တိုးေတာင္းေငြ က်ပ္ ၂၄၀၀ ဘီလ်ံေက်ာ္ ရွိတယ္ ဆိုေပမယ့္ အခြန္ အပါအ၀င္ ရေငြမ်ားမွာ က်ပ္ ၈၇၁ ဒသမ ၉၁၉ ဘီလ်ံ တိုးျမႇင့္ရဖို႔ လ်ာထားျခင္း၊ မူလ ခန္႔မွန္းေျခမွာ သံုးစြဲရန္ မလိုတဲ့ ဟာေတြကို ေလ်ာ့ခ်သံုးစြဲၿပီး ပိုေငြကို ျပန္အပ္ေစရာမွ က်ပ္ ၁၆၀၅ ဒသမ ၃၉၅ ဘီလ်ံရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မူလ တင္ျပတဲ့ အသံုးစရိတ္ထက္ ၄၅ ဒသမ ၆၉၇ ဘီလ်ံကိုပဲ ပိုသံုးဖို႔ တင္ျပျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ လိုေငြနဲ႔ ဂ်ီဒီပီအခ်ဳိး ငါးရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ အစီရင္ခံစာမွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒါေတြက စာရြက္ေပၚက အခ်က္အလက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ၿပီး ထပ္ေတာင္းေငြကို အလြယ္တကူ ခြင့္ျပဳေပးဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ၀န္ႀကီး႒ာန တစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ မွားယြင္းမႈေတြေၾကာင့္ နစ္နာသြားရတဲ့ ေငြေၾကးမ်ားစြာကို ျပန္ၿပီး စိစစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
အခုခ်ိန္မွာ အစိုးရဘတ္ဂ်က္ လိုေငြ စံခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ေနတာကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ေတာင္းခံလာတဲ့ ဘတ္ဂ်က္ေတြကို စိစစ္ ျဖတ္ေတာက္ၿပီးမွ ခြင့္ျပဳျခင္း နည္းလမ္း တစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္။ 
EMG, 
KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily






0 comments:

Post a Comment