Pages

Monday, July 6, 2015

သံျဖဴဇရပ္မွ ေသမင္းတံမန္ မီးရထားလမ္းသို႔ အလည္တစ္ေခါက္




RangonNewsDaily:: July . 5 .2015
ယိုးဒယား-ျမန္မာမီးရထားလမ္း (သို႔) ေသမင္းတံမန္မီးရထားလမ္း ကို ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း ဂ်ပန္တို႔၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္မွ ၆၉မိုင္၊ ယိုးဒယား ဘန္ေပါင္ဘက္မွ ၁၈၉မိုင္ စုစုေပါင္း ၂၅၈မိုင္ ရွည္လ်ားျပီး ယိုးဒယား-ျမန္မာ နယ္စပ္ ဘုရားသံုးဆူမွာ ဆံုပါတယ္။ 
၁၉၄၂ ခုႏွစ္ စက္တာဘာလ တြင္ စတင္ခဲ့ျပီး ၁၉၄၃ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ျပီးစီးခဲ့ျပီး ၾကာျမင့္ခ်ိန္မွာ ၁ႏွစ္နဲ႔သံုးလ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ပန္တို႔ စစ္ရံႈးျပီးေနာက္ ၁၉၄၇ခုႏွစ္တြင္ မီးရထားလမ္းကို ပိတ္ထားခဲ့ျပီး ၁၀ႏွစ္အၾကာ ၁၉၅၇ခုႏွစ္တြင္ ယိုးဒယားရိွ Nong Pla Duk နဲ႔ Nam Tok ၾကား လမ္းပိုင္းကို ျပန္လည္အသံုးျပဳခဲ့ပါတယ္။
::
အေရွ႕ေတာင္အာရွမွ အရပ္သား အလုပ္သမား ၁၈၀ ၀၀၀၊ စစ္အက်ဥ္းသား ၆၁ ၈၁၁၊ ဂ်ပန္လူမ်ိဳး ၁၂ ၀၀၀၊ ကိုရီးယားလူမ်ိဳး ၈၀၀ ပါဝင္ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဂ်ပန္ႏွင့္ကိုးရီးယားမ်ားမွာ အင္ဂ်င္နီယာ၊ အေစာင့္၊ အလုပ္သမားမ်ားအေပၚ ၾကီးၾကပ္သူ မ်ားအေနျဖင့္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ပန္ႏွင့္ကိုးရီးယားလူမ်ိဳး ၈%၊ စစ္အက်ဥ္းသား ၁၂ ၆၂၁ (၂၀%)၊ အရပ္သားအလုပ္သမား ၅၀% ေက်ာ္ မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္စဥ္အတြင္း ေသဆံုးခဲ့ပါတယ္။ 



အရပ္သားအလုပ္သမားမ်ားတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳး အနည္းဆံုး ၉၀ ၀၀၀၊ မေလးလူမ်ိဳး ၇၅ ၀၀၀ ျဖစ္ျပီး က်န္အလုပ္သမားမ်ားမွာ အင္ဒိုနီးရွား၊ စကၤပူ၊ တရုတ္၊ တမီး၊ ကယန္း တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အရပ္သားအလုပ္သမား စာရင္းမွာ အတိအက်မရိွသျဖင့္ ၁၈၀ ၀၀၀ မကဘဲ ၃၀၀ ၀၀၀ ထိျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သုေတသီတို႔က ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသာမက အေရွ႕ေတာင္အာရွမွ အလုပ္သမားမ်ား ပါဝင္ရျခင္းမွာ ၁၉၄၃ႏွစ္အစပိုင္းမ်ားတြင္ ဂ်ပန္တို႔မွ လစာေကာင္းေကာင္း၊ သက္တမ္းတိုအလုပ္သမားစာခ်ဳပ္၊ အိမ္ယာေနရာ ကမ္းလွမ္းမႈတို႔ လုပ္ခဲ့သျဖင့္ စိတ္ဝင္တစား လာေရာက္လုပ္ကိုင္ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မေလးလူမ်ိဳးတို႔မွာ မိမိတို႔၏ ဇနီးႏွင့္ သားသမီးမ်ားကိုပါ တပါတည္း ေခၚေဆာင္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ တကယ့္လက္ေတြ႕တြင္ မည္သည့္အခြင့္အေရးမွ မရရိွသည့္အျပင္ ျပန္လမ္းပင္ မရိွေတာ့ေပ။ 
::
ထို႔အျပင္ အလုပ္သမားအမ်ားစုမွာ လုပ္ခလစာ မရရိွဘဲ လုပ္အားေပးသတ္သတ္ပံုစံျဖင့္သာ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရပါတယ္။
စစ္အက်ဥ္းသားမ်ားမွ ပန္းခ်ီဆြဲတတ္သူအခ်ိဳ႕မွ ဂ်ပန္တို႔၏ စစ္ရာဇဝတ္မႈကို ေဖာ္ထုတ္ရန္အတြက္ ပန္းခ်ီမ်ားေရးဆြဲျပီး လ်ိဳ႕ဝွက္သိမ္းဆည္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆြဲရန္ စုတ္တံအျဖစ္ လူ႔ဆံပင္၊ ေဆးအေရာင္အျဖစ္ သစ္ေစးႏွင့္လူ႔ေသြးမ်ား၊ ေအာက္ခံကင္းဗတ္စအျဖစ္ အိမ္သာသံုးစကၠဴတို႔ကို အသံုးျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယကမၻာစစ္အျပီးတြင္ ဂ်ပန္ႏွင့္ကိုးရီးယားလူမ်ိဳး ၁၁၁ ေယာက္ကို စစ္ရာဇဝတ္မႈျဖင့္ ဖမ္းဆီးခဲ့ျပီး ၃၂ေယာက္ကို ေသဒဏ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ သမိုင္းဝင္မီးရထားလမ္းကို မိုးစက္ေတြအၾကား ေလ့လာမွတ္သားရသည္မွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္းလွပါတယ္။
ရိုးရာေလး ::--KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily







0 comments:

Post a Comment