RangonNewsDaily: May . 2 .2014
ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ဂ်ယ္ဂ်ဴးကြၽန္း၏ အဓိကလမ္းမႀကီးေပၚမွာ အ၀ါေရာင္လိုင္းမ်ားက မ်ဥ္းသားထားသည့္ႏွယ္။ ကားလမ္းတစ္
ေလွ်ာက္ ေျခာက္ေပအကြာတိုင္းမွာ ခ်ည္ေႏွာင္ထားေသာ အ၀ါေရာင္ဖဲႀကိဳးမ်ားက ျဖတ္သန္းသြားသည့္ကားမ်ားမွ ေလတိုးေ၀ွ႔တိုင္း ၀ဲလြင့္ေနၾကသည္။
ဂ်ယ္ဂ်ဴးကြၽန္းေပၚက အာဆန္ၿမိဳ႕ရွိ ဒန္၀န္းအထက္တန္းေက်ာင္းမွာေတာ့ေက်ာင္းတံခါးဂိတ္မ်ားမွာ အ၀ါေရာင္ဖဲႀကိဳးေလးမ်ားကို
ခ်ည္ေႏွာင္ထားသည္။ ထိုေက်ာင္းမွ အငယ္တန္းေက်ာင္းသား သံုးပံုတစ္ပံုခန္႔မွာ ဧၿပီ ၁၆ ရက္က ဂ်ယ္ဂ်ဴးကြၽန္းအနီး ဆီ၀ိုးလ္ (Sewol) ကူးတို႔သေဘၤာနစ္ျမဳပ္မႈတြင္ေသဆံုးခဲ့သည္။
သေဘၤာနစ္ျမဳပ္ခဲ့ရာ ဂ်ယ္ဂ်ဴးကြၽန္းေက်ာင္းသားတို႔ ေနထိုင္ရာ အာဆန္ၿမိဳ႕တြင္သာမကပါသေဘၤာနစ္ျမဳပ္ရာမွ ေသဆံုးခဲ့သူတုိ႔အတြက္
၀မ္းနည္းေၾကကဲြျခင္း အ၀ါေရာင္ဖဲႀကိဳးမ်ားက ကိုရီးယားတစ္ႏိုင္ငံလံုးကို ဖံုးလႊမ္းေနပါသည္။ ယခုအခ်ိန္ထိ ဆီ၀ိုးလ္သေဘၤာနစ္ျမဳပ္
မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ ၃၀၀ ေက်ာ္ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ အေလာင္းျပန္ရၿပီး ထက္၀က္ေက်ာ္ေလာက္မွာ မရေသးဘဲ ရွာေဖြေနၾကဆဲျဖစ္သည္။
ေၾကကဲြ၀မ္းနည္းေနေသာ ႏိုင္ငံတစ္၀န္းမွ ျပည္သူေတြကအိမ္မ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ားမွာဖဲႀကိဳးအ၀ါေတြ ခ်ည္ထားၾကသလုိသေဘၤာနစ္ျမဳပ္
မႈအေၾကာင္း တင္ဆက္ေနေသာ ႐ုပ္သံအစီအစဥ္မ်ား၏ ဖန္သားျပင္မွာလည္း ဖဲႀကိဳး၀ါေလးမ်ားက နာရီ၀က္တစ္ခါ ေပၚလာေနၾက
သည္။
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္၊ တြစ္တာ စေသာ အင္တာနက္လူမႈစာမ်က္ႏွာမ်ားမွာလည္း ကိုရီးယားျပည္သူမ်ားက အ၀ါေရာင္ဖဲႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ၀မ္းနည္း
ယူက်ံဳးမရမႈမ်ားကို တင္ထားၾကပါသည္။ အမ်ားစုက ကူးတို႔သေဘၤာနစ္ျမဳပ္မႈတြင္ အသက္ဆံုး႐ံႈးၾကသူမ်ားကို ၀မ္းနည္းစြာ ေတာင္း
ပန္ထားၾကသည္။
‘‘ခြင့္လႊတ္ၾကပါ။ ရွင္တို႔ကို လာေရာက္မကယ္ဆယ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္’’
သေဘၤာနစ္ျမဳပ္မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးသူအမ်ားစုမွာ ငယ္ရြယ္သူ အထက္တန္းေက်ာင္းသားမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ကိုရီးယားႏုိင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈ
အရ မိသားစုပတ္၀န္းက်င္အသိုင္းအ၀ိုင္းက သဲသဲလႈပ္အေရးေပးၾကသည့္ အရြယ္ေလးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဒန္၀န္အထက္တန္း
ေက်ာင္း၏ထံုးစံအရ ေကာလိပ္၀င္ခြင့္မေျဖဆိုမီ ေလ့လာေရးခရီးထြက္ၾကေလ့ရွိသည္။ ဆီ၀ိုးလ္သေဘၤာႏွင့္လိုက္ပါၿပီး ေလ့လာေရး
ထြက္မိသည့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေက်ာင္းသားေလးမ်ားအတြက္ေတာ့ ၾကမၼာဆိုးႀကံဳရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
နစ္ျမဳပ္ေနသည့္ သေဘၤာကေန လာေရာက္ကယ္ဆယ္ၾကဖို႔ ပထမဆံုးအေရးေပၚ အကူအညီေတာင္းခံသူမွာ ဒန္၀န္းေက်ာင္းမွ အသက္(၁၇)ႏွစ္အရြယ္ ေက်ာင္းသားေလး ခ်ဳိင္ေဒါက္ဟြာျဖစ္သည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို လာကယ္ၾကပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သေဘၤာေပၚမွာပါ။ သေဘၤာျမဳပ္ေနပါၿပီ’’ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
သူက အေရးေပၚဌာနသို႔ အေၾကာင္းၾကားခဲ့၏။ အျခားသေဘၤာေပၚမွလူႀကီးမ်ားကအေရးေပၚကိုေခၚဖို႔သတိမရခဲ့ၾက။ အဆိုပါေက်ာင္း
သားေလး ခ်ဳိင္ေဒါက္ဟြာကိုလည္း ကယ္ဆယ္ေရးသမားမ်ားက ယခုထိရွာမရေသး။ ေသဆံုးသြားၿပီဟု ယူဆၾကသည္။
အဆိုးရြားဆံုးအခ်က္ကေတာ့ သေဘၤာေရယာဥ္မွဴး ဦးေဆာင္ေသာ သေဘၤာသားမ်ားက သေဘၤာကို ပထမဆံုးစြန္႔ခြာ ကိုယ္လြတ္
႐ုန္းခဲ့ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားေလးမ်ား အသက္ကယ္အက်ႌမ်ား၀တ္ကာ သေဘၤာအခန္းမ်ားထဲ ပိတ္မိေနခ်ိန္တြင္ ေရယာဥ္မွဴးက ကယ္ဆယ္ေရးသေဘၤာေပၚသို႔ ခုန္တက္သြားခဲ့သည္။
တရားခံဘယ္သူလဲ
နစ္ျမဳပ္ခဲ့သည့္ ဆီ၀ိုးလ္ကူးတို႔သေဘၤာမွာ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ အသံုးျပဳၿပီးသား သေဘၤာေဟာင္းကို မြမ္းမံထားေသာ သေဘၤာတစ္စီးျဖစ္
သည္။ စံုစမ္းစစ္ေဆးသူတို႔၏ အဆိုအရ ကိုရီးယားသေဘၤာကုမၸဏီက ခရီးသည္ပိုမိုတင္ႏိုင္ရန္အတြက္ တတိယထပ္၊ စတုတၳထပ္
မ်ားတြင္ အခန္းမ်ား ပိုတိုးခ်ဲ႕ျပဳျပင္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ တိုက်ဳိတကၠသိုလ္မွ ေရေၾကာင္းပါေမာကၡ ယုတကာ၀ါတာနာေဘကက ‘‘
သူတုိ႔က ဂ်ပန္ကသေဘၤာအေဟာင္းကို၀ယ္၊ အခန္းေတြထပ္ထည့္၊ ထပ္ထည့္တဲ့အခန္းေတြက သေဘၤာဦးပိုင္းမွာရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့
သေဘၤာက နဂိုကလို ဘက္မညီဘဲ နစ္ျမဳပ္ခဲ့တာ’’ဟု ေျပာၾကားသည္။
သတင္းဌာနအခ်ဳိ႕ကမူ သေဘၤာနစ္ျမဳပ္ရာေနရာသည္ ေရစီးေၾကာင္းမ်ား အလြန္က်ပ္သည့္ေနရာျဖစ္ၿပီး ထိုေရေၾကာင္းကို အေတြ႕
အႀကံဳမရွိသည့္ တတိယေရယာဥ္မွဴးက ပဲ့ကိုင္ခဲ့သျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ နစ္ျမဳပ္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိပါသည္။
ထို႔အျပင္ နစ္ျမဳပ္ေနသည့္ သေဘၤာေပၚမွ ခရီးသည္မ်ားကို ကယ္ဆယ္သည့္ ကိုရီးယားကမ္းေျခေစာင့္တပ္၏ အရည္အေသြးက
လည္း အေတာ္ညံ့ဖ်င္းသည္ဟုဆိုသည္။ ကယ္ဆယ္ေရးသေဘၤာမ်ား ေနာက္က်ခဲ့သည့္အတြက္ အနီး၀န္းက်င္မွ ငါးဖမ္းသေဘၤာ
မ်ားက ကယ္ဆယ္ခဲ့ရသည္။
ငါးဖမ္းသမားတစ္ဦးက သူ၏စက္ေလွမွာ ေသးေနသျဖင့္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားကို မကယ္ႏုိင္ဘဲ ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရသည္ဟု ဆုိသည္။ ႐ုပ္ျမင္
သံၾကားသတင္းမ်ားတြင္ သေဘၤာက တစ္ဖက္တြင္ နစ္ျမဳပ္ေနခ်ိန္ ကယ္ဆယ္ေရးတပ္သားမ်ားက သေဘၤာပဲ့ပိုင္းကို ေရာက္ေနေသာ သေဘၤာသားမ်ားကိုသာ ကယ္ဆယ္ႏိုင္ခဲ့သည္ကို လူေတြက ျမင္ေတြ႕ၾကရသည္။
‘‘အခုလို ျမင္လိုက္ရေတာ့ ေတာင္ကိုရီးယားအစိုးရမွာကယ္ဆယ္ေရးေရာ၊ ႏုိင္ငံသားေတြကို ကာကြယ္ေပးမယ့္ေဘးကင္းေရး
အစီအမံေတြေရာ ဘာမွမရွိဘူးဆိုတာ ျပေနတယ္။ ဒီဆီ၀ိုးလ္သေဘၤာျမဳပ္တာက အစိုးရအဖဲြ႕အစည္းေတြၾကားမွာ အက်င့္ပ်က္ျခ
စားအသံုးမက်တာေတြရဲ႕ သာဓကပဲ။ ႏုိင္ငံမွာ ဒါေတြျပင္ဖို႔လိုေနၿပီ’’ဟု ေက်ာင္ဟီးတကၠသိုလ္ပါေမာကၡစင္သီယာ႐ိုက ေျပာၾကား
သည္။
သေဘၤာနစ္ျမဳပ္ခ်ိန္တြင္ ခရီးသည္မ်ား၏ လြတ္ေျမာက္ေရးကို တာ၀န္မယူဘဲ ကိုယ္လြတ္႐ုန္းထြက္ေျပးခဲ့ေသာ ေရယာဥ္မွဴးႏွင့္ သေဘၤာသား ၁၄ ဦးကို ေတာင္ကိုရီးယားအစိုးရက ဖမ္းဆီးထားသည္။ သေဘၤာနစ္ျမဳပ္မႈကို ဦးေဆာင္စစ္ေဆးေနေသာအဖဲြ႕ ယန္ဂြၽန္ဂ်င္က ‘‘သေဘၤာကိုစြန္႔ခြာၿပီး လူေတြကို ေသေစတာ။ ႏိုင္ငံရဲ႕ ေရေၾကာင္းဥပေဒကယ္ဆယ္ေရးနဲ႔ ကူညီေရးဥပေဒ၊ ျမစ္ေၾကာင္း ဥပေဒေတြအရ သူတို႔ကို အေရးယူအျပစ္ေပးသြားမယ္’’ဟု ေျပာၾကားသည္။
တာ၀န္ယူရဲသူ
သေဘၤာနစ္ျမဳပ္မႈမွာေရာ ကယ္ဆယ္ေရးမွာပါ ေပါ့ဆခဲ့သည့္အတြက္ လူအေျမာက္အျမားေသဆံုးခဲ့ရ၍ ေၾကကဲြ၀မ္းနည္းေနေသာ လူအမ်ား၏ေဒါသက အစိုးရတာ၀န္ရွိသူမ်ားထံ စုၿပံဳေရာက္ရွိသြားပါသည္။
သမၼတ၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ အစိုးရ၀န္ႀကီးမ်ားမွာ ေၾကကဲြသူ ျပည္သူလူထု၏ ေဒါသတႀကီး အျပစ္တင္ျခင္းကို ခံေနရသည္။ ထို႔အတြက္ ဧၿပီ ၂၈ ရက္တြင္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ခြၽန္ဟြန္၀န္က တာ၀န္ယူသည့္အေနျဖင့္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရာထူးမွ ႏုတ္ထြက္ေၾကာင္း တိုင္းျပည္ကို ေၾကညာခဲ့သည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ဒီမေတာ္တဆမႈကိုမျဖစ္ေအာင္ မတားဆီးႏိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ေရာ၊ ျဖစ္ပ်က္ၿပီးေနာက္ သင့္ေတာ္စြာမေဆာင္ရြက္ႏိုင္
ခဲ့တဲ့အတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္မွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ႏုတ္ထြက္ပါတယ္’’
သို႔ေသာ္လည္း ေသဆံုးသူမ်ား၏ မိသားစု၀င္မ်ားက ေက်နပ္ျခင္းမရွိေသးပါ။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ထက္ပိုၿပီး တာ၀န္ရွိသူ အမ်ဳိးသမီးသမၼတ ပတ္ဂြန္ေဟးလည္း ရာထူးမွႏုတ္ထြက္ေပးရမည္ဟု ေတာင္းဆိုေနၾကသည္။ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံတြင္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ထက္ သမၼတက ပိုအေရးပါအာဏာႀကီးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စီမံခန္႔ခဲြမႈညံ့ေသာ သမၼတသာလွ်င္ ႏုတ္ထြက္ေပးရမည္ဟု ဆုိသည္။
သေဘၤာနစ္ျမဳပ္ရာတြင္ စီမံခန္႔ခဲြမႈည့ံဖ်င္းမႈေၾကာင့္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရာထူးစြန္႔သြားခဲ့သလို ေက်ာင္းသားအမ်ားစု ေသဆံုးခဲ့သည့္ ဒန္၀န္းအထက္တန္းေက်ာင္းက ဒုတိယေက်ာင္းအုပ္ မစၥတာကန္မင္းၾကဴက အသက္ပါစြန္႔သြားခဲ့သည္။ သူက သူ႔ကိုယ္သူ သစ္ပင္မွာ ဆဲြႀကိဳးခ်သတ္ေသခဲ့သည္။
သူ႔အေလာင္းအနီး ေတြ႕ခဲ့ရေသာ မစၥကာကန္မင္းၾကဴ၏ ပိုက္ဆံအိတ္ထဲမွ စာရြက္တစ္ခုတြင္ ‘‘အဆိုပါခရီးစဥ္ကို စီစဥ္သူျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသား ၂၀၀ ေက်ာ္ ေပ်ာက္ေနတဲ့ ဘ၀မွာ အသက္ရွင္ေနရတဲ့အျဖစ္ကို မခံစားႏိုင္ေတာ့ဘူး’’ဟု ေရးသားခဲ့ေၾကာင္း ရဲမ်ားကေျပာၾကားသည္။
ဒုေက်ာင္းအုပ္ေသဆံုးသည့္အျဖစ္က ေၾကကဲြစရာေတြ ထပ္ဆင့္လိုက္သလိုပင္။ ယခုရက္မ်ားမွာေတာ့ က်န္ရစ္ခဲ့သူေတြက ဆယ္ယူရရွိေသာ အေလာင္းမ်ားကို အသုဘအခမ္းအနားက်င္းပဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကပါၿပီ။ သေဘၤာနစ္ျမဳပ္ခဲ့သည့္ ေရျပင္မွာလည္း ေရတပ္သေဘၤာမ်ားက အသက္ရွင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိေတာ့သည့္ ေပ်ာက္ဆံုးသူမ်ား၏အေလာင္းကို ရွာေဖြေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။
ေတာင္ကိုရီးယားတစ္ႏိုင္ငံလံုး ၀မ္းနည္းျခင္းအ၀ါေရာင္ဖဲႀကိဳးေတြ ဖံုးလႊမ္းေနသလို စိတ္ေၾကကဲြ၀မ္းနည္းမႈမ်ား အထြတ္အထိပ္ကို
ေရာက္ေနပါသည္။ ကိုရီးယားစစ္ပြဲအၿပီးမွာ ပထမဆံုး ေတာင္ကိုရီးယား
တစ္ႏိုင္ငံလံုး စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အထိအနာဆံုးအခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္။ ထိုဒဏ္ရာကို ကုစားဖုိ႔ေတာ့ အခ်ိန္မ်ားစြာ လိုအပ္ပါဦးမည္။
(ကိုးကား - CNN, NBC ႐ုပ္သံသတင္းမ်ား)
7Day Daily , KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily
0 comments:
Post a Comment