Pages

Wednesday, March 26, 2014

မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေလယာဥ္ အမွတ္ MH370 ပ်က္က်မႈ အေၾကာင္းရင္း မရွင္းလင္းေသး

ပ်က္က်သြားသည္ဟု ဆိုေသာ မေလးေလယာဥ္ MH370 ေပၚ ပါသြားသူတဦး၏ ေဆြးမ်ိဳးသားခ်င္းတဦး တရုတ္ႏိုင္ငံ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ရွိ မေလးရွားသံရံုးေရွ႕တြင္ ေသာကေရာက္ေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု – Reuter)
RangonNewsDaily: March . 26 .2014
မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေလယာဥ္ အမွတ္ MH370 သည္ အိႏၵိယ သမုဒၵရာ ေတာင္ပိုင္းတြင္ ပ်က္က်သြားခဲ့ၿပီဟု ယူဆရၿပီး အသက္ရွင္က်န္ရစ္သူ မရွိႏိုင္ေၾကာင္း မေလးရွား ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ မစၥတာ နာဂ်စ္ ရာဇက္က (Najib Razak) က မတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းတြင္ ေၾကညာလိုက္သည္။ ၿဂိဳလ္တု ဓာတ္ပံု အေထာက္အထားမ်ားအရ ထိုသို႔ ယူဆရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သူက ေျပာၾကားခဲ့ သည္။
သို႔ေသာ္လည္း မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ထိုသို႔ ျဖစ္ပြားခဲ့ရေၾကာင္းကို မေလးရွား တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္း မရွိေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ ႏို္င္ငံသား အမ်ားစု ပါ၀င္ေနသည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ၿဂိဳဟ္တုမွ အခ်က္အလက္မ်ားေပး ရန္ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။

မေလးရွား အစိုးရ၏ ေျပာၾကားခ်က္ကို မယံုၾကည္ေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသား ခရီသည္မ်ား၏ မိသားစုမ်ားက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရွိ မေလးရွား ႏိုင္ငံသံ႐ံုးေရွ႕တြင္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။ ရွာေဖြေရးကို ဦးေဆာင္ေနသည့္ ဩစေၾတးလ် ႏိုင္ငံမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေလယာဥ္ အပ်က္အစီးမ်ားရွိသည္ဟု ယူဆရသည့္ေနရာတြင္ ရာသီဥတု ဆိုးရြားေနသည့္အတြက္ ေလယာဥ္ရွာေဖြေရးမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းထားရေၾကာင္းလည္း ေၾကညာထားသည္။

မတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔ အေစာပိုင္းတြင္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ၾသစေၾတးလ် ရွာေဖြေရးေလယာဥ္မ်ားက ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ၏ အေနာက္ေတာင္ဘက္ ကီလိုမီတာ ၂၅၀၀ အကြာ ပင္လယ္ျပင္ထဲတြင္ ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္မွဟု ယူဆရသည့္ အပ်က္အစီး အပိုင္းအစမ်ားကို ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကသည္။ ၾသစေၾတးလ် ေလယာဥ္က အရာ၀တၱဳ ၂ ခု ေတြ႔ရွိခဲ့ရာ တခုမွာ မီးခိုးေရာင္ သို႔မဟုတ္ အစိမ္းေရာင္ရွိၿပီး စက္၀ိုင္းပံုုျဖစ္သည္။ ေနာက္တခုမွာ လိေမၼာေရာက္ ျဖစ္၍ ေလးေထာင့္ ပံုရွိေၾကာင္းသိရသည္။ အဆိုပါေနရာသို႔ ၾသစေၾတးလ် ေရတပ္မွ ေထာက္ပံ့ေရး သေဘၤာတစီး သြားေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း မေလးရွား ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။

တ႐ုတ္ရွာေဖြေရး ေလယာဥ္မွ ၀န္ထမ္းတဦးက ႀကီးမားသည့္ အရာ၀တၱဳ ၂ ခုႏွင့္ အနီးပတ္လည္ရွိ စတုရန္း ကီလိုမီတာ ေပါင္းမ်ားစြာ က်ယ္၀န္းသည့္ ေရျပင္တြင္ ေသးငယ္သည့္ အပိုင္းအစေပါင္းမ်ားစြာ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သည္ဟု အစိုးရပိုင္ မီဒီယာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ၎တို႔ထဲမွ အျဖဴေရာင္ ေလးေထာင့္ပံုအပိုင္းအစ တခုကို ေလယာဥ္ေပၚမွ ကင္မရာက ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ႏိုင္ခဲ့သည္။

မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းက ေလယာဥ္ေပၚ လိုက္ပါသြားသူမ်ား၏ ေဆြမ်ိဳးမိသားစုမ်ားထံ ေပးပို႕ေသာ မက္ေဆ့ခ်္တြင္ “MH 370 ေလယာဥ္သည္ အိႏၵိယ သမုဒၵရာေတာင္ပိုင္းတြင္ ပ်က္က်သြားခဲ့ၿပီဟု ယူဆရန္ျဖစ္လာသည့္အတြက္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းက အလြန္၀မ္းနည္းရပါသည္။ ေနာက္ထပ္ တနာရီအၾကာတြင္ မေလးရွား ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ထုတ္ျပန္သည့္ အခါတြင္ ၾကားရမည္ျဖစ္သည့္အတိုင္း ၿဂိဳလ္တုမွ ရရွိသည့္ အခ်က္အလက္ အသစ္မ်ားကို သံုးသပ္စစ္ေဆးခ်က္အရ အိႏၵိယ သမုဒၵရာေတာင္ပိုင္းတြင္ ေလယာဥ္ ပ်က္က်သြားခဲ့ပါသည္” ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

ကနဦးအေနျဖင့္ ခရီးသည္တဦးလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၀၀၀ စီ ေထာက္ပ့ံခဲ့ေၾကာင္းလည္း မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းက ေၾကညာခဲ့သည္။

ေလယာဥ္၏ တည္ေနရာကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ျခင္း မရွိလွ်င္ပင္ MH370 ေပၚတြင္ လိုက္ပါသြားေသာ ခရီးသည္မ်ားအတြက္ တဦးလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၇၅၀၀၀ မွ် ေလေၾကာင္းလိုင္းက ေပးေလ်ာ္ရန္ရွိေနသည္ဟု Bloomberg သတင္းဌာနက ဆိုသည္။

“MH370 ေပ်ာက္ဆံုးမႈကေတာ့ အခုထိ လွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္ ျဖစ္ေနဆဲပါပဲ။ မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ႔ ဥပေဒအရ ေျဖရွင္းရမွာကေတာ့ အဆန္းတၾကယ္ မဟုတ္ပါဘူး” ဟု အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ Seattle ၿမိဳ႕မွ ေလေၾကာင္း ေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ ေရွ႕ေနတဦးျဖစ္သည့္ Robert Hedrick က The Straits Times သို႔ ေျပာသည္။

ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားသည္ ႏိုင္ငံတကာ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္တခုျဖစ္သည့္ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ မြန္ထရီရယ္ သေဘာတူညီခ်က္ (Montreal Convention of 1999) ကို လိုက္နာရမည္ျဖစ္ၿပီး မေတာ္တဆ ျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ ေလေၾကာင္းခရီးသည္မ်ား ထိခိုက္ဒဏ္ရာရျခင္း၊ ေသဆံုးျခင္းမ်ား ရွိခဲ့ပါက ျပႆနာ၏ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာေဖြႏိုင္ျခင္း မရွိလွ်င္ပင္ ေလ်ာ္ေၾကး ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။

ခရီးသည္ ၂၂၇ ဦးလိုက္ပါသြားေသာ MH370 ေလယာဥ္သည္ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔ မနက္ပိုင္းတြင္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုးရရွိခဲ့သည့္ ၿဂိဳဟ္တုမွ စစ္ေဆးခ်က္မ်ားအရ အိႏၵိယ သမုဒၵရာေတာင္ပိုင္းတြင္ ပ်က္က်သြားခဲ့သည္ဟု ယံုၾကည္ရသည့္အတြက္ မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေပးေလ်ာ္ရမည့္ တန္ဖိုးသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၄၀ နီးပါးျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္လည္း ေလေၾကာင္းလိုင္းဘက္မွ ေပါ့ေလ်ာ့လစ္ဟင္းခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိခဲ့လွ်င္ ေလ်ာ္ေၾကး ပိုမိုျမင့္မားသြားႏိုင္သည္ ဟု Bloomberg သတင္းဌာနက ဆိုသည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ မြန္ထရီရယ္ သေဘာတူညီခ်က္အရ သတ္မွတ္ထားသည့္ အေမရိ ကန္ေဒၚလာ ၁၇၅၀၀၀ ဆိုသည့္ ပမာဏသည္ ယခုျဖစ္ရပ္အတြက္ အက်ံဳး၀င္ျခင္း မရွိေတာ့ဘဲ ခရီးသည္မ်ား၏ က်န္ရစ္ သူမိသားစုမ်ားက ေလေၾကာင္းလိုင္းကို တရားစြဲဆိုၿပီး ပိုမိုျမင့္မားသည့္ ေလ်ာ္ေၾကးေတာင္းခံလာႏိုင္သည္။

မတ္လ ၈ ရက္ စေနေန႔တြင္ ေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ၿပီးေနာက္ မတ္လ ၁၀ ရက္ ေစ်းကြက္ဖြင့္သည့္ အခ်ိန္တြင္ မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္း၏ အစုရွယ္ယာတန္ဖိုး ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း က်ဆင္းသြားခဲ့သည္။

မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၃ ႏွစ္အတြင္းတြင္ ႏွစ္စဥ္ အ႐ံႈးေပၚခဲ့ကာ ၿပီးခဲ့သည့္ ၁၂ လ အတြင္းတြင္လည္း ရွယ္ယာေစ်း ၄ ပံုတပံု က်ဆင္းခဲ့သည့္အတြက္ စေတာ့ေစ်းကြက္ ကၽြမ္းက်င္သူ ပညာရွင္အမ်ားစုက “အေရာင္း” အဆင့္ သတ္မွတ္ထားခဲ့ေၾကာင္း The Wall Street Journal ကေရးသားလိုက္သည္။

MH370 ေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းကို အေျဖမထုတ္ႏိုင္ေသးသည့္တုိင္ အာမခံ ကုမၸဏီမ်ားဘက္က စတာလင္ေပါင္ ၆၇ သန္း (အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၁၀ ခန္႔) ေပးေလ်ာ္ရႏိုင္ေၾကာင္း ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံမွ စီးပြားေရး အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာ တခုျဖစ္သည့္ This is Money တြင္ေဖာ္ျပထားသည္။

ေလယာဥ္ပ်က္က်ျခင္းကို အတည္မျပဳႏိုင္ေသးေသာ္လည္း စံသတ္မွတ္ထားသည့္ မူ၀ါဒမ်ားအရ ေလယာဥ္တစင္းသည္ ၄၈ နာရီအတြင္း ကြင္းသို႔ဆင္းသက္ျခင္း မျပဳလွ်င္ သို႔မဟုတ္ ဆီမျဖည့္လွ်င္ ေလယာဥ္ ပ်က္စီးသြားၿပီဟု ယူဆရမည္ ျဖစ္သည္။

ဧရာ၀တီ , kolatt(PBDN)
RangonNewsDaily

0 comments:

Post a Comment