Monday, April 29, 2013
တရားမ၀င္ကုန္သြယ္ေရးအဖြဲ႔ (Mobile Team)ဖြဲ႔စည္းၿပီးေသာ္လည္း တရုတ္ျပည္မွ
တရားမ၀င္ တင္သြင္းေနသည္႔ လုိင္စင္မဲ့ဆုိင္ကယ္မ်ားမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္း၌
ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားလ်က္ပင္ ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ဆုိင္ကယ္မ်ားအားတရားမ၀င္တင္သြင္းရာ၌
လူတစ္ဦးလွ်င္ ဆုိင္ကယ္ တစ္စီးႏႈန္းျဖင့္ တရုတ္ျပည္နယ္စပ္မွ
ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသုိ႔ ေမာင္းႏွင္လာျခင္းျဖစ္သည္ဟု
ဆုိင္ကယ္ကယ္ရီသမားမ်ားထံက သိရသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔
ဆုိင္ကယ္တရားမ၀င္ခုိးသြင္းရာတြင္ အျခားကုန္ပစၥည္းမ်ားအား တင္ေဆာင္မႈမ်ားလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။
လုိင္စင္မဲ့ဆုိင္ကယ္မ်ားကုိ အခြန္မေဆာင္ဘဲ တင္သြင္းခြင့္
ျပဳထားျခင္းမရွိဟု ေနျပည္ေတာ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းမွတာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက
ဆိုသည္။
“Mobile Team အဖြဲ႔ကေတာ့ သူတုိ႔လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ
ေတြ႕ရင္ဖမ္းလိမ့္မယ္၊ အခြန္ မေဆာင္ပဲ တင္သြင္းခြင့္ ေတြမွာ
ဆုိင္ကယ္ေတြမပါေသးပါဘူး” ဟု ေနျပည္ေတာ္နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းမွ
တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
လုိင္စင္မဲ့ဆုိင္ကယ္မ်ားအား ၂၀၁၂
ခုႏွစ္ ဇြန္လမွ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းထိ လုိင္စင္မ်ား ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္
ဆုိင္ကယ္ ေစ်းကြက္မွာ ေအးေနခဲ့ေသာ္လည္း ေရာင္း၀ယ္မႈမ်ား
ရွိေနေၾကာင္းကုိလည္း ဆုိင္ကယ္ေစ်းကြက္ အတြင္းက သိရသည္။
“သူတို႔က
အဲ့ဒါနဲ႔လုပ္စားေနၾကတာ၊ အဲ့ဒါ မလုပ္ရရင္သူတုိ႔ ဘာနဲ႔သြားလုပ္စားမလဲ
ငတ္ေသကုန္မွာေပါ့ ” ဟုယခင္က ဆုိင္ကယ္ ကယ္ရီ(ေဂ်ာ္ကီ)ဆြဲဖူးသူတစ္ဦးက
ေျပာသည္။
လုိင္စင္မဲ့ဆုိင္ကယ္မ်ားအား တရားမ၀င္တင္သြင္းရာ၌ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳမွာ အဓိကအခ်က္အခ်ာျဖစ္ၿပီး ထုိမွတဆင့္ျမန္မာျပည္အလယ္ပုိင္းသုိ႔ ဆုိင္ကယ္မ်ားတင္ပုိ႔ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
“ညေနေစာင္းဆုိရင္ ေအာက္ဖက္ကုိ ဆုိင္ကယ္သြားပုိ႔တဲ့လူေတြကုိ ၿမိဳ႕အထြက္ကေန
သြားၾကည့္ရင္ ေန႔တုိင္း ေတြ႕ရတယ္၊ သူတုိ႔ေတြက သိသာပါတယ္၊ ဆုိင္ကယ္ေတြက
အသစ္ေတြ နံပါတ္ျပားမပါ ဘာမပါနဲ႔။” ဟုျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ရွိ ေဒသခံတစ္ဦးက
ေျပာသည္။
တရုတ္ျပည္မွဆုိင္ကယ္မ်ားအား ျမန္မာျပည္တြင္းသုိ႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔၀င္ေရာက္လာသည္မွာ ၂၀၀၀၊ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္ကျဖစ္ၿပီး ထုိကဲ့သုိ႔ တရုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္မွ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းသုိ႔ ဆုိင္ကယ္ျဖန္႔ခ်ီေနသည္႔ေစ်းကြက္မွာ ယခု တုိင္ႀကီးမားေနဆဲျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕မွေန၍ အဓိကတင္ပုိ႔ေသာၿမိဳ႕မ်ားမွာ မႏၱေလး၊ ပခုကၠဴ၊
ေရစႀကိဳ၊ မိတၳီလာ၊ မံုရြာ၊ ျမစ္ငယ္ႏွင့္ ျမင္းျခံ ၿမိဳ႕တုိ႔ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အမည္ရွိတံဆိပ္တရုတ္ဆုိင္ကယ္တစ္စီးလွ်င္
ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပုိင္းအေရာက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ထုတ္ ဆုိင္ကယ္ (110)
တစ္စီးလွ်င္ (၃သိန္း ၈ေသာင္း) က်ပ္၀န္းက်င္ရွိၿပီး၊ (125) တစ္စီးလွ်င္
က်ပ္(၄သိန္း ၇ေသာင္း)က်ပ္ ၀န္းက်င္ ေပါက္ေစ်းရွိေၾကာင္း ေစ်းကြက္အတြင္းက
စံုစမ္းသိရွိရသည္။
ေကာင္းျမတ္ၿဖိဳး ( ျမစ္မခ ) , Rangonnewsdaily
RND: :29.4.2013
“Mobile Team အဖြဲ႔ကေတာ့ သူတုိ႔လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ေတြ႕ရင္ဖမ္းလိမ့္မယ္၊ အခြန္ မေဆာင္ပဲ တင္သြင္းခြင့္ ေတြမွာ ဆုိင္ကယ္ေတြမပါေသးပါဘူး” ဟု ေနျပည္ေတာ္နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
လုိင္စင္မဲ့ဆုိင္ကယ္မ်ားအား ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇြန္လမွ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းထိ လုိင္စင္မ်ား ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ ဆုိင္ကယ္ ေစ်းကြက္မွာ ေအးေနခဲ့ေသာ္လည္း ေရာင္း၀ယ္မႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္းကုိလည္း ဆုိင္ကယ္ေစ်းကြက္ အတြင္းက သိရသည္။
“သူတို႔က အဲ့ဒါနဲ႔လုပ္စားေနၾကတာ၊ အဲ့ဒါ မလုပ္ရရင္သူတုိ႔ ဘာနဲ႔သြားလုပ္စားမလဲ ငတ္ေသကုန္မွာေပါ့ ” ဟုယခင္က ဆုိင္ကယ္ ကယ္ရီ(ေဂ်ာ္ကီ)ဆြဲဖူးသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
လုိင္စင္မဲ့ဆုိင္ကယ္မ်ားအား တရားမ၀င္တင္သြင္းရာ၌ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳမွာ အဓိကအခ်က္အခ်ာျဖစ္ၿပီး ထုိမွတဆင့္ျမန္မာျပည္အလယ္ပုိင္း
“ညေနေစာင္းဆုိရင္ ေအာက္ဖက္ကုိ ဆုိင္ကယ္သြားပုိ႔တဲ့လူေတြကုိ ၿမိဳ႕အထြက္ကေန သြားၾကည့္ရင္ ေန႔တုိင္း ေတြ႕ရတယ္၊ သူတုိ႔ေတြက သိသာပါတယ္၊ ဆုိင္ကယ္ေတြက အသစ္ေတြ နံပါတ္ျပားမပါ ဘာမပါနဲ႔။” ဟုျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ရွိ ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။
တရုတ္ျပည္မွဆုိင္ကယ္မ်ားအား ျမန္မာျပည္တြင္းသုိ႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔၀င္ေရာက္လာသည
ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕မွေန၍ အဓိကတင္ပုိ႔ေသာၿမိဳ႕မ်ားမွာ မႏၱေလး၊ ပခုကၠဴ၊ ေရစႀကိဳ၊ မိတၳီလာ၊ မံုရြာ၊ ျမစ္ငယ္ႏွင့္ ျမင္းျခံ ၿမိဳ႕တုိ႔ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အမည္ရွိတံဆိပ္တရုတ္ဆုိင္ကယ္တစ္စ
0 comments:
Post a Comment