Pages

Tuesday, March 5, 2013

နာဇီတို႔၏ ကမၻာ့အၾကီးဆံုး သံလမ္းေပၚ တင့္ကား

နာဇီတို႔၏ ကမၻာ့အၾကီးဆံုး သံလမ္းေပၚ တင့္ကား

Railway gun လို႔ေခၚတဲ့ သံလမ္းေပၚသြား စစ္လက္နက္ (ဒံုးက်ည္ပစ္စင္) ဟာ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ကာလမွာ အသံုးမ်ားတဲ့ လက္နက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔တိုင္လည္း အသံုးျပဳမွု ရွိေနပါေသးတယ္။

နယ္စပ္တိုက္ပြဲေတြမွာ ပိုမိုအသံုးဝင္ျပီး အေဝးပစ္ လက္နက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္းလက္နက္ တည္ေဆာက္မွုမ်ားမွာ သမိုင္းတြင္ခဲ့တဲ့ Railway gun ကေတာ့ ဟစ္တလာရဲ ႔ ဂ်ာမနီ နာဇီ တပ္မေတာ္ပိုင္တဲ့ Schwerer Gustav အမည္ရ လက္နက္စင္ ျဖစ္ပါတယ္။

အေလးခ်ိန္ - ၁၃၅၀ တန္

အရွည္ - ၁၅၅ေပ ၂ လက္မ

အက်ယ္ - ၂၃ ေပ ၄ လက္မ

အျမင့္ - ၃၈ ေပ ၁ လက္မ

လိုအပ္ေသာ လူအင္အား - ၂၅၀ ဦးေရ ( ၃ ရက္အတြင္း ယင္း လက္နက္ကို တပ္ဆင္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့ အင္အား ျဖစ္ပါတယ္။) ၂၅၀၀ ( သံလမ္း လမ္းေၾကာင္း ေဖာက္ရန္၊ ခံတပ္ေျမေနထား တူးေဖာ္ေပးရန္ ျဖစ္ပါတယ္။)၊ ေလေၾကာင္း ပစ္ တပ္ရင္း ၂ ခု ( ေလေၾကာင္း တိုက္ခိုက္မွု ဒဏ္မွ ကာကြယ္ရန္ လိုအပ္ေသာ အင္အား ျဖစ္သည္။)

ပစ္ခတ္မွုစြမ္းရည္ - နာရီဝက္ကို ဒံုးက်ည္ တစ္စင္း ( တစ္ရက္ကို ဒံုးက်ည္ (ေလာင္ခ်ာ ၁၄ လံုး ပစ္လြတ္ႏိုင္စြမ္း ရွိသည္)

ေလာင္ခ်ာေျပးအကြာအေဝး - မိုင္ ၃၀ (အေဝးဆံုး)

ယာဥ္သြားႏွုန္း - တစ္နာရီ ၉ မိုင္

ထုတ္လုပ္သည့္ အေရအတြက္ - အမြာ ျဖစ္ျပီး ႏွစ္စီးထုတ္လုပ္ထားသည္။

တည္ေဆာက္သည့္ ခုႏွစ္ - ၁၉၄၁ခုႏွစ္

အသံုးျပဳသည့္ ကာလ - ၁၉၄၁ ခုႏွစ္- ၁၉၄၅ ခုႏွစ္

တစ္စီးအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ -ဂ်ာမနီေငြ (Reichsmark) ၇ သန္း

တည္ေဆာက္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ျပင္သစ္စစ္ပြဲမွာ အသံုးျပဳဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ တည္ေဆာက္မွု ေႏွးေကြးခဲ့ျပီး ျပင္သစ္စစ္ပြဲမွာ အသံုးမျပဳျဖစ္ခဲ့ ပါဘူး။ ကုမၼဏီကေတာ့ ဂ်ာမနီ မွ Krupp ျဖစ္ျပီး ကုန္က်စရိတ္ကို ဂ်ာမနီ တပ္မေတာ္မွ အကုန္က်ခံခဲ့ပါတယ္။ ယေန႔မွာ ေတာ့ ယင္း သံလမ္းေပၚ ပစ္စင္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ သုိ႔ေပမယ့္ ဂ်ာမနီရဲ ႔ စစ္လက္နက္သစ္ စီမံကိန္းမွာ Schwerer Gustav ထက္အရြယ္ၾကီးမားတဲ့ Railway Gun ပါဝင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

Railway gun လို႔ေခၚတဲ့ သံလမ္းေပၚသြား စစ္လက္နက္ (ဒံုးက်ည္ပစ္စင္) ဟာ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ကာလမွာ အ
သံုးမ်ားတဲ့ လက္နက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔တိုင္လည္း အသံုးျပဳမွု ရွိေနပါေသးတယ္။ နယ္စပ္တိုက္ပြဲေတြမွာ ပိုမိုအသံုးဝင္ျပီး အေဝးပစ္ လက္နက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ယင္းလက္နက္ တည္ေဆာက္မွုမ်ားမွာ သမိုင္းတြင္ခဲ့တဲ့ Railway gun ကေတာ့ ဟစ္တလာရဲ ႔ ဂ်ာမနီ နာဇီ တပ္မေတာ္ပိုင္တဲ့ Schwerer Gustav အမည္ရ လက္နက္စင္ ျဖစ္ပါတယ္။

အေလးခ်ိန္ - ၁၃၅၀ တန္

အရွည္ - ၁၅၅ေပ ၂ လက္မ

အက်ယ္ - ၂၃ ေပ ၄ လက္မ

အျမင့္ - ၃၈ ေပ ၁ လက္မ

လိုအပ္ေသာ လူအင္အား - ၂၅၀ ဦးေရ ( ၃ ရက္အတြင္း ယင္း လက္နက္ကို တပ္ဆင္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့ အင္အား
 ျဖစ္ပါတယ္။) ၂၅၀၀ ( သံလမ္း လမ္းေၾကာင္း ေဖာက္ရန္၊ ခံတပ္ေျမေနထား တူးေဖာ္ေပးရန္ ျဖစ္ပါတယ္။)
၊ ေလေၾကာင္း ပစ္ တပ္ရင္း ၂ ခု ( ေလေၾကာင္း တိုက္ခိုက္မွု ဒဏ္မွ ကာကြယ္ရန္ လိုအပ္ေသာ အင္အား
 ျဖစ္သည္။)

ပစ္ခတ္မွုစြမ္းရည္ - နာရီဝက္ကို ဒံုးက်ည္ တစ္စင္း ( တစ္ရက္ကို ဒံုးက်ည္ (ေလာင္ခ်ာ ၁၄ လံုး ပစ္လြတ္ႏိုင္

စြမ္း ရွိသည္)

ေလာင္ခ်ာေျပးအကြာအေဝး - မိုင္ ၃၀ (အေဝးဆံုး)

ယာဥ္သြားႏွုန္း - တစ္နာရီ ၉ မိုင္

ထုတ္လုပ္သည့္ အေရအတြက္ - အမြာ ျဖစ္ျပီး ႏွစ္စီးထုတ္လုပ္ထားသည္။

တည္ေဆာက္သည့္ ခုႏွစ္ - ၁၉၄၁ခုႏွစ္

အသံုးျပဳသည့္ ကာလ - ၁၉၄၁ ခုႏွစ္- ၁၉၄၅ ခုႏွစ္

တစ္စီးအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ -ဂ်ာမနီေငြ (Reichsmark) ၇ သန္း

တည္ေဆာက္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ျပင္သစ္စစ္ပြဲမွာ အသံုးျပဳဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ တည္ေဆာက္မွု ေႏွး

ေကြးခဲ့ျပီး ျပင္သစ္စစ္ပြဲမွာ အသံုးမျပဳျဖစ္ခဲ့ ပါဘူး။ ကုမၼဏီကေတာ့ ဂ်ာမနီ မွ Krupp ျဖစ္ျပီး ကုန္က်စရိတ္ကို ဂ်ာမနီ တပ္မေတာ္မွ အကုန္က်ခံခဲ့ပါတယ္။ ယေန႔မွာ ေတာ့ ယင္း သံလမ္းေပၚ ပစ္စင္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ သုိ႔
ေပမယ့္ ဂ်ာမနီရဲ ႔ စစ္လက္နက္သစ္ စီမံကိန္းမွာ Schwerer Gustav ထက္အရြယ္ၾကီးမားတဲ့ Railway Gun ပါ
ဝင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။


 RND: 5.3.2013

0 comments:

Post a Comment

 
world time