RangonNewsDaily::April . 25 .2016
ပုံမွာ ျမင္ရတာက စစ္ေတြ=ရန္ကုန္ ေျပးဆြဲေနတဲ့တိုးရတနာ အထူးကားရဲ႕ ကားတြင္းပိုင္းျမင္ကြင္းပါ။
ကားစီးခ်ိန္ (၂၄)နာရီၾကာျမင့္တဲ့ဟိုက္ေဝးကားေပၚမွာ ခရီးသည္မ်ားကိုေနရခ်ထားပုံက ၿမိဳ႕ထဲသြား ဘတ္စ္ကားထက္
အေျခအေနဆိုးပါတယ္။
.
ၾကားခုံမရွိဘူး လို႔ ဂိတ္က ေျပာပါတယ္။အမွန္လဲ ကားမွာ ၾကားခုံမပါပါဘူး။ၾကားခုံေနရာမွာ ဖ်ာခိုင္းၿပီး
ခရီးသည္ေတြကို ထိုင္ခိုင္းပါတယ္။
.
ပုံမွန္ၾကားခုံဆို ၁၀ ဦးသာ တင္ႏိုင္ေပမယ့္ဒီလိုမ်ိဳးဖ်ာခင္းလိုက္ရင္ (၂၀)ဦးမက တင္လို႔ရပါတယ္။
လက္မွတ္တစ္ေစာင္ (20000)ေပးဝယ္စီးရတဲ့ခရီးသည္မ်ားခမ်ာ ႏိုင္ငံျခားသို႔ လူခိုးပို႔တဲ့ကားေတြထဲ
(လ ဝ က) မျမင္ေအာင္ စီးရသလိုမ်ိဳး အသက္ရႉၾကပ္၊ ခႏၵာကိုယ္ၾကပ္၊
ေျခဆန္႔မရ လက္ေကြးမရနဲ႔ (၂၄)နာရီၾကာ ဒုကၡခံၿပီး ရန္ကုန္ထိ စီးသြားရေတာ့မွာပါ။
.
ျမန္မာျပည္မွာ ခရီးသြားမွန္သမၽွဟာ ကားေတြက သတ္မွတ္ထားတဲ့ေစ်းႏုန္းအတိုင္း မ်ား၏ နည္း၏ ေျပာခြင့္မရွိ၊ ေစ်းဆစ္ခြင့္မရွိပဲ သူတို႔သတ္မွတ္သလို ေပးေခ်ရပါတယ္။ ခရီးသည္ဘက္က မၿငိဳမျငင္ ေပးရသေလာက္ ခရီးသည္ အခြင့္အေရး ဘာမွမရပါဘူး။ ကားေတြဘက္က တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈပိုင္းက မရွိသေလာက္ပါပဲ။
.
လမ္းမွာ ကားခ်ိဳ႕ယြင္းမႈတစုံတရာျဖစ္ခဲရင္ ခရီးစဥ္ေနာက္က်သြားတဲ့အတြက္ ခရီးသည္မ်ားကို ေတာင္းပန္တာ။ ဆြမ္းခ်ိန္မမွီေတာ့လို႔ ကားေပၚပါ သံဃာမ်ားအတြက္ ဆြမ္းစီစဥ္ေပးတာ စသျဖင့္ သူတို႔ဘက္က လုပ္ေပးတာ ဘာတစ္ခုမွ မရွိပါ။
.
ခရီးသည္က ဒီေန႔အဆင္မေျပလို႔ ေနာက္ေန႔မွလိုက္ပါရေစ ေျပာရင္
(ရက္ေရြ႕မရဘူး၊ ေငြျပန္မအမ္းဘူး၊အဲေန႔ မလိုက္ရင္ အဆုံးပဲ) ဆိုၿပီး ခပ္မာမာေျပာတတ္ၾကတယ္။
ကားထြက္ခြာခ်ိန္က်ရင္လဲ ထိုနည္း၎ပါပဲ ။ သူတို႔အဆင္မေျပလို႔သာ ကားထြက္ခ်ိန္ ေနာက္က်ရင္ ေနာက္က်မယ္။ ခရီးသည္ေနာက္က်လို႔ ေစာင့္ေနတာမ်ိဳး ထုံးစံမရွိတာပါ။
.
သူတို႔ဘက္ကသာ ပ်က္ခြင့္ရွိတယ္။ ခရီးသည္ဘက္က ရက္မွန္ အခ်ိန္မွန္လာေပးရမယ္။ အခ်ိန္ေနာက္က်ရင္ လက္မွတ္အဆုံးဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။ (ႏိုင္ငံတကာေလေၾကာင္းေတြမွာေတာ့ ဒီေန႔မလိုက္ျဖစ္ရင္ (၂၄)နာရီအတြင္း ရက္ေရြ႕ရက္ေျပာင္းလုပ္လို႔ ရပါတယ္။)
.
လူ(၄၀)ဆန္႔တဲ့ကားမွာ (၆၀)တင္ရင္လဲ ေျပာခြင့္မရွိပါဘူး။ ၾကားခုံမပါဘူး ေျပာၿပီး ၾကားမွာလူတင္ရင္လဲ တိုင္လို႔ မရျပန္ပါဘူး။ (မေက်နပ္ရင္ ဆင္းသြား)လို႔ ေျပာရင္ လိုရာခရီးအတြက္ အခ်ိန္မွီေရာက္လိုတဲ့ ခရီးသည္ကပဲ ပါးစပ္ပိတ္သြားရပါတယ္။အထူးကားက TV မျပ၊ အဲကြန္းမဖြင့္လို႔ ဖြင့္ဖို႔ေျပာရင္အေၾကာင္းတခုခုျပၿပီး ျငင္းဆန္ေလ့ရွိပါတယ္။
.
အဆိုးဆုံးကေတာ့ ေရအိမ္ကိစၥအတြက္ အေရးေပၚေတာင္းဆိုတဲ့အခါ ခ်က္ခ်င္းမရပ္ေပးပဲ သူတို႔ရည္ရြယ္တဲ့အရပ္ဆီ မေရာက္မခ်င္းေမာင္းေနတာပါပဲ။ ဒီကိစၥဆိုတာ ေဝဒနာကို လုံးဝမေအာင့္ႏိုင္မွသာ ဖြင့္ေျပာတာပါ။ ေအာင့္ႏိုင္အေနအထားသာဆို ဘယ္သူမွ မေျပာပါဘူး။ ဒရိုင္ဘာကို ဖြင့္ေျပာလာၿပီဆိုတာနဲ႔ အေရးေပၚအေျခအေနသတ္မွတ္ၿပီး အဆင္ေျပတဲ့ေနရာ ခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔ေပးသင့္ပါတယ္။
.
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထုံးစံတခုလို ျဖစ္ေနတာက ခရီးသည္ထဲမွာ သံဃာပါပါ အရာရွိပါပါ လူႀကီးပါပါ
ကားေပၚေရာက္လာရင္ ကားသမားျပဳသမၽွ ႏုရတာပါပဲ။ခရီးသည္ေတြထဲက ေစာဒကတက္ ေျပာဆိုတာမ်ိဳးေတြ အေတြ႕ရ နည္းပါတယ္။ ကားသမားကလဲ ကားေပၚ ပါလာသမၽွလူေတြ အားလုံးဟာ သူအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ႏိုင္ငံထဲက ေက်းကၽြန္ေတြလို႔ မွတ္ယူထားဟန္ တူပါတယ္။
.
ခရီးသည္ေတြရဲ႕ဆႏၵ၊ ခံစားခ်က္ကို နည္းနည္းမွ ထည့္မေတြးပဲ ေငြမ်ားမ်ားရဖို႔ နဲ႔ ျမန္ျမန္ေရာက္ဖို႔သာ
စိတ္ထဲရွိၾကပါတယ္။တခ်ိဳ႕ကားေပၚမွာေတာင္ စာေရးထားတတ္ပါတယ္။ (သင့္ရဲ႕ စည္းစိမ္နဲ႔မာနတို႔ကို သင့္အိမ္မွာ ထားခဲ့ပါ)တဲ့။ဒီကားဟာ ငါတို႔ေနရာ မင္းတို႔ေတြ လာမေၾကာနဲ႔ မာန္မေထာင္နဲ႔ ငါတို႔သာ ဆရာ၊ မင္းတို႔က အပလာ ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။
.
စီးပြားေရးလုပ္တာဆိုေပမယ့္ ခရီးသည္နဲ႔ ကားသမားတို႔ဟာတဦးကို တဦး ကၽြန္းကို ကိုင္းမွီ ကိုင္းကို ကၽြန္းမွီေနၾကရတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္း စာနာနားလည္မႈအျပည့္နဲ႔ ျပည့္သိပ္စြာ မတင္ပဲ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ၾကမယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ အဆင္ေျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပ
လိုက္ရပါတယ္။
Credit: အရွင္ဇာဂရာလကၤာရ::--KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily
No comments:
Post a Comment