——————————————————————-
“We don’t regard ourselves as a minority.
We merge with the majority.…”
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ လူနည္းစုလို႔သေဘာမထား၊
လူမ်ားစုႏွင့္ ေပါင္းလိုက္တယ္။…”
(၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မဒရပ္ၿမိဳ႕တြင္
သတင္းေထာက္တစ္ဦးက ဆရာႀကီးအား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မြတ္စလင္င္မ္လူနည္းစုတို႔၏
အေနအထား မည္သို႔႐ွိပါသနည္းဟု ေမးျမန္းစဥ္ ဆရာႀကီး၏ အေျဖ )
——————————————————————-
“ငါတုိ႔သည္ လူမ်ဳိးအားျဖင့္ ျမန္မာ၊ ဘာသာအားျဖင့္ မြတ္စလင္မ္၊
ေနထုိင္ရာဌာန ျမန္မာျပည္၊ သယ္ပုိးရန္ကိစၥ ျမန္မာ့အက်ဳိး ဟူ၍ စြဲစြဲလမ္းလမ္း
ႀကိဳးႀကိဳးစားစား ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ျဖစ္၏။ျမန္မာျပည္အတြင္း အယူ၀ါဒကြဲျပားျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ လူမ်ဳိးစည္းလုံးညီညႊတ္မႈ၊ တုိင္းျပည္၏ တုိးတက္မႈ၊ ခ်မ္းသာမႈတုိ႔ကုိ မပ်က္စီးေစရာ။ သေဘာထားႀကီးျခင္း၊ တုိင္းျပည္ကုိခ်စ္ျခင္း စေသာ ေမတၱာတရားတုိ႔ျဖင့္ လူမ်ဳိးစည္း႐ုံးမႈကုိ ျဖစ္ေစလ်က္ ငါကား သူႏွင့္မတူ သီးျခားလူမ်ဳိးဟူေသာ စိတ္ထားကုိ တုိင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးအတြက္ ဖိႏွိပ္ထားရာသည္။”
(၁၉၄၁-ခု၊ ေမလ ၄-ရက္ ေန႔ ယင္းေတာ္၌ က်င္းပသည့္ တတိယအႀကိမ္ ႏိုးၾကားေရး ညီလာခံႀကီးတြင္ ျမြက္ၾကားသည့္ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး၏ မိန္႔ခြန္းမွ)”
——————————————————————-
“ယခုေခတ္ကား ေ႐ွးေခတ္မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။ ယခုမင္းကား
ေ႐ွးမင္းမဟုတ္ေတာ့ၿပီ။ ယခုအုပ္ခ်ဳပ္ပံုစနစ္သည္ ေ႐ွးနည္းမဟုတ္ေတာ့ေပ။
ငါ၏ေက်းေတာ္မ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးမ်ားျဖစ္ေသာ ပသီတို႔သည္
ႏိုင္ငံရပ္ျခားတိုင္းတစ္ပါးျဖစ္ေသာ မကၠာဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္၌
မ်က္ႏွာငယ္ညွိဳးႏြမ္းခ်ိမ့္မည္ဟု ေဒါင္းတံဆိပ္ခတ္ေသာ ဇရပ္ကို
ေဆာက္လုပ္ခ်ီးျမွင့္ ေပးသနားေတာ္မူေသာ ပဥၥမသဂၤါယနာတင္ မင္းတရားႀကီး
မ႐ွိေတာ့ၿပီ။ ယခုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကား ပသီတို႔၏လိုအင္ဆႏၵကို အစဥ္သိ႐ွိရန္ ပသီ၀န္ကိုခန္႔ထားေသာ နည္းစနစ္မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား အစဥ္သတိေပးလ်က္ ႐ွိသည့္ လူမ်ိဳးျခင္းေသြးခြဲ၍ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာနည္းစနစ္ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တု႔ိ၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကား လူမ်ိဳးေရး ေသြးကြဲေစမႈကို ကာကြယ္သတိျပဳ၍ ေဆာင္႐ြက္ေရးျဖစ္၏။”
(၁၉၄၁-ခု၊ ေမလ ၄-ရက္ ေန႔ ယင္းေတာ္၌ က်င္းပသည့္ တတိယအႀကိမ္ ႏိုးၾကားေရး ညီလာခံႀကီးတြင္ ျမြက္ၾကားသည့္ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး၏ မိန္႔ခြန္းမွ)”
——————————————————————-
ဆရာႀကီး႐ြတ္ဆိုေနၾက ကဗ်ာ
Breathes there the man,
with soul so dead,
Who never to himself hath said,
“This is my own, my native land.”
“ဒါတို႔ျပည္၊ ဒါတို႔ေျမ” လို႔ မဆိုတဲ့သူဟာ
အသက္႐ွင္လ်က္ ၀ိညာဥ္မဲ့ေနတဲ့သူလို
အသက္႐ွင္ေနေပမယ့္ ေသေနတဲ့သူလို
ဘာမွ အသံုးမက်တဲ့အေၾကာင္း…။
(ဗဟိုအမ်ိဳးသားအထက္တန္းေက်ာင္းသားမ်ား၏ ဦးေႏွာက္၊
အသည္းႏွလံုးမ်ားတြင္ အစဥ္အျမဲ စြဲနစ္ေနေအာင္ ဆရာႀကီးက အခါမလပ္ ေျပာဆို
စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းေပးခဲ့တဲ့ အဂၤလိပ္ ကဗ်ာေလးပါ။)
——————————————————————-
“ဘာပဲလုပ္လုပ္ ေနာက္ကလည္းမလိုက္နဲ႔၊ ေဘးတိုက္လည္း
ကန္႔လန္႔ကန္႔လန္႔ မလိုက္နဲ႔၊ ေ႐ွ႕ထိပ္က ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား။
ယုတ္စြအဆံုး ဓားျပတိုက္စားရင္ေတာင္ ဓားျပေခါင္းေဆာင္သာ ျဖစ္ပါေစ။ ဒါမွသာ
ဆရာႀကီးရဲ့တပည့္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းသားပီသမယ္။”
——————————————————————-
“စာေမးပြဲေအာင္႐ံုသက္သက္နဲ႔ေတာ့
ငါ့ေက်ာင္းကိုမလာၾကနဲ့ေတာ့။ စာေမးပြဲေအာင္႐ံုဆိုရင္ စိန္ပီတာတို႔လို
ဟိုက္စကူးေက်ာင္းေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းေတြကိုသာ သြားၾက။
ခုခ်ိန္မွာတိုင္းျပည္အတြက္ အေရးႀကီးတယ္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္႐ွိဖို႔ႏွင့္ တိုင္းျပည္အတြက္ နည္းလမ္းေကာင္းေတြ ႐ွာဖို႔ပဲ အေရးႀကီးတယ္။”
——————————————————————-
“မင္းတို႔ BA, BSc, MA, MSc ေတြ ေအာင္ၿပီး ICS ေတြ ျဖစ္လာရင္ မင္းတို႔အတြက္ ငါ ၀မ္းသာပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မင္းတို႔အတြက္ ငါဂုဏ္မယူႏိုင္ေသးဘူး။တိုင္းျပည္အတြက္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လို အနစ္နာခံၿပီး ဘယ္လိုတာ၀န္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ေနရတယ္ဆိုရင္ အဲဒါအတြက္ ငါ ေက်နပ္တယ္၊ဂုဏ္ယူတယ္။ အဲဒီလို တိုင္းျပည္အတြက္ အနစ္နာခံၿပီး လုပ္ေနတာကိုသာ ငါ ဂုဏ္ယူရမွာပါ။”
——————————————————————-
“တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ မွားတဲ့သူကို ျပင္ဆင္ခြင့္ ေပးရမွာေပါ့။ ဒါႏွင့္
သူတစ္သက္လံုးအတြက္ မနစ္နာေစခ်င္ပါဘူး။ နာမည္ မပ်က္ေစခ်င္ဘူး။ သူ႔ကို
နားလည္ေအာင္ သြန္သင္မယ္၊ ျပင္ခ်ိန္ေပးမယ္၊ ျပင္ေစမယ္။ ဒါအတြက္ေတာ့ ေက်ာင္းက
လက္ခံေပးရမယ္။ သူႀကိဳးစားၿပီး ျပင္ဆင္သြားရင္ လူေတာ္လူေကာင္းျဖစ္မယ္။
ေက်ာင္းက ဂုဏ္ယူႏိုင္တာေပါ့။ အဲဒီေက်ာင္းသားက သူ႔ဓေလ့ဆိုးကို မျပင္ဘူး၊
ဆရာေတြ ျပင္မရေအာင္ ဆိုးေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း တစ္မ်ိဳးေပါ့ေလ။”
——————————————————————-
“ကဲ လူႀကီးမင္းတို႔… တို႔ေက်ာင္းက သပိတ္မေမွာက္တဲ့ေက်ာင္းသား လက္မခံဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္မိဘထံ ျပန္ၾကေပေတာ့။”
——————————————————————-
“ငါတစ္ေယာက္တည္းကို မင္းတို႔ ကယ္ရာလိုက္သြားလ်င္ ငါ့အေနနဲ႔
တစ္ကိုယ္ေကာင္းၾကံ၊ အဖြဲ႔ကို သစၥာေဖာက္သူ ျဖစ္မယ္။
နာမည္ပ်က္ခ်င္ပ်က္ပါေစလို႔ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ ငါ့စိတ္က လက္မခံဘူးကြာ။
မင္းတို႔ကယ္တင္မယ့္အစီအစဥ္ကို ငါလက္မခံႏိုင္ဘူး။ ငါတို႔အုပ္စုအတြက္
ငါအနစ္နာခံၿပီး ဂ်ပန္ေတြလုပ္သမွ် သတ္သတ္၊ညွင္းဆဲညွင္းဆဲ ငါခံေတာ့မယ္။ မင္းတို႔ ငါ့တစ္ေယာက္အတြက္နဲ႔ အသက္မစြန္႔နဲ႔၊ တစ္ျပည္လံုးအတြက္လုပ္ၾက။”
(ဂ်ပန္ေခတ္က ဖမ္းဆီး
အက်ဥ္းက်ခံေနရစဥ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဗိုလ္မွဴးႀကီးဗထူးတို႕၏
လွ်ိဳ၀ွက္အစီအစဥ္ျဖင့္ ဆရာႀကီး၏တပည့္မ်ားက ဆရာႀကီးအားေထာင္မွ
ခိုးထုတ္ကယ္တင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းၾကစဥ္က။)
——————————————————————-
ဆရာၾကီးဦးရာဇတ္အား ဂုဏ္ျပဳ အမည္မွည့္ေခၚထားေသာ ရာဇက္ခန္းမေဆာင္ (မႏၲေလးတကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္) |
“တို႔အိမ္ေထာင္သက္မွာ မင္း မလုပ္မိဖို႔
အခ်က္ႀကီးႏွစ္ခ်က္ကို သတိျပဳရမယ္။ ပထမအခ်က္က မင္း က်ဳပ္အေမကို
မေစာ္ကားဖို႔၊ ဒုတိယအခ်က္က က်ဳပ္ေက်ာင္းႀကီးကို မေစာ္ကားဖို႔ပဲျဖစ္တယ္။”
(အိမ္ေထာင္က်စ
မဂၤလာဦးအခ်ိန္တြင္ ဇနီးျဖစ္သူ ေဒၚခင္ခင္အား ေျပာသည့္ ဆရာႀကီး၏မွာတမ္းစကား။
ဆရာႀကီးသည္ကား သူ၏ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို မိခင္ႏွင့္တစ္မွ်
ထပ္တူတန္ဖိုးထားသူပင္တည္း။)
——————————————————————-
“ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ငါတို႔ အပါအဝင္ လူႀကီးပိုင္းေတြက ႏိုင္ငံေရး
ပရိယာယ္ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာစြာနဲ႔ နည္းစနစ္ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔
ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးရရွိဖို႔အတြက္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကၿပီ၊ တစ္ယူသန္ အၾကမ္းဖက္နည္းေတြနဲ႔ ေတာ္လွန္ဖို႔အထိ ဆႏၵမေစာသင့္ဘူးကြယ့္”
(အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးျမင္လ်င္
ခဲႏွင့္ထုသည္အထိ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ျပင္းျပလြန္းလသည့္ ကိုေထြးကဲ့သို႔ေသာ
ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားအား သြန္သင္သည့္စကား။ အဂၤလိပ္အား မိမိအတြက္
ေနာက္ေၾကာင္းအႏၱရာယ္လံုလံု၊ သိကၡာ႐ိွ႐ွိျဖင့္ ျပႆနာ
တစ္စံုတစ္ရာမ႐ွိေစဘဲ လူေ႐ွ႕သူေ႐ွ႕တြင္ အလဲထိုးႏိုင္ေစခဲ့သည့္ Boxing
လက္ေ၀ွ႕ အားကစားျဖင့္ မ်ိဳးခ်စ္ လူငယ္မ်ားအတြက္
အေသးစားေတာ္လွန္ေရးအခြင့္အလမ္းတစ္ရပ္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္။)
——————————————————————-
“တုိ္င္းျပည္မွာ လူတုိင္းလုိလုိ စာတတ္ရမယ္။
အဂၤလိပ္စာကုိ ပုိၿပီးမွ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္တတ္ရမယ္။ ငါးၾကင္းဆီနဲ႔
ငါးၾကင္းျပန္ေၾကာ္ ရမယ္။ အဂၤလိပ္ကုိ ျပန္ေတာ္လွန္မယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔ဆီက
ပညာရပ္ေတြကုိ သူ႕ဘာသာနဲ႔သင္ယူၿပီးမွ သူ႔ကုိ ျပန္ေတာ္လွန္ရမယ္”
——————————————————————-
“လြတ္လပ္ေရးရၿပီးလို႔ အားလံုးအထိုင္က်သြားၿပီးလ်င္ ငါ ေက်ာင္းဆရာပဲ ျပန္လုပ္မွာကြ။”
(ပညာေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း၀န္ႀကီး ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္က မိမိ တပည့္မ်ားအား ေတြ႕ဆံုခိုက္ ေျပာၾကားသည့္စကား)
——————————————————————-
“ကၽြန္ေတာ္က အေရးမႀကီးပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင္႔ သခင္ျမတို႕က ပိုဆိုးပံုရတယ္။ သူတို႕ကိုသာ ဂရုစိုက္ၾကပါ။”
(ေသနတ္ဒဏ္ရာမ်ားျဖင့္ ေ၀ဒနာခံစားေနရစဥ္တြင္ပင္ ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့သည့္ စံျပ အာဇာနည္ ဆရာႀကီး၏ ေနာက္ဆံုးစကား။)
ကိုေက်ာ္မိုးေအာင္ FB
RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan): 18.7.2013
kolatt (Pabedan): 18.7.2013
No comments:
Post a Comment