Pages

Pages - Menu

Wednesday, March 20, 2013

တကၠစီဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွ မထသသို႔ မတ္ ၃၀ အၿပီးလႊဲေပးမည္

တကၠစီဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွ
မထသသို႔ မတ္ ၃၀ အၿပီးလႊဲေပးမည္
Wednesday, March 20, 2013

ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွ ကိုင္တြယ္လုပ္ေဆာင္ေနေသာ
တကၠစီဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားႏွင့့္ ပတ္သတ္၍ မထသ
(ဗဟို)သို႔ ၂၀၁၃ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္
အၿပီးလႊဲေျပာင္းေပးေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း မထသ
(ဗဟို)မွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးဘျမင့္က ေျပာသည္။

“မွတ္ပံုတင္စနစ္၊ ေကာက္ခံႏႈန္းထားေတြဟာ ဘာမွ
မေျပာင္းလဲပါဘူး။ အကုန္လံုးအရင္ပံုစံအတိုင္းပဲ လုပ္
ေဆာင္သြားမွာပါ။ ဒါက ဌာန လႊဲေျပာင္းျခင္းသာ
ျဖစ္တယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွာက မွတ္ပံုတင္တာ
တစ္ခုတည္းကိုပဲ လုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ တျခား စည္းကမ္း 
ထိန္းသိမ္းေရးေတြမွာ အားနည္းတဲ့အတြက္မထသ(ဗဟို)
ကို လႊဲေျပာင္းေပးတာျဖစ္တယ္” ဟု ယင္းက ဆက္လက္
ေျပာၾကားသည္။

တကၠစီလုပ္ငန္းမ်ား လႊဲေျပာင္းၿပီးေနာက္ လုပ္ငန္းစဥ္ ၄
ရပ္ျဖင့္ တကၠစီလုပ္ငန္းမ်ား တိုးတက္ဖြံျဖဳိးလာေစရန္
ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ေပး
ေဆာင္ေနက် ပံုစံအတိုင္းသာ ဆက္လက္ေပးေဆာင္
သြားရမည္ျဖစ္ၿပီး ဌာနအသစ္ေျပာင္း၍ မွတ္ပံုတင္အ
သစ္ ျပန္လုပ္ရမည္မွာမဟုတ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္
တကၠစီမီတာ တပ္ဆင္ျခင္းကိုတင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး တကၠစီမီတာ မတပ္ဆင္
သူမ်ားကိုမွတ္ပံုတင္ ထုတ္ေပးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း
မထသ(ဗဟို)က ဒုဥကၠဌ ဦးလွေသာင္းျမင့္က
ေျပာၾကားသည္။

“ပထမတစ္ခ်က္အေနနဲ႔ တကၠစီ စီးတဲ့သူေတြ လံုျခံဳ
ေအာင္ အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္လုပ္ရမယ့္ ကားသမား
ေတြက အႏၲရယ္ကင္းရွင္းေအာင္ မလုပ္ဘူးဆိုရင္အေရး
ယူသြားမယ္။ ဒုတိယ တစ္ခ်က္အေနနဲ႔ တကၠစီေမာင္းတဲ့
သူေတြကိုကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ေမာင္းႏိုင္ေအာင္ ပညာ
ေပးလုပ္ငန္းေတြ သင္တန္းေတြေပးသြားမယ္။ ေနာက္
တစ္ခ်က္ကေတာ့ တကၠစီနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ အသင္းအဖြဲ႔
ေတြဖြဲ႔ခိုင္းမယ္။ ဒါကလည္း တကၠစီနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ ကိစၥ
ရပ္ေတြေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ အခြင့္အေရးေပးတဲ့ အေနနဲ႔ ဖြဲ႔ခိုင္းျခင္းျဖစ္တယ္။ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ တကၠစီမီ
တာ တက္ၿပီးတာနဲ႔ တကၠစီေမာင္းတဲ့ သူေတြကိုကုမၸဏီ
ေတြနဲ႔ ညွိၿပီး လစာ သတ္မွတ္ေပးတာေတြ၊ လမ္းပိတ္ဆို႔
တာေတြ မျဖစ္ေအာင္မွတ္တိုင္ေနရာေတြ သတ္မွတ္ေပး
တာေတြ စတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲေရး လုပ္ငန္းေတြလုပ္ေဆာင္
သြားမယ္” ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။

တကၠစီယာဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ တကၠစီ ဆပ္ေကာ္မတီ
အဖြဲ႔၊ တကၠစီဒရိုင္ဘာမ်ားအသင္း၊ တကၠစီ ပိုင္ရွင္မ်ား
အသင္း စသည့္ အသင္းမ်ားဖြဲ႔စည္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္း
အဖြဲ႔ သံုးဖြဲ႔၏ ေပါင္းစပ္ လႈပ္ရွားႏိုင္မႈေကာင္းသည္ႏွင့္အမွ် တကၠစီလုပ္ငန္းမ်ား တိုးတက္ျမင့္မားလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊
တကၠစီမီတာ တပ္ဆင္ပါက CNG ကားျဖစ္ျဖစ္၊ စက္သံုးဆီ
(ဒီဇယ္၊ ဓာတ္ဆီ)ကားျဖစ္ျဖစ္ ေစ်းႏႈန္း တစ္မ်ဳိးထဲသာ သတ္မွတ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး တကၠစီမီတာတပ္ဆင္ရမည့္
အခ်ိန္ကို အတိအက် မေျပာႏုိင္ေသးေၾကာင္း ယင္းက
ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ယခုလက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း တကၠစီ အစီးေရ ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိၿပီး တကၠစီမီတာ
တပ္ဆင္ျခင္းကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ပထမအႀကိမ္လုပ္ေဆာင္
ခဲ့ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္ျခင္း မရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ရည္မြန္
The Myanma Age

Wednesday, March 20, 2013

ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွ ကိုင္တြယ္လုပ္ေဆာင္ေနေသာတကၠစီဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားႏွင့့္ပတ္သတ္၍မထသ (ဗဟို)
သို႔ ၂၀၁၃ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ အၿပီးလႊဲေျပာင္းေပးေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း မထသ (ဗဟို)မွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးဘျမင့္က ေျပာသည္။ “မွတ္ပံုတင္စနစ္၊ ေကာက္ခံႏႈန္းထားေတြဟာ ဘာမွ မေျပာင္းလဲပါဘူး။ အကုန္လံုးအရင္ပံုစံအတိုင္းပဲ လုပ္
ေဆာင္သြားမွာပါ။ ဒါက ဌာန လႊဲေျပာင္းျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွာက မွတ္ပံုတင္တာ တစ္ခု
တည္းကိုပဲ လုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ တျခား စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးေတြမွာ အားနည္းတဲ့အတြက္မထသ(ဗဟို) ကို လႊဲေျပာင္းေပးတာျဖစ္တယ္” ဟု ယင္းက ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

တကၠစီလုပ္ငန္းမ်ား လႊဲေျပာင္းၿပီးေနာက္ လုပ္ငန္းစဥ္ ၄ ရပ္ျဖင့္ တကၠစီလုပ္ငန္းမ်ား တိုးတက္ဖြံျဖဳိးလာေစရန္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ေပး ေဆာင္ေနက် ပံုစံအတိုင္းသာ ဆက္လက္ေပးေဆာင္ သြားရမည္ျဖစ္ၿပီး ဌာနအသစ္ေျပာင္း၍ မွတ္ပံုတင္အ သစ္ ျပန္လုပ္ရမည္မွာမဟုတ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တကၠစီမီတာ တပ္ဆင္ျခင္းကိုတင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး တကၠစီမီတာ မတပ္ဆင္ သူမ်ားကိုမွတ္ပံုတင္ ထုတ္ေပးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း
မထသ(ဗဟို)က ဒုဥကၠဌ ဦးလွေသာင္းျမင့္က ေျပာၾကားသည္။

“ပထမတစ္ခ်က္အေနနဲ႔ တကၠစီ စီးတဲ့သူေတြ လံုျခံဳ ေအာင္ အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္လုပ္ရမယ့္ ကားသမား
ေတြက အႏၲရယ္ကင္းရွင္းေအာင္ မလုပ္ဘူးဆိုရင္အေရး ယူသြားမယ္။ ဒုတိယ တစ္ခ်က္အေနနဲ႔ တကၠစီေမာင္းတဲ့ သူေတြကိုကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ေမာင္းႏိုင္ေအာင္ ပညာ ေပးလုပ္ငန္းေတြ သင္တန္းေတြေပးသြားမယ္။
 
 ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့တကၠစီနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ အသင္းအဖြဲ႔ ေတြဖြဲ႔ခိုင္းမယ္။ ဒါကလည္း တကၠစီနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ ကိစၥ ရပ္ေတြေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ အခြင့္အေရးေပးတဲ့ အေနနဲ႔ ဖြဲ႔ခိုင္းျခင္းျဖစ္တယ္။ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ တကၠစီမီ တာ တက္ၿပီးတာနဲ႔ တကၠစီေမာင္းတဲ့ သူေတြကိုကုမၸဏီ ေတြနဲ႔ ညွိၿပီး လစာ သတ္မွတ္ေပးတာေတြ၊ လမ္းပိတ္ဆို႔ တာေတြ မျဖစ္ေအာင္မွတ္တိုင္ေနရာေတြ သတ္မွတ္ေပး တာေတြ စတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲေရး လုပ္ငန္းေတြလုပ္ေဆာင္ သြားမယ္” ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။

တကၠစီယာဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ တကၠစီ ဆပ္ေကာ္မတီ အဖြဲ႔၊ တကၠစီဒရိုင္ဘာမ်ားအသင္း၊ တကၠစီ ပိုင္ရွင္မ်ား အသင္း စသည့္ အသင္းမ်ားဖြဲ႔စည္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္း အဖြဲ႔ သံုးဖြဲ႔၏ ေပါင္းစပ္ လႈပ္ရွားႏိုင္မႈေကာင္းသည္ႏွင့္အမွ် တကၠစီလုပ္ငန္းမ်ား တိုးတက္ျမင့္မားလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တကၠစီမီတာ တပ္ဆင္ပါက CNG ကားျဖစ္ျဖစ္၊ စက္သံုးဆီ (ဒီဇယ္၊ ဓာတ္ဆီ)ကားျဖစ္ျဖစ္ ေစ်းႏႈန္း တစ္မ်ဳိးထဲသာ သတ္မွတ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး တကၠစီမီတာတပ္ဆင္ရမည့္ အခ်ိန္ကို အတိအက် မေျပာႏုိင္ေသးေၾကာင္း ယင္းက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ယခုလက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း တကၠစီ အစီးေရ ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိၿပီး တကၠစီမီတာ တပ္ဆင္ျခင္းကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ပထမအႀကိမ္လုပ္ေဆာင္ ခဲ့ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္ျခင္း မရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ရည္မြန္
The Myanma Age,Rangonnewsdaily
RND:  :20.3.2013
 

No comments:

Post a Comment