Pages

Pages - Menu

Wednesday, January 23, 2013

လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ဒဂုံ-ဧရာအေ၀းေျပး၀င္းထဲရွိ ခရီးသည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈလုသူမ်ား

ခရီးသည္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈလုသူမ်ား

ေရးသားသူ- ေအာင္သစ္လြင္၊ ေအးျမတ္သူ၊ ညီညီေဇာ္

ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီးတစ္ခုလုံးႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ကို အဓိကခ်ိတ္ဆက္ေပးေနေသာ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ဒဂုံ-ဧရာအေ၀းေျပး၀င္းထဲသို႔  ကုိေ၀လြင္ ၀င္လုိက္သည္။ ကား၀င္းထဲ၀င္လုိက္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ အ၀တ္အစားညစ္ေထးေထး ၀တ္ဆင္ထားေသာ ဦးေရႏွစ္ဆယ္ခန္႔ရွိမည့္
ဧည့္ႀကိဳ(ေခၚ)လူေခၚပြဲစားမ်ား၏ ဘယ္သြားမလို႔လဲ၊ ဘယ္လဲဟူသည့္ အေမးႏွင့္အတူ ၎၏ခရီးေဆာင္အိတ္အား ၀ိုင္း၀န္းလုယက္ဆဲြသည့္ အေျခအေနမ်ဳိးႏွင့္ ကိုေ၀လြင္တစ္ေယာက္ ႀကံဳေတြ႕ရပါသည္။

ကိုေ၀လြင္သည္ ဟသၤာတၿမိဳ႕မွ ပုဂၢလိကေဆးခန္းတစ္ခုသို႔ မ်က္စိခဲြစိတ္ရန္ လာေရာက္သူတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ခရီးသြားအေတြ႕အႀကံဳနည္းေသာေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သို႔ အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးကို ႀကံဳေတြ႕ရသည့္အခါ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔မိေၾကာင္း ေျပာသည္။

“အတင္းဆဲြလုေတာ့ လူကိုအႏုၾကမ္းစီးသလားလို႔ေတာင္ ထင္ရတယ္”ဟု ၎ကဆုိသည္။

ခရီးသည္မ်ား၏အထုပ္အပိုးမ်ား လုယက္သယ္ယူျခင္း၊ ဆုိင္ရာကားဂိတ္သို႔ အတင္းအဓမၼေခၚေဆာင္ျခင္း၊ ခရီးသည္တစ္ဦးအား လူေခၚပဲြစား ႏွစ္ေယာက္၊ သုံးေယာက္က ဟိုဘက္သည္ဘက္ ၀ိုင္း၀န္းဆဲြၾကျခင္း၊ ခရီးသည္ဟုေခၚျခင္းတုိ႔က ျပည္တြင္းရွိ ေရဆိပ္၊ ေလဆိပ္၊ ကားဂိတ္ႏွင့္ ရထားဘူတာ႐ုံတို႔သို႔ ၀င္ထြက္သြားလာဖူးသူတုိင္း ႀကံဳေတြ႕ေနရမည့္ကိစၥျဖစ္သည္။

ကား၀င္းမ်ားတြင္ ခရီးသည္မ်ားအား အၿပိဳင္အဆုိင္ လူလုပဲြမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းအား အေ၀းေျပး၀င္းအတြင္း တာ၀န္အရွိဆုံး ကြပ္ကဲေရး႐ုံးမွ နယ္ေျမရဲ ပါ၀င္ေသာ ပူးေပါင္းအဖဲြ႕ျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္အေရးယူေသာ္လည္း အဆုိပါလူေခၚပဲြစားဦးေရမွာ အလြန္မ်ားေသာေၾကာင့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူ၍မရေၾကာင္း ပူးေပါင္းအဖဲြ႕တြင္ ပါ၀င္သူတစ္ဦးကေျပာသည္။

ဧည့္ႀကိဳေခၚ လူေခၚပဲြစားမ်ားမွာ ၿမိဳ႕နယ္အသီးသီးရွိ အေ၀းေျပးကားဂိတ္တုိင္းတြင္ရွိၿပီး အမ်ားစုမွာ အလုပ္အကိုင္ အတည္တက်မရွိဘဲ က်ပန္းလာေရာက္လုပ္ကိုင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။

အေ၀းေျပးကားဂိတ္၊ မီးရထားဘူတာ စသည့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ေနရာမ်ားကို ကိုယ့္အိမ္သဖြယ္ေနၾကရင္း ၀မ္းစာရွာေနၾကေသာ အဆိုပါ အလုပ္သမားမ်ားမွာ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း သြားလာလႈပ္ရွားေနေသာ ခရီးသြားမ်ားအတြက္ ေရွာင္လဲြမရႏုိင္ေသာ လူအစုအဖဲြ႕ျဖစ္ေနသည္။

“တန္ရာတန္ေၾကးဆို ေပးပါတယ္။ အခုက လက္ထဲကအထုပ္ကို လာဆဲြၿပီး လုိင္းကားေပၚ တင္ေပးၿပီးကာမွ မတန္တဆေတာင္းတာေတာ့ လြန္လြန္းပါတယ္”ဟု ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပး၀င္းဂိတ္သို႔လာေသာ ေနျပည္ေတာ္ တပ္ကုန္းမွ ခရီးသည္ မန္းေအးကဆုိသည္။

ဒဂုံ-ဧရာအေ၀းေျပးမွ လူေခၚပဲြစား ကိုေက်ာ္ဦးသည္ ဧည့္ႀကိဳအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ေနသူတစ္ဦးျဖစ္ကာ ကား၀င္းအတြင္းရွိ ေစ်းသည္မ်ားက ေစ်းေရာင္းရင္း ခရီးသည္မ်ားက ကားဂိတ္မ်ားဆီ ေခၚေဆာင္သြားေသာေၾကာင့္ ၀င္ေငြနည္းပါးလာေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။

“ခရီးသည္တစ္ေယာက္ ပို႔ေပးရင္ ငါးရာရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဧည့္ႀကိဳေတြကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ စိစစ္မေပးတဲ့အတြက္ ႀကံဳရာလူက ၀င္လုပ္ေတာ့ အဆင္မေျပပါဘူး”ဟု ၎ကေျပာသည္။ လူေခၚပဲြစားေခၚ ဧည့္ႀကိဳမ်ားမွာ သက္ဆုိင္ရာဌာနမွ တရား၀င္လုပ္ခြင့္ ေပးထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ကားဂိတ္မ်ားက ခရီးသည္ပိုရရွိရင္ တစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္ ၅၀၀ ႏႈန္း သတ္မွတ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ 

“အရင္လို ခရီးသည္ကို ဂိတ္ေရွ႕ကေန ေခၚလို႔မရေတာ့ဘူး။ အေ၀းေျပးအေပါက္၀အထိသြားၿပီး အလုအယက္ေခၚမွ ခရီးသည္ရတာပါ”ဟု ရန္ကုန္-ပုသိမ္ကားဂိတ္တစ္ခုမွ ကားဒ႐ုိက္ဘာတစ္ဦးကေျပာသည္။

အေ၀းေျပးကားဂိတ္မ်ားတြင္ ကိုေက်ာ္ဦးတို႔လို ဂိတ္မွခန္႔အပ္ထားေသာ တရား၀င္လုပ္သားမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ အနီးအနားရပ္ကြက္မ်ားမွ အလုပ္မရွိ၍ လူေခၚပဲြစား လာလုပ္ၾကေသာ ကားေလာကအေခၚ အာႀကီးဆိုသူမ်ားလည္းရွိသည္။ ယင္းအာႀကီးဆိုသူမ်ားမွာ ကားဂိတ္မ်ားမွ တရား၀င္ အလုပ္သမားမဟုတ္၍ ခရီးသည္ႏွင့္ ျပႆနာတစ္စုံတစ္ရာ ျဖစ္ပြားပါက ထြက္ေျပးသြားေလ့ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

“ခရီးသည္လုလုိ႔ ျပႆနာတက္တာခ်င္းအတူတူ ကၽြန္ေတာ္က အခ်ဳပ္ထဲမွာ ခုနစ္ရက္ေနခဲ့ရၿပီး အဲဒီအာႀကီးေတြ လြတ္ေျမာက္သြားတာ ႀကံဳခဲ့ဖူးတယ္” ဟု ကမၻာေျမကားဂိတ္မွ ဂိတ္၀န္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုႏုိင္လင္းကေျပာသည္။

ကိုႏိုင္လင္းတို႔လို လူေခၚပဲြစားမ်ားမွာ ခရီးသည္ႏွင့္ ျပႆနာျဖစ္ပြားပါက အေ၀းေျပး၀င္း ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲေရးအဖဲြ႕မွ တိတိက်က် သတ္မွတ္မထားေသာ ဒဏ္ေငြသုံးေသာင္းမွ ငါးေသာင္းအထိ ဒဏ္႐ုိက္ခံရၿပီး ကြပ္ကဲေရး႐ုံးအေနျဖင့္ အာႀကီးေခၚ က်ပန္းလာေရာက္လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ားအား စိစစ္အေရးယူေပးပါက ခရီးသည္ႏွင့္လူေခၚပဲြစားမ်ားအၾကား ျပႆနာအနည္းငယ္ ေလ်ာ့ပါးသြားႏုိင္ဖြယ္ရွိသည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ရွိ ရန္ကုန္- မႏၲေလး ခရီးသည္တင္ကားမ်ား အမ်ားဆုံးဂိတ္ထိုးေသာ ကၽြဲဆည္ကန္ကားႀကီးကြင္းတြင္လည္း ဆုိင္ကယ္တကၠစီေမာင္းသူေပါင္း ရာခ်ီရွိၿပီး ၀င္လာသမွ် ခရီးသည္ကို အလုအယက္ဆဲြေခၚၾကၿမဲျဖစ္သည္။

ဆုိင္ကယ္တကၠစီေမာင္းႏွင္သူ ကိုရဲရင့္ႏုိင္က“လုပ္တဲ့သူေတြက မ်ားလာေတာ့ ခရီးသည္မရမွာစိုးလို႔ ကားတစ္စီး၀င္လာတာနဲ႔ အတင္းေျပးလုိက္ လုယက္ၿပီး သူ႕ထက္ငါ ဦးေဆာင္ေခၚရေတာ့တာပဲ”ဟု ဆုိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ၂၀၁၃ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ အားကစားပဲြေတာ္ကို အိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံက်င္းပမည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္လည္း  အာဆီယံဥကၠ႒ ရာထူးတာ၀န္ကို ရယူမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခရီးသည္မ်ားကို အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးေသာ ေလဆိပ္လုိေနရာမ်ဳိးမွစ၍ ခရီးသည္မ်ား စိတ္၀င္တစား သြားေရာက္ေလ့ရွိေသာ ေနရာေဒသမ်ားရွိ ဆုိင္ကယ္ကယ္ရီ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအထိ ျပင္ဆင္ထားရန္ လိုအပ္သည္။ တစ္ေနရာမွတစ္ေနရာသို႔ သြားေရာက္ေနၾကျခင္းသည္ မိမိတို႔၏ စီးပြားေရးကိစၥမ်ားအတြက္ ပါ၀င္သလို စိတ္ခ်မ္းသာမႈကိုရလို၍ အေပ်ာ္ခရီးထြက္ေသာ ခရီးသြားမ်ားလည္း ရွိေသာေၾကာင့္ ၀န္ေဆာင္မႈေကာင္းေကာင္းေပးႏုိင္ရန္ အလြန္အေရးႀကီးေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံဧည့္လမ္းၫႊန္မ်ားအသင္း အတြင္းေရးမွဴး ဦးထြန္းျမတ္ကေျပာသည္။

ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈတြင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းသည္ လြန္စြာအေရးပါၿပီး တုိးတက္လာမည့္ စီးပြားေရး ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္အညီ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၀န္ေဆာင္မႈကို အေရးတႀကီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းခရီးသြားကုမၸဏီတစ္ခုမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။

“အိမ္သာမွဧည့္လာမွာပါ။ ၀န္ေဆာင္မႈေတြ ညံ့ဖ်င္းမႈေတြ ညံ့ဖ်င္းရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ပုံရိပ္က်ဆင္းမွာပါ။ အခုကတည္းက ျပင္ဆင္မယ္ဆုိရင္ အခ်ိန္မီပါေသးတယ္”ဟု ႏွစ္ေလးဆယ္ၾကာ ခရီးသြား၀န္ေဆာင္မႈသက္တမ္းရွိေသာ ေရႊလြန္းပ်ံ(Taxi Service)မွ ဥကၠ႒ဦးစိန္ျမင့္ကဆုိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အႀကီးဆုံးခရီးသည္တင္ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းျဖစ္ေသာ ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပး၀င္းတြင္လည္း ခရီးသြားမ်ားႏွင့္ တကၠစီယာဥ္မ်ား၏ မျပည့္စုံေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္။ 

လူေခၚပဲြစား၊ အထုပ္သယ္သမားမ်ားက လုၾက၊ ဆဲြၾကသည့္အခါ အားနာတတ္သည့္ အ႐ိုးခံစဲြရွိသူ ခရီးသည္မ်ားလည္း ဆဲြသည့္ေနာက္ပါၾကရသည္။ ခရီးေဆာင္အိတ္ လုဆဲြသည့္အခါ ေပးလုိက္ၾကရသည္။ သူတုိ႔သေဘာႏွင့္သူတို႔ ဆဲြၾက၊ သယ္ၾကၿပီးသည့္အခါ သူတို႔သေဘာႏွင့္ သူတို႔ပင္ ေငြေတာင္းၾကျပန္သည္။ 

“အန္တီက ကားေခါင္းမွာထုိင္တာ။ ပစၥည္းခ်ေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ ၀င္ထမ္းသြားမွန္းမသိဘူး။ ကိုယ္ကလည္း ဘူတာ႐ုံထုံးစံပဲဆိုၿပီး မေျပာေတာ့ပါဘူး”ဟု ေက်ာင္းပန္းေတာင္းၿမိဳ႕မွ အသက္ ၅၀ အရြယ္ ခရီးသည္ေဒၚျမျမက ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးအေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပသည္။

“အခုေတာ့ ငါးေထာင္၊ တစ္ေသာင္း သူေတာင္းသေလာက္ ေပးရေတာ့မယ္။ သူက သယ္သြားတာကိုး”ဟုေျပာရင္း ေဒၚျမျမက အထုပ္သယ္သြားသည့္ အထမ္းသမားေနာက္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ႏွင့္ လုိက္ပါသြားေလသည္။        ။

ဓာတ္ပုံ- ေဂ်ေမာင္ေမာင္ (အမရပူရ)
ဓာတ္ပုံ- ေဂ်ေမာင္ေမာင္ (အမရပူရ)
ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီးတစ္ခုလုံးႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ကို အဓိကခ်ိတ္ဆက္ေပးေနေသာ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္
ရွိ ဒဂုံ-ဧရာအေ၀းေျပး၀င္းထဲသို႔ ကုိေ၀လြင္ ၀င္လုိက္သည္။ ကား၀င္းထဲ၀င္လုိက္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ အ
၀တ္အစားညစ္ေထးေထး၀တ္ဆင္ထားေသာဦးေရႏွစ္ဆယ္ခန္႔ရွိမည့္ဧည့္ႀကိဳ(ေခၚ)လူေခၚပြဲစား၏ဘယ္သြား
မလို႔လဲ၊ ဘယ္လဲဟူသည့္ အေမးႏွင့္အတူ ၎၏ခရီးေဆာင္အိတ္အား ၀ိုင္း၀န္းလုယက္ဆဲြသည့္ အေျခအေန
မ်ဳိးႏွင့္ ကိုေ၀လြင္တစ္ေယာက္ ႀကံဳေတြ႕ရပါသည္။ ကိုေ၀လြင္သည္ ဟသၤာတၿမိဳ႕မွ ပုဂၢလိကေဆးခန္းတစ္ခုသို႔ မ်က္စိခဲြစိတ္ရန္ လာေရာက္သူတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ခရီး
သြားအေတြ႕အႀကံဳနည္းေသာေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သို႔ အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးကို ႀကံဳေတြ႕ရသည့္အခါ စိုးရိမ္ထိတ္
လန္႔မိေၾကာင္း ေျပာသည္။

“အတင္းဆဲြလုေတာ့ လူကိုအႏုၾကမ္းစီးသလားလို႔ေတာင္ ထင္ရတယ္”ဟု ၎ကဆုိသည္။

ခရီးသည္မ်ား၏အထုပ္အပိုးမ်ား လုယက္သယ္ယူျခင္း၊ ဆုိင္ရာကားဂိတ္သို႔ အတင္းအဓမၼေခၚေဆာင္ျခင္း၊ ခရီးသည္တစ္ဦးအား လူေခၚပဲြစား ႏွစ္ေယာက္၊ သုံးေယာက္က ဟိုဘက္သည္ဘက္ ၀ိုင္း၀န္းဆဲြၾကျခင္း၊ ခရီးသည္ဟုေခၚျခင္းတုိ႔က ျပည္တြင္းရွိ ေရဆိပ္၊ ေလဆိပ္၊ ကားဂိတ္ႏွင့္ ရထားဘူတာ႐ုံတို႔သို႔ ၀င္ထြက္သြားလာဖူးသူတုိင္း ႀကံဳေတြ႕ေနရမည့္ကိစၥျဖစ္သည္။

ကား၀င္းမ်ားတြင္ ခရီးသည္မ်ားအား အၿပိဳင္အဆုိင္ လူလုပဲြမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းအား အေ၀းေျပး၀င္းအတြင္း တာ၀န္အရွိဆုံး ကြပ္ကဲေရး႐ုံးမွ နယ္ေျမရဲ ပါ၀င္ေသာ ပူးေပါင္းအဖဲြ႕ျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္အေရးယူေသာ္လည္း အဆုိပါလူေခၚပဲြစားဦးေရမွာ အလြန္မ်ားေသာေၾကာင့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူ၍မရေၾကာင္း ပူးေပါင္းအဖဲြ႕တြင္ ပါ၀င္သူတစ္ဦးကေျပာသည္။

ဧည့္ႀကိဳေခၚ လူေခၚပဲြစားမ်ားမွာ ၿမိဳ႕နယ္အသီးသီးရွိ အေ၀းေျပးကားဂိတ္တုိင္းတြင္ရွိၿပီး အမ်ားစုမွာ အလုပ္အကိုင္ အတည္တက်မရွိဘဲ က်ပန္းလာေရာက္လုပ္ကိုင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။

အေ၀းေျပးကားဂိတ္၊ မီးရထားဘူတာ စသည့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ေနရာမ်ားကို ကိုယ့္အိမ္သဖြယ္ေနၾကရင္း ၀မ္းစာရွာေနၾကေသာ အဆိုပါ အလုပ္သမားမ်ားမွာ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း သြားလာလႈပ္ရွားေနေသာ ခရီးသြားမ်ားအတြက္ ေရွာင္လဲြမရႏုိင္ေသာ လူအစုအဖဲြ႕ျဖစ္ေနသည္။

“တန္ရာတန္ေၾကးဆို ေပးပါတယ္။ အခုက လက္ထဲကအထုပ္ကို လာဆဲြၿပီး လုိင္းကားေပၚ တင္ေပးၿပီးကာမွ မတန္တဆေတာင္းတာေတာ့ လြန္လြန္းပါတယ္”ဟု ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပး၀င္းဂိတ္သို႔လာေသာ ေနျပည္ေတာ္ တပ္ကုန္းမွ ခရီးသည္ မန္းေအးကဆုိသည္။

ဒဂုံ-ဧရာအေ၀းေျပးမွ လူေခၚပဲြစား ကိုေက်ာ္ဦးသည္ ဧည့္ႀကိဳအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ေနသူတစ္ဦးျဖစ္ကာ ကား၀င္းအတြင္းရွိ ေစ်းသည္မ်ားက ေစ်းေရာင္းရင္း ခရီးသည္မ်ားက ကားဂိတ္မ်ားဆီ ေခၚေဆာင္သြားေသာေၾကာင့္ ၀င္ေငြနည္းပါးလာေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။

“ခရီးသည္တစ္ေယာက္ ပို႔ေပးရင္ ငါးရာရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဧည့္ႀကိဳေတြကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ စိစစ္မေပးတဲ့အတြက္ ႀကံဳရာလူက ၀င္လုပ္ေတာ့ အဆင္မေျပပါဘူး”ဟု ၎ကေျပာသည္။ လူေခၚပဲြစားေခၚ ဧည့္ႀကိဳမ်ားမွာ သက္ဆုိင္ရာဌာနမွ တရား၀င္လုပ္ခြင့္ ေပးထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ကားဂိတ္မ်ားက ခရီးသည္ပိုရရွိရင္ တစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္ ၅၀၀ ႏႈန္း သတ္မွတ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။

အရင္လိုခရီးသည္ကိုဂိတ္ေရွ႕ကေန ေခၚလို႔မရေတာ့ဘူး။အေ၀းေျပးအေပါက္၀အထိသြားၿပီးအလုအယက္ေခၚ
မွ ခရီးသည္ရတာပါ”ဟု ရန္ကုန္-ပုသိမ္ကားဂိတ္တစ္ခုမွ ကားဒ႐ုိက္ဘာတစ္ဦးကေျပာသည္။

အေ၀းေျပးကားဂိတ္မ်ားတြင္ ကိုေက်ာ္ဦးတို႔လို ဂိတ္မွခန္႔အပ္ထားေသာ တရား၀င္လုပ္သားမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ အနီးအနားရပ္ကြက္မ်ားမွအလုပ္မရွိ၍လူေခၚပဲြစားလာလုပ္ၾကေသာကားေလာကအေခၚအာႀကီးဆိုသူမ်ား
လည္းရွိသည္။ ယင္းအာႀကီးဆိုသူမ်ားမွာ ကားဂိတ္မ်ားမွ တရား၀င္ အလုပ္သမားမဟုတ္၍ ခရီးသည္ႏွင့္
 ျပႆနာတစ္စုံတစ္ရာ ျဖစ္ပြားပါက ထြက္ေျပးသြားေလ့ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

“ခရီးသည္လုလုိ႔ ျပႆနာတက္တာခ်င္းအတူတူ ကၽြန္ေတာ္က အခ်ဳပ္ထဲမွာ ခုနစ္ရက္ေနခဲ့ရၿပီး အဲဒီအာႀကီး
ေတြ လြတ္ေျမာက္သြားတာ ႀကံဳခဲ့ဖူးတယ္” ဟု ကမၻာေျမကားဂိတ္မွ ဂိတ္၀န္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုႏုိင္လင္း
ကေျပာသည္။

ကိုႏိုင္လင္းတို႔လို လူေခၚပဲြစားမ်ားမွာ ခရီးသည္ႏွင့္ ျပႆနာျဖစ္ပြားပါက အေ၀းေျပး၀င္း ႀကီးၾကပ္ကြပ္
ကဲေရးအဖဲြ႕မွ တိတိက်က် သတ္မွတ္မထားေသာ ဒဏ္ေငြသုံးေသာင္းမွ ငါးေသာင္းအထိ ဒဏ္႐ုိက္ခံရၿပီး ကြပ္ကဲေရး႐ုံးအေနျဖင့္ အာႀကီးေခၚ က်ပန္းလာေရာက္လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ားအား စိစစ္အေရးယူေပးပါက ခရီးသည္ႏွင့္လူေခၚပဲြစားမ်ားအၾကား ျပႆနာအနည္းငယ္ ေလ်ာ့ပါးသြားႏုိင္ဖြယ္ရွိသည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ရွိ ရန္ကုန္- မႏၲေလး ခရီးသည္တင္ကားမ်ား အမ်ားဆုံးဂိတ္ထိုးေသာ ကၽြဲဆည္ကန္ကားႀကီးကြင္း
တြင္လည္း ဆုိင္ကယ္တကၠစီေမာင္းသူေပါင္း ရာခ်ီရွိၿပီး ၀င္လာသမွ် ခရီးသည္ကို အလုအယက္ဆဲြေခၚၾက
ၿမဲျဖစ္သည္။

ဆုိင္ကယ္တကၠစီေမာင္းႏွင္သူ ကိုရဲရင့္ႏုိင္က“လုပ္တဲ့သူေတြက မ်ားလာေတာ့ ခရီးသည္မရမွာစိုးလို႔ ကား
တစ္စီး၀င္လာတာနဲ႔ အတင္းေျပးလုိက္ လုယက္ၿပီး သူ႕ထက္ငါ ဦးေဆာင္ေခၚရေတာ့တာပဲ”ဟု ဆုိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ၂၀၁၃ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ အားကစားပဲြေတာ္ကို အိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံ
က်င္းပမည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္လည္း အာဆီယံဥကၠ႒ ရာထူးတာ၀န္ကို ရယူမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခရီးသည္မ်ားကို အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးေသာ ေလဆိပ္လုိေနရာမ်ဳိးမွစ၍ ခရီးသည္မ်ား စိတ္၀င္
တစား သြားေရာက္ေလ့ရွိေသာ ေနရာေဒသမ်ားရွိ ဆုိင္ကယ္ကယ္ရီ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအထိ ျပင္ဆင္ထားရန္ လိုအပ္သည္။ တစ္ေနရာမွတစ္ေနရာသို႔ သြားေရာက္ေနၾကျခင္းသည္ မိမိတို႔၏ စီးပြားေရးကိစၥမ်ားအတြက္ ပါ၀င္သလို စိတ္ခ်မ္းသာမႈကိုရလို၍ အေပ်ာ္ခရီးထြက္ေသာ ခရီးသြားမ်ားလည္း ရွိေသာေၾကာင့္ ၀န္ေဆာင္
မႈေကာင္းေကာင္းေပးႏုိင္ရန္ အလြန္အေရးႀကီးေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံဧည့္လမ္းၫႊန္မ်ားအသင္း အတြင္းေရး
မွဴး ဦးထြန္းျမတ္ကေျပာသည္။

ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈတြင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းသည္ လြန္စြာအေရးပါၿပီး တုိးတက္လာမည့္ စီးပြား
ရး ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္အညီ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၀န္ေဆာင္မႈကို အေရးတႀကီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လို
အပ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းခရီးသြားကုမၸဏီတစ္ခုမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။

“အိမ္သာမွဧည့္လာမွာပါ။ ၀န္ေဆာင္မႈေတြ ညံ့ဖ်င္းမႈေတြ ညံ့ဖ်င္းရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ပုံရိပ္က်ဆင္းမွာပါ။ အခု
ကတည္းက ျပင္ဆင္မယ္ဆုိရင္ အခ်ိန္မီပါေသးတယ္”ဟု ႏွစ္ေလးဆယ္ၾကာ ခရီးသြား၀န္ေဆာင္မႈသက္
တမ္းရွိေသာ ေရႊလြန္းပ်ံ(Taxi Service)မွ ဥကၠ႒ဦးစိန္ျမင့္ကဆုိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အႀကီးဆုံးခရီးသည္တင္ယာဥ္ရပ္နားစခန္းျဖစ္ေသာ ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပး၀င္းတြင္လည္း
ခရီးသြားမ်ားႏွင့္ တကၠစီယာဥ္မ်ား၏ မျပည့္စုံေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္။

လူေခၚပဲြစား၊ အထုပ္သယ္သမားမ်ားက လုၾက၊ ဆဲြၾကသည့္အခါ အားနာတတ္သည့္ အ႐ိုးခံစဲြရွိသူ ခရီးသည္
မ်ားလည္း ဆဲြသည့္ေနာက္ပါၾကရသည္။ ခရီးေဆာင္အိတ္ လုဆဲြသည့္အခါ ေပးလုိက္ၾကရသည္။ သူတုိ႔
သေဘာႏွင့္သူတို႔ ဆဲြၾက၊ သယ္ၾကၿပီးသည့္အခါ သူတို႔သေဘာႏွင့္ သူတို႔ပင္ ေငြေတာင္းၾကျပန္သည္။

“အန္တီက ကားေခါင္းမွာထုိင္တာ။ ပစၥည္းခ်ေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ ၀င္ထမ္းသြားမွန္းမသိဘူး။ ကိုယ္ကလည္း ဘူတာ႐ုံထုံးစံပဲဆိုၿပီးမေျပာေတာ့ပါဘူး”ဟု ေက်ာင္းပန္းေတာင္းၿမိဳ႕မွအသက္၅၀အရြယ္ခရီးသည္ေဒၚျမျမ
က ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးအေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပသည္။

“အခုေတာ့ ငါးေထာင္၊ တစ္ေသာင္း သူေတာင္းသေလာက္ ေပးရေတာ့မယ္။ သူက သယ္သြားတာကိုး”
ဟုေျပာရင္း ေဒၚျမျမက အထုပ္သယ္သြားသည့္ အထမ္းသမားေနာက္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ႏွင့္ လုိက္ပါ
သြားေလသည္။ ။
 
 ေအာင္သစ္လြင္၊ ေအးျမတ္သူ၊ ညီညီေဇာ္
7days News:


No comments:

Post a Comment