၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ ေမလ ၁၆ ရက္ေန႔ ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ တင္သြင္းလာမည့္ ခရီးသည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းသံုး ေလယာဥ္မ်ား၏ အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ သတ္တမ္းသတ္မႇတ္ခ်က္မႇာ
ေလယာဥ္ ထုတ္လုပ္ခဲ့သည့္ေန႔မႇ စတင္ကာ ႏႇစ္ေပါင္း ၂၀ အတြင္း(သို႔) ေလ ယာဥ္ဆင္းသက္သည့္ အႀကိမ္အေရအတြက္ ငါးေသာင္း ျပည့္ေျမာက္သည္အထိသာ အသံုးျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။
''ေမလ ၁၆ရက္ေန႔ ေနာက္ပိုင္း ၀ယ္ယူတဲ့ ေလယာဥ္ေတြအကုန္လံုး စထုတ္တဲ့ေန႔ကစၿပီး ႏႇစ္ ၂၀ သက္တမ္းရႇိတဲ့ ေလယာဥ္ေတြကိုပဲ ၀ယ္ယူရမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ သူမ်ားႏိုင္ငံမႇာ ၁၀ ႏႇစ္အသံုးျပဳၿပီးတဲ့ ေလယာဥ္ကို ၀ယ္မယ္ဆိုရင္ ဒီမႇာ ေနာက္ထပ္ ၁၀ ႏႇစ္ပဲ သံုးရမႇာပါ။ ဒီလိုပဲေလယာဥ္ သက္တမ္းက ႏႇစ္ ၂၀ မျပည့္ေသးေပမယ့္ ဆင္း၊ တက္ ျပဳလုပ္တဲ့အႀကိမ္ေရကလည္း ငါးေသာင္းေက်ာ္သြားရင္ ဆက္သံုးခြင့္ မျပဳေတာ့ပါဘူး''ဟု ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနႏႇင့္ နီးစပ္သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
သို႔ေသာ္လက္ရႇိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သံုးစဲြေနသည့္ ခရီးသည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းတြင္ အသံုးျပဳေနသည့္ ေလယာဥ္မ်ား၏ သက္တမ္းကိုမူ ႏႇစ္ေပါင္း ၂၅ ႏႇစ္ႏႇင့္ ဆင္း၊ တက္ျပဳလုပ္သည့္ အႀကိမ္ေရ ခုနစ္ေသာင္းျပည့္ေျမာက္သည္အထိ သံုးစဲြႏိုင္ရန္ သတ္မႇတ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ရႇိအသံုး ျပဳေနသည့္ ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစားတြင္ ATR ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစားမႇာ အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး၊ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းသည္ ေဖာ္ကာ ၂၈၊ ATR ႏႇင့္ MA60, Beech craft 900 စသည့္ ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစားမ်ားျဖင့္ ပ်ံသန္္းေျပးဆြဲလ်က္ရႇိသည္။
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းသည္ သက္တမ္းၿပီး အပိုပစၥည္းရႇားပါးသည့္ ေလယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ ေလယာဥ္သစ္မ်ား ၀ယ္ယူေျပးဆဲြခဲ့ကာ F-27 ေလယာဥ္မ်ားကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ MA60 ေလယာဥ္ ေလယာဥ္သစ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုး ေျပးဆဲြခဲ့သည္။
၁၉၇၈ ခုႏႇစ္တြင္ စတင္အသံုးျပဳခဲ့သည့္ ေဖာ္ကာ F-28 ေလယာဥ္မႇာ ၃၂ ႏႇစ္သက္တမ္းရႇိၿပီး၊ ATR-72 ႏႇင့္ ATR-42 ေလယာဥ္မ်ားမႇာမူ ေျပးဆဲြသည့္ သက္တမ္း ၁၀ ႏႇစ္ႏႇင့္ ၁၅ ႏႇစ္ သက္တမ္း၀န္းက်င္ အသီးသီးရႇိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
No comments:
Post a Comment