RangonNewsDaily:: January . 3 .2015
႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ျမန္မာ့ဂီတတေခတ္ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ ကာလေပၚေတးဂီတမ်ားကို “ေျခေျချမစ္ျမစ္ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ”ဟူေသာက႑မွာ တပတ္တခါ တင္ဆက္ေနသူက ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀ကတည္းက ဂီတေလာက႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ က်င္လည္က်က္စားခဲ့သူ စႏၵယားတင္၀င္းလိႈင္။
သူ႕က႑လာလွ်င္ ျမန္မာသီခ်င္းကို ခ်စ္ခင္စြဲလန္းသူမ်ား၊ တေခတ္က ထိုသီခ်င္းမ်ားကို စြဲလန္းခဲ့သူမ်ားသည္ တကူးတကအခ်ိန္ေပး၍ ေစာင့္ေမွ်ာ္ၾကည့္႐ႈရသည္။
တေခတ္ကေတးသံရွင္မ်ားကိုလည္း ျမင္ရေတြ႕ရသည္မွာ ပီတိျဖစ္စရာေကာင္းသည္။ သူသည္အသက္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္အရြယ္မွာ စႏၵယားလက္သံဆုရရွိခဲ့သူ ျဖစ္သည္။သူ႕က႑လာလွ်င္ ျမန္မာသီခ်င္းကို ခ်စ္ခင္စြဲလန္းသူမ်ား၊ တေခတ္က ထိုသီခ်င္းမ်ားကို စြဲလန္းခဲ့သူမ်ားသည္ တကူးတကအခ်ိန္ေပး၍ ေစာင့္ေမွ်ာ္ၾကည့္႐ႈရသည္။
ဖဆပလအစိုးရ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုလက္ထက္က ျဖစ္သည္။ ကေလးဘ၀က စင္ေပၚဆုတက္ယူစဥ္ ပုဆုိးခ်က္ျပဳတ္ျဖစ္ေန၍ ဘဘႀကီးဦးႏု(၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု)ကိုယ္တိုင္ ျပန္ျပင္၀တ္ ေပးခဲ့ေၾကာင္း အမွတ္တရေျပာျပသည္။ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္အျဖစ္ အကယ္ဒမီ ျမတ္မြန္ႏွင့္တြဲကာ “တာ၀န္”ဟူေသာ ႐ုပ္ရွင္ကားကို ႐ိုက္ခဲ့ဖူးသည္။ သူ၏ဖခင္က ႐ုပ္ရွင္မင္းသား မ်ဳိးလိႈင္၊ တေခတ္က နာမည္ေက်ာ္ မင္းသား၊ ပေဒသာဓာတ္ျပားကုမၸဏီတည္ေထာင္ခဲ့သည္။
စႏၵယားတင္၀င္းလိႈႈင္မွာ အသက္ငယ္ငယ္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သူ၏ အိမ္ေထာင္ဘက္မွာ အဆိုေတာ္ ၾကည္ၾကည္၀င္း ျဖစ္သည္။ ၾကည္ၾကည္၀င္း၏ ေတးသီခ်င္းမ်ားစြာကို ေရဒီယိုပရိသတ္က ခ်စ္ခင္စြဲလန္း ၾကသည္။ “ေၾသာ္ ေဆာင္းေဆာင္းၾကာျခည္” သီခ်င္း၊ “မန္က်ည္းရြက္သုပ္၊ ငါးပိဖုတ္ကေလးႏွင့္ င႐ုပ္ရည္ကိုေဖ်ာ္ကာ ငါးေျခာက္ဖုတ္ႏွင့္ ပဲႀကီးဟင္း က ထမင္းၿမိန္ဖို႔ရာ . . .”ဆိုသည့္ ေတာရြာသ႐ုပ္ေဖာ္သီခ်င္းမ်ားက ႏႈတ္ဖ်ားမွာဆိုလို႔စြဲေစသည့္ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္သည္။
စႏၵယားတင္၀င္းလိႈင္းသည္ သူ၏ မမ (ၾကည္ၾကည္၀င္း)အေပၚမွာ သစၥာရွိစြာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးစြာ ေပါင္းသင္းေနထိုင္သူ ျဖစ္သည္။ သူ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တက္စ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္အရြယ္ကတည္းက မမႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သမီးဦးကေလး ေမြးဖြားၿပီး ျဖစ္သည္။
သူသည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ျမန္မာစာအဓိကယူၿပီး ဘြဲ႕ရသည္။ ၿပီးေတာ့ မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ကိုလည္း ရသည္။ ငယ္စဥ္က စိန္ေပါလ္ေက်ာင္းသား ျဖစ္သည္။ ျမန္မာစာကို ျမတ္ႏိုး၍ ျမန္မာစာႏွင့္ တကၠသိုလ္တက္ခဲ့ၿပီး စာေပ ခ်စ္သူ စာၾကမ္းပိုးတဦး ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာဆရာ အညာတမာ၊ စာေရးဆရာ ၿငိမ္းေက်ာ္စသူတို႔ႏွင့္လည္း ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ခဲ့သည္။
ေက်ာင္းၿပီးေတာ့လည္း သူသည္ ဂီတႏွင့္သာ ရပ္တည္ေနထိုင္သူ ျဖစ္သည္။ သူ၏ ဆရာရင္းကေတာ့ စႏၵယားခ်စ္ေဆြျဖစ္ေၾကာင္း သူက ေျပာသည္။ စႏၵယားမွာ လကၤာေက်ာ္စြာ ေရႊျပည္ေအး၊ ေအ၀မ္းခင္ေမာင္၊ ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကိုတို႔ႏွင့္ ငယ္စဥ္ကတည္းက တရင္းတႏွီး ေနထိုင္ခဲ့ၿပီး သူစႏၵယားတီးသည္ကို နားေထာင္ၿပီး ဆရာႀကီးမ်ားက “ေကာင္ ေလးကခုတကည္းက “Variation On The Same Tune” အမယ္စံုတီး တတ္ေနပါလားဟု ေျပာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံဂီတအျဖစ္ ကားေပါင္းမ်ားစြာမွာ တီးခတ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က “မဂၤလာပါ”ဆိုသည့္ ႐ုပ္ရွင္ကားတြင္မူ ဂီတအကယ္ဒမီဆုကို ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ထိုကားမွာ ဆုမရသည့္အခါ ဘယ္ကားမွာမွ် မတီးခတ္ေတာ့ဘဲ ေနခဲ့သည္မွာ (၇)ႏွစ္ၾကာခဲ့သည္ဟု ဆိုပါသည္။
ယခု ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြက္ “ၾကယ္စင္ေမာ္ကြန္း”ကားကိုေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း ဇာတ္ကားျဖစ္၍ ပန္းခ်ီစိုးမိုးက တာ၀န္ေပးအပ္သည့္ျပင္ စစ္ဘက္ကပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားကလည္း လာေရာက္ပန္ၾကားသည့္အတြက္ တီးခတ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ ဤဇာတ္ကားကို ထုတ္လုပ္သူ ေဇာ္မင္းေအး(ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ ဦးတင္ေအး၏သား)ကလည္း မိမိကို ႐ုပ္ရွင္ေတးဂီတအတြက္ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ဂုဏ္ျပဳေသာ ဤဇာတ္ကားမွာ တီးခတ္ၿပီး ယခုကဲ့သို႔ အကယ္ဒမီဆုရရွိခဲ့ေၾကာင္း ေျပာျပပါသည္။
သူသည္ အႏုပညာနယ္မွ အေတြ႕အႀကံဳတြင္ ဤဘ၀ကို ေရာက္လာသည္မွာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ဦး၀င္းဦး၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ဟု ေက်းဇူးတရားကို ထုတ္ေဖာ္ခဲ့သည္။ ဦး၀င္းဦးက သူ႔ကိုေနရာေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ တျခားသူမ်ားက သူ႔ကိုေျမႇာက္စားရပါ့မလားဟု အတိုက္အခံ ေ၀ဖန္ခဲ့သည္ကိုပင္ ၀င္းဦးက ျပန္လည္တံု႔ျပန္ကာ သူ႔ကိုေနရာေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထို႔ေၾကာင့္ ၀င္းဦး၏ ေက်းဇူးတရားကို တသက္လံုးမေမ့ေၾကာင္း ဖြင့္ဟသည္။
၂၀၀၅ ခုႏွစ္ “မဂၤလာပါ” ဇာတ္ကားမွာ ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံဂီတ တီးခတ္ခဲ့ၿပီး အကယ္ဒမီမရခဲ့ ေမွ်ာ္လင့္သလိုျဖစ္မလာခဲ့၍ ဘာမွ်မတီးဘဲေနခဲ့ရာ ယခုၾကယ္စင္ေမာ္ကြန္းကားမွာ ဂီတေနာက္ခံတီးသည္မွာ ၇ ႏွစ္ၾကာမွ တီးျခင္းျဖစ္သည္။
သူသည္ အႏုပညာအေတြ႕အႀကံဳ၊ စာေပအေတြ႕အႀကံဳ၊ ႏုိင္ငံတကာ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားရွိသူျဖစ္ၿပီး ဘ၀မွာ မည္သည့္ပကာသနမွ် မက္ေမာျခင္းမရွိသူ၊ အကယ္ဒမီဆုႏွင့္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္သည္ကိုပင္ “မလုပ္ပါနဲ႔ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ပံု႐ိုက္ရင္ၿပီးတာပဲ”ဟု ေျပာသူ၊ ၿပီးေတာ့ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရန္အက်ႌေကာင္းေကာင္း၀တ္ပါဟုဆိုလွ်င္လည္း စြပ္က်ယ္နဲ႔ အိမ္ေနရင္း သဘာ၀ပံု႐ိုက္ေပါ့ဗ်ာဟု ေျပာကာ ရယ္ေမာေနသည္။
သူသည္ ဟန္ပန္မရွိ၊ ပကာသနမရွိ၊ လူမမာဇနီးသည္ကိုလည္း ခ်စ္ခင္ယုယစြာ ျပဳစုသူ၊ စာေပခ်စ္သူ ဂီတသမားတဦး ျဖစ္သည္။
ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီဆုကေတာ့ တကယ့္အႏုပညာသမားတေယာက္ႏွင့္ တြန္းတိုက္မိသြားၿပီျဖစ္၍ နတ္လူသာဓုေခၚရမည့္ အကယ္ဒမီဆုပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
ႏုိင္ငံေရးအေနႏွင့္ကေတာ့ သူ၏အယူအဆမွာ-
“ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေဒၚစု(ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္)ကို တခါတေလက်ရင္ ေပ်ာ့တယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ တကယ္က ေပ်ာ့မွလည္း ေရာေႏွာနယ္ဖတ္ေပါင္းသင္းလို႔ရမွာေပါ့။ မာေနရင္ ဘယ္လိုေရာလို႔ရမွာလဲ။ အဲဒီေတာ့ တေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ခုဆုပ္ထားတဲ့ လက္သီးေတြဟာေျပၿပီး လက္၀ါးျဖန္႔ၿပီး အခ်င္းခ်င္းလက္၀ါးခ်င္းခ်ိတ္မိၾကတဲ့အခါ ေရာက္လာမယ္၊ အဲဒီအခါမွာ တကယ္ေကာင္းမြန္တဲ့ကာလတခု ေရာက္လာမွာပဲလို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္ဗ်ာ”ဟု သူယံုၾကည္ရာကို ေျပာျပသြားပါသည္။
အကယ္ဒမီရၿပီးလို႔ ေနာက္တေန႔မွာပဲ ခ်က္ခ်င္းသတင္းထြက္ေပၚ သည္က စႏၵယားတင္၀င္းလိႈင္ အကယ္ဒမီဆု႐ုပ္သိမ္းခံရသည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဂ်ာနယ္တိုက္ကိုလည္း ဖုန္းဆက္ေမးၾက။ ကၽြန္ေတာ္ သြားေလရာ ရာမွာလည္း ဟိုကေမး၊ ဒီကျမန္းၾကႏွင့္ . . .
ၿပီးေတာ့ သူ၏ အစီအစဥ္ “ေျခေျချမစ္ျမစ္ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ” လည္း မလာေတာ့ဘူး။ ေပးမလုပ္ေတာ့ဘူးတူတယ္”ဟု ေျပာၾကျပန္သည္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း စႏၵယားတင္၀င္းလိႈင္အိမ္ကို ဖုန္းဆက္ၿပီးမရခင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဒု-ဥကၠ႒ ဦးေအးၾကဴေလးကို ေမးရာ- “ဒီဆုက ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးကေပးတဲ့ဆုပဲ။ ျပည္သူကေပးတဲ့ ဆုပဲ။ ဆုက ျပန္႐ုပ္သိမ္းစရာအေၾကာင္းကို မရွိဘူး”ဟု သူကေျပာလိုက္သည္။
စႏၵယားတင္၀င္းလိႈင္၏ အိမ္သို႔ ဖုန္းျပန္ဆက္ရာ- “ကၽြန္ေတာ့္ဆု ကၽြန္ေတာ့္အိမ္မွာပဲ ရွိေနပါတယ္။ ဘယ္သူမွ လာမသိမ္းပါဘူး။ သတင္း ေတြျဖစ္ေနလား။ ကၽြန္ေတာ္မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က Happy New Year စားပြဲတက္ေနတာ။ ဟာ၊ အဲဒီသတင္းေတြကေတာ့ ဒလံေတြ လႊင့္တဲ့သတင္းပဲျဖစ္မွာေပါ့ဗ်ာ”ဟု ကိုတင္၀င္းလိႈင္က ေျပာၾကားလိုက္ပါသည္။
ခ်စ္ေမာင္(အ၀ကၽြန္း)
News Watch Journal ,
KOLATT(PBDN)News Watch Journal ,
RangonNewsDaily
No comments:
Post a Comment