RangonNewsDaily:: December . 23 .2014
ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားေရာက္ရွိ အေျခခ်သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၇၀၀ ေက်ာ္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာ ၂၁ ရက္က ျပဳလုပ္ေသာ ကရင္အမ်ဳိးသားႏွစ္သစ္ကူးပဲြေတာ္ ေဟာေျပာပဲြ အခမ္းအနား၌ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၊ အစိုးရအဖဲြ႕၀င္ ကရင္တုိင္းရင္းသားေရးရာ၀န္ႀကီး ဖဒုိေစာထြန္းေအာင္ျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
‘‘ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္၊ ၃၀၀၀ နီးပါး၊ ကရင္လူမ်ဳိးေတြ ျမန္မာျပည္မွာ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးအေနနဲ႔ ခုိင္မာစြာဆက္လက္ရပ္တည္ ရွင္သန္ေနႏုိင္ျခင္းမွာ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဘာသာစကား၊ စာေပယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထုံးတမ္း စဥ္လာမ်ား ေခတ္အဆက္ဆက္ အျမတ္တႏိုး ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ထား ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္’’ ဟု ၎ကဆုိသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကရင္ စကား၊ ကရင္စာေပ၊ ကရင္ယဥ္ ေက်းမႈအက၊ ကရင္ေတးသီခ်င္း မ်ားႏွင့္ ကရင္တူရိယာ၊ ကရင္ ျပကၡဒိန္ အစရွိသျဖင့္ လက္ရွိ တည္ရွိေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကရင္အမ်ဳိးသား ႏွစ္သစ္ကူးပဲြေတာ္က်င္းပေရး ဗဟိုေကာ္မတီ (မဟာရန္ကုန္) ကလည္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ဖ်ားေဒသမွ လူမ်ဳိးစုအမ်ားအျပားႏုိင္ငံအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာၿပီး တိဗက္ဗမာ၊ မြန္ခမာႏွင့္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား ၀င္ေရာက္လာသည္ဟု နားလည္ထားေၾကာင္း ကရင္လူမ်ဳိး မန္းေက်ာ္ၫြန္႔က ေျပာသည္။
‘‘ကရင္လူမ်ဳိးေတြက တစ္ သုတ္ၿပီး တစ္သုတ္၀င္ေရာက္ လာတာပါ။ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ ဘီစီ ၇၃၉ မွာ ကရင္လူမ်ဳိးေတြ ေနာက္ဆုံးတစ္သုတ္အေနနဲ႔ ၀င္ေရာက္လာတာပါ။ တြက္မယ္ဆို ႏွစ္ေပါင္း ၂၇၅၄ ေပါ့’’ ဟု ကရင္သမုိင္းမွတ္တမ္းမ်ားကို ကိုးကား၍ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္၊ အာလိန္ငါးဆင့္ေက်ာင္း၌ က်င္းပေသာ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပဲြေတာ္၏ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္လည္းျဖစ္သူ မန္းေက်ာ္ၫြန္႔က ေျပာၾကားသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ (၇၇) ႏွစ္ေက်ာ္ က အေျမာ္အျမင္ႀကီးမားေသာ ကရင္ဘိုးဘြားမ်ား စည္းလုံးညီ ၫြတ္မႈေၾကာင့္ ကရင္အမ်ဳိးသား သီခ်င္း၊ ကရင္အမ်ဳိးသား အလံ ေတာ္ႏွင့္ ကရင္အမ်ဳိးသားႏွစ္သစ္ ကူးပြဲကိုလည္း တရား၀င္က်င္းပ ျပဳလုပ္ႏုိင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎ က ဆုိသည္။
ႏွစ္ေဟာင္းကုန္၍ ႏွစ္သစ္ ကူးပဲြေတာ္အျဖစ္ ကရင္တုိင္းရင္း သားမ်ားက ကရင္အမ်ဳိးသားႏွစ္ သစ္ကူးပဲြေတာ္၊ ေကာက္သစ္စား ပဲြေတာ္ အထိမ္းအမွတ္ ႏွစ္သစ္ မဂၤလာေန႔ျမတ္အျဖစ္ က်င္းပျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အင္းစိန္ၿမိဳ႕ နယ္ အာလိန္ငါးဆင့္ေက်ာင္း၌ ဒီဇင္ဘာ ၂၀ မွ ၂၃ ရက္အထိ ကရင္အမ်ဳိးသားႏွစ္သစ္ကူး ပဲြေတာ္ က်င္းပေနၿပီး ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္တုိ႔တြင္လည္း က်င္းပခဲ့သည္။
7Day Daily, KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily
No comments:
Post a Comment