RangonNewsDaily: June . 9 .2014
ကုန္တင္ကားမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္ တင္ကားမ်ားအေနျဖင့္ ေလာင္စာဆီ အခက္အခဲေၾကာင့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ျဖင့္ ေမာင္းပါက ေရရွည္တြင္ ဒီဇယ္ကားမ်ားထက္ ရာသီဥတုကို ပုိမုိ ဆုိးရြားေစႏုိင္ေၾကာင္း ေလ့လာမႈအရ သိရသည္။
သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ စနစ္သည္ မီသိန္းဓာတ္ေငြ႕ကုိ ထြက္ေစသျဖင့္ ဖန္လံုအိမ္ ဓာတ္ေငြ႕မ်ား ေၾကာင့္ အပူကုိ ထိန္းထားႏိုင္သည္။
သဘာဝဓာတ္ေငြ႕သည္ ေလာင္စာဆီမ်ားထက္ ပို၍သန္႔သည္။ သုေတသန အသစ္မ်ားအရ ကုန္တင္ကားမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္ တင္ကားမ်ားတြင္ ဒီဇယ္ဆီမ်ား ထည့္ေမာင္းပါက ႏွစ္ေပါင္း ၁ဝဝ ကာလအတြင္း ကမၻာႀကီး ပူေႏြးလာမႈ ပိုမို ဆုိးရြား သြားေစႏိုင္သည္ဟု သိရသည္။
ဒီဇယ္ အင္ဂ်င္စက္မ်ားသည္ ဆီအရည္အေသြး အလြန္ေကာင္းသည္။ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ျဖင့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမွ အပူဖမ္းေသာ မီသိန္းဓာတ္ေငြ႕မ်ားကို ယိုစိမ့္ထြက္ေၾကာင္း ဗဟုိအစိုးရႏွင့္ စက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား၏ စာရင္းဇယားမ်ားက အႀကံျပဳပါသည္ဟု ဗဟုိ အစုိးရ ဓာတ္ခဲြခန္းမ်ားႏွင့္ စတန္းဖို႔ဒ္၊ ဟားဗတ္ႏွင့္ အမ္အုိင္တီ တကၠသုိလ္ႀကီးမ်ား အပါအဝင္ တကၠသိုလ္ ခုနစ္ခုတုိ႔မွ သိပၸံပညာရွင္ေပါင္း ၁၆ ဦး၏ ေလ့လာခ်က္အရ သိရသည္။
ကုန္တင္ကားမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္ တင္ကားမ်ားတြင္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ကုိ အသံုးျပဳ ေမာင္းႏွင္ ေစပါက ပတ္ဝန္းက်င္ ေလထု အရည္အေသြးကို အေထာက္အကူျပဳသည္။ ႏိုင္ငံျခားမွ ေရနံတင္သြင္းရမႈကုိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္သည္။
သို႔ေသာ္ ယင္းသို႔ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ အသံုးျပဳပါက ဖန္လံုအိမ္ ဓာတ္ေငြ႕ထုတ္လႊတ္မႈကုိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ဖြယ္ မရွိေၾကာင္း စတန္းဖို႔ဒ္ တကၠသိုလ္မွ ဦးေဆာင္စာေရးသူ အဒမ္ဘရန္႔က ေျပာသည္။ ဤေတြ႕ရွိခ်က္ကုိ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းက သ႐ုပ္ခြဲ ေလ့လာမႈအရ ဖန္လံုအိမ္ ဓာတ္ေငြ႕ တြက္ခ်က္မႈကုိ အေျချပဳ၍ ေတြ႕ရွိရျခင္း ျဖစ္သည္။ ကားအင္ဂ်င္တြင္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ ေလာင္ကြၽမ္းေစျခင္းသည္ ဒီဇယ္ဆီ ေလာင္ကြၽမ္းေစျခင္းထက္ ကာဗြန္ဒုိင္ ေအာက္ဆုိက္ ဓာတ္ေငြ႕ ထုတ္လႊတ္မႈ ေလ်ာ့နည္းေစသည္။ သို႔ေသာ္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ကို တူးေဖာ္ျခင္း၊ ထုတ္လုပ္ျခင္းမ်ားသည္ မီသိန္းဓာတ္ေငြ႕ ယိုစိမ့္ ထြက္မႈမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစ သည္။
သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ျဖင့္ ခရီးသည္ တင္ကားကုိ ေမာင္းႏွင္ေစရာတြင္ ဓာတ္ဆီထည့္၍ ေမာင္းႏွင္ေစျခင္းထက္ ရာသီဥတုကို ထိခုိက္မႈက ၅ဝ-၅ဝ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။
ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ စက္မႈလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ၾကသူ အုပ္စုက သေဘာမတူေပ။
သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ကားဥကၠ႒ ရစ္ခ်ဒ္ကုိ ေလာ့ဇီးက ေျပာၾကားရာတြင္ ''သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ တြင္းမွသည္ ကားမ်ားအထိ ထုတ္ယူျခင္းႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးျခင္း အပုိင္းကို ကာလီဖုိးနီးယား စြမ္းအင္ ေကာ္မရွင္က တြက္ခ်က္ေသာ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ အစီရင္ခံစာတြင္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ကားမ်ားက ဒီဇယ္ကားမ်ားထက္ ဖန္လံုအိမ္ ဓာတ္ေငြ႕ထုတ္လႊတ္မႈ ၂၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလ်ာ့နည္းေစၿပီး သမား႐ိုးက် ဓာတ္ဆီကားမ်ားထက္ ၂၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလ်ာ့နည္းေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္''ဟု ေျပာခဲ့သည္။
သုေတသန အသစ္ ျပဳလုပ္ခ်က္ေပါင္း၂ဝဝ ေက်ာ္ကို ျပန္လည္ စစ္ေဆးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ တြင္ ေသာၾကာေန႕ထုတ္ သိပၸံဂ်ာနယ္၌ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕သည္ မီသိန္းဓာတ္ေငြ႕မ်ား ယိုစိမ့္မႈ ရွိေနသည္ မွန္ေသာ္လည္း ေရရွည္တြင္ ေက်ာက္မီးေသြးျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္ထုတ္လုပ္မႈ နည္းလမ္း အသံုးျပဳျခင္းထက္ ရာသီဥတုကိုပို၍ ေကာင္းမြန္ ေစႏုိင္သည္ဟု ဆုိထားသည္။
သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕တြင္ မီသိန္းဓာတ္ေငြ႕ ပါဝင္မႈက အမ်ားဆံုး သုိ႔မဟုတ္ မီသိန္း ဓာတ္ေငြ႕ ခ်ည္း ပါဝင္သည္ဟု ဆုိႏိုင္ကာ ေလထုထဲတြင္ ကာဗြန္ဒုိင္ေအာက္ဆုိက္ ဓာတ္ေငြ႕ေလာက္ အခ်ိန္ ၾကာရွည္စြာ ေမ်ာပါ ေနႏုိင္ျခင္း မရွိသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း မီသိန္း ဓာတ္ေငြ႕ ရွိေနခုိက္ အခ်ိန္အတြင္း အပူဓာတ္ကို ဖမ္းယူထားႏုိင္မႈမွာ ကာဗြန္ဒိုင္ ေအာက္ဆုိက္ ဓာတ္ေငြ႕ထက္ အဆေပါင္း ၃ဝ ခန္႔ ပို၍ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ မီသိန္း ဓာတ္ေငြ႕နည္းေသာ ပိုက္လုိင္းကျဖစ္ေစ၊ ၿမိဳ႕လမ္းေတြျဖစ္ေစ၊ ဓာတ္အား ေပးစက္က ယိုစိမ့္သြားလွ်င္ ထပ္တုိး ဆုိးသြားေစပါသည္။
ေလ့လာမႈအရ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး ေအဂ်င္စီက မီသိန္း ထုတ္လႊတ္မႈကုိ အမ်ားႀကီး ေလွ်ာ့တြက္ ထားသည္ဟု ဆုိသည္။ အေၾကာင္းမွာ သူတုိ႔၏ အေသးစိတ္ တြက္ခ်က္မႈ နည္းလမ္းေၾကာင့္ ေလ်ာ့က်ေနျခင္းဟု သိရသည္။ ေအဂ်င္စီက တြက္ခ်က္ရာတြင္ ေအာက္မွ အထက္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ တြက္နည္းျဖစ္ရာ ႏြားတစ္ေကာင္ သို႔မဟုတ္ စက္႐ံုတစ္ခုမွ ထုတ္လႊတ္သည့္ ပမာဏအေပၚ အေျချပဳ၍ မီသိန္း ထုတ္လႊတ္မႈကုိ တြက္သည္။ ယင္းသို႔ တြက္ျခင္းေၾကာင့္ မသံုးေတာ့၍ စြန္႔ပစ္ထားေသာ ေရနံ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕တြင္းမ်ား၊ စိမ့္ေျမမ်ားကို ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ထားျခင္း လံုးဝမရွိေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပမာဏ ေလ်ာ့နည္းေနျခင္း ျဖစ္သည္။
အျပန္အလွန္အားျဖင့္ အထက္မွ ေအာက္သုိ႔ တြက္ခ်က္ျခင္း နည္းကို သံုးရာတြင္ ေလယာဥ္ပံ် မ်ား၊ မီခုိး ေခါင္းတိုင္မ်ားမွ ထုတ္လႊတ္ေသာ မီသိန္းဓာတ္ေငြ႕မ်ား ေလထုထဲတြင္ ပမာဏ မည္မွ် ရွိေနသည္ကို တြက္ခ်က္ျခင္း ျဖစ္သည္။
သူတုိ႔သုံးေသာ ဤအထက္မွေအာက္သို႔ တြက္ခ်က္နည္းျဖင့္ တြက္၍ ရေသာ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ပတ္ဝန္းက်င္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေရး ေအဂ်င္စီက တြက္ခ်က္ ခန္႔မွန္းသည့္ ပမာဏထက္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ မ်ားျပား လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ေသာ္ ဤမီသိန္းဓာတ္ေငြ႕ ထုတ္လႊတ္ျခင္း မ်ားသည္ မည္သည့္ ေနရာကလာ သနည္း ရွင္းလင္းမႈ မရွိေပဟု ဘရန္႔က သတင္းေထာက္မ်ားကုိ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
သိပၸံပညာရွင္ မ်ားကလည္း ေျမေအာက္ ေက်ာက္ဖ်ာမ်ားကို ေရအား သံုးၿဖိဳခြဲျခင္း နည္းသံုး၍ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ တူးေဖာ္ ထုတ္ယူနည္းလား၊ သာမန္လြန္ တူးေဖာက္ထြင္း၍ ထုတ္ယူနည္းလား သိဖုိ႔လိုေၾကာင္း၊ ယင္းသုိ႔ အသံုးျပဳသည့္ နည္းစနစ္ေၾကာင့္ မည္မွ်မီ သိန္းဓာတ္ေငြ႕ေတြ ထုတ္လႊတ္သည္ ဆုိသည့္ ပမာဏကို အတိအက် မသိရွိၾကေပ။ ယင္းသို႔ေသာ ေျမေအာက္ ေက်ာက္ဖ်ာမ်ားကို ေရအားသုံးကာ ဖိအားျဖင့္ ခြဲလ်က္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕သုိက္ထဲမွ ထုတ္ယူနည္းေၾကာင့္ ယုိစိမ့္ ထြက္လာေသာ မီသိန္းဓာတ္ေငြ႕ ပမာဏ နည္းေနႏုိင္မည္ ျဖစ္မည္။ သုိ႔ေသာ္ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက အတိအက် မသိေခ်။
ေရနံႏွင့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕တြင္းမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္ အတြင္း၌ စက္႐ံုမ်ားမွ ထုတ္လႊတ္သည့္ မီသိန္း ဓာတ္ေငြ႕ပမာဏသည္ သူတုိ႔ အလုိအေလ်ာက္ ပါဝင္ လုပ္ေဆာင္မႈ အေပၚ မူတည္ေနသည္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ပတ္ဝန္းက်င္ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းေရး ေအဂ်င္စီ၏ ေလ့လာခ်က္ တစ္ခုတြင္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ကုမၸဏီ ၃ဝ ကုိ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ေတာင္းဆုိ ခဲ့ေသာ္လည္း ဓာတ္ေငြ႕ကုမၸဏီ ေျခာက္ခုကသာ ေအဂ်င္စီကို လုပ္ငန္းသို႔ ေလ့လာခြင့္ျပဳခဲ့၍ ျဖစ္သည္။
သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕လုပ္ငန္း စက္႐ံုမ်ားရွိ ပါဝင္ေသာ ပစၥည္းကိရိယာ အစိတ္အပိုင္းေပါင္း ၇၅ဝဝဝ ကုိ ေစာေစာပုိင္းက ေလ့လာခ်က္ တစ္ခုအရ အျပစ္အနာအဆာ ရွိေသာ ပစၥည္း ၅ဝ ေတြ႕ရွိ ခဲ့ရ၍ မီသိန္းဓာတ္ေငြ႕ ယုိစိမ့္ ထုတ္လႊတ္မႈ၏ ၆ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းနီးပါး ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရ သည္။ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ၌ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလတြင္ စတင္ အာဏာ တည္ေတာ့မည့္ ဥပေဒအရ မီသိန္း သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ကိုဖမ္းယူကာ အရည္ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္တြင္ တြင္းတူးၿပီး ေနာက္မွ ဖယ္ရွား ပစ္ရမည္။
ပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိန္းသိမ္းရမွန္း၊ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရမွန္း ေရွးတုန္းက လူေတြ မသိရွိ အေလးမထား ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယေန႔ ကမၻာႀကီးပူေႏြးလာမႈ၊ ရာသီဥတု ေတြ ေဖာက္ျပန္မႈမ်ား ျဖစ္လာေတာ့ မွသာလွ်င္ သိပၸံပညာရွင္ေတြ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္လာရသည္ကို အမွန္အတုိင္း သိရွိလာၾကၿပီး တစ္ကမၻာလုံး အသိပညာ မ်ားေပးကာ ႀကိဳးပမ္း လာၾက ရေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရပါသည္။ ။
ျမ၀တီ , KOLATT(PBDN)
RangonNewsDaily
No comments:
Post a Comment