RangonNewsDaily: February . 20 .2014
မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး အမရပူရၿမိဳ႕နယ္ရွိ ကမၻာေက်ာ္သစ္သားတံတား ႀကီးျဖစ္သည့္ ဦးပိန္တံတားႀကီးအား ေရွးမူမပ်က္ ျပန္လည္ျပဳျပင္မြမ္းမံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာန မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ေရွးေဟာင္း သုေတသနႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။
အမရပူရၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေတာင္သမန္အင္းကို ျဖတ္ေက်ာ္၍ အမရ ပူရၿမိဳ႕ေဟာင္းႏွင့္ ရတနာပုံတကၠသိုလ္ကို ဆက္သြယ္ တည္ေဆာက္ထားၿပီးႏွစ္ေပါင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ သက္တမ္းရွိသည့္ ဦးပိန္တံတားႀကီးမွာ ယခုအခါႀကံ႕ခိုင္မႈ အားနည္းေနေသာေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနႏွင့္ အလႉရွင္မ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား စုေပါင္းျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေနေၾကာင္း အဆိုပါဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
"ဦးပိန္တံတားႀကီးက မႏၲေလးေရာက္ ျပည္ပခရီးသည္ေတြအတြက္ မလာမျဖစ္ပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ ညေနေနဝင္ ခ်ိန္ဆည္းဆာကို လာၾကည့္တဲ့သူေတြ အရမ္းမ်ားတယ္။ ဒီလိုရာသီဆိုရင္ ညေနတံတားေပၚမွာ လူ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ တက္ေရာက္လည္ပတ္ ေနတဲ့အတြက္ တံတားႀကံ႕ခိုင္မႈအရ စိုးရိမ္ဖြယ္ရာအေျခအေန ျဖစ္ေပၚေနပါတယ" ဟု ၎ကဆိုသည္။
အဆိုပါ ဦးပိန္တံတားႀကီးကို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္အတြက္ စိတ္ပါဝင္စားသည့္ အလႉရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ဦးစီးဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေရွးေဟာင္းလက္ရာမ်ားမထိခိုက္၊ မပ်က္စီးေစဘဲ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမ်ား ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ကမၻာတြင္ မရွိေသးသည့္ အရွည္ဆုံး သစ္သားတံတားႀကီး ျဖစ္သည့္အျပင္ ကၽြန္းသစ္မ်ားျဖင့္သာ တည္ ေဆာက္ထားျခင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာမွ စိတ္ဝင္စားျခင္းျဖစ္ကာ ျပဳျပင္မႈ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ လည္း ေရွးမူမပ်က္ျပဳျပင္ႏိုင္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ ဦးစိန္ျမင့္ (ေ႐ႊခ်ည္ထိုး)ကသုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။
"ေရွးမူမပ်က္ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ ကၽြန္းသားစစ္စစ္တိုင္မ်ားနဲ႔ လဲလွယ္ျပဳျပင္မွသာ မူရင္းလက္ရာမပ်က္မွာပါ။ လက္ရွိ ဦးပိန္တံတားမွာ အုတ္တိုင္ေတြ အစားထိုးၿပီး ျပဳျပင္ထားတာကိုလည္း ႏိုင္ငံျခားသားခရီးသည္ေတြ သတိျပဳ မိၾကတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
သမိုင္းေၾကာင္းရွိသည့္ အေဆာက္ အအုံျဖစ္သည့္အတြက္ ေရရွည္ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေစရန္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း ျမန္မာမႈပညာရွင္ ဦးဝင္းေမာင္(တမၸ၀တီ)က အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။
ဦးပိန္တံတားႀကီးသည္ ျမန္မာႏွင့္ ကမၻာေက်ာ္႐ႈခင္းေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး အပန္းေျဖေလ့လာရန္ ေနရာေကာင္း တစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါ တံတားႀကီးသည္ အရွည္အားျဖင့္ ၃၉၇၆ ေပရွိၿပီး နားေနဇရပ္ ေလးေဆာင္၊ ေဖာင္ေၾကာင္းကိုးခု၊ တိုင္ေပါင္း ၉၈၄ တိုင္၊ အခန္းေပါင္း ၄၈၂ ခန္းျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
MOI , kolatt(PBDN)
RangonNewsDaily
မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး အမရပူရၿမိဳ႕နယ္ရွိ ကမၻာေက်ာ္သစ္သားတံတား ႀကီးျဖစ္သည့္ ဦးပိန္တံတားႀကီးအား ေရွးမူမပ်က္ ျပန္လည္ျပဳျပင္မြမ္းမံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာန မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ေရွးေဟာင္း သုေတသနႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။
အမရပူရၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေတာင္သမန္အင္းကို ျဖတ္ေက်ာ္၍ အမရ ပူရၿမိဳ႕ေဟာင္းႏွင့္ ရတနာပုံတကၠသိုလ္ကို ဆက္သြယ္ တည္ေဆာက္ထားၿပီးႏွစ္ေပါင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ သက္တမ္းရွိသည့္ ဦးပိန္တံတားႀကီးမွာ ယခုအခါႀကံ႕ခိုင္မႈ အားနည္းေနေသာေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနႏွင့္ အလႉရွင္မ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား စုေပါင္းျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေနေၾကာင္း အဆိုပါဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
"ဦးပိန္တံတားႀကီးက မႏၲေလးေရာက္ ျပည္ပခရီးသည္ေတြအတြက္ မလာမျဖစ္ပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ ညေနေနဝင္ ခ်ိန္ဆည္းဆာကို လာၾကည့္တဲ့သူေတြ အရမ္းမ်ားတယ္။ ဒီလိုရာသီဆိုရင္ ညေနတံတားေပၚမွာ လူ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ တက္ေရာက္လည္ပတ္ ေနတဲ့အတြက္ တံတားႀကံ႕ခိုင္မႈအရ စိုးရိမ္ဖြယ္ရာအေျခအေန ျဖစ္ေပၚေနပါတယ" ဟု ၎ကဆိုသည္။
အဆိုပါ ဦးပိန္တံတားႀကီးကို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္အတြက္ စိတ္ပါဝင္စားသည့္ အလႉရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ဦးစီးဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေရွးေဟာင္းလက္ရာမ်ားမထိခိုက္၊ မပ်က္စီးေစဘဲ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမ်ား ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ကမၻာတြင္ မရွိေသးသည့္ အရွည္ဆုံး သစ္သားတံတားႀကီး ျဖစ္သည့္အျပင္ ကၽြန္းသစ္မ်ားျဖင့္သာ တည္ ေဆာက္ထားျခင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာမွ စိတ္ဝင္စားျခင္းျဖစ္ကာ ျပဳျပင္မႈ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ လည္း ေရွးမူမပ်က္ျပဳျပင္ႏိုင္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ ဦးစိန္ျမင့္ (ေ႐ႊခ်ည္ထိုး)ကသုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။
"ေရွးမူမပ်က္ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ ကၽြန္းသားစစ္စစ္တိုင္မ်ားနဲ႔ လဲလွယ္ျပဳျပင္မွသာ မူရင္းလက္ရာမပ်က္မွာပါ။ လက္ရွိ ဦးပိန္တံတားမွာ အုတ္တိုင္ေတြ အစားထိုးၿပီး ျပဳျပင္ထားတာကိုလည္း ႏိုင္ငံျခားသားခရီးသည္ေတြ သတိျပဳ မိၾကတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
သမိုင္းေၾကာင္းရွိသည့္ အေဆာက္ အအုံျဖစ္သည့္အတြက္ ေရရွည္ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေစရန္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း ျမန္မာမႈပညာရွင္ ဦးဝင္းေမာင္(တမၸ၀တီ)က အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။
ဦးပိန္တံတားႀကီးသည္ ျမန္မာႏွင့္ ကမၻာေက်ာ္႐ႈခင္းေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး အပန္းေျဖေလ့လာရန္ ေနရာေကာင္း တစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါ တံတားႀကီးသည္ အရွည္အားျဖင့္ ၃၉၇၆ ေပရွိၿပီး နားေနဇရပ္ ေလးေဆာင္၊ ေဖာင္ေၾကာင္းကိုးခု၊ တိုင္ေပါင္း ၉၈၄ တိုင္၊ အခန္းေပါင္း ၄၈၂ ခန္းျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
MOI , kolatt(PBDN)
RangonNewsDaily
No comments:
Post a Comment