RangonNewsDaily: February . 6 .2014
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အထင္ကရေနရာမ်ားတြင္ ရထားလမ္းသစ္ ကိုးခုေဖာက္လုပ္ရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) ႏွင့္ အေသးစိတ္ ၫႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု မီးရ ထား၀န္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၅ ရက္က ေျပာဆိုသြားသည္။
အသစ္ေဖာက္လုပ္ရန္ အစိုးရလ်ာထားသည့္ လမ္းပိုင္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္-ရန္ကုန္ ၿမဳိ႕လယ္၊ အုတ္က်င္း - လႈိင္သာယာ၊ ပါရမီ - ေျမာက္ဒဂံု၊ ပါရမီ-အုတ္က်င္း (ၿမိဳ႕ပတ္ ျဖတ္လမ္း)၊ မဟာဗႏၶဳလလမ္းတစ္ေလွ်ာက္၊ ကုန္သည္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္၊ ဘုရင့္ေနာင္လမ္း တစ္ေလွ်ာက္၊ ရန္ကုန္ -ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ႏွင့္ ရန္ကုန္-သီလ၀ါ တို႔ျဖစ္သည္။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ေရးဆြဲထားသည့္ ၂၀၁၄-၁၅ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း ဥပေဒၾကမ္း၏မူႏွင့္ အေျခခံ သ ေဘာကို လာေရာက္ရွင္းျပစဥ္ ၀န္ႀကီးက ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ေျမေအာက္ရထားလမ္း ေဆာင္ရြက္ရန္မွာမူ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏ ႀကီးလြန္းသည့္အတြက္ ယင္းသို႔ စီစဥ္ ျခင္းျဖစ္သည္ဟု လႊတ္ေတာ္သို႔ ရွင္းျပခဲ့သည္။ အစိုးရ၏ ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းအျဖစ္ လ်ာထားသည့္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပဘက္စံု သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရးစီမံကိန္းအတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရႏွင့္ ဂ်ဳိက္ကာတို႔ သေဘာတူမႈ ဆိုင္ရာ လက္မွတ္ထိုးထားၿပီဟုလည္း ဆိုသည္။
လာမည့္ ၂၀၂၅တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္ ဆက္သြယ္မည့္ၿမိဳ႕တြင္း ျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားလုိင္း သစ္ ေဖာက္လုပ္ရန္လည္း အစိုးရက လ်ာထားေသးသည္။
“ကာလလတ္စီမံကိန္းအျဖစ္ အဲ့ဒီ စီမံကိန္းမွာ ေျမေအာက္ရထားလမ္းပိုင္း ၁၀ ဒသမ၅ ကီလိုမီတာနဲ႔ ေကာင္းကင္ရထားလိုင္း ၁၁ဒသမ ၃ကီလိုမီတာတု႔ိ ပါ၀င္မယ္” ဟု မီးရထား၀န္ႀကီးက ရွင္းျပသည္။ ကာလရွည္စီမံကိန္းအျဖစ္ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္၊ ေတာင္မွ ေျမာက္သို႔ဆက္သြယ္မည့္ လိုင္း သစ္ႏွစ္လိုင္းကိုလည္း ေဖာက္လုပ္ရန္ လ်ာထားသည္ဟု ဆိုသည္။
“ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ေလ့လာမႈေတြ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနအေနျဖင့္ ႏွစ္၂၀စီမံကိန္း ေရးဆြဲထားၿပီး ယင္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ေကာင္း ကင္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားလိုင္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္စက္ေခါင္းႏွင့္ လူစီးတြဲ၀ယ္ယူျခင္း၊ အခ်က္ျပႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးကိရိယာမ်ား တပ္ဆင္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၈- ၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၂၂ - ၂၀၂၃ ဘ႑ာႏွစ္ အတြင္းေဆာင္ရြက္ရန္ လ်ာထားျခင္းျဖစ္သည္။
“မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာလည္းပဲ အလားတူ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ စီမံထားပါတယ္” ဟု ၀န္ႀကီးက ေျပာ သည္။ လက္ရွိတြင္မူ ႏိုင္ငံ၏အဓိက လမ္းပိုင္းမ်ားျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး၊ ရန္ကုန္-ျပည္၊ မႏၲေလး- ျမစ္ႀကီးနား၊ ပဲခူး- ေမာ္လၿမိဳင္-ေရး-ထား၀ယ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပတ္လမ္းပိုင္းမ်ားကို က်ပ္ေငြ ဘီလီယံ သံုး ေထာင္ေက်ာ္သံုးစြဲၿပီး ဦးစားေပးျပဳျပင္ရန္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက စီစဥ္ထားသည္။
Mizzima - News , kolatt(PBDN)
RangonNewsDaily
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အထင္ကရေနရာမ်ားတြင္ ရထားလမ္းသစ္ ကိုးခုေဖာက္လုပ္ရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) ႏွင့္ အေသးစိတ္ ၫႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု မီးရ ထား၀န္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၅ ရက္က ေျပာဆိုသြားသည္။
အသစ္ေဖာက္လုပ္ရန္ အစိုးရလ်ာထားသည့္ လမ္းပိုင္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္-ရန္ကုန္ ၿမဳိ႕လယ္၊ အုတ္က်င္း - လႈိင္သာယာ၊ ပါရမီ - ေျမာက္ဒဂံု၊ ပါရမီ-အုတ္က်င္း (ၿမိဳ႕ပတ္ ျဖတ္လမ္း)၊ မဟာဗႏၶဳလလမ္းတစ္ေလွ်ာက္၊ ကုန္သည္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္၊ ဘုရင့္ေနာင္လမ္း တစ္ေလွ်ာက္၊ ရန္ကုန္ -ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ႏွင့္ ရန္ကုန္-သီလ၀ါ တို႔ျဖစ္သည္။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ေရးဆြဲထားသည့္ ၂၀၁၄-၁၅ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း ဥပေဒၾကမ္း၏မူႏွင့္ အေျခခံ သ ေဘာကို လာေရာက္ရွင္းျပစဥ္ ၀န္ႀကီးက ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ေျမေအာက္ရထားလမ္း ေဆာင္ရြက္ရန္မွာမူ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏ ႀကီးလြန္းသည့္အတြက္ ယင္းသို႔ စီစဥ္ ျခင္းျဖစ္သည္ဟု လႊတ္ေတာ္သို႔ ရွင္းျပခဲ့သည္။ အစိုးရ၏ ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းအျဖစ္ လ်ာထားသည့္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပဘက္စံု သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရးစီမံကိန္းအတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရႏွင့္ ဂ်ဳိက္ကာတို႔ သေဘာတူမႈ ဆိုင္ရာ လက္မွတ္ထိုးထားၿပီဟုလည္း ဆိုသည္။
လာမည့္ ၂၀၂၅တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္ ဆက္သြယ္မည့္ၿမိဳ႕တြင္း ျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားလုိင္း သစ္ ေဖာက္လုပ္ရန္လည္း အစိုးရက လ်ာထားေသးသည္။
“ကာလလတ္စီမံကိန္းအျဖစ္ အဲ့ဒီ စီမံကိန္းမွာ ေျမေအာက္ရထားလမ္းပိုင္း ၁၀ ဒသမ၅ ကီလိုမီတာနဲ႔ ေကာင္းကင္ရထားလိုင္း ၁၁ဒသမ ၃ကီလိုမီတာတု႔ိ ပါ၀င္မယ္” ဟု မီးရထား၀န္ႀကီးက ရွင္းျပသည္။ ကာလရွည္စီမံကိန္းအျဖစ္ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္၊ ေတာင္မွ ေျမာက္သို႔ဆက္သြယ္မည့္ လိုင္း သစ္ႏွစ္လိုင္းကိုလည္း ေဖာက္လုပ္ရန္ လ်ာထားသည္ဟု ဆိုသည္။
“ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ေလ့လာမႈေတြ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနအေနျဖင့္ ႏွစ္၂၀စီမံကိန္း ေရးဆြဲထားၿပီး ယင္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ေကာင္း ကင္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားလိုင္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္စက္ေခါင္းႏွင့္ လူစီးတြဲ၀ယ္ယူျခင္း၊ အခ်က္ျပႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးကိရိယာမ်ား တပ္ဆင္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၈- ၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၂၂ - ၂၀၂၃ ဘ႑ာႏွစ္ အတြင္းေဆာင္ရြက္ရန္ လ်ာထားျခင္းျဖစ္သည္။
“မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာလည္းပဲ အလားတူ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ စီမံထားပါတယ္” ဟု ၀န္ႀကီးက ေျပာ သည္။ လက္ရွိတြင္မူ ႏိုင္ငံ၏အဓိက လမ္းပိုင္းမ်ားျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး၊ ရန္ကုန္-ျပည္၊ မႏၲေလး- ျမစ္ႀကီးနား၊ ပဲခူး- ေမာ္လၿမိဳင္-ေရး-ထား၀ယ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပတ္လမ္းပိုင္းမ်ားကို က်ပ္ေငြ ဘီလီယံ သံုး ေထာင္ေက်ာ္သံုးစြဲၿပီး ဦးစားေပးျပဳျပင္ရန္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက စီစဥ္ထားသည္။
Mizzima - News , kolatt(PBDN)
RangonNewsDaily
No comments:
Post a Comment