(ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၄ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ေနရာတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိိတ္ဆို႔ေနမႈကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ဥာဏ္၀င္းရွိန္)) |
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ထားေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ျပႆနာအား ေျဖရွင္းႏုိင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရွိရသည္။ယင္းကဲ့သုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြး က်ပ္တည္းေနရသည့္ ျပႆနာျဖစ္ပြားေနရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ အခ်က္အလက္ အမ်ားစုရွိေနေသာ္လည္း လမ္းအားလမ္းအတိုင္း အျပည့္အ၀အသံုးမျပဳႏိုင္ျခင္း၊ ရွိေနသည့္လမ္းႏွင့္ ကားအေရအတြက္ကို ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္မွန္းေတြးဆၿပီး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းမ်ိဳး မရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႕ဌာနခ်ဳပ္မွ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး ရဲမွဴးႀကီးေက်ာ္ေထြးက ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၅ ရက္ နံနက္ပိုင္းတြင္ သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ကားက်ပ္ေနမႈျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ က်ယ္၀န္းသည့္ ပလက္ေဖာင္းမ်ားကို လူသြားလာႏိုင္သည့္ အက်ယ္အ၀န္းအထိ ဖ်က္ၿပီး လမ္းမႀကီးနံေဘး၌ ကားပါကင္ျပဳလုပ္ေပးျခင္းႏွင့္ လမ္းအခ်ိဳ႕ကို ေနရာခ်ဲ႕ထြင္ျခင္း စသည့္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနေသာ္လည္း လြန္ခဲ့သည့္ ငါးႏွစ္၀န္းက်င္မွ စတင္ျဖစ္ပြားေနသည့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။
ယင္းျဖစ္စဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မထသ ဗဟိုဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က "ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ေနတဲ့ အေျခအေနေတြကို ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းႏိုင္မႈ မရွိေသးပါဘူး။ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြ ေဆာက္လုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာကလည္း အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုသာ ေျပလည္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၿပီးျပည့္စံုေအာင္လို႔ေတာ့ မေျပလည္ႏိုင္ပါဘူး။
လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ စစ္တမ္းေတြကို တိတိက်က်ေကာက္ယူရမယ္။ မီးပြဳိင့္စနစ္ေတြကို ျပန္ျပီးျပဳျပင္ရမယ္။ လမ္းနဲ႔ယာဥ္ေတြရဲ႕အခ်ိဳးအစားေတြကို ျပန္ၿပီးတြက္ခ်က္ရမယ္။ အေျခခံအေဆာက္အအုံေတြျဖစ္တဲ့ လမ္းေတြမွာ ကားပါကင္ေတြ စနစ္တက်ရွိရမယ္။ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေတြကလည္း စည္းကမ္းတက် ေမာင္းႏွင္သြားလာႏိုင္ရမယ္။
လူကူးမ်ဥ္းၾကားေတြ စနစ္တက် ရွိဖို႔လိုတယ္။ ယာဥ္အသံုးျပဳမႈေတြအားလံုး ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းေတြကို လိုက္နာဖို႔လိုအပ္ပါတယ္" ဟု ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၅ ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယင္းကဲ့သို႔ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆနာျဖစ္ပြားမႈကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၀န္းက်င္တြင္ စတင္ျဖစ္ပြားလာခဲ့ၿပီး ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္စနစ္ ေျပာင္းလဲလာသည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ပိုမိုျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း မထသ ဗဟိုဥကၠ႒က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္မွတ္ပံုတင္ျဖင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေမာင္းႏွင္ေနေသာ ယာဥ္စုစုေပါင္းမွာ ၃၅၁၉၈၅ စီးရွိေၾကာင္း သိရသည္။
"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ႏိုင္တဲ့ မီးပြိဳင့္ေတြ၊ လမ္းေတြက ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒီေနရာေတြအားလံုးမွာ ယာဥ္ေတြရွင္းလင္းႏိုင္ဖို႔ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္ေတြကို အလွည့္က်စနစ္နဲ႔ ၂၄ နာရီ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာလည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔လာၿပီဆိုတာနဲ႔ နယ္ေျမခံယာဥ္ထိန္းနဲ႔ ယာဥ္ေၾကာရွင္းလင္းေနတဲ့ေနရာမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ယာဥ္ထိန္းေတြပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ လမ္းေၾကာင္းကို အျမန္ဆံုးရွင္းလင္းပါတယ္။
ယင္းကဲ့သို႔ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆနာျဖစ္ပြားမႈကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၀န္းက်င္တြင္ စတင္ျဖစ္ပြားလာခဲ့ၿပီး ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္စနစ္ ေျပာင္းလဲလာသည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ပိုမိုျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း မထသ ဗဟိုဥကၠ႒က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္မွတ္ပံုတင္ျဖင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေမာင္းႏွင္ေနေသာ ယာဥ္စုစုေပါင္းမွာ ၃၅၁၉၈၅ စီးရွိေၾကာင္း သိရသည္။
"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ႏိုင္တဲ့ မီးပြိဳင့္ေတြ၊ လမ္းေတြက ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒီေနရာေတြအားလံုးမွာ ယာဥ္ေတြရွင္းလင္းႏိုင္ဖို႔ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္ေတြကို အလွည့္က်စနစ္နဲ႔ ၂၄ နာရီ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာလည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔လာၿပီဆိုတာနဲ႔ နယ္ေျမခံယာဥ္ထိန္းနဲ႔ ယာဥ္ေၾကာရွင္းလင္းေနတဲ့ေနရာမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ယာဥ္ထိန္းေတြပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ လမ္းေၾကာင္းကို အျမန္ဆံုးရွင္းလင္းပါတယ္။
အဓိကေတာ့ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွာ လူပိုမ်ားလာရင္ေတာ့ လုပ္ငန္းေတြကို ပိုမိုထိေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွာပါ" ဟု အမွတ္(၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴး ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ဆိုသည္။
Eleven Media , kolatt(PBDN)
Eleven Media , kolatt(PBDN)
RangonNewsDaily
No comments:
Post a Comment