Pages

Pages - Menu

Thursday, December 12, 2013

ခြင့္ျပဳခ်က္ေစာင့္ဆိုင္းေနဆဲ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လယ္က ေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္း

Photo: ခြင့္ျပဳခ်က္ေစာင့္ဆိုင္းေနဆဲ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လယ္က ေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္း
Thursday, December 12, 2013

စီမံကိန္းကို စီးပြားေရးအရ အလားအလာရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ ပဓာနက်သည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ဆိုသည့္ ငွားရမ္းမႈ စာခ်ဳပ္သက္တမ္းတိုးေပးရန္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
လယ္ရွိ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၄၀၀ တန္ ေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းျဖစ္သည့္ Landmark 
project သည္ မီးရထား၀န္ႀကီးဌာန ၏ အတည္ျပဳခ်က္ကို ေစာင့္ေနဆဲျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္ ၀န္ႀကီးအေျပာင္းအလဲဆက္တုိက္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္အတြက္ အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ ငွားရမ္းမႈစာခ်ဳပ္သက္တမ္းတိုးေပးေရးအတြက္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိရန္ ၾကန္႔ၾကာ ေနရျခင္း
ျဖစ္သည္ဟု ယင္းစီမံကိန္းကို အဓိက ေငြေၾကးပံ့ပိုးေပးသူ မစၥတာဆာ့ဂ်္ပန္က ၿပီး ခဲ့သည့္ရက္သတၱပတ္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ စီမံကိန္းအတြက္ ေဆာက္လုပ္ ေရးလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ စီမံကိန္းတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ားႏွင့္ သေဘာတူညီမႈစာခ်ဳပ္ အၿပီးသတ္ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည့္ စာရြက္စာ
တမ္းမ်ားကို လာမည့္လမ်ားတြင္ ရရွိလိမ့္မည္ဟု ၎က ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။

ေျမေနရာအက်ယ္ ၁၀ ဧက ေက်ာ္တြင္ အေဆာက္အအံုမ်ဳိးစံု ေဆာက္လုပ္မည့္ အဆိုပါ စီမံကိန္းတြင္ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္စာရင္း၀င္ ျမန္မာ့မီးရထားဌာန႐ံုးခ်ဳပ္ အေဆာက္အအံု
ေဟာင္းကို Peinsula Hotel Yangon အျဖစ္ ေျပာင္းလဲရန္ ေဟာင္ေကာင္အေျခစိုက္ HK & Shanghai hotels က အက်ဳိးတူပူးေပါင္း ပါ၀င္ မည္ျဖစ္သည္။

မစ္ဆူဘီရွီေကာ္ပိုေရးရွင္းႏွင့္ မစ္ဆူဘီရွီအက္စ္တိတ္ကုမၸဏီတို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မည့္စီမံကိန္းတြင္ သီးျခားဟိုတယ္၊ ပရိေဘာဂပါ အသင့္ေနတိုက္ခန္း၊ အဆင့္ျမင့္ ကြန္ဒို၊ လက္လီအေရာင္းဆိုင္ႏွင့္ ႐ံုးခန္း အေဆာက္အအံုမ်ား ပါ၀င္မည္ျဖစ္ၿပီး ဆူးေလဘုရားလမ္းႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္
ဆန္းလမ္းေထာင့္ရွိ အကြက္အကြင္းေကာင္းသည့္ေနရာ တြင္ ေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္သည္။

အဆိုပါစီမံကိန္းႀကီးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္၏ ၿမိဳ႕ေတာ္အကြက္ခ်သတ္ မွတ္ေရး
စီမံကိန္းႏွင့္ ကိုက္ညီၿပီး ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စည္း႐ံုးလႈံ႔ေဆာ္သူမ်ား၏ကန္႔ကြက္ျခင္းမ်ား မရွိသည့္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ထံမွ 
မူအားျဖင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရထားၿပီးျဖစ္ေသာ္ လည္း ငွားရမ္းမႈသက္တမ္းတိုးေပးရန္ ျမန္မာ့
မီးရထားႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မ်ားရရွိရန္ လိုအပ္ေနသည္။

အဆိုပါစီမံကိန္းကို လက္ရွိရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒအရ မူလ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ငွားရမ္းမႈကို အမ်ား ဆံုးႏွစ္ ၇၀ အထိ (ႏွစ္၅၀ ငွားရမ္းမႈႏွင့္ ၁၀ႏွစ္ ႏွစ္ႀကိမ္) သက္တမ္းတိုးေပးရန္ ၀န္ႀကီးဌာနတြင္
ေလွ်ာက္လႊာတင္ထားသည္ဟု ပုုဂၢလိက ကုမၸဏီ First Myanmar Investment (FMI)၊serge Pun & Associates (Myanmar) SPA ႏွင့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံတြင္ စာရင္း၀င္သည့္ Yoma 
Strategic Holdings ၏ ဥကၠ႒ မစၥတာပန္က ျမန္မာတိုင္း(မ္)ႏွင့္ သီးသန္႔အင္တာဗ်ဴးတြင္ေျပာသည္။

"စုစုေပါင္းရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဟာ ေဒၚလာ သန္း ၄၀၀ ေလာက္ ကုန္က်မွာပါ။ ဒါက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ မွန္းထားတာထက္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို မ်ားပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ အခုထြက္ေပၚလာတဲ့ ႏုိင္ငံျခား
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒနဲ႔အညီ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စီမံကိန္းကို အမ်ားဆံုးလက္ခံႏိုင္တဲ့ကာလအထိ ငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ခြင့္သက္တမ္းတိုးေပးဖို႔ ေလွ်ာက္လႊာတင္ထားပါတယ္"ဟု ၎က ဒီဇင္ဘာလ
၅ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာသည္။

အဆိုျပဳထားသည့္ သေဘာတူညီမႈအရ အက္ဖ္အမ္အိုင္ႏွင့္ ႐ိုးမတို႕သည္ အဆိုပါစီမံ ကိန္းအတြက္ အဓိက ရွယ္ယာရွင္မ်ား ျဖစ္လာ မည္ ျဖစ္သည္။ ငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ သက္တမ္း
ကာလႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မီးရထား၀န္ႀကီးဌာန၏ သေဘာတူ ခြင့္ျပဳခ်က္ရလွ်င္ရခ်င္း အမ္အိုင္စီသို႔ လုပ္ငန္း ငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ သက္တမ္းအတြက္ ေလွ်ာက္လႊာဆက္တင္သြားမည္ဟု
၎က ေျပာသည္။

မူလငွားရမ္းမႈကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အကုန္ ပိုင္းတြင္ အတည္ျပဳေပးခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒႏွင့္အညီ ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေရွ႕ေန ခ်ဳပ္႐ံုးသို႔လည္း ေလွ်ာက္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။

"အမ္အိုင္စီကေတာ့ သူ႔ဆီေရာက္လာတဲ့ ကိစၥေတြကို အတည္ျပဳေပးတဲ့ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ပါ။ အမ္အိုင္စီကို တင္ဖို႔အတြက္ မီးရထား၀န္ႀကီး ဌာနနဲ႔ ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ရဖို႔ လိုသလို
ျမန္မာ့မီးရထားက လက္မွတ္ထိုးေပးထားတဲ့ အမ္အိုင္စီ ေလွ်ာက္လႊာအတြက္ ေထာက္ခံခ်က္လည္း လုိပါတယ္" ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။

"၀န္ႀကီးသစ္က တာ၀န္လႊဲေျပာင္းယူတဲ့အခါဒီကိစၥကို အစကေန ျပန္ၿပီးေလ့လာသံုးသပ္ရပါတယ္။ ဒါက အခ်ိန္ကုန္ေစပါတယ္။ ျမန္မာ့ မီးရထားက ထိပ္တန္းအာဏာပိုင္ေတြကိုလည္း
အလားတူ အခ်ိန္ကုန္ေစပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒါကိုသည္းခံၿပီးေတာ့ ေစာင့္ဆိုင္း႐ံုပဲ ရွိပါတယ္" ဟု မစၥတာပန္ေျပာသည္။

"ဒီေနရာမွာ ဘာေဆာက္မယ္ဆိုတာ လူတိုင္း သိပါတယ္။ ကန္႔ကြက္တဲ့သူလည္း မရွိပါဘူး။ဒါေပမဲ့ အမ္အိုင္စီရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္မရမ ခ်င္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြကို စတင္ဖုိ႔ပါမစ္ လည္း
ရမွာမဟုတ္ပါဘူး" ဟု ၎ကဆိုသည္။

စီမံကိန္းအရ ေဆာက္လုပ္သြားမည့္ အေဆာက္အအုံမ်ားကို ဒီဇိုင္းပညာရွင္က စိတ္ကူးပုံေဖာ္ထားသည့္ ပုံစံငယ္ကိုေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပုံ - Yoma Strategic Holdings

The Myanmar Times

RangonNewsDaily:: December . 12 .2013
စီမံကိန္းကို စီးပြားေရးအရ အလားအလာရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ပဓာနက်သည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္
ငန္းရွင္မ်ားက ဆိုသည့္ငွားရမ္းမႈစာခ်ဳပ္သက္တမ္းတိုးေပးရန္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ရွိ အေမရိကန္ေဒၚလာ
သန္း၄၀၀တန္ ေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းျဖစ္သည့္ Landmark project သည္ မီးရထား၀န္ႀကီးဌာန ၏အတည္
ၿပဳခ်က္ကို ေစာင့္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္၀န္ႀကီးအေျပာင္းအလဲဆက္တုိက္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္အတြက္ အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ ငွားရမ္း
မႈစာခ်ဳပ္သက္တမ္းတိုးေပးေရးအတြက္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိရန္ ၾကန္႔ၾကာ ေနရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယင္းစီမံကိန္းကို 
အဓိက ေငြေၾကးပံ့ပိုးေပးသူ မစၥတာဆာ့ဂ်္ပန္က ၿပီး ခဲ့သည့္ရက္သတၱပတ္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ စီမံကိန္းအတြက္ ေဆာက္လုပ္ ေရးလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ စီမံကိန္းတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္သူ
မ်ားႏွင့္ သေဘာတူညီမႈစာခ်ဳပ္ အၿပီးသတ္ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို လာမည့္လမ်ား
တြင္ ရရွိလိမ့္မည္ဟု ၎က ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။

ေျမေနရာအက်ယ္ ၁၀ ဧက ေက်ာ္တြင္ အေဆာက္အအံုမ်ဳိးစံု ေဆာက္လုပ္မည့္ အဆိုပါ စီမံကိန္းတြင္ ေရွး
ေဟာင္းအေမြအႏွစ္စာရင္း၀င္ ျမန္မာ့မီးရထားဌာန႐ံုးခ်ဳပ္အေဆာက္အအံုေဟာင္းကိုPeinsula Hotel Yangon
 အျဖစ္ ေျပာင္းလဲရန္ ေဟာင္ေကာင္အေျခစိုက္HK & Shanghai hotels က အက်ဳိးတူပူးေပါင္း ပါ၀င္ မည္ျဖစ္
သည္။

မစ္ဆူဘီရွီေကာ္ပိုေရးရွင္းႏွင့္မစ္ဆူဘီရွီအက္စ္တိတ္ကုမၸဏီတို႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မည့္စီမံကိန္းတြင္သီးျခား
ဟိုတယ္၊ ပရိေဘာဂပါ အသင့္ေနတိုက္ခန္း၊ အဆင့္ျမင့္ ကြန္ဒို၊ လက္လီအေရာင္းဆိုင္ႏွင့္ ႐ံုးခန္း အေဆာက္
အအံုမ်ား ပါ၀င္မည္ျဖစ္ၿပီးဆူးေလဘုရားလမ္းႏွင့္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္းေထာင့္ရွိအကြက္အကြင္းေကာင္း
သည့္ေနရာ တြင္ ေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္သည္။

အဆိုပါစီမံကိန္းႀကီးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္၏ ၿမိဳ႕ေတာ္အကြက္ခ်သတ္ မွတ္ေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ကိုက္
ညီၿပီး ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးစည္း႐ံုးလႈံ႔ေဆာ္သူမ်ား၏ကန္႔ကြက္ျခင္းမ်ား မရွိသည့္အတြက္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ထံမွ မူအားျဖင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရထားၿပီးျဖစ္ေသာ္ လည္း ငွားရမ္း
မႈသက္တမ္းတိုးေပးရန္ ျမန္မာ့မီးရထားႏွင့္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္၏ခြင့္ျပဳခ်က္မ်ားရရွိရန္လိုအပ္ေနသည္။

အဆိုပါစီမံကိန္းကို လက္ရွိရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒအရ မူလ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ငွားရမ္းမႈကို အမ်ား ဆံုးႏွစ္ ၇၀ အထိ (ႏွစ္၅၀ ငွားရမ္းမႈႏွင့္ ၁၀ႏွစ္ ႏွစ္ႀကိမ္) သက္တမ္းတိုးေပးရန္ ၀န္ႀကီးဌာနတြင္ေလွ်ာက္လႊာတင္ထားသည္ဟု
ပုုဂၢလိကကုမၸဏီ First Myanmar Investment (FMI)၊serge Pun & Associates (Myanmar) SPA ႏွင့္ စင္ကာ
ပူႏိုင္ငံတြင္ စာရင္း၀င္သည့္Yoma Strategic Holdings၏ဥကၠ႒မစၥတာပန္က ျမန္မာတိုင္း(မ္)ႏွင့္သီးသန္႔အင္
တာဗ်ဴးတြင္ေျပာသည္။

"စုစုေပါင္းရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဟာ ေဒၚလာသန္း၄၀၀ ေလာက္ကုန္က်မွာပါ။ဒါက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ မွန္းထားတာထက္
ေတာ္ေတာ္ေလးကို မ်ားပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ အခုထြက္ေပၚလာတဲ့ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒနဲ႔အညီ ကြ်န္
ေတာ္တို႔ရဲ႕စီမံကိန္းကိုအမ်ားဆံုးလက္ခံႏိုင္တဲ့ကာလအထိ ငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ခြင့္သက္တမ္းတိုးေပးဖို႔ ေလွ်ာက္
လႊာတင္ထားပါတယ္"ဟု ၎က ဒီဇင္ဘာလ၅ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာသည္။

အဆိုျပဳထားသည့္ သေဘာတူညီမႈအရ အက္ဖ္အမ္အိုင္ႏွင့္ ႐ိုးမတို႕သည္ အဆိုပါစီမံ ကိန္းအတြက္ အဓိက ရွယ္ယာရွင္မ်ား ျဖစ္လာ မည္ ျဖစ္သည္။ ငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ သက္တမ္းကာလႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မီးရထား
၀န္ႀကီးဌာန၏ သေဘာတူ ခြင့္ျပဳခ်က္ရလွ်င္ရခ်င္း အမ္အိုင္စီသို႔ လုပ္ငန္း ငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ သက္တမ္းအ
တြက္ ေလွ်ာက္လႊာဆက္တင္သြားမည္ဟု၎က ေျပာသည္။

မူလငွားရမ္းမႈကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အကုန္ပိုင္းတြင္အတည္ျပဳေပးခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒႏွင့္အညီ
ၿပင္ဆင္ေပးရန္ ေရွ႕ေန ခ်ဳပ္႐ံုးသို႔လည္း ေလွ်ာက္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။

"အမ္အိုင္စီကေတာ့ သူ႔ဆီေရာက္လာတဲ့ ကိစၥေတြကို အတည္ျပဳေပးတဲ့ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ပါ။ အမ္အိုင္စီကို တင္ဖို႔
အတြက္ မီးရထား၀န္ႀကီး ဌာနနဲ႔ ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ရဖို႔ လိုသလိုျမန္မာ့မီးရထားက လက္မွတ္
ထိုးေပးထားတဲ့အမ္အိုင္စီ ေလွ်ာက္လႊာအတြက္ ေထာက္ခံခ်က္လည္း လုိပါတယ္"ဟု၎က ေျပာၾကားသည္။

"၀န္ႀကီးသစ္က တာ၀န္လႊဲေျပာင္းယူတဲ့အခါဒီကိစၥကို အစကေန ျပန္ၿပီးေလ့လာသံုးသပ္ရပါတယ္။ ဒါက အ
ခ်ိန္ကုန္ေစပါတယ္။ ျမန္မာ့ မီးရထားက ထိပ္တန္းအာဏာပိုင္ေတြကိုလည္းအလားတူ အခ်ိန္ကုန္ေစပါတယ္
။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒါကိုသည္းခံၿပီးေတာ့ ေစာင့္ဆိုင္း႐ံုပဲ ရွိပါတယ္" ဟု မစၥတာပန္ေျပာသည္။

"ဒီေနရာမွာ ဘာေဆာက္မယ္ဆိုတာ လူတိုင္း သိပါတယ္။ ကန္႔ကြက္တဲ့သူလည္း မရွိပါဘူး။ဒါေပမဲ့ အမ္အိုင္စီ
ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္မရမ ခ်င္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြကို စတင္ဖုိ႔ပါမစ္ လည္းရမွာမဟုတ္ပါဘူး" ဟု ၎က
ဆိုသည္။

စီမံကိန္းအရ ေဆာက္လုပ္သြားမည့္ အေဆာက္အအုံမ်ားကို ဒီဇိုင္းပညာရွင္က စိတ္ကူးပုံေဖာ္ထားသည့္ ပုံစံ
ငယ္ကိုေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပုံ - Yoma Strategic Holdings

The Myanmar Times , kolatt(PBDN)
RangonNewsDaily

No comments:

Post a Comment